مدیر کل جدید محیط زیست استان تهران نخستین اقدامات خود را تشریح کرد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: محمد هادی حیدرزاده مدیرکل جدید محیط زیست استان تهران گفت: کمیته ملی آلودگی هوا مجددا احیا شده و طرح جامع کاهش آلودگی هوا ارتقاء می‌یابد.

محمدهادی حیدرزاده امروز در مراسم معارفه خود با بیان اینکه بازگرداندن اقتدار به دبیرخانه برنامه جامع کاهش آلودگی هوا اولین اقدام در اداره کل محیط زیست استان تهران خواهد بود، افزود: با اجرای این طرح از تعجیل‌ها و برنامه‌های یک شبه جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: از این پس اداره کل محیط زیست تهران به عنوان دبیرخانه برنامه جامع کاهش آلودگی هوا حرف اول و آخر را خواهد زد.

حیدرزاده با بیان اینکه از این پس حفاظت از مناطق به صورت مشارکتی انجام خواهد شد، افزود: در خصوص پایش واحدهای آلاینده نیز سعی می‌کنیم مدیریت صنایع را بدون حاشیه مدیریت و رصد کنیم و صنایع به صورت ماهیانه رتبه بندی خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد منابع طبیعی استان تهران جزو مناطق حفاظت شده محسوب می‌شود، افزود: این مسئله فرصت بسیار خوبی برای توسعه اکوتوریسم به ما خواهد داد.

مدیر کل محیط زیست استان تهران تاکید کرد: با ارتقای مناطق چهارگانه از واگذاری اراضی با قاطعیت جلوگیری کرده و واگذاری‌های صورت گرفته در گذشته را پیگیری می‌کنیم.

حیدرزاده از ارائه گزارش وضعیت محیط زیست شهر تهران به صورت دوسالانه خبر داد و گفت: در جهت اغنای حاکمیت استانی تمام تلاش خود را می‌کنیم تا طرح آمایش سرزمین در تمام تصمیم گیری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

0
0
  

4 دیدگاه

  1. امیر (3) می‌گوید:

    پروانه شکار تو تهران امسال میدن یا نه؟
    اینو بگید!

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  2. مصطفی می‌گوید:

    مأمورین یگان حفاظت اداره محیط زیست تنگستان موفق به کشف یک قبضه اسلحه غیر مجاز کلاشینکف از شکارچیان غیر مجاز جانوران وحشی شدند.

    به گزارش سوک به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، رییس اداره حفاظت محیط زیست تنگستان در این باره گفت: محیط بانان زحمت کش اداره تنگستان در راستای جلوگیری از شکار غیر مجازدر ارتفاعات روستای چاه پهن(کوه مند) از توابع بخش دلوار پس ازساعت ها کمین در مسیر شکارچیان وتعقیب ایشان موفق شدند از آنها یک قبضه اسلحه کلاشینکف،۱۶عددفشنگ، یکدستگاه دوربین چشمی ویک کوله پشتی وسایر وسایل جانبی متخلفین کشف وضبط نمایند.

    علیرضا نعمتی افزود: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا متخلفین موفق به فرار شدند که ادوات ذکر شده از آنها ضبط و تحویل مراجع قضایی گردید. وی خاطرنشان کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تنگستاندر تمام ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارشات شهروندان و علاقه مندان به طبیعت و حیات وحش می باشد.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  3. مصطفی می‌گوید:

    معاون محیط زیست استان واقعیت درگیری با سارقان مسلح را توضیح داد

    صبح دیروز سه شنبه ۴ نفر افراد ناشناس مسلح در جاده ساحلی جنوب کشور که قصد سرقت خودرو شخصی رضایی را داشتند، با حضور ناجا ناکام ماندند.

    به گزارش سوک ، محمود رضایی معاون اداره کل محیط زیست استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی لیمر، در خصوص مواجهه و درگیری با سارقان مسلح در جاده ساحلی بندر دلوار اظهار کرد: صبح سه شنبه ۲ مهرماه ۹۲، با خودرو شخصی خودم قصد سفر کوتاهی از بوشهر به مقصد شهرستان دیر داشتم، و من از مسیر در جاده ساحلی بندر دلوار به سمت مقصد در حرکت بودم که ۴ نفر افراد ناشناس به شیوه خاص دستور ایست از راه دور دادند و خودرو من را متوقف کردند.

    رضایی افزود: در ابتدا فکر کردم که کمک امدادی و خودرویی نیاز دارند و یا به عنوان رهگذر سئوالی دارند! و بعد از اینکه این دو فرد ناشناس که برای اولین بار آنها را دیده بودم، به من نزدیک شدند، متوجه شدم که مسلح هستند و در جا احساس خطر کردم، ولی در آن لحظه هیچگونه امکان رهایی از دست این افراد مسلح برای من میسر نبود.

    وی با بیان اینکه این چهار فرد مسلح ناشناس که با یک دستگاه خودرو ۴۰۵ نقره ای بدون پلاک در مسیر مقصدم به سمت دیر ایستاده بودند، عنوان کرد: دو نفر از این چهار نفر، اسلحه کلاشینکف داشتند و بعد از مسلح کردن به سمت من، درخواست ترک از ماشینم را به دادند و اشاره کردند که کلید خودرو را به ما بدهید.

    محمود رضایی افزود: من هم در آن لحظه کلید ماشین را به آنها دادم و بعد یک نفر از افراد مسلح به من اشاره در آن قسمت شانه جاده بایست و چند ثانیه بعد سارقین مسلح، خودرو شخصی من را به همراه خودرو ۴۰۵ نقره ای خودشان، محل را ترک کردند.

    وی بیان نمود: در همان لحظه به پاسگاه انتظامی بندر دلوار مراجعه کردم و طرح شکایت نمودم و پرسنل نیرو انتظامی و پلیس راهور بلافاصله وارد عمل شدند و ظرف مدت یک ساعت تعقیب و گریز ماشین از دست سارقین پس گرفتند.

    رضایی گفت: سارقین مسلح نیز بعد از ترک خودرو من، خودشان به کوه های اطراف شهرستان دشتی متواری شدند.

    وی عنوان کرد: اینجانب از واکنش عملیاتی و سریع نیروی انتظامی و همه خادمان امنیت اجتماعی کمال تقدیر و تشکر و سپاس را دارم./۳

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  4. فرهاد می‌گوید:

    با تشکر از مجموعه دیده بان:ولی چرا یک کلاغ را چهل کلاغ میکنید ؟ موتور؟ شکارچی؟زمین خواران؟ و…

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>