گلایه سردار احمدی مقدم از رسانه ای شدن نامه ابتکار در مورد احداث جاده مرزی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز سه شنبه ۱۳۹۲/۷/۲ در حاشیه بازدید از باغ موزه دفاع مقدس در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص نامه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر ساخت جاده مرزی در مناطق حفاظت شده استان خراسان شمالی گفت: این نامه را به فرمانده مرزبانی ارسال کرده ام تا همکاری های لازم با سازمان محیط زیست انجام شود. ما در آن منطقه جاده مرزی نداریم، اما ساخت جاده مرزی در آن منطقه اجتناب ناپذیر است.

به گفته احمدی مقدم جاده های مرزی به منظور تامین امنیت باید ساخته شوند اما می توان در انتخاب مسیر، کارشناسی های لازم را انجام  داد تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

رئیس پلیس کشور بیان داشت: پس از رسانه ای شدن این نامه با معاون رئیس جمهور تلفنی صحبت کردم و گفتم: پلیس آمادگی دارد در سایر حوزه ها با مخربان محیط زیست برخورد کرده و با توجه به اینکه در دریا، دشت و مراتع حضور داریم به محیط زیست کمک کنیم. با توجه به اینکه روند توسعه کشور شتابان است بخشی از تخریب های زیست محیطی اجتناب ناپذیر است اما باید تلاش کنیم این موضوع به حداقل برسد.

احمدی مقدم تصریح کرد: در این تماس تلفنی از ایشان گلایه کردم که ابتکار ضمن عذرخواهی گفت موضوع از طریق محیط زیست استان رسانه ای شده است و نظر وی رسانه ای کردن این نامه نبوده است.

احمدی مقدم با بیان اینکه این موضوع در مرزبانی پیگیری می شود، گفت: هنگام انسداد مرز در منطقه هامون و زابل نیز مشکل مرزی به وجود آمد که پس از هماهنگی با وزارت نیرو، اقدامات لازم را انجام دادیم.

رئیس پلیس کشور ادامه داد: البته این موضوع دلیلی نمی شود که ما مرز را ترک کنیم و جاده مرزی و طرح انسداد مرز به اجرا درنیاید.

0
-1
  

10 دیدگاه

  1. فرشته می‌گوید:

    دوست دارم بدونم اگه رسانه ای نمیشد ترتیب اثری داده میشد!؟

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

  2. مصطفی می‌گوید:

    معاون محیط زیست استان بوشهر توسط افراد ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفت.

    به گزارش سوک سایت دلوار نوشت ، صبح امروز در حالیکه محمود رضایی برای یک سفر کاری قصد بازید از بندر دیر را داشت در نزدیکی پمپ بنزین دلوار مورد حمله ۴ نفر مسلح ناشناس قرار گرفت.

    بر طبق گزارش دلوار ، افراد مسلح در حالیکه صورت خود را پوشیده و سوار بر خودرو پراید بدون پلاک بودند ابتدا با اسلحه کلاشنیکف وی را تهدید کرده و از ماشین شخصی پیاده می کنند.در همین لحظه ماشین گشت نیرو انتظامی متوجه جریان شده و وارد عمل می شود.مهاجمین پس از اطلاع از حضور پلیس رضایی را رها کرده و سوار بر ماشین معاون محیط زیست استان شده و متواری می شوند. پلیس نیزدر ادامه به تعقیب آنها می پردازد.

    گزارش دلوار می افزاید:مهاجمین پس از فرار در جاده خورموج مجبور به ترک ماشین شده و به کوههای اطراف خورموج فرار می کنند.هم اکنون پلیس در کوههای خورموج مشغول جستجو جهت دستگیری مهاجمین می باشد./۳

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  3. حسین دوستار یوز می‌گوید:

    رسانه ای نشه تا بتونن زیر ابی برن

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

  4. توحید می‌گوید:

    اره .فقط در ۱۰ کیلومتری که زدن حدودا ۸۰ تا ارس قطع کردن.درختی که سالی یک سانت رشد میکنه.که عمر اون درخت ها تقریبا ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال بود.ما که از نزدیک دیدیم. شما رو دیگه نمیدونم سردار مقدم

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

  5. مسعود ش می‌گوید:

    باغ موزه دفاع مقدس بخش عظیمی از جنگلهای کشور رو نابود در صورتی که میشد این باغ موزه جای دیگه احداث بشه و سردار مقدم در جایی گلایه می کنند و موضع ضد محیط زیستی می گیرند که احداث اونجا مدیون محیط زیست کشور هست.
    متاسفم

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  6. مجتبی می‌گوید:

    راست میگه چرا رسانه ای کردین
    میخواستین رسانه ای نکیند تا بزنند همه درختان رو نابود کنند، جاده رو تمام کنند
    شما اگر اینقدر شجاع هستین این همه سوخت، پرنده وحشی، آهو وحشی رو که از راه آبی به کشورهای عربی قاجاق میکنند رو جلوش بگیرید

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  7. امید می‌گوید:

    نامه و اعتراض هیچ تاثیری نداره اقای احمدی مقدم صلاح میدونن که به کار خودشون ادامه بدن …

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  8. امیر می‌گوید:

    سردار
    چرا از رسانه ای شدن این موضوع گله دارید ؟ شفافیت لازمه ایجاد اعتماد است.
    مردم و بخصوص دوستداران محیط زیست می خواهند بدانند نیروی انتظامی کشور که حافظ منافع کشور و اجرای قوانین است ، قبل از شروع به احداث این جاده آیا به حفظ محیط زیست فکر کرده اند ؟ آیا قبل از قطع درختان ارزشمند و آسیب به عرصه های طبیعی نظر سازمان حفاظت محیط زیست و صاحبنظران این حوزه را جویا شده است ؟
    اکنون که در خصوص این پروژه برای رعایت مسائل زیست محیطی اعلام آمادگی نموده اید، چگونه عمل خواهید نمود؟
    لطفا نتیجه بکارگیری توصیه های زیست محیطی را در این مورد به مردم اعلام نمایید. بدین ترتیب، صداقت و حسن نیت شما به اثبات می رسد.

    خانم دکتر ابتکار
    چرا بابت رسانه ای شدن این موضوع عذرخواهی می کنید ؟ مگر در نامه شما اتهامی به نیروی انتظامی وارد شده است؟ مگر مردم حق ندارند از وضعیت محیط زیستشان مطلع باشند ؟
    اکنون مردم و بخصوص دوستداران محیط زیست انتظار دارند بدانند که چگونه خسارات وارد شده جبران می شود و ضمن بررسی کارشناسی جهت تأمین نیازمندیهای نیروی انتظامی ، از خسارت بیشتر به عرصه های طبیعی جلوگیری می شود.
    لطفا در این زمینه اطلاع رسانی نمایید.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  9. سعید هاشمی می‌گوید:

    واقعا من تو کار این دولتیا موندم
    همون بهتر که ما هیچی نگیم وگرنه دیگه ازمون حمایت هم نمیشه

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  10. آرش می‌گوید:

    وای به روزی که بگندد نمک!!!!!

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>