نامه یک محیط بان به مدیرعامل باشگاه استقلال

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال اظهار نظر مدیرعامل باشگاه استقلال و اعتراض وی به بازدید سپ بلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال FIFA از موزه تنوع زیستی و ملاقات با مقامات سازمان محیط زیست یکی از محیط بانان کشور نامه ای بشرح زیر خطاب به آقای فتح اله زاده نوشته است:

به برادر ارجمند جناب آقای فتح الله زاده مدیریت محترم باشگاه استقلال
از محیط بان دماوند

احتراما سفر آقای بلاتر رییس فدراسیون جهانی فوتبال FIFA و ورود مسئولین ورزشی و آقای کفاشیان و سایر ورزشکاران به موضوع یوزپلنگ آسیایی که در کشورمان در حال انقراض است و  مهمتر از آن اصل پنجاهم قانون اساسی که حفظ محیط زیست وظیفه همگان است، توجه افکار عمومی را به وضعیت اسفبار فعلی محیط زیست اعم از خشک شدن تالاب ها، کشتار بی رویه حیات وحش و آلودگی کلان شهرها باعث خوشحالی مردم و جامعه حامی محیط زیست گردید.

البته جنابعالی می دانید که محیط زیست سالم و ورزش ارتباطی مستقیم در سلامت جسمانی و روحی و روانی جامعه دارد و این حقیر افتخار این را دارم که در شغل مقدس محیط بان و حفظ حراست از مواهب الهی که متعلق به نسل آینده و حال می باشد، خودم از دوستداران ورزش و به خصوص ورزش تیراندازی و کوهنوردی و علاقه مند به ورزش فوتبال و هوادار تیم آبی پوش استقلال هستم ولی جای تاسف است که یک حرکت فرهنگی و آموزشی و جلب نظر مردم به اهمیت محیط زیست که در یک دهه اخیر به شت تخریب شده است و بازدید از تنوع زیستی گیاهی و جانوری کشور را به دیدن مرغ و گوسفند تشبیه کرده اید؟!!

آقای فتح الله زاده یقین بدانید که دریاچه ای همانند دریاچه ارومیه را با پول میلیاردی باشگاه استقلال و اگر امثال من هم به کمک شما بیایم، نمی توانیم بسازیم!

آیا شما می دانید هم اکنون روزی چندین قربانی آلودگی محیط زیست را به طور خاموش تجربه می کنیم!

آیا می دانید همان گونه هایی که شما مرغ و گوسفند می بینید (شیر ایران و ببر مازندران) را پنجاه سال پیش از دست داده ایم و الان باید التماس کشورهایی همچون هندوستان کنیم تا مشابه اش را برای باغ وحش بگیریم!

آیا می دانید که اگر طبیعت و محیط زیست را تخریب کنیم همان مرغ و گوسفند را هم من، شما و نسل آینده نخواهند دید؟

آقای فتح الله زاده شما تعریف هوای پاک، محیط زیست سالم، تالاب های شاداب، جنگل های زیبای شمال و زاگرس، رودخانه های خروشان و پاک، لاله های واژگون، شقایق های پارک ملی لار و دنا، مرال های چالوس و ساری، آهوهای موته و شیراحمد و سهرین، کل و بزهای البرز مرکزی، قوچ های اوریال درگز، یوزها و پلنگ های توران، جبیرهای پارک ملی کویر و گربه پالاس و جنگلی دماوند و هزاران گونه های جانوری و گیاهی که نشانه هایی از خالق هستی و نعمت های خدادای است را فقط در مرغ و گوسفند اهلی دیدید که اینچنین محیط بانان و جامعه حامی محیط زیست را ناامید کردید.

آقای فتح الله زاده از جنابعالی به عنوان پیشکسوت ورزشی انتظار نمی رفت. آیا می دانید برای حفظ عرصه های طبیعی، حیات وحش و محیط زیست کشور عزیزمان ۱۱۶ شهید محیط بان و بیش از ۲۰۰ جانباز را از بهترین فرزندان این مملکت را تقدیم نمودیم؟

لذا انتظار می رفت جنابعالی به تبعیت از رییس محترم فیفا آقای بلاتر و آقای کفاشیان و سایر ورزشکاران دوستداران محیط زیست به ویژه فوتبالیست همیار محیط زیست آقای آندرنیاک تیموریان که برای نجات یک پروانه در حین بازی فوتبال یک حرکت زیبا انجام داده اند، حامی حامیان محیط زیست و محیط بانان عزیزی که شبانه روز در صیانت از این مواهب الهی هستند، باشید.

ارادتمند شما، عباس میرزاکریمی / محیط بان دماوند

+121
-1
  

24 دیدگاه

  1. مهرداد می‌گوید:

    آقاى کریمى عزیز:
    ١- من هم به عنوان یک هوادار استقلال از بابت اظهارات عامیانه این شخص که متاسفانه بر مسند ریاست باشگاه نشسته اند تاسف میخورم. زمانى افراد تحصیل کرده و با فرهنگ بر امور این باشگاه نظارت داشتند و حاصل کارشان حجازى ها بود. اکنون … که با پول و بصورت پروازى از دانشگاههاى بى اعتبار جمهورى آذربایجان مدرک دکترا میخرند رییس شده اند. واقعأ بنظر میرسد ایشان از اهمیت یوز و پلنگ خبر ندارند. احتمالا هم از آندرانیک تیموریان عزیز بعد از آن حرکت زیبا بازخواست کرده اند. ایشان زندگیشان را با ترکاندن بمب و غیره و … سپرى کرده اند. کدام افتخار را نصیب این کشور کرده اند؟
    ٢- البته اعتقاد دارم که اظهارات ایشان با درایت طرفداران محیط زیست و حیات وحش میتواند بنفع محیط زیست تمام شود. پس سعى کنیم با افزودن کامنتها و اظهارات به آگاهى جامعه کمک کنیم. پیشنهاد میکنم، یک نامه اعتراضى از طرف مدیران سایت به امضا گذاشته شود تا همگى اعتراضمان را با امضایمان اعلام کنیم.
    ٣- یک بار دیگر اظهارات ایشان نشان داد که مشکل جامعه ما در سطح مدیریتى و کوته اندیشى است…

    پر طرفدار Thumb up 63 Thumb down 2

    • شکارچی می‌گوید:

      حاجی از آکسفورد دکترا گرفته . خاری تو چشم ….

      داغ Thumb up 2 Thumb down 29

      • مهرداد می‌گوید:

        اره همه این دارو دسته از اکسفورد دکترا دارن

        پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 0

      • مسعود ش می‌گوید:

        فتح ا… زاده دکترا از اکسفرد داره کلی خندیدیم شاید منظورت همون اکسفوردی هست که لرل و هاردی نقش بازی میکردن
        مدرک پولی از اذرباییجان گرفته ماشا ا… مدرک پولی مثل …. ریخته

        پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 0

      • ایرانی می‌گوید:

        جناب شکارچی
        فراموش کردید که ایشون جناب حاج دکتر شوالیه تشریف دارند اما حیف که با این همه لقب و عنوانی که با پول باشگاه برای خودشان خریدند هنوز معنای بسیاری از چیزها رو درست نمیدانند و درک نمیکنند.
        روح مرحوم کردان شاد

        پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 0

        • مهرداد می‌گوید:

          البته باید در نظر داشت که این افراد با قدرت و رانت به پول، عنوان، ملک، ماشین و غیره رسید ه اند ولى چون نتوانسته اند در این مدت اعتبار اجتماعى براى خود کسب کنند، دنبال خریدن مدرک از جاهاى مختلف هستند. اگر یادتان باشد مقالات چاپ شده بعضى از آقایان در نشریات مختلف مال افراد دیگر بود همانند خانه هایشان و پولهایشان

          پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

      • علی می‌گوید:

        آره فتح الله زاده رونالدو شوتاش قوی … زه خیال باطل

        پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

      • امید می‌گوید:

        مرحوم کردان هم از اکسفورد دکتری گرفته بود….این که فرق مرغ با بهترین گونه های جانوری رو نمیدونه بهتره که حرف نزنه…

        پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  2. صادق می‌گوید:

    ما شیرازیها به آدمهای … میگیم فتح ا.. این باباهم فتح ا… هست انتظار بیشتر از این ازش نمیره!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 40 Thumb down 0

  3. علیرضا می‌گوید:

    من از نزدیک دیدن مرغ و گوسفند رو به دیدن انسانهایی که پول بیت المال رو به تاراج میبرن و هیچ بازدهی ندارن ترجیح میدم

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 0

  4. آریان می‌گوید:

    فتح الله زاده کیه که اصن اعتراض کنه
    همه واسه محیط زیست شاخ شدن عجب گیری کردیما

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 0

  5. دوستدار محیط زیست می‌گوید:

    سلام دوستان
    این برادرمون حاج فتل استقلال اینقدر پول دیده همه چیز رو مرغ و گوسفند می بینه اگه مثل محیط بانان ۵۰۰ تومن حقوق می گرفت حالش خوب می شد!!!! راستی حاج فتل وضع هوای تهران چطوره !!! مرغ ها خاک کردن ریزگرد آمده !!! از تیموریان یاد بگیر !!!

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 0

  6. احسان می‌گوید:

    در متن آمده بود، پیشکسوت ورزشی، اینو باید گذاشت بعنوان شوخی.
    ایشونو ولش کنید بره واسه خودش سند شوالیه بخره.

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 0

  7. علی می‌گوید:

    این دوستان فکر می کنند همه اشخاص مثل خودشون…اند. بلاتر را باید می بردند از بی پولی باشگاه میگفتند باید می بردند برای رشوه هایی که میگیرند / برای دعوای مریبان (مافیای فوتبال کیه … خان یا … خان یا …. ) باید یک بار میرفت استادیوم آزادی ۲ تا فوش ناب بهش میدادند تا میدید فتح الله زاده مدیر چه باشگاهی است و چگونه باشگاه داری میکنه اصلا فرهنگ میدونن که چیه تا به طرفداران یاد بده یا پرسپولیس یا خیلی از باشگاه های دیگر … آری این افتخار توست نه شهادت محیط بانی که جرم تنها گذاشتن خانواده اش حفاظت از محیط زیست و یوزپلنگ ایرانی بوده .

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 1

  8. اسماعیل می‌گوید:

    البته حرف آقای کریمی درست است و باید به آن توجه کرد ولی بهتر است بدانیم چرا و به چه دلیل ایشان اینقدر مدافع محیط زیست شده اند. ایشان تا همین چند وقت پیش در دولت محبوب خود سال ها بر اریکه ریاست محیط زیست دماوند تکیه زده بوده و آن چه نباید بر سر محیط زیست آورده اند. چه منفعت ها که از این کار نبرده اند و چه تعداد افراد صدوق محیط بان که با وی در غارت و خرابی محیط زیست همراه نشده بودند دربدر شدند. در چند سال ایشان همواره با مجیزگویی دولت و افراد ذی نفوذ و با شعر سرایی های پی در پی و با نصب پلاکاردها و فرستادن پیامک های تبلیغاتی برای خود مسند خود را محکم نموده و یک هزار فامیل در محیط زیست دماوند بوجود آورده بودند. حالا که دستشان رو شده است و به شغل شریف محیط بانی، یعنی همان که همیشه مستحق آن بوده اند برگشته اند (البته امیدوارم در این مورد واقعا حافظ محیط زیست باشند)، دوباره توپخانه فرهنگی خود را روشن نموده تا شاید با مجیزی دیگر ریاست منطقه را بدست بیاورند.
    البته شرح ماجرای ایشان در این مقال کوتاه نمیگنجد

    داغ Thumb up 10 Thumb down 23

    • مهرداد می‌گوید:

      خوب بودن و یا نبودن آقاى کریمى موصول این بحث نیست.
      اکنون ایشان نامه اى نوشته اند که چه خوب باشند چه بد از نظر محتوا قوى و مورد پسند همه ما است.
      لطفأ با انحراف موضوع بحث اجازه ندهیم افراد دیگر به اهدافشان برسند.

      پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 0

  9. طبیعت می‌گوید:

    سلام آقا اسماعیل
    من آقای کریمی را می شناسم و اگر امادگی داری شنبه صبح دماوند باشیم و می خواهیم عملکردش بررسی شود اگر بهترین کشفیات ، دستگیری ها و قاطع ترین برخوردها با شکار فروشها را نداشت از او می خواهیم از محیط زیست خدا حافظی کند!!! یا شاید روت نمیشه بیای!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 6

  10. محیط بان می‌گوید:

    گزارش نویسی بی امضا جواب نداد آقا اسماعیل توی سایتها می چرخی … معلومه آشنایی و بسیار ناراحت…. عضو کدام گرهی
    ۱- شکارکش افغانی که چند وقت پیش بز و دو بزغاله کشته بود دستگیر شد و الان محکوم به زندانه! آخه خیلی ها به خاطرش زنگ زدند باورتون میشه یه افغانی حیات وحشمون را قلع و قم کنه؟
    ۲- عضو باند خرید و فروش سلاح جنگی و شکاری که توسط آقای کریمی دستگیر شدی و به سه سال زندان محکوم شدی!
    ۳- عضو اون باند شکار فروشی که با ۷ لاشه شکار دستگیر شدی !!
    ۴- یا عضو آن باند زمین خواری که هنوز زمین ها را در اختیار دارین !!
    ۵- یا از اونایی که در بیابان برای محیط بانان تیر می اندای ؟
    تا جایی من میدونم در دوره قبلی ریاست خانم ابتکار در سازمان محیط بان نمونه شده بود !!! تا جایی که من ایشان را می شناسم اگر آبدارچی محیط زیست هم باشه باج به امسال شما نمی دهد
    درود بر محیط بانان قاطع کشور…

    پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 5

  11. همکار قدیمی محیط بان دماوند می‌گوید:

    سلام علیکم
    این حقیر مطالبی را در نظر دوست عزیزمان آقا اسماعیل دیدم چون سالهای گذشته در دماوند خدمت کردم وظیفه دانستم عرض نمایم که به هیچ عنوان اظهارات ایشان صحت ندارد.
    جهت استحضارتان حاج عباس میرزاکریمی به استناد سوابق اولین دوره آموزش محیط بانان استان تهران را منجمله دوره ضابط دادگستری ، علوم و فنون نظامی و انتظامی ، آشنایی با قانون بکار گیری سلاح را در دماوند برگزار نمود.
    این بزرگوار اولین بار در کشور بیمه مسئولیت مدنی محیط بانان را در دماوند اجرا کرد و طرح همیاران دانش آموزی و دانشجویی اولین بار در دماوند اجرایی شد که بعدها سازمان آن را به طرح ملی محیط یار تبدیل نمود.
    بالاترین کشفیات و قاطع ترین برخوردها را با متخلفین داشت و بهترین برخورد و بالاترین حمایت را از همکاران و محیط بانان می کرد و جالب است آقا اسماعیل دماوند ۵ محیط بان دارد و چقدر خالصانه و قاطعانه و پرنگ حاضر شده اند که شما آنها را هزار نفر دیده اید؟ هر نفر را ۲۰۰ نفر دیده اید یا آقای میرزاکریمی را ۹۹۶ نفر؟
    زنده باد منتقدین واقعی محیط زیست کشور که هدفشان حفظ محیط زیست ایران اسلامی می باشد/

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 6

  12. ایران می‌گوید:

    سلام و درود بر اقا مهرداد بدلیل نطر پخته ای که داده اند ، احسنت بر شما ، کاش همه ما می توانستیم مثل شما همیشه به متن بپردازیم نه حاشیه………………………………………………………..!

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 0

  13. محیط بان می‌گوید:

    حاج عباس
    ممنون از واکنش به موقع

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

  14. سعید می‌گوید:

    درود بر تو آقا اسماعیل که حرف حق را زدی. راستی شاهکاری که این آقا انجام داد چی شد؟ کشتن پلنگ بیچاره رو میگم. رفته فاصله ۲۰ متری پلنگی که مردم دوره اش کردن بعد انتظار داره بهش حمله نکنه. بعد هم که حمله کرد معلومه دیگه باید کشتش. واقعا که برای این حضرت آقا و امثالهم متاسفم.

    داغ Thumb up 4 Thumb down 7

  15. نازنین می‌گوید:

    آقا سعید لطفا غرض شخصی رو و تسدیه حسابتون با آقای کریمی رو اینجا مطرح نکنید تو اون قضیه مشخص شد که ایشون بی تقصیر بودن و بنده از آقای کریمی ممنونم بابت واکنش بجا به صحبت های آقای فتح الاه زاده

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  16. هوادار محیط زیست می‌گوید:

    سلام مدیر دیده بان محیط زیست ایران
    با احترام و سپاس از تلاشهای صادقانه شما و همکارانتان در جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی در عرصه مظلوم محیط زیست/
    نامه پر بار و پر محتوا محیط بان دماوند آقای میرزاکریمی را مطالعه کردم و چه واکنش به موقع و بجایی بود ولی آنچه که با عث تآسف است بعضی نظرات مغرضانه مندرج می باشد و چون می دانم هدف شما حمایت از محیط بانان و حافظان محیط زیست می باشد درج نظرات که در آن افترا می باشد چه برای آقای میرزاکریمی چه برای آقای فتح الله زاده کاری به دور از انصاف است و اگر امسال بنده هم جوابی منطقی تر و پر محتوا تر از ایشان داریم و بیشر از آقای کریمی دلمان به حال محیط زیست می سوزد و خودمان را یک قدم از او جلوتر می بینیم مردانه نامه ای با درج نام و امضا به خبرگزاریها و سایت ها ارسال نماییم و سالم رقابت کنیم نه با درج مطالب اثبات نشده قصد تخریب این ابر محیط بان را داشته باشیم و از شما تقاضا دارم به گونه ای مدیریت نمایید که اگر خبر یا مقاله ای از یک محیط بان درج می شود اجازه ندهید گروهی متخلف و مغرض اینقدر با درج نظرات او را مورد هجوم قرار دهند که دیگر کسی جرات نکند جواب آقایانی چون فتح الله زاده را بدهد

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>