دستگیری شکارچیان غیرمجاز دو قرقاول در دودانگه ساری / اختصاصی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان محیط زیست ساری از طریق همیاران محیط زیست در جریان حضور شکارچیان غیرمجاز در محدوده پناهگاه حیات وحش دودانگه قرار گرفته و با هماهنگی نیروی انتظامی اقدام به کنترل خروجی های منطقه نمودند.

مسئول منطقه دودانگه و چهاردانگه ساری در این باره گفت: محیط بانان در حوالی روستای سنگده دودانگه متوجه یک خودرو مشکوک شده و نسبت به توقف آن اقدام نمودند.

علی عمادی افزود: در جریان بازرسی از خودروی مذکور لاشه دو عدد قرقاول، دو قبضه اسلحه ته پر تک لول و ۲۷ فشنگ چهارپاره و ساچمه زنی کشف و ضبط و متخلفین جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی گردیدند.

قرقاول از گونه های حمایت شده محسوب می شود و در حال حاضر جریمه قابل پرداخت بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست از بابت شکار هر طاقه قرقاول معادل ۴ میلیون ریال تعیین شده است.

+2
0
  

10 دیدگاه

  1. توحید می‌گوید:

    آدم های بی احساس. شما شکارچی ها مشکل داشتین که میتونین جان یک جاندار رو بگیرید. خدا ازتون نگذره. برین تو دوران کودکی تون ریشه یابی کنید

    داغ Thumb up 9 Thumb down 9

  2. امیر می‌گوید:

    قرقاول ماده + تفنگ تک لول ترک!

    داغ Thumb up 4 Thumb down 3

    • امیر امینی می‌گوید:

      ادمین محترم لطفا کنار اسم این دوستمون یه علامتی بذارید.تو همه جا اسم و id کاربران و خوانندگان قدیمی ارجح بوده و ادمین اجازه مصادره نام کسی را به کسی نمی دهد.

      موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  3. شکارچی می‌گوید:

    فصل شکار شروع شده و سهمیه فشنگ ساخت داخل هم داره با قیمت دونه ای ۱۲۵۰ تومن توزیع میشه و پروانه شکار صادر نشده و از این به بعد شاهد اخبار بیشتری در این باره هستیم و ۱۰ ها برابره اینها شکار میشه ولی چندتاشو اینجا میبینیم . تازه امسال چون تعداد تفنگ ها به خاطر جواز دار کردنش توسط دولت زیاد شده سهمیه ۲۰۰ تایی پارسال شده ۵۰ تا با جواز و ۵۰ تا با دفترچه محیط زیست . وقتی دولت خودش به محیط زیست توجهی نداره بعد میاد نظر من و شما رو درباره شکار دیگران نگاه میکنه ؟ دلتون خوشه ها .

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 2

  4. سجاذ می‌گوید:

    کلا یعنی از فصل شکار تا حالا ۲ تا قرقاول شکار شده؟
    من خودم تا حالا ۱۰ ۲۰ نفر و دیدم شکار قرقاول کردن. کسی نیست بگه چه خبر. راستی قرقاول حمایت شده است پروانه برا شکارش نمیدن. اینام فقط نمیدونم چرا ماده میزنن.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

  5. سجاذ می‌گوید:

    با سلام به شکارچی.بله شهسوار.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  6. سجاذ می‌گوید:

    بشمار.داداش کوچیکتم

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>