دولت وعده کاهش آلودگی هوای کلانشهرها را تا قبل از وارونگی هوا عملی کند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به افزایش چشمگیر آلودگی هوای پایتخت همزمان با بازگشایی مدارس گفت: دولت اقدامات لازم برای کاهش آلودگی کلانشهرها را اجرا و وعده های خود را تا پیش از وارونگی هوا محقق کند.

محمدجواد نظری مهر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همزمان با بازگشایی مدارس آلودگی هوا به ویژه در تهران افزایش چشمگیری دارد اظهار داشت: با توجه به اینکه وارد نیمه دوم سال شده ایم و در این نیمه از سال آلودگی هوا به دلیل شرایط جوی و از طرفی بازگشایی مدارس افزایش می یابد اجرای بندهای طرح کاهش آلودگی هوا ضرورتی دو چندان می یابد.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه آلودگی هوا با راهکارهای مقطعی کاهش پیدا نمی کند، تصریح کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و موضوع آلودگی هوا تشکیل منظم جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوا و پیگیری آن توسط سازمان محیط زیست ضروری است.

وی اقداماتی مانند فرهنگ سازی، احداث زیرساخت‌ها، معاینه فنی به موقع خودروها و تمرکز بر حمل و نقل عمومی را بهترین راهکار برای کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: این اقدامات نیاز به فرآیندهای مداوم و برنامه‌ ریزی ‌های کلان دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از آلودگی هوا در پایتخت ناشی از سوخت خودروهاست گفت: استاندارد کردن سوخت خودروها یکی از اولویت های طرح جامع کاهش آلودگی هواست اما همچنان روند این استاندارد کردن بسیار کند است و کسی به آن رسیدگی نمی کند.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: امیدواریم قول هیئت دولت مبنی بر انتقال صنایع مستقر در تهران و تشکیل این کارگروه هرچه سریعتر محقق شود.

0
0
  

1 دیدگاه

  1. امیر می‌گوید:

    بنظر می رسد استاندارد سازی سوخت خودروها (بنزین و گازوئیل) ، جایگزینی بنزین تولیدی در مراکز پتروشیمی با سوخت باکیفیت و نیز اصلاح وضعیت خودروهای تولیدی با اولویت تولید خودروهای برقی ، هیبریدی و کم مصرف و جایگزینی تمامی موتورسیکلتهای موجود با نوع برقی آن فراموش شده است.
    ضروری است موارد فوق مورد توجه جدی قرار گیرد.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>