دستگیری شکارچیان ۳ گراز وحشی در شهرستان بردسیر کرمان / اختصاصی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال گزارشی از همیاران محیط زیست مبنی بر حضور چند شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات روستای طویل چمن از توابع شهرستان بردسیر در استان کرمان، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان به منطقه اعزام و پس از چندین ساعت جستجو و دوربین کشی در ارتفاعات ۳ نفر شکارچی غیرمجاز را مشاهده نمودند.

شکارچیان که متوجه حضور محیط بانان شدند پس از مخفی کردن اسلحه ها سعی در فرار از منطقه داشتند که با تیراندازی هوایی محیط بانان، تسلیم شدند.

…………..تصویر: پوست کنده شده و دست و پای قطع شده گراز وحشی توسط شکارچیان غیرمجاز

شکارچیان غیرمجاز اقدام به شکار ۳ گراز وحشی نموده و مشغول کردن پوست گرازها بودند که توسط محیط بانان دستگیر شدند.

……………………………….تصویر: گوشت گراز شکار شده در شهرستان بردسیر کرمان

از متخلفین علاوه بر لاشه ۳ گراز وحشی یک قبضه اسلحه پنج تیر، یک قبضه اسلحه دولول، قطار فشنگ، چاقو، دوربین و سایر ادوات شکار کشف و ضبط و متهمین تحویل مقامات قضایی شدند.

+117
-2
  

13 دیدگاه

  1. محمد می‌گوید:

    یعنی واقعا گوشت یه حیوون نجس العین که توی قرآن هم به نجس بودن و حرام بودن اون تذکر داده شده ، خوردن داره؟؟!!!
    نمیدونم چی بگم والله ؛ انشاالله که از اقلیت های مذهبی بوده باشن ، ولی یه مسلمون بخواد این کارو بکنه دیگه اصلا کارش توجیه پذیر نیست.

    داغ Thumb up 19 Thumb down 24

  2. مهرداد می‌گوید:

    مطمیین باشید اقلیت مذهبى نیستند. در اون منطقه از کشور تنها اقلیت مذهبى موجود زرتشتیان عزیز هستند که این افراد هم هیچ موقع دست به شکار نمیزنند و به پاسدارى از طبیعت اهمیت میدهند.
    شکار سه گراز و گوشت آن براى نزدیک به صد و پنجاه نفر میتواند یک وعده غذایی تامین کند. این یعنى اینکه این افراد یا دنبال فروش این گوشت بوده اند و یا آنقدر پست که از کشتن موجود زنده لذت میبرده اند.
    بجز جریمه مادى و جزایى باید اینها را مجبور کرد که در کلاسهاى خاص آموزش ببینند تا شاید رفتار اجتماعیشان اندک تغییرى بکند.

    پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 2

  3. احسان می‌گوید:

    چقدر بی رحمو سنگدل، چطور دلشون اومده ک دست و پای یه حیوون که آزاری به ما نداره رو راحت بکنن
    اینا انسان که نیستن…

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 5

  4. مهرداد می‌گوید:

    بردسیرم مثل کلات یه جای خاص تو سایت داره ها!!!

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 4

    • امیر می‌گوید:

      باید از محیط بانان و مسوولین منطقه بردسیر تشکر کرد که دست این متجاوزین رو کوتاه کردن و ضمنا اینقدر شریف و پاک هستند که از حضور رسانه و انتشار اخبار نمی ترسن.
      کسی که کارشو درست انجام میده از رسانه ای شدن که نمی ترسه هیچی خوشحالم میشه.
      دست مریزاد محیط بان

      پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 1

  5. محسن می‌گوید:

    جالبه همیشه واسم سوال بود چرا از استان کرمان با اون عظمت هیچ خبر زیست محیطی درج نمیشه
    البته الان هم ظاهرا فقط اداره شهرستان بردسیر در حال همکاری با این سایت است و طی این دو هفته ببینید چه خبره از شکار غیرمجاز تو شهرستان بردسیر و حالا خودتون قضاوت کنید در کل استان کرمان چه خبره و حالا به کل کشور فکر کنید که چه خبره و ما چقدر بی خبریم از این همه جنایت در حق محیط زیست کشور :(

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 1

  6. مسعود ش می‌گوید:

    جالب اینجاست که خیلی وقتا اینجور گوشتها در بعضی رستورانها و قصابیها به خورد ملت داده میشه ملت فلک زده هم نمیدونن چی به خوردشون دادن…

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 4

  7. امین احمدی می‌گوید:

    سلام کرمان از لحاظ زیست محیطی خیلی جالب و متنوع است و بیشتر تخلفات هم در بردسیر و رابر بافت صورت میگیره دلیل شکار گراز هم آسیب رساندن به باغات و مزارعه نخه خوردن گوشت آن .این حیوان بد جوری به مزارع روستایان آسیب میرساند که حتی حاضرند برای شکار آنها شکارچی استخدام کنند

    داغ Thumb up 2 Thumb down 15

  8. شکارچی می‌گوید:

    یه وقت میبینی یکی یه حیوان حرام گوشت میخوره مثلا خرگوش!
    یه وقت مثل الان میبینی طرف اومده داره حیون نجس میخوره!
    این با گوشت سگ فرقی نداره!
    یعنی حیوانات حلال گوشت خداوند انقدر محدود شدن؟

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 4

  9. mammad می‌گوید:

    دست تمام عوامل اجرایی محیط زیست شهرستان بردسیر درد نکند که با تلاش های شبانروزی دست عده ای از شکارچیان را کوتاه کرده اند

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  10. رضا میرزایی می‌گوید:

    متاسفانه برخی گمان میکنن گراز یه حیونیه که باید در هر حال ازبین بره چون مثلا به کشاورزان زیان وارد میکنه .بارها در طبیعت شاهد کشته شدن این حیوان بودم که بخاطر گوشت هم نبوده .

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  11. محیط بان بردسیر می‌گوید:

    محسن عزیز نه در کرمان خبر خاصی هست نه در بردسیر بلکه اینجا هم مثل جاهای دیگر کشور فقط ما به خاطر حس مسئولیتی که داریم سعی می کنیم با توان و امکاناتی که در اختیار داریم نهایت تلاش را در حفظ حوزه استحفاظی انجام دهیم و اندکی از این تلاشها را جهت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و همچنین هشدار به شکار کشهای نابکار در این سایت درج نمائیم و همچنین طبیعت دوستان بدانند که ما تا سر حد جان در انجام وظایف محوله حاضر و پای کار هستیم چه محیطبانانی که قسمتی از زحمات خود را اطلاع رسانی میکنند و چه آنهایی که زحماتشان درج نمی شود و این برای شکارکشها نیز خود یک هشدار میباشد..
    بر روی زمین نیست چو کرمان جایی کرمان دل عالم است و ما اهل دلیم
    مخلص همه محیطبانان پر تلاش و همه دوستان طبیعت دوست

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  12. محمد می‌گوید:

    سلام
    من یه طلبه هستم
    بعضی ها فکر می کنن اونی که حرامه گوشت خوکه و گوشت گراز این طور نیست و لذا برای خوردن شکارش می کنن ، در حالی که گوشت گراز مثل گوشت خوکه ، که به اجماع مراجع تقلید نه تنها حرامه ، بلکه نجسه . . .

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>