تمام مصوبات ضد محیط زیست در دولت قبلی طی سه ماه آینده لغو می شود

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: دکتر اسماعیل کهرم مشاور رئیس سازمان محیط زیست گفت: تلاش می کنیم ظرف سه ماه آینده تمام مصوباتی که در دوره قبلی تصویب شد و موازین زیست محیطی در آن در نظر گرفته نشده بود، لغو شود.

دکتر اسماعیل کهرم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: از مهمترین این مصوبات فروش پارک پردیسان، انحلال شورای عالی محیط زیست از شکل قبلی و بهره برداری از معادن در مناطق حفاظت شده است.

به گفته وی، در حال حاضر رایزنی ها برای احیای شورای عالی محیط زیست به ریاست رئیس جمهور انجام شده و اولین اقدامی که در راستای حفاظت محیط زیست انجام خواهد شد، احیای این شورا به شکل قبلی انجام می شود.

کهرم اظهار داشت: رایزنی ها برای لغو مصوبات فروش پارک پردیسان انجام شده و بررسی ها برای لغو مصوبه بهره برداری از معادن نیز در حال انجام است.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در سازمان محیط زیست باید سریعا به آن پرداخته شود بررسی نیروها و مسئولان این سازمان از الف تا ی است چرا که اگرچه بدنه کارشناسی سازمان محیط زیست از تخصص و تجربه کافی برخوردار است اما در بسیاری از موارد افراد در جایگاه های مناسب قرار ندارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد از نیروهای سازمان محیط زیست تحصیلات بالاتر از لیسانس دارند، یادآور شد: این تشکیلات از نظر تحصیلات یکی از بالاترین تشکیلات کشور است اما متاسفانه به دلیل قرار نگرفتن افراد در جایگاه مناسب و عدم استفاده صحیح از تخصص و تجارب افراد، راندمان سازمان آن گونه که باید باشد نیست.

کهرم یادآور شد: همچنین یکی دیگر از اقداماتی که باید در اسرع وقت به آن پرداخت اصلاح کمیت و کیفیت نیروهای محیط بانی در سازمان محیط زیست است چرا که نیروها نقش بسیار مهمی در حفاظت از محیط زیست دارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از محیط بانان دارای تحصیلات عالیه هستند، اظهار داشت: چنانچه حقوق، مزایا و معیشت این محیط بانان با میزان تحصیلات و تجربه آنها هماهنگ شود از نارضایتی آنها کاسته شده و قطعا نقش بسیار مهمی در حفاظت از محیط زیست خواهد داشت، لذا هماهنگ کردن میزان تحصیلات و تجارب محیط بانان با درجه محیط بانی در حقوق و مزایای آنها از دیگر اقداماتی است که در اسرع وقت به آنها پرداخته می شود.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به اینکه آیا بودجه سازمان محیط زیست که همواره یکی از پایین ترین میزان بودجه در میان دستگاه های بوده کفاف چنین هماهنگی را خواهد داد، افزود: رایزنی ها برای افزایش بودجه و اعتبار سازمان محیط زیست نیز به زودی انجام می شود.

کهرم با بیان اینکه همچنان خود را منتقد و همراه با رسانه ها می دانم افزود: تمایل چندانی به کارهای دولتی ندارم و علاقه ذاتی ام بررسی و نقد اقدامات دولتی است اما ابتکار را از دیگر مسئولان محیط زیست متمایز می دانم و امیدوارم بتوانیم همکاری خوبی داشته باشیم، در عین حال از رسانه ها انتظار دارم هرگز نقد خود را از اقدامات دولتی متوقف نکنند و با نگاه تیز بین خود همواره ما را رصد کنند.

+12
0
  

18 دیدگاه

  1. مسعود ش می‌گوید:

    با تمام وجود از دکتر کهرم تشکر می کنم. جزیره اشوراده رو هم باید پیگیری کرد.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

    • زیبنده قهرمانی می‌گوید:

      با سلام و تشکر
      انتصاب سر کار خانم دکتر ابتکار به ریاست سازمان محیط زیست مایه مباهات و افتخار است.
      همانطوریکه آقای دکتر کهرم به درستی اشاره کردند بیشتر کارشناسان سازمان در جایگاه اصلی خود قرار نگرفته اند ٰ که توجه به این موضوع از اهم واجبات است. خصوصا انتصابهای عجولانه سازمان در پایان دوران دولت قبلی و سپردن پستهای کلیدی به افراد بی لیاقت که نتیجه آن موجبات یاس و نا امیدی و بی انگیزگی در بدنه کارشناسی سازمان را فراهم آورده است.
      پایین بودن حقوق و مزایای پرسنل سازمان در مقایسه با سایر دستگاههای دولتی و از همه مصیبت بار تر اختلاف حقوق پرسنلی سازمان و تعدادی از ادارات کل با تعداد دیگری از ادارات کل در سراسر کشور.
      امید است بررسیهای خردمندانه سرکار خانم دکتر ابتکار و جناب آقای دکتر کهرم موجبات تقویت بدنه کارشناسی سازمان ودست یابی به توسعه پایدار را فراهم نماید.

      موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  2. حسین دوستار یوز می‌گوید:

    تا عمل راه بسیار طولانیست

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

  3. فرشته می‌گوید:

    سپاس گذاریم.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  4. فرشته می‌گوید:

    خیلی به دکتر کهرم امیدوارم.خدا کنه بتونه وبذارن ایده هاشو عملی کنه.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  5. امیر می‌گوید:

    آقای کهرم دست مریزاد.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  6. امید می‌گوید:

    بافق و پارک کویر رو فراموش نکنید…بچه ها تقصیر خود ما هم هست میتونیم هر روز زنگ بزنیم به روابط عمومی سازمان و این موضوعات رو بگیم… اگر هر روز نمیشه زنگ زد هفته ای ۲یا ۳ بار که میشه این کار رو انجام داد….اگر هی زنگ بزنیم و پیگیری کنیم و بگیم مطمئنا صدامون به گوش مسئولین میرسه و مسلما مدیران فعلی محیط زیست ۱۰۰ برابر بهتر و کار امد تر از قبلی ها هستند….حتی فکر کردن به این موضوع که توی این ۸ سال چی به سر این کشور اومد تنم رو میلرزونه…

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  7. امید می‌گوید:

    در ضمن به نظر من ۳ماه زیاد هست…مصوبات دولت قبلی ارزش بررسی نداره باید در طول ۳روز همشون رو لغو کرد نه ۳ماه…بودجه محیط زیست هم خیلی کمه باید بیشتر بشه…

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  8. فقط مواظب باشید مصوبه افزایش حقوق محیط بانان را لغو نکنید

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  9. محمد می‌گوید:

    خوشحالم ازقبول مسولیت توسط آقای دکترکهرم . خواهشمنداست درخصوص ارتقا پست محیط بان به کارشناس اقدام فرمایید

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  10. مرتضی می‌گوید:

    تمام دردهای محیط زیست را بیان کردید مشخص است که احاطه کافی به مسائل گریبانگیر محیط زیست دارید امیدوارم تماما عملی شوند با این جمله ازهمه بیشتر موافقم “”"”"متاسفانه به دلیل قرار نگرفتن افراد در جایگاه مناسب و عدم استفاده صحیح از تخصص و تجارب افراد، راندمان سازمان آن گونه که باید باشد نیست.”"”"”"

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  11. شفایی می‌گوید:

    توی بحث حیات وحش: وضعیت پلنگ، یوز، گوزن زرد، مرال، پرندگان شکاری، دامگاه های شمال کشور، ماهیان کمیاب خزر و خلیج همیشه فارس خیلی مهمترند.
    توی بحث مدیریت منابع: جلوگیری از ورود و دست اندازی به مناطق حفاظت شده توسط ادارات دولتی و افراد زی نفوذ. بحث آلودگی آبها و تمهیدات صدور مجوز زیست محیطی برای کارگاهها و کارخانه ها.
    سایر مباحث: حق آبه تالابها و رودخانه ها. دریاچه ارومیه. طشت. بختگان و پریشان و رودخانه زاینده رود.
    بحث ریزگردها
    و در آخر نظارت و سرکشی به پاسگاههای محیط بانی توسط مسئولین سازمان(چه استانی و چه کشوری}.
    باور کنید این آخری خیلی خیلی مهمه و سوء تفاهم برای محیط بانان زحمت کش نشه. خیلی از مسئولین تا حالا چندتا پاسگاه محیط بانی را از نزدیک ندیده اند و زل زدن به اتاق مدیریتشون.
    عزت زیاد

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  12. مجتبی می‌گوید:

    ای کاش راه رو برای کسانی که دلشون برای حیات وحش میتپه و مدرک ندارن و قصد وارد شدن به محیط بانی هم دارن فکری کنند .
    خیلی ها دلشون میخواد محیط بان بشن ولی بخاطر نداشتن مدرک نمیتونند

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  13. محمد می‌گوید:

    خدا رو شکر مملکت داره به سمتی پیش میره که از افراد متخصص در هر بخش خودش استفاده میشه

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  14. ج می‌گوید:

    سلام آقای کهرم ،خواهشأ فقط مدرک تحصیلی مدّ نظر شما نباشه خیلی از عزیزان تو این سازمان هستن که مدرک عالیه ندارن اما خیلی علاقه دارن و مغزشون پرتر و کارشون از آنهایی که حتی مدرک دکترا دارن بهتره .بعدشم اونی که علاقه به حفظ محیط زیست داشته باشه حقوق براش معنی و مفهوم نداره خیلیها هستن که بصورت افتخاری در ادارات خدمت میکنند و بعضی ها هم همیار محیط زیست هستند بدون اینکه حقوق یا پولی دریافت کنند همکاری میکنند.علاقه مهمه علاقه نه مدرک

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  15. فرشید می‌گوید:

    جناب آقای دکتر کهرم به جنابعالی دستمریزاد میگم و آرزومندم بدون هیچ مشکل و سنگ اندازی به اهداف عالیتون برسید. درضمن امیدوارم شرایط و بستری فراهم بشه که هموطنانی که عاشق محیط زیست هستن و با افتخار وبدون هیچ منتی به عنوان رفتگر طبیعت فعالیت میکنن باهماهنگی ونظارت وحمایت سازمان محیط زیست فعالیت فرهنگیشون رو با قوت ادامه بدن. قطعا اینگونه کارهای فرهنگی با حمایت ونظارت سازمان محیط زیست بسیار نتیجه بخش خواهد بود.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  16. بیژن می‌گوید:

    با درود به آقای دکتر کهرم
    خواهشمندیم از جنابعالی در خصوص رعایت نکردن بهداشت توریست هایی را که به مناطق زیبای شمال می آیند و باعث آلودگی محیط زیست می شوند اتخاذ جریمه هایی به اینگونه افراد هستیم چرا که فرهنگ برای بعضی ها باید تزریق شود .همه ساله شاهد ریختن زباله افراد بی فرهنگ در روزهای تعطیل در مسیر جاده هراز و جنگل های اطراف هستم .
    خواهشمندم پژواک چنین اعمال زشت را به گوش دیگر مسئولان برسانید.
    سپاس از اهمیت و وقتی که در این راه صرف می کنید.
    بیژن از آمل

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  17. ماهان می‌گوید:

    چه بر نامه ای برای جلوگیری از خشکیدن رود خانه های کارون و زاینده رود در استان چهار محال وبختیاری دارید که با طرحهای غیر کارشناسی و غیر قانونی با حفر تونلهای بزرگی چون تونلهای بهشت آباد وگلاب۱ وگلاب۲ که میتواند تمام اب این رودخانه ها راببلعد و آبهای زیر زمینی وقناتها و چشمه های دشت‌های شلمزار، جونقان، کیار، هفشجان، فرخشهر و شهرکرد را نابود سازدو تنها با در نظر گرفتن منافع مقصد یعنی اصفهان وکاشان در حال احداث هستند دارید ؟؟؟؟

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>