مسئولیت جنگل های کشور از سازمان جنگل ها به سازمان محیط زیست واگذار شود

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: عملکرد ضعیف سازمان جنگل‌ها و مراتع در حفاظت از جنگل‌ها / سازمان حفاظت محیط‌ زیست وارد عمل شود

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس بر ضروت سپردن مسئولیت جنگل‌ها به سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد و گفت: به طور قطع سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل گستره کاری و ارتباطات میان بخشی بهتر می‌تواند به اداره جنگل‌ها در کشور بپردازد.

محمدجواد نظری‌مهر در گفت ‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت تغییر در روند حفاظت از جنگل‌ها، توضیح داد: مدتی است که کنترل‌های زیست محیطی در سطح جنگلداری و نظافت دریاها با مشکلاتی روبرو شده که لزوم تجدیدنظر در مدیریت جنگل‌ها و نظارت بیشتر در رابطه با وضع بهداشتی دریای مازندران را بیش از پیش آشکار می‌کند.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و کمیشان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضروت سپردن مسئولیت جنگل‌ها به سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل گستره کاری و ارتباطات میان بخشی بهتر می‌تواند به اداره جنگل‌ها در کشور بپردازد زیرا مدیریت بر جنگل‌ها و محیط زیست دریایی به موارد گوناگونی بستگی دارد.

وی افزود: به عنوان مثال وقتی فاضلاب شهری به دریا منتقل می‌شود یا دفن پسماند‌های غیرقابل تجدید در جنگل‌ها صورت می‌گیرد، یا حتی وقتی موضوع برخورد با قاچاقچیان چوب در جنگل‌ها مطرح است سازمان حفاظت محیط زیست با قدرت اجرایی بالا می‌تواند پیگیر این مطالبات باشد به طوریکه با ساماندهی ارتباطات، مدیریت پسماند و حفاظت از جنگل‌ها را به شکل موثری حل و فصل ‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، توضیح داد: در ساماندهی جنگل‌ها بهتر است همکاری خوبی بین سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی وجود داشته باشد تا بتوان معضلات اخیر جنگل‌ها مانند آلودگی سطحی، زیر سطحی و مبارزه با قاچاقچیان چوب را حل کرد.

نظری‌مهر گفت: من به عنوان یکی از نمایندگان استان گلستان شاهد آلودگی شدید دریا، جنگل و رودخانه‌های شمالی هستم، آلودگی رودخانه‌ها تا جایی پیش رفته که علاوه بر نبود هیچگونه ماهی در این آب‌ها حتی حشرات موزی هم نمی‌توانند از آنها استفاده کنند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: جایگاه مدیریتی سازمان حفاظت از محیط زیست به گونه‌ای است که می‌توان به ساماندهی وضعیت جنگل‌ها در تصدی این سازمان امیدوار بود.

0
0
  

2 دیدگاه

  1. مسعود ش می‌گوید:

    مهم تصویب قوانینی قاطع و اجرایی شدن اون قوانین هست قوانینی در راستای توسعه پایدار.
    اینکه چه ارگانی مسئولیت حفاظت از جنگلها رو داشته باشه مهم نیست مهم حفاظت صحیح هست امیدوارم این پیشنهاد صرفا جنبه دلسوزی داشته باشه!!!!!!!!

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

  2. ساسان می‌گوید:

    پیشنهاد دیگری هم می توان به این نماینده محترم داد،وظیفه کنترل مخازن نفت را از وزارت نفت به وزارت صنعت،معدن واگذار کنید!!!!

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>