استاندار جدید فارس: کشاورزی فارس به قیمت نابودی تالاب ها در کشور اول شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: استاندار جدید فارس در مراسم معارفه خود گفت: کشاورزی فارس به چه قیمتی رتبه اول کشوری را کسب کرده؟

سید محمد احمدی امروز به دلیل توسعه کشاورزی آب های زیرزمینی فارس از بین رفته است. زمانی هندوانه زیر بغل ما می گذاشتند و گفتند ما در کشت گندم کشور، اول هستیم و نتیجه آن شد که بیلان آب تمامی دشت های استان منفی شده، بخت بختگان خفته، پریشان پریشان تر شده و به زودی شاهد از بین رفتن بسیاری از مناطق خواهیم بود.

وی تاکید کرد: دو دریاچه بزرگ استان فارس به دلیل وجود چاه های غیرمجاز و برداشت های بی رویه خشک شده و امروز بخت بختگان خفته است.

همچنین استاندار جدید فارس این دیدار گفت: در تمام جلسات و سخنرانی های رسمی در خصوص محیط زیست و اهمیت حفظ آن خواهیم گفت و در بحث های کلان استان رعایت مسائل زیست محیطی را لحاظ خواهیم نمود.

بایستی گام های بلندی در حوزه فرهنگ زیست محیطی و با مشارکت همه دستگاه ها برداشته شود و با مدیریت آبهای سطحی و روان آبها، تالابهای ارزشمند احیا گردند.

وی با اشاره به اهمیت اصل پنجاهم قانون اساسی بر حفظ محیط زیست و اجرای این اصل تاکید نمود و گفت:محیط زیست متعلق به همگان است و بایستی برای نسل آینده حفظ شود و توقع داریم که همه مدیران ما را در این مهم یاری دهند.

+6
0
  

5 دیدگاه

  1. نیما می‌گوید:

    به به دلم خنک شد … استاندار قبلی پدیده بود در نوبه خودش. موفق باشی احمدی

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

  2. مجتبی می‌گوید:

    خدا کنه فقط حرف نباشه
    توی استان فارس خیلی چاه های غیر مجاز هست که با بی توجهی داره افزایش پیدا میکنه
    خدا کنه جلو این همه بی مهری به محیط زیست گرفته بشه

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  3. محسن می‌گوید:

    تازه به نکات بالا تصمیم استاندار محترم قبلی در مورد نگهداری گورهای بهرام گور به عنوان حیوان دست آموز در منازل مردم فارس رو هم اضافه کنید.

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

  4. امیر' می‌گوید:

    آقای احمدی
    نظرات شما قابل تقدیر است. منتظریم تا ببینیم در عمل تا چه اندازه به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست پایبند می مانید

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  5. مهرداد می‌گوید:

    امثال آقاى استاندار باعث روشن ماندن کور سو امیدى نسبت به دستندرکاران سیاسى در جامعه هستند. امیدوارم در عمل نیز مانند حرفهایش باشد و درگیر جریانات عوام فریبانه نشود

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>