رییس سازمان جنگل ها: اطلاع رسانی در رسانه ها را در اولویت قرار دهید

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نخستین جلسه شورای معاونین از مدیران ستادی و استانی خواست برای حساس کردن افکار عمومی نسبت به اهمیت منابع طبیعی، اطلاعات تولید کنند تا در رسانه های ملی و محلی منتشر شود.

خداکرم جلالی خطاب به مدیران افزود: مطالبی که برای اقشار خاص مثل دانش اموزان و دانشجویان تهیه و تولید می شود بصورت جامع و در عین حال مختصر مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، تبیین سیاست ها و برنامه های هفته منابع طبیعی و آموزش کارکنان را امری مهم برشمرد و افزود: آموزش و ترویج به روش معمولی توفیق چندانی ندارد و آموزش هایی که به کارکنان، بهره برداران و جوامع محلی ارائه می شود باید برای رفع نیازها و اثر بخشی در کار باشد.

وی به اهمیت علم و آموزش در آیات و روایات پرداخت و تصریح کرد: لازمه انجام هرکاری شناخت موضوع آن است و از نظر شرعی باید کاری انجام دهیم که نافع و اثر بخش باشد.

جلالی با بیان اینکه همه واحدهای سازمانی بایستی در موضوع آموزش و ترویج احساس مسئولیت کنند، خاطرنشان ساخت: آموزش بهره برداران برای ما در اولویت است و پس از آن آموزش کارکنان مورد توجه قراردارد.

رییس سازمان جنگل ها و مراتع در ادامه افزود: در موضوع توسعه پروژه های مشترک بین المللی ادارات منابع طبیعی استان ها باید آموزش های لازم را ببینند و آن را در عرصه های اجرایی بکار ببندند.

مهندس خداکرم جلالی تبلیغات و اطلاع رسانی به افکار عمومی را در شناساندن اهمیت منابع طبیعی بسیار مهم و اثرگذار خواند و تصریح کرد: تبلیغات و اطلاع رسانی را با محوریت روابط عمومی در اولویت قرار داده و به منظور آگاهی بخشی به مردم بصورت هفتگی یک پیام از منابع طبیعی را در محل درب ورودی سازمان و ادارات کل مورد توجه قرار دهند.

آقای جلالی سفارشات و استفتاء از بزرگان دین و آیات عظام را در جلوگیری از تخریب منابع طبیعی بسیار ضروری و موثر دانست و از دست اندرکاران منابع طبیعی خواست برای رفع ابهامات، پاسخ سوالات کلیدی و کاربردی را از مراجع عظام اخذ و در اختیار مردم و بهره برداران قرار دهند.

+2
0
  

1 دیدگاه

  1. امید می‌گوید:

    مگه هنوز توی ایران جنگل داریم…

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>