رهاسازی دو بره آهوی زنده گیری شده پس از ۴ ماه تیمار و مراقبت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: اواخر خرداد ماه دو راس بره آهوی تازه متولد شده توسط نیروهای یگان حفاظت سبزوار از شکارچیان کشف شده و به شهرستان مه ولات تحویل گردیدند.

در آن زمان هر دو بره از وضعیت جسمی بسیار بدی برخوردار بودند. چشم یکی از آنها زخمی و دچار خونریزی شده بود و دیگری دچار مشکل حاد گوارشی بود به گونه ای که اشتهایی برای تغذیه و به دلیل ضعف جسمانی حتی توان ایستادن نداشت.

از همان لحظه کشف، هردو آهو به دامپزشکی منتقل شده و لیست دارو و برنامه غذایی خاصی برای آنها تجویز گردید.

در ابتدا بره آهوان به مکانی مناسب در روستا منتقل شده و به طور مستمر با شیر تازه و علوفه خشک مورد تغذیه و با داروهای لازم تحت درمان قرار گرفتند و سعی بر این بود پس از درمان اولیه ارتباط کمتری با انسان داشته باشند تا خلق و خوی وحشی آنها حفظ گردد.

سرانجام با حضور مهندس صالحی مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی دو آهوی سرحال در منطقه شکار ممنوع نوبهار رهاسازی گردیدند.

نجات دهنده آهوان گفت: خرسندم از اینکه توانستم برای حفاظت از دو بره آهو در سرزمینی که سلطان آن به ضامن آهو شهرت دارد قدمی بردارم.

+7
0
  

3 دیدگاه

  1. امید می‌گوید:

    یا ضامن اهو خودت به داد اهوانت برس…عاشق این محیط بانها هستم به خدا قسم راست میگم اگر ببینمشون با افتخار دستشون رو میبوسم….بچه ها یعنی میشه توی کشور ما هم مردم به حیوان ها احترام بزارن و اذیتشون نکنن

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 0

  2. احمد می‌گوید:

    امیدوارم این۲آهو حافظ نسلشان باشند

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  3. ali reza می‌گوید:

    واقعا خوشحالم…

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>