معصومه ابتکار: تحریم ها بر روی محیط زیست اثر سوء داشته است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تحریم های کور علیه ایران اثرات منفی محیط زیستی داشته است گفت: در حال شناسایی و تهیه گزارشی از تبعات سوء زیست محیطی این تحریم ها هستیم.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار افزود: این تحریم ها تمام ابعاد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده که متاسفانه بر روی محیط زیست هم اثر سوء داشته است.

وی اظهار داشت: متاسفانه تحریم ها سبب شد تا اثرات جبران ناپذیری بر محیط زیست کشور وارد شود، اگرچه مشکلات کنونی محیط زیست را نباید فقط به گردن تحریم ها انداخت، زیرا آثار مدیریت منفی بر محیط زیست در چند سال اخیر هم کمتر از تحریم ها نیست.

معاون رییس جمهور ادامه داد: خوشبختانه با تلاشی که از سوی عده ای از علاقمندان به محیط زیست صورت گرفت، تحریم هایی که شامل خدمات محیط زیستی و کمک به حیات وحش می شد از فهرست تحریم های آمریکا خارج شد.

وی با بیان اینکه رفع این تحریم ها اتفاق خوبی برای محیط زیست کشور است ابراز امیدواری کرد: دوستداران محیط زیست و ایرانیان مقیم آمریکا کمک کنند تا مبادلات زیست محیطی در ابعاد فرهنگی و علمی نیز تقویت شود.

ابتکار درباره همکاری های زیست محیطی میان ایران و کشورهای غربی گفت: برای تبادل اطلاعات زیست محیطی با کشورهای اروپایی مشکلی نداریم اما از آنجا که این تحریم ها به تازگی از سوی آمریکا برداشته شده است برای تبادل اطلاعات با آمریکا نیاز به برنامه ریزی داریم.

به گفته دکتر ابتکار چندی پیش آمریکا تحریم های زیست محیطی علیه ایران که شامل خدمات محیط زیستی و کمک به حیات وحش بود، را لغو کرد.

خزانه داری آمریکا دراین زمینه گزارش داد: در یکی از بندهای این مجوز جدید آمده است که فعالیت های بشر دوستانه برای رفع نیازهای اساسی مردم ایران شامل ارائه خدمات و تجهیزات در پیوند با سلامت و بهداشت، موضوع های مربوط به کودکان بی سرپرست، ارائه خدمات امدادی مرتبط با بلایای طبیعی، توزیع اقلام اهدایی از جمله مواد غذایی، پوشاک و دارو با نیت کاهش رنج و درد انسانی و نیز آموزش کمکی مرتبط با هر نوع فعالیت های پیشرو در موضوع های فوق نیز مجاز خواهد بود.

به موجب این دستور آمریکا بخشی از تحریم های ایران در فعالیت های زیست محیطی غیر دولتی را لغو کرده است.

+1
0
  

2 دیدگاه

  1. نیما می‌گوید:

    زنده باد رییس سازمان

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  2. امینی می‌گوید:

    تحریم ها رو چی تاثیر نذاشته؟

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>