دستگیری باند قاچاق حیات وحش و کشف ۳ پرنده شکاری در عسلویه

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، گروهی از قاچاقچیان پرندگان شکاری توسط پرسنل نیروی انتظامی شناسایی و با همکاری نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی نای بند دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این باره گفت: از قاچاقچیان که از استان های همجوار وارد شهرستان عسلویه در استان بوشهر شده بودند ۳ بهله پرنده شکاری از خانواده شاهین ها کشف و ضبط و متخلفین به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

………………………………..تصویر: پرندگان شکاری کشف شده از قاچاقچیان در عسلویه

مهدی جمادی افزود: این پرندگان شکاری از گونه های با ارزش و در خطر انقراض هستند که هم اکنون جهت تیمار و رهاسازی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر منتقل شده اند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، قانونگذار به استناد تبصره ۲ ماده ۱۳ قانون شکار و صید، برای هر شخصی که مبادرت به زنده گیری، شکار، خرید، فروش، حمل، نگهداری و قاچاق پرندگان شکاری از قبیل شاهین، بحری، بالابان و دلیجه نماید علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس مقرر در این ماده که بمدت ۳ سال می باشد، جزای نقدی از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تا بیست میلیون ریال در نظر گرفته است.

همچنین علاوه بر مجازات فوق جریمه قابل پرداخت بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک از پرندگان شکاری شاهین، بالابان، بحری، طرلان و لاچین ۲۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

+6
0
  

6 دیدگاه

  1. احمد می‌گوید:

    بازم خوبه گرفتنشون

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  2. مهرداد می‌گوید:

    باید از طریق تلویزیون و رادیو فرهنگ نابود شده را به جامعه بازگرداند وگرنه شما یکى دو تا را دستگیر میکنید با بقیه چه میکنید. بنظر میرسد رویش جوانه ها برخلاف تصور شاعر شده است و در جهت نابودى جامعه میباشد.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  3. sobhan می‌گوید:

    اینا چشماشون یه طوری نیست عایا.؟ خدا میدونه چه تعداد هم دستگیر نمیشن.! ولی در کل ممنون !!!

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

    • محمد می‌گوید:

      دوست عزیز این بخت برگشته ها بدلیل این چشم هاشون یه طوریه که اون از خدا بی خبرها چشم های این پرنده ها رو بلافاصله بعد از صید با نخ و سوزن میدوزن
      واقعا برای بعضی افراد متاسفم و برای فرهنگ نابود شده ما ، که حاضریم به خاطر پول سرمایه های کشورمون رو بدزدیم و به اعراب شکم پرست خاشیه خلیج فارس بفروشیم. واقعا جای تاسف داره…

      موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  4. محمد می‌گوید:

    توروخدا جریمه هارا چند برابرکنید جواب میده مثل خیلی از کارهای دیگ مثلا در رانندگی برای بستن کمربند یا سرعت بالا بخدا جواب میده با تشکر

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>