عامل کشتار بی رحمانه یک روباه به تحمل ۹۱ روز زندان محکوم شد / اختصاصی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: چند روز قبل یکی از همیاران محیط زیست کردستان فیلمی از کشتار بی رحمانه یک قلاده روباه در منطقه حفاظت شده کوسالان را در اختیار اداره محیط زیست شهرستان سروآباد قرار می دهد.

در این فیلم دلخراش فرد بی رحمی پس از شلیک به بدن یک روباه شروع به آزار و اذیت حیوان زخمی نموده و سپس درحالیکه روباه هنوز زنده است سر حیوان را بریده و از تمامی صحنه های عمل شنیع خود فیلمبرداری می کند.

رئیس اداره محیط زیست سروآباد در توضیح این ماجرا به خبرنگار دیده بان محیط زیست گفت: پس از مشاهده فیلم بلافاصله شکارچی غیرمجاز را شناسایی کردم، زیرا از متخلفین سابقه دار بوده که سال گذشته در جریان پرونده تخریب منابع طبیعی و زمین خواری با وی درگیر بودیم.

مهندس حمیدی گفت: با توجه به شناخت کامل از محل زندگی متخلف، بلافاصله متهم دستگیر و به همراه فیلم و مستندات مربوطه تحویل دادگستری شهرستان سروآباد گردید.

حمیدی افزود: این متخلف که از افراد سرشناس و بانفوذ منطقه است با اعمال نفوذ سعی در جلوگیری از ارجاع پرونده به دادسرا داشت که موفق به انجام این امر نشد.

پس از مشاهده فیلم توسط قاضی پرونده، متهم طی حکم صادره از شعبه اول دادگاه عمومی سروآباد مورخ ۱۳۹۲/۷/۸ به تحمل ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم گردید.

رئیس اداره محیط زیست سروآباد ضمن تشکر از حمایت قاضی پرونده، افزود: ۹۱ روز حبس تعزیری در نظر گرفته شده قابل خرید نبوده و متهم می بایست جهت طی دوره محکومیت به زندان منتقل شود.

متن رای صادره از شعبه اول دادگاه عمومی سروآباد به شرح زیر می باشد:

“نظر به محتویات پرونده، گزارش ماموران محیط زیست سروآباد، کیفرخواست تقدیمی و نیز مشاهده فیلم صید که به موجب آن متهم بعد از شلیک به بدن روباه سر حیوان را قطع می نماید و با مراجعه به اقرار ایشان به ارتکاب بزه، بزهکاری نامبرده را محرز دانسته و به استناد بند الف از ماده ۱۰ قانون شکار و صید نامبرده را به تحمل ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم و اعلام می دارد حکم صادره حضوری و ظرف ۲۰ روز قابل اعتراض در محاکم تجدید نظر استان کردستان می باشد.

+36
-1
  

39 دیدگاه

  1. بهار می‌گوید:

    سلام خسته نباشید یک سوال یعنی متخلف اوایل ماه جرم رو مرتکب شده و قاضی پرونده در سرع وقت یعنی ۸/۷ رای رو صادر کرده چه طور امکان دارد؟ روال پیگیری پرونده در شهر شما چه طور است؟؟؟ شعب وپ‍ژه رسیدگی به جرایم زیست محیطی دارید؟

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

    • آریان می‌گوید:

      ای بابا قابل اعتراضه که،امیدوارم نظر دادگاه تغییری نکنه
      ************
      همطونان گرامی فیفا نام “خلیج فارس” را حذف کرد.

      پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 8

      • امید می‌گوید:

        …ول کن بابا این حرفها رو….چه بهتر که اون خلیج زیبا فارس نباشه…خودت داری میبینی که فارس ها و ایرانی ها چه جوری هستن و چه جوری رفتار میکنن…انقدر جو گیر نشین…به چه چیز این کشور افتخار میکنید بگید تا ما هم بدونیم…این یارو که زورش به روباه میرسه هم فارس هست ایرانی هست…اعراب این کار رو نمیکنن هیچ جای دنیا این کارها نمیشه…قوم اریا خون ریز و جنگجو بودن…بس کنید دیگه

        پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 26

        • امیر امینی می‌گوید:

          خدا عقلت بده.

          داغ Thumb up 16 Thumb down 14

        • saeed hashemi می‌گوید:

          داداش من متاسفم با این لحن حرف میزنم
          ولی لطفا حرف نزن
          همه جای دنیا جانی و جنایت کار هست
          http://www.iran-airrifle.com/forum/showthread.php?tid=1375&page=22

          اینم لینک برو ببین همه جای دنیا اینطوریه
          مگه شما و من و خیلی ها ی دیگه ایرونی نیستیم ؟ همه مون جانی هستیم؟
          شما با کشتار مشکل داری یا اومدی ایران هراسی ایجاد کنی و اسم خلیج فارس
          رو عوض کنی ؟ آقای امید به هرکی دلت میخواد فحش بده اما به سه چیز توهین نکن
          ۱ ناموس ۲ اسلام ۳ وطن … یا حق

          ضمنا اقای قاضی طرف دچار جنون شده باید براش لااقل ۸ سال ببری نه سه ماه

          جناب دیده بان لطفا سانسور نکن ببینن

          داغ Thumb up 7 Thumb down 18

          • امید می‌گوید:

            از چیزهایی که گفتی برای من فقط و فقط و فقط مورد اول مهم هست و اهمیت داره و مورد دوم و سوم برام هیچ اهمیتی نداره….اره همه جا هست اما هیچ جا مثل اینجا نیست…جاهای دیگه که ادعای فرهنگ و منشور حقوق بشر ندارن…جاهای دیگه هم هست اما در مقابل اینجا ۱ در برابر ۱۰۰هست…یعنی ۱مورد حیوان ازاری و تخریب محیط زیست در جاهای دیگه و ۱۰۰ مورد در اینجا..

            داغ Thumb up 9 Thumb down 11

        • شهرام می‌گوید:

          یعنی عربها موقع خوردن بزمجه اون رو نمی کشند؟ زنده زنده میخورند؟ یک قلپ شیر شتر هم روش؟
          یا سایر شکارچیان دنیا حیوان شکارشده را سلاخی نمی کنند؟
          شکار را میتوان یک شغل، مهارت، ورزش و سرگرمی دانست. منتها نوع دیدگاه افراد مختلف به آن فرق میکند. مطمئنا یک فعال زیست محیطی جز جنبه های پالایشی آن و صدور مجوز شکار جهت ازبین بردن حیوانات مریض و یا ایجاد تعادل زیستی در زیست بومها هیچکدام از این توجیهات را قبول ندارد ولی عمل ناپسند یک نفر که اگر به نادرستی ان کوچکترین شکی داشت از آن فیلمبرداری و در اینترنت پخش نمی کرد چه ربطی به فارس و خلیج فارس داشت که تو از شیر شتر خوردن و سوسمار خوری بجایی رسیدی که به ایرانیان توهین میکنی؟ عین همین کاری رو که این شخص با حیوان کرد روزانه در بسیاری از مناطق دنیا عربهای همپالکی شما با انسانها میکنند. برو بجای وب گردی و کامنت گذاشتن توی سایت ایرانی که هدفش ارتقا شرایط زندگی حیوانات است و اطلاع رسانی در مورد امثال این جنایتکاران محیط زیستی است کمی تو بیابانهای اطراف بگرد شاید سوسماری برای خوردن پیداکنی. برای اونهایی هم که کامنت مثبت گذاشتند اگه ایرانیند که واقعاً متاسفم.

          داغ Thumb up 5 Thumb down 14

          • امید می‌گوید:

            من عرب نیستم و کاملا ایرانی هستم…اما توی کشورهای عربی یه خرس رو با ۲تا بچه قشنگ و خوشگلش تیکه تیکه نمیکنن…تازه عربها ادعا ندارن این ما هستیم که ادعا داریم و میگیم فرهنگ داریم تاریخ داریم منشور حقوق بشر داریم….امریکا پیشرفته ترین و صنعتی ترین کشور جهان هست اما بهترین وضعیت رو داره از نظر محیط زیست و حفاظت و نهایتا ۳۰۰ سال تاریخ داره…شکار غیر مجاز همه جا هست اما اینجا توی ایران ۱۰۰برابر بیشتر از جاهای دیگه هست…مردم ایران همون هایی هستند که روی پل خواجو و تخت جمشید یادگاری مینویسن و با نارنجک به مقبره کوروش حمله میکنن…از چی داری دفاع میکنی…اصلا کی از اعراب حرف زد…همه میدونن مردم ایران فرهنگ دوستی با محیط زیست و حیوانات رو ندارند…ما توی /ایزد شهر/ ویلا داریم بیا اونجا تا از نزدیک ببینی چه خبره بیا تا ببینی چی داره به سر دریا و جنگل میاد توسط همین مردم

            پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 2

          • امید می‌گوید:

            در ضمن خودت که نظر مردم رو دیدی حالا بیشتر بسوز…اگر مثل تو حرف بزنم مثل تو بی ادب هستم و با تو فرقی ندارم…این فرهنگ ها مال خودت خدا رو شکر تا اخر امسال برای همیشه همیشه همیشه دارم میرم و راحت میشم و ازاد میشم…نظرمردم رو یادت نره …تو رو خدا چاپ کن

            پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 3

          • امید می‌گوید:

            هیچ جا مثل اینجا نیست که توی پارک ملی نفت گیر بیارن…تو سواد نداری و نمیدونی و ازت انتظاری نمیره…به زودی پلنگ به سرنوشت ببر و شیر دچار میشه البته توی ایران اما توی روسیه زیاد میشن و تکثیر میشن…از اول سال این همه پلنگ کشته شده اما پلنگها نصف این تعداد زاد و ولد نداشتن…ما فرهنگ و تاریخ داریم اما سر روباه میبریم…انقدر احساساتی نشو خوبه نظر مردم رو دیدی…همه جا شکار هست اما اینجا بیشتر از همه جا هست…گفتم که سواد نداری اگر داشتی خاطرات اون /ظل السلطان/ کثافت پسر ناصرالدین شاه که حاکم اصفهان بود رو خونده بودی و میدونستی مثلا توی /میانکاله/ چیکار کردن و ه قدر شکار کردن و کشتند…تاریخ ما تشکیل شده از همین نوع افراد هست..برو کتاب خاطرات/محمد حسن اعتماد السلطنه/ رو بخون تا بفهمی زمان ناصرالدین شاه توی این کشور چه خبر بوده و مردم بدبخت چه جوری زندگی میکردن و چه فرهنگی داشتن و شاه هم فقط و فقط شکار میکرده و به هیچ چی کاری نداشته…تاریخ ایران از این دست جریانها خیلی زیاد داره..برو کتاب /شکر تلخ/ جعفر شهری رو بخون تا با فرهنگ و نحوه زندگی اجتماعی مردم تهران اشنا بشی مربوط به اوایل دوره پهلوی هست…برو مطالعه کن ببین مردم تهران که تازه پایتخت بوده چه جوری زندگی میکردن حالا شرستانها بماند… حالا ما با این همه مشکل و بدبختی توقع داریم محیط زیست و حیوانات وضعشون درست بشه…خدا بیامرزه /ناصر حجازی/ رو هیچ وقت یادم نمیره ۱ بار اومده بود توی برنامه ۹۰ سردار عزیز محمدی هم اومده بود فردوسی پور پرسید ناصر خان ایا فوتبال ایران سالمه و مشکلی نداره…حجازی هم راحت گفت عادل خان ما چیمون سالم و درسته که حالا میخوایم فوتبالمون درست باشه…

            پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 2

          • امید می‌گوید:

            این کتاب ها رو بخون شاید شاید شاید شاید شاید برا ت تاثیری داشته باشه…خاطرات ظل السلطان/خاطرات اعتماد السلطنه/شکر تلخ….کتاب اخر مال جعفر شهری نویسنده کتاب /تهران قدیم/ هست…این ۳ تا رو بخون تا شاید شاید کمی متوجه بشی هرچند که خیلی بعیده…دیده بان این اقای با فرهنگ توی کامنتش به من توهین کرده و به من گفته سوسمار خور…من هم ۴تا کامنت دادم خواهشا هر ۴تارو کامل چاپ کن….محیط زیست ایران چیزی ازش نمونده هر روز خبر شکار و دستگیری شکارچی غیر مجاز…

            پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 2

    • سامان می‌گوید:

      این حکم به راحتی در تجدید نظر رد میشه مطمئن باشید قاضی اول هم با علم به این موضوع رای داده باید سر این چنین جانی رو برید چون اینها مثل همون خفاش شب بود که اعدام کردن از اون هم روانی ترند عجیبه که راست راست دارن میگردن

      پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

  2. مصطفی می‌گوید:

    این حکم مثل آب خوردن در دادگاه تجدید نظر رد میگرده شک نکنید.
    دیگه برام مسجل شده که ما با شکارچی ها سرو کار نداریم بلکه با بیماران خطرناک روانی و با خوی وحشی گری سرو کار داریم که حتی هیچ مرکز نگه داری بیماران روانی حاظر به نگهداری اونها نیستند…
    خداحافظ حیات وحش پرشکوه ایران

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 3

  3. احسان می‌گوید:

    فرق این جنایتکار با [تروریسیت ها] که افراد بیگناه را میکشند چیه پس؟

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 2

  4. شکارچی می‌گوید:

    ۲۰ روز بیشتر تو زندون نمیمونه . شرط میبندم .

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 2

  5. آرش می‌گوید:

    با سلام
    اینجانب محیط بان این عمل ناجوانمردانه را محکوم میکنم و از تمامی مسئولین محترم تقاضا دارم که به هیچ عنوان از عمل ارتکابی این شکارچی متخلف چشم پوشی نکنند.
    اینجانب به همراه تعدادی از همکاران لحظه به لحظه دنبال پیگیری پرونده میباشیم.
    متختف هر کسی که باشد این عمل قابل چشم پوشی نمی باشد.
    از تمامی همکاران خوب شهرستان سرو آباد هم نهایت سپاس را داریم همچنین از آقای قاضی پرونده که اینچنین قاطعانه برخورد کردند.

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 0

  6. توحید می‌گوید:

    بندازین زندان آشغال رو. اون یک شیطان هستش. خدایا ازش نگذر

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 1

  7. مسعود ش می‌گوید:

    شکارچی سابقه دار که بوده تخریبگر محیط زیست که بوده زمینخوار هم که بوده حیوان ازاری و کشتار بی رحمانه هم که می کنه بعد با این همه سابقه فقط ۹۱ روز زندان، باید شلاقش می زدن هر چند که اینجور ادما پوست کلفت تر از این حرفان.
    حالا نگاه کن همچین ادمی از افراد با نفوذ و سرشناس منطقه هم هست.
    با این اوضاع ما خودمونو گذاشتیم سر کار یعنی گذاشتنمون سر کار….

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 0

  8. توحید می‌گوید:

    ببین چه وحشتی کرده حیوون
    خدا جوابت رو میده. منتظر باش
    وارد زندگی این آدمها که بشی میبینی آدمهای بدبختی هستن
    من چندین بار به چشم دیدم
    خدا اون دنیاشون رو به خیر کنه

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 0

  9. sara می‌گوید:

    به نظر من این افراد باید دستشون قطع بشه وقتی یک موجودی که خداوند آفریده. عذاب میدهد. سزاوار قطع دستان هست

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 3

  10. توحید می‌گوید:

    از ساعت ۹ که بیدار شدم این دفعه سوم هستش میام عکس روباه رو میبینم.اگر همونجا بودم یک فصل کتک مفصل میزدمش تا وحشت زده بشه برای ادامه زندگیش التماس کنه.من که اون دنیا از حقم از محیط زیست ازش نمیگذرم

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 2

  11. امید می‌گوید:

    ….به خدا قسم من هم ایرانی هستم اما الکی احساساتی و جو گیر نمیشم…امریکا ۳۰۰ سال تاریخ داره با کم و زیادش اما یه برنامه بود که نشون میداد یه سد به بزرگی سد کرج رو خراب کردن فقط و فقط به خاطر اینکه با وجود اون سد ماهی های قزل الا امکان تخم ریزی نداشتن…سد بزرگ رو خراب میکنن به خاطر ماهی قزل الا…اون وقت اینجا هم هست فکر نمیکنم نیازی باشه که توضیح بدم که چه کارهایی برای تخریب محیط زیست انجام میشه…فقط ۱ نمونه کوچیکش جاده بافق هست

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 4

  12. ناشناس می‌گوید:

    نامرد

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 0

  13. مهرداد می‌گوید:

    این حکم فقط واسه کشتن روباهه—-یعنی هیچ مجازاتی واسه وحشی گریش در نظر گرفته نمیشه؟؟؟ واسه خدشه دار کردن احساسات عمومی؟؟؟ اینا جرم نیستن؟؟؟ اونوقت یکی تو خیابون ساپورت بپوشه جرمه و پایه های قانونو به لرزه در میاره؟؟؟؟؟؟
    از اونجا که هیچیمون درستو بجا نیس هیچوقتم به هیچ جایی نمیرسیم–تا ابد جهان سومیم اگه جهان چهارمم بود ما زودتر از همه میرفتیم توش

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 0

  14. ذهن کارتونی می‌گوید:

    طرف مریض روانی بوده!!!!! خطرناکه به خدا! باید زندانیش کنن!

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

  15. ali می‌گوید:

    فقط میخواستم تشکر کنم و خسته نباشید بگم به محیط بانان عزیز و دادگاه و همه ی کسانی که برای حیوانات و طبیعت ارزش قائل هستند

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  16. saeed hashemi می‌گوید:

    این افراد رو باید به جای زندان به تیمارستان فرستاد اینا رسما دیوونه هستن
    شکار برای طبیعت لازم هست و ضروری مثل اب برای حیات
    اما ما توی طبیعت بیش از ۹۰ گونه شکارچی از اندازه یه بند انگشت تا یوز و پلنگ داریم
    چه لزومی هست روباه که خودش کنترل کننده جمعیت جوندگان و برخی حشرات هست
    اینطوری کشته بشه ، ما تا کنون هیچ وقت از افزایش جمعیت روباه مشکلی نداشتیم
    اصلا یه روباه چه خسارتی میتونه به زندگی انسانی و حیات وحش بزنه که باید اینجوری کشته بشه
    متاسفانه طرز فکر احمقانه انسانها مبنی بر ارباب طبیعت بودن انسان رو به این روز انداخته
    انسانی که بدون تجهیزات زاده عقل او حتی یک دقیقه در طبیعت وحشی نمیماند
    ما از طبیعت شکار میکنیم و از درختان و منابع طبیعی استفاده های کلان میکنیم
    اما وقتی طبیعت یک چیز را از ما میگیرد به شدت ناراحت شده و دست به انتقام میزنیم و این یعنی خودخواهی
    وقتی یک شکارچی یا چوپان که سالها در جنگل و کوه زیسته مورد هجوم یه پلنگ یا کفتار و یوز قرار میگیرد
    همه فکر میکنند مقصر پلنگ یا ان حیوان درنده هست
    اما هرگز کسی فکر نمیکنه که آیا اون انسان توی شهر دریده شده ؟ یا توی طبیعت که خانه حیوان است؟
    پس این ما هستیم که به دنبال خطر میریم و با اونچه نباید رو به رو شویم مواجه میشویم
    وگرنه طبیعت راه خودش رو میره و به هیچ کس هم رحمی نمیکنه حتی انسان
    ولی انسانی که خود رو دارای نیروی عقلانی و توان تفکر میدونه هرگز قابل قبول نیست که از حیوان درنده تر باشه

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

  17. sina می‌گوید:

    مرتیکه….

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  18. امید می‌گوید:

    بچه ها خدا وکیلی دیدین یا نه این /شهرام/ میگه /شکار/ و /سلاخی/ و /کشتن/ یه نوع شغل و مهارت و ورزش هست…حدودا ۶ساعت به این حرف خندیدم…باز هم از این … بگو خواهشا…یعنی اون یارو توی سمیرم یه ورزشکار بوده و ما نمیدونستیم

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

  19. امید می‌گوید:

    امسال تا الان سال بدی بوده اخبار بد بیشتر از اخبار خوب بوده…۶/۷ تا پلنگ کشته شدن…بافق داره خراب میشه…اما اخبار خوب هم داشتیم مثلا سالم موندن ۳تا یوز میاندشت یا دیده شدن پلنگ با ۳تا طوله در نواحیه لرستان…و دیده شدن پلنگ بعد از ۳۰ سال در عباس اباد اصفهان و دیده شدن پلنگ بعد از ۵۰ سال در منطقه ۷۰ قله…اخبار بد بیشتر بوده…نگران اون پلنگ با ۳تا طوله توی لرستان هستم اگر اشتباه نکنم توی ناحیه کالمند بود…یعنی میشه هر ۳تاشون مثل یوزهای میاندشت بزرگ بشن اون هم اونجا توی اون منطقه…خدایا خودت کمک کن…اگر کسی ازشون خبری داره بگه…دید بان تو خبری ازشون نداری لطفا جواب بده

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

  20. سجاد می‌گوید:

    دیده بان عزیز سلام:
    ضمن تشکر از اطلاع رسانی شما و ابراز تاسف از این حادثه دلخراش ، پیشنهاد میکنم من بعد تا صدور حکم قطعی به توسط دادگاه تجدیدنظر (یا عدم اعتراض محکوم علیه به دادنامه بدوی و قطعیت آن) از نشان دادن تصویر دادنامه غیر قطعی صادره از شعبه بدوی بر روی سایت خود داری فرمایید هرچند در تصویر دادنامه مورخ ۹۲/۷/۸ نام متهم لاک گرفته شده ولی با توجه به نشانی وی قابلیت شناسایی دارد و بهانه بدست چنین افرادی دادن برای طرح دعوا بر علیه سایت دیده بان محیط زیست و مدیران محترم آن، کار منطقی نیست.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  21. زهره می‌گوید:

    ای کاش حقوقدان بودم و ای کاش قاضی این پرونده شده بودم. خدایا چطور ممکن است؟ آرزو می کنم خودش و اعضای خانواده اش زودتر گرفتار انتقام الهی شوند!خدایا هیچگاه از تو خواسته مادی نطلبیدم. خواهش می کنم دعایم را مستجاب کن!

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  22. امیر می‌گوید:

    ای کاش این فرد محکوم میشد مدتی در بیمارستان روانی تحت نظر باشد چون وجود این افراد نشان دهنده نوعی اشاعه روان پریشی وباتوجه به اینکه فیلمهای مشابهی از این نوع اعمال و شکنجه وازار حیوانات اهلی ووحشی مثل فیلم کشتن الاغ با پتک یا سلاخی بچه خرسها یا کشتن کفتارها وخوردن جوجه تیغی وگراز وتشی و ذبح روباه و ….. واین گونه اعمال سادیسمی نشان از احتیاج بعضی از افراد به روانشناس وبازبینی زندگی انها از بدو تولد تاکنون دارد

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  23. مهران می‌گوید:

    واقعا این آدمه؟ به خدا اسراایلیا با فلسطینیا اینکارو نمیکن! قلبم درد گرفت

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  24. مجید می‌گوید:

    از ریاست محترم اداره محیط زیست سروآباد جناب مهندس حمیدی بخاطر برخورد قاطعشان با این قاتل بی رحم و شیطان صفت کمال تشکر و سپاس را دارم . خدا اجر و پاداش بزرگی به شما و همکاران محترمتان عنایت کند اگر زحمات شما عزیزان نمی بود از طبیعت زیبای ایران که در دنیا تک می باشد تا حالا چیزی باقی نمانده بود . خدا نگهدار شما عزیزان باشد .

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  25. بی نام می‌گوید:

    شکارچی از اسمش پیداست و حرفه ای است ولی اینها که حیوانات را سلاخی میکنند شکارچی نیستند که که مشت بی فرهنگ انسان نما هستند اگر برای تفرح بهشون بگی سگ یا گربه را آتش بزن این کار را برای خنده میکند ولی شکارچی کارش و تخصصش شکار است همراه با رعایت اصول حرفه ای شکار که البته در ایران همچین شکارچیایی نداریم و اون مورد دوم را داریم .

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>