کشف بزرگترین محموله قاچاق پرندگان شکاری شامل ۲۴ بهله شاهین، بحری و دلیجه

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست با همکاری مامورین دریابانی شهرستان پارسیان دو متخلف شکار و صید را دستگیر نمودند. از متخلفین ۲۴ بهله پرنده شکاری از نوع بحری، شاهین و دلیجه کشف و ضبط و متهمین تحویل مقامات قضایی گردیدند.

پرندگان شکاری کشف شده که چشمانشان بوسیله نخ و سوزن دوخته شده بود جهت تیمار و مراقبت به اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان منتقل شده و پس از انجام مراحل درمانی و باز شدن بخیه چشم ها توسط کارشناسان و محیط بانان در زیستگاه های طبیعی استان رهاسازی و به آغوش طبیعت بازگشتند.
از ۲۴ بهله پرنده شکاری کشف شده متاسفانه به دلیل شرایط نامناسب نگهداری سه بهله از این پرندگان ارزشمند از بین رفته و یک بهله دیگر بدلیل شکستگی ناشی از فشار در قسمت بال، قادر به رهاسازی پرواز نبوده و جهت درمان و رسیدن به شرایط مطلوب رهاسازی در حال نگهداری می باشد.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان

+69
0
  

9 دیدگاه

  1. مسعود ش می‌گوید:

    حیف از این پرنده های زیبا
    میخوام بدونم حالا که متاسفانه سه تا از پرنده ها کشته شدن جریمه ها افزایش پیدا می کنه؟ یا اینکه متاسفانه برای قانونگذار زنده و مرده فرقی نمی کنه؟

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 8

  2. سجاذ می‌گوید:

    واقعا جای این پرنده های پر ابهت رو دستای این شیوخ مسخره ی تن پرور … هستش؟

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 7

  3. شکارچی می‌گوید:

    خدا لعنتشون کنه…….

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 5

  4. امیر می‌گوید:

    من موندم اینا دیگه چه وحشیایی بودن!
    چشم حیوونو بخیه زدن!
    باید با این جماعت چی کار کرد آخه؟

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 4

  5. مهزیار می‌گوید:

    دم اون شکارچی حرفه ای گرم کارش خیلی درسته

    داغ Thumb up 3 Thumb down 15

  6. هاشم می‌گوید:

    اینا همش از نبود قانون مدون یا اجرا نشدن آن است.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  7. رضا می‌گوید:

    سلام من یه شاهین دارم که یک چشمش کوره و واقعا هم دست اموزه من اصلا تو قفس نمیزارمش همش ازاده تو باغمون وبهم خو گرفته به نظرتون اگه محیط زیست بفهمه جریمه میشم ومیبرنش؟

    داغ Thumb up 4 Thumb down 3

  8. آرتور می‌گوید:

    یکی از دوستان به من گفت یک جوجه پرنده شکاری داره که نمیدونه اسمش چیه و به سختی نگهداریش میکنه فقط شنیده اینا گرون هستند . از من و بقیه دوستان میخواست کمکش کنیم . به او گفتیم برو اینترنت مطلب بخون تا اول بدونی چیه وخطر نداشته باشه بعد هم روش نگداری را یاد بگیر . متاسفانه امکان استفاده از اینترنت براش مقدور نیست و سوادشو را هم نداره اگر کسی میتونه کمکم کنه تا من در اختیارش قرار بدم دریغ نکند . عکس پرنده را تو موبایل دوستم دیده ام وضوح کافی نداشت فکر میکنم خیلی شبیه همین پرنده های کشف شده باشه . خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید .

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 4

    • Robin می‌گوید:

      با سلام ، بهتره هر چه سریعتر با محیط زیست منطقه خودش تماس بگیره و این جوجه پرنده شکاری را تحویل اونجا بده که در وهله اول این جوجه شکاری به نگهداری صحیح و آب و غذای مخصوص خودش احتیاج داره و چون دوستتون حتی اسمش رو هم نمی دونه بنابراین از عهده نگهداری اش هم برنخواهد آمد، پس بهتره بسپرید به اداره محیط زیست که برای آزادسازی نگهداری بشه

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>