توقیف ۶ دستگاه کامیون حامل پسماندهای صنعتی آلاینده در شهرستان پیشوا

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: رییس اداره محیط زیست شهرستان پیشوا از کشف و توقیف ۶ دستگاه کامیون حامل پسماندهای صنعتی آلاینده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمد فریدی گفت: ماموران این اداره در پی دریافت گزارشات مردمی و پس از اخذ دستور مقام قضایی، حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد جمعه ۱۹ مهرماه در عملیاتی موفق به توقیف ۶ دستگاه کامیون حامل پسماندهای صنعتی آلاینده در روستای معین‌آباد شهرستان پیشوا و دستگیری عاملان آن شدند.

وی افزود: همچنین یک واحد تفکیک غیر مجاز و آلاینده پسماندهای صنعتی نیز در این عملیات شناسایی و پلمپ شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان پیشوا تاکید کرد: متصدی این واحد غیرمجاز تفکیک پسماندهای صنعتی که اقدام به تخلیه پسماندهای باقی مانده در کنار راه ها و اراضی کشاورزی می‌نمود، در حال حاضر با دستور قضایی در بازداشت به سر می‌برد و ۶ دستگاه کامیون یاد شده حامل پسماندهای صنعتی نیز توقیف شده است.

لازم به توضیح است در شهرستان پیشوا واحدهای صنعتی که دارای تولید پسماندهای صنعتی و آلوده باشند تقریبا وجود ندارد و این گونه پسماندها از تهران به پیشوا حمل می‌شوند و پس از تفکیک، در حاشیه جاده ها و اراضی کشاورزی تخلیه می‌شوند.

همچنین در حال حاضر مرکز دفن اصولی پسماندهای صنعتی نیز در شهرستان پیشوا وجود ندارد و فقط یک مرکز دفن پسماندهای خانگی متعلق به شهرداری پیشوا فعال است.

+7
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>