معاون سازمان محیط زیست: سازمان خسارت چوپان لرستانی را پرداخت می کند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: معاون سازمان حفاظت محیط زیست در سایت رسمی این سازمان اعلام کرد: خسارات وارده به دامدار لرستانی که از شلیک به پلنگ حمله ور به گله اش خودداری کرده، به زودی به او پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با تقدیر از اقدام ارزشمند چوپان لرستانی که علیرغم مورد حمله قرار گرفتن گله اش توسط پلنگ حاضر به شلیک به سمت پلنگ نشده، گفت: بلافاصله مراتب از مدیرکل استان لرستان پیگیری شد و ایشان با تایید این گزارش اعلام کرد که نوروز حیدری دامدار لرستانی و از علاقمندان به محیط زیست این اقدام قابل تقدیر را انجام داده است.

مجابی افزود: بلافاصله بنده طی نامه ای از  مدیر کل استان خواستم که سریعا میزان برآورد خسارات وارده به این دامدار محترم انجام گرفته و پرداخت شود.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: افزون بر پرداخت خسارت گوسفندان، از مدیرکل استان خواسته شد به نحو شایسته ای از این چوپان فهیم قدردانی و تشکر شود تا این اقدام به عنوان یک عمل ارزشی و شایسته در حفاظت محیط زیست مورد توجه کلیه طرفداران و دوستداران محیط زیست قرار گیرد.

+26
-1
  

12 دیدگاه

  1. سجاذ می‌گوید:

    آفرین. زمانشو کوتاه کنید تا انگیزه ی احترام به حیات وحش بیشتر بشه
    با درود بر شما تیم خانم ابتکار

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 0

  2. حامد می‌گوید:

    از شما سپاسگذاریم . ای کاش همیشه خبرای خوشی مث اینو بشنویم تو سراسر کشور عزیزمون

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 0

  3. majid می‌گوید:

    چه عجب

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  4. میترا می‌گوید:

    واقعا از این خبر خوشحال شدم!
    امیدوارم این مسئله باعث شه تا چوپان های دیگر هم به خاطر گله هاشون به حیوونای وحشی شلیک نکنن!
    با تشکر از سازمان محیط زیست!!!!

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

  5. Abbas Samadi می‌گوید:

    نوروز حیدری Ba droode fravan be hozore aghaye
    . Kare homa vaghan tahsin barangiz asta Man khodam to Sweden zendegi mikonam vagar na khodam hozoran az shoma tashakor mikardam. Karetan ali va binazir ast . Man shakhsam az aghaye سید محمد مجابی tashakor mikonam

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  6. millad می‌گوید:

    ضمن تقدیر از این انسان شریف.
    دولت آه در بساط نداره و از این گونه قولها زیاد در پرونده داره هروقت طلب پیمانکاران که همه در حال ورشکستگی هستند را داد طلب این بخت برگشته را هم خواند داد.

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

  7. ساسان می‌گوید:

    روزهای سخت همیشه دوستان واقعی را معلوم خواهد کرد.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  8. امید می‌گوید:

    دمشون گرم باید خسارتش رو بدن و حتی یه چیزی هم اضافه به عنوان پاداش بهش بدن…اما من هنوز توی فکر هستم که پلنگ اینجوری حمله نمیکنه فقط گرگ اینجوری میزنه به گله و لت و پار میکنه…پلنگ مردونه شکار میکنه…شاید اشتباه گرفته

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  9. خوشبختانه امروز تلاش های فعالان محیط زیست کم کم دارد به بار می نشیند و بحث یوز پلنگ ایرانی و پیراهن تیم ملی در جام جهانی دارد به سرانجامی خوب می رسد. پیشنهاد خود من این است که نوروز حیدری همراه با کاروان تیم ملی به برزیل فرستاده شود تا بزرگی کار این جوان به دنیا نیز نشان داده شود .
    در همین رابطه مطلبی نوشته ام در این آدرس :
    http://kazeroongeo.blogfa.com/post-533.aspx

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  10. احسان می‌گوید:

    به خدا باید فرهنگ سازی رو از همینجا شروع کرد بین مردم روستا نشین و گله دارا و بعد شهریا…اگه ۱۰ تا چوپان مثه این بنده خدا به گلش یه حیوون وحشی حمله کنه،بعد ببینه دولت پولشو میده دیگه نگرانی بابت حمله به گلش نداره.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  11. محسن عمرانی می‌گوید:

    بارها شنیده ایم که درسی در کتابهای دبستان بوده بنام چوپان دروغگو و پدران و مادران ما ، برای تربیت ما از آن بعنوان ضرب المثل استفاده میکرده و میکنند. غافل از اینکه تصویری از یک چوپان در ذهن ما ترسیم میکردند که با واقعیت فاصله بسیار داشت!
    اما بارها از معلم خود شنیداه ایم همانطور که صفاتی زیبا لایق یک ناخدا و جاشوست ، چوپان نیز مثل کوه استوار و صبور و دلش مثل هوای کوهستان پاک و صاف ، امروز فهمیدیم و شنیدیم که کلامش مثل گلهای کوهپایه های زاگرس زیبا و خوشبوست.(اگر آن حیوان زیبا تمام گوسفندان مرا پاره میکرد باز به او تیر شلیک نمیکردم)
    هموطن غیور لرستانی ، چوپان فداکار، ما بارها از بزرگترها شنیده و خود دیده ایم که در دنیای کنونی همه چیز بر اساس سرمایه و سود حاصل از آن سنجیده میشود. بزرگ ملاک انسانیت ثروت است که خود را در اتومبیل و ویلا و زیورآلات و… نشان میدهد.
    اما تو با بزرگی روح و اندیشه ی خود درس دیگری به ما آموختی که در حکایتها شنیده اما تشنه دیدن آن بودیم
    روح و فکرت را ستایش می کنیم که به ما آموخت زندگی را میتوان از دریچه ای بغیر از پول دید و به آن عمل کرد. حیوانات را دوست داشتن و بدون سند آنها را مالک قسمتی از زمین دانستن!
    چوپان فداکار به تو افتخار میکنیم
    دستانت را می بوسیم ، دستانی که شک نداریم پینه های آن چون قلل زاگرس از پوست کف دستت سر برآورده و سفت شده اند، دستانی که میتوانستند بکشند اما نکشتند! دستانی که میتوانستند فرزندان فردا را از دیدن حیوانی زیبا محروم کرده و تعادل زیست محیطی زمین را بهم بریزند، دستانی که میتوانستند با چکاندن ماشه ای که بر آن قادر بودند، گامی بردارند در زمینه ی نابودی محیط زیست که دیگر چیزی از آن باقی نمانده!
    اما تو فرزند زاگرس بودی ، فرزند صحرا ، وجودت از حرص و طمع و کینه خالی ، نه چون آنان که برای ساختن ویلایی تفریحی صدها بلکه هزاران درخت قطع میکنند!
    دستانت را میفشارم در حالی که میدانم از مرگ گوسفندانت غمگینی ، ولی تو با نکشتنت خیز بلندی برداشتی برای حفظ محیط زیست ، حرکت بزرگی که راه را به ما و دیگران نشان داد، دستانی که ما و آیندگان مدیون آن هستیم.
    چوپان فداکار ، شاید بگویند. نکشتن وظیفه هر انسانی است بلکه کشتن کار زشتی است ، اما تو از این سخن گزاف غمگین مباش چون دستان تو اگر میکشت سرزنش نمیشد و همین آدمها از دریچه پول و سرمایه آن کشتن را توجیه میکردند.
    چوپان فداکار ، کار تو کمتر از کار دهقان فداکار نیست!
    ما دانش آموزان کلاس ششم دبستان فضیلت. شهر بوشهر همراه آموزگار خود اندک مبلغ پول قلک کلاسمان که برای خرید اینترنت جمع آوری کرده بودیم به تو تقدیم کرده و برای تو میفرستیم.
    عکس تو همراه گفته های زیبایت قاب کرده و در کلاس خود نصب میکنیم و از مسئولین امر میخواهیم نه تنها جبران خسارت تو کرده بلکه به تو پاداش نیز بدهند.
    اگر چنین نشود ما بازهم آماده ایم به تو چوپان فداکار کمک کنیم و از همین جا از مسولین وزارت آموزش و پرورش میخواهیم در این زمان که محیط زیست در جامعه ما بشکل وحشتناکی در حال از بین رفتن است با اختصاص درسی از کتاب فارسی دبستان به این کار ستودنی و بزرگ ، بنام چوپان فداکار ، اول از این چوپان فداکار تجلیل کرده ، دوم دیگران را تشویق به همکاری در حفظ محیط زیست نمایند سوم اینکه مثالی عینی و ملموس در اختیار ما معلمان جهت تربیت و آموزش کودکانمان قرا دهند.
    از سازمان جهانی دفاع از حقوق حیوانات و سازمانهای دفاع از گونه های حیوانی در حال انقراض می خواهیم ضمن قدردانی از چوپان فداکار ، به پلنگ زیبای ایرانی توجه بیشتری کرده و مانع از کم شدن این گونه شوند.
    با امید به اینکه همه با هم باقیمانده محیط زیست و حیات وحش خود را حفظ کنیم تا ایران ما چون همیشه زیبا باشد و بماند،
    دوستت داریم چوپان فداکار

    دانش آموزان و آموزگار. کلاس ششم دبستان فضیلت بوشهر

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  12. مهدی نعیمی پور می‌گوید:

    امروز توی سایت تابنک نوشته بود شخصی بنام آقای مجتبی هاشمیان مدیر عامل شرکت گلریز مشهد کل خسارت رو به چوپان پرداخت کرده . واقعا خوشحالم از این حرکت ارزشی این مدیر . باید از این افراد به نحوه شایسته ای قدردانی بشه .

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>