فراخوان ملی برای تهیه گزارش وضعیت محیط زیست در ۱۰۰ روز اول کاری دولت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: معصومه ابتکار در همایش یوزپلنگ آسیایی پیش از ظهر امروز شنبه ۱۳ مهرماه با اشاره به اینکه انجمن یوزپلنگ نمونه بارزی از تشکل هایی است که با توجه به محدودیت ها با انگیزه های فراوان و نگاه تخصصی فعالیت می کند،‌ اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست از سازمان های مردم نهاد حمایت می کند و تلاش می شود فعالیت های آنها بسط و گسترش پیدا کند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم حفاظت از محیط زیست نهادینه شود باید از نهادهای مدنی استمداد جوییم، گفت: نهاد های مدنی با دل و جان و با نگاه تخصصی برای بهبود وضعیت محیط زیست با همه محدودیت ها تلاش می کنند.

وی اعلام کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در اولین فراخوان ملی برای همه سازمان های فعال در عرصه های محیط زیست، منابع طبیعی و موضوعات مرتبط خواستار مشارکت در تهیه گزارش وضعیت محیط زیست در ۱۰۰ روز اول کاری دولت است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: سازمان های مردم نهاد بر اساس فرمتی که در پورتال اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست قرار می گیرد، گزارش و نظرات به صورت خلاصه و در چارچوب فرم ارسال کنند.

سازمان حفاظت محیط زیست از  فعالین مدنی و خبرنگاران حوزه محیط زیست در آینده شکایت نخواهد کرد

وی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در گذشته شکایاتی از خبرنگاران و فعالین مدنی داشته است،‌ افزود: رسما این شکایت ها پس گرفته می شود و سازمان حفاظت محیط زیست از خبرنگاران و فعالین مدنی و خبرنگاران حوزه محیط زیست در آینده شکایت نخواهد کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، محیط بانان نقش زیادی در حفظ و اجرای شیوه های حفاظتی داشته اند،‌ خواستار بازنگری و آسیب شناسی طرح های حفاظتی از یوزپلنگ آسیایی در بخش دولت،‌ اجرا و در بخش نهادهای مدنی شد.

وی تاکید کرد: برنامه های آتی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی را بر اساس این آسیب شناسی بازنگری و تقویت کنیم و شاخص هایی تعریف کنیم که بر اساس آن تکالیف تعیین و سهم مشارکت جوامع محلی و دولت مشخص باشد و همه بر اساس آن پاسخگو باشیم.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از همه کارشناسان و متخصصین بین المللی فعال در حفاظت از یوزپلنگ آسیایی خواست تا همکاری خود را با این پروژه ادامه دهند تا بتوانیم این گونه در معرض تهدید را بیشتر حفاظت کنیم.

در پایان این مراسم از محیط بانان منتخب زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی و حامیان برگزاری همایش ملی تجلیل شد.

0
0
  

1 دیدگاه

  1. امید می‌گوید:

    جاده بافقققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققق……………

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>