حکمرانی مطلوب در سازمان محیط زیست از برنامه های ۱۰۰ روزه دولت است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: معصومه ابتکار امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ابراز داشت: یاد و خاطره شهدا را باید گرامیداشت البته این حرف نه با حرف بلکه باید با عمل همراه باشد چرا که این شهدا زمینه‌ای را فراهم کردند برای اینکه مردم ایران با سرافرازی در سرنوشتشان شرکت کنند.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: جابه‌جایی‌ها در دولت باید به نحوی باشد که بهبود مستمر در حکمرانی داشته باشیم.

وی بیان داشت: اگر از خدا کمک بخواهیم این تحولات و جابه‌جایی‌ها با غرور همراه نباشد بدون شک با تعالی رشد و پیشرفت مستمر روبه‌رو خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور در سازمان محیط زیست همچنین یادآور شد: محیط زیست استان تهران کانون راهبردی است و همچنین پرچالش‌ترین و پر مسئله‌ترین نقطه کشور است. به همین جهت بدون شک باید از توانمندی و قدرت کافی به عنوان دستگاه نظارتی و حاکمیتی در جهت ملاحظات توسعه پایدار حرکت کند.

ابتکار با تأکید بر جلب مشارکت آحاد مردم و نهادهای مدنی بیان داشت: این امر باید در حدی باشد که از آسیب‌ها و مشکلات کاسته شود و شرایط زیستی بهتری برای شهروندان تهران ایجاد کند.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما در برنامه‌های ۱۰۰ روزه دولت تدبیر و امید بحث حکومتی مطلوب در سازمان محیط زیست است بیان داشت: این امر باید به شکلی باشد که سازمان محیط زیست، جهت‌گیری‌ها و فرآیندها سازمان دهی شود تا سازمان محیط زیست بتواند وظایف خود را انجام دهد.

ابتکار در ادامه سخنان خود متذکر شد: لازم است در مجموعه دستگاه‌های مختلف اجرایی و اقتصادی سیاست‌های مربوط به حفظ محیط زیست و توسعه پایدار با تعامل راهبری کنیم اینها مفاهیم بلند و کلیدی است چرا که وضعیت محیط زیست در شهرها دشوار است.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: ما هم‌اکنون در حال ورود به عصر نوین هستیم و باید در این باره رویکردهای جدید در تعاملات سیاسی و نگاه بین‌المللی ایجاد شود که به تبع آن نگاه، دستگاه‌ها تحولات را درونی سازی کنند و کارآمدی خود را در این شرایط حفظ کنند.

رئیس سازمان محیط زیست یادآور شد: لازم است سابقه درخشانی از مدیریت در عرصه‌های محیط زیست به خصوص در شهر تهران داشته باشیم و در نگاه به جلب مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و جامعه مدنی حرکت کنیم.

ابتکار خاطرنشان کرد: ایجاد جریان و جنبش اجتماعی برای حمایت از محیط زیست و شفاف‌سازی از جمله برنامه‌هاست این امر موجب به حداقل رسیدن مشکلات می‌شود.

در ادامه این مراسم لوح تقدیری از سوی معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست به رسول علی اشرفی‌پور به مدیر کل سابق محیط زیست استان تهران اهدا شد.

0
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>