پیوند صلح و محیط زیست پیوندی عمیق و ناگسستنی است / رئیس جمهور پیام ایرانیان را درباره صلح در نیویورک به اطلاع جهانیان خواهد رساند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم کاشت نهال صلح گفت: اگر نتوانیم صلح را تعمیم دهیم به شرایط آرامش و امنیت در سطح دنیا دست نخواهیم یافت و محیط زیست یکی از قربانیان اصلی جنگ خواهد بود.

معصومه ابتکار در مراسم کاشت نهال دوستی که امروز شنبه ۳۰ شهریورماه همزمان با روز جهانی صلح در پارک طبیعت پردیسان برگزار شد، با بیان اینکه پیش از این هم در دوران مسئولیتش در شورای شهر و سازمان محیط زیست بارها نهال کاشته است گفت: ارتباط این روز با محیط زیست بسیار تنگاتنگ است چرا که اگر نتوانیم صلح را در دنیا گسترش دهیم وضعیت ما روز به روز از این بدتر می شود.

ابتکار اظهار داشت: محیط زیست یکی از قربانیان اصلی جنگ در دنیای امروز است لذا دوستداران و مسئولان زیست محیطی کشورها باید تلاش کنند صلح را در سراسر جهان برقرار کنند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: از کشورهای دیگر می‌خواهیم نمونه‌ای گونه‌ گیاهی یا خاک خود را برای ما بفرستند تا نماد صلح ملل باشد.

وی با بیان این که در روز جهانی گفت و گوی تمدن‌ها نیز چنین مراسمی برگزار خواهدشد، با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک افزود: دولت تدبیر و امید برای اصلاح مناسبات و این که نشان دهد ایران تنها به دنبال صلح است از این فرصت استفاده خواهدکرد.

وی با بیان این که صلح مبنای پیشرفت بشری است، افزود: اگر صلح نداشته‌ باشیم محیط زیست، آموزش و کیفیت زندگی انسان از بین خواهد رفت.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در دهه گذشته خاورمیانه محل جنگ بین ملل بوده است تصریح کرد: این جنگ‌ها آسیب‌های زیادی را به جوامع وارد کرده است به طوری که علاوه بر انسان‌ها و از بین رفتن جوامع محیط زیست نیز آسیب دیده است و هم‌اکنون در آستانه اجلاس مجمع جهانی ملل متعهد و روز جهانی صلح باید مقدمات صلح و رشد و اعتلای بشر برداشته شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که امنیت نباشد صحبت از محیط زیست و آموزش معنا نخواهد داشت. منطقه ما نیازمند صلح است و کشور ما ایران به عنوان پیشگام در این زمینه بوده است. کاشت این درخت نماد صلح است و بدون شک رئیس جمهور نیز پیام ایرانیان را درباره صلح در نیویورک به اطلاع جهانیان خواهد رساند.

ابتکار درباره مسائل و مشکلات محیط زیست گفت: باید نگاه واقعی به محیط زیست داشت. نمی‌توان با شعار کار‌ها را به پیش برد. محیط زیست نیازی به وعده ندارد بلکه باید تلاش شود ریشه مشکلات یافته و مسئولین در کنار مردم و سازمان‌های مردم نهاد برای حل این مشکلات گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها در کشور و محیط زیست تأثیرات مخربی داشته است گفت: دلواپسی من در حوزه محیط زیست زیاد است. خاک، هوا، آب، تنوع زیستی، دریاچه ارومیه، دریای خزر و در محیط زیست جهانی گرم شدن زمین، لایه ازن همه دلواپسی‌های من است. که امیدوارم این دلواپسی‌ها با تلاش رفع شود.

0
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>