معصومه ابتکار: توقف ساخت جاده در منطقه حفاظت شده بافق را پیگیری می کنم

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر معصومه ابتکار در همایش حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از این پس دوستداران محیط زیست، متخصصین و علاقه‌مندان می‌توانند به سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت از گونه‌ها و دیگر اقدامات زیست محیطی کمک کنند افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با روی باز از پیشنهادات کارشناسان و سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی استقبال می‌کند.

وی در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران مبنی بر احداث جاده در منطقه حفاظت شده کوه بافق، اظهار داشت: در حال حاضر پیگیر این موضوع هستیم و به محض انجام بررسی‌های لازم، ‌نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

رییس سازمان محیط زیست درباره تخریب جنگل‌های ارس خراسان شمالی، تصریح کرد: زمانی که وارد سازمان شدم، بخش عمده‌ای از این جنگل‌ها تخریب شده بود و با قولی که از فرمانده کل ناجا گرفتیم، قرار شد که باقی‌مانده مسیر جاده که قسمت کوچکی از کل عملیات را تشکیل می‌دهد، با هماهنگی‌های سازمان حفاظت محیط زیست ساخته شود و امیدواریم که دیگر از این گونه اتفاقات در مناطق حفاظت شده انجام نشود.

وی همچنین در خصوص کمبود محیط‌بانان در مناطق حفاظت شده، افزود: هنوز کمتر از یک ماه از آغاز به کارم سپری شده اما امیدوارم بتوانیم در خصوص افزایش محیط‌بانان به عنوان کسانی که در خط مقدم مشکلات قرار دارند، اقدام کنیم.

ابتکار همچنین درمورد اقدامات نمادین تقدیر از آندرانیک تیموریان و عدم تقدیر از بسیاری از محیط‌بانان کشور، گفت: حرکت این ورزشکار بسیار زیبا بود و این اقدام نمادین بود که با این کار می‌توان تمام کسانی که فعالیت ورزشی و اقتصادی انجام می‌دهند را نسبت به حفاظت از محیط زیست ترغیب کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وضعیت به وجود آمده برای دریاچه هامون به عنوان سومین دریاچه آب شیرین کشور که در معرض نابودی کامل قرار دارد، افزود: به زودی لایحه حفاظت از تالاب‌های کشور تقدیم می‌شود که در آن به غیر از دریاچه هامون، برای دریاچه‌های هورالعظیم، بختگان، پریشان و حتی میقان اراک هم اقداماتی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین اعلام کرد: به زودی صندوق ملی محیط زیست راه اندازی می شود.

+3
0
  

1 دیدگاه

  1. امیر' می‌گوید:

    خانم دکتر ابتکار
    ضمن تشکر از نظرات و اقدامات ارزنده شما در حوزه محیط زیست، لازم بذکر است که افزایش تعداد محیط بانان بتنهایی کافی نیست و باید حمایتهای قانونی قاطعی از آنها در مقابله با متخلفین و متجاوزین به عرصه های طبیعی و گونه های جانوری ارزشمند کشور صورت پذیرد؛ قوانین فعلی تنها بنفع متخلفین است و خلأها و نقایص بسیاری دارد. همچنین ضمن لزوم تسریع در مورد جلوگیری از ساخت جاده در منطقه حفاظت شده بافق، باید ساز و کار مناسب و جامعی برای جلوگیری از اینگونه اقدامات تهیه شود.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>