زنده گیری یک قلاده کاراکال در شهرستان کاشان

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال تماس تلفنی یکی از شهروندان طبیعت دوست مبنی بر مشاهده یک قلاده کاراکال در باغات فین کاشان، محیط بانان و نیروهای آتش نشانی این شهرستان به محل اعزام و حیوان را زنده گیری نمودند.

محیط بانان پس از معاینه اولیه، کاراکال را به اداره حفاظت محیط زیست کاشان منتقل نمودند. پس از مدتی نگهداری و اطمینان از سلامت کامل، این کاراکال در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی خواهد شد.

…………………………………تصویر: کاراکال زنده گیری شده در باغات اطراف کاشان

کاراکال از گربه سانان کمیاب و در معرض انقراض کشور به شمار می رود که کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است.تخریب زیستگاه، شکار غیرمجاز پرندگان به خصوص کبک به عنوان یکی از مهمترین طعمه های کاراکال، تصادفات جاده ای و کشته شدن توسط افراد محلی و سگ های گله باعث کاهش شدید جمعیت این گونه ارزشمند در کشور شده و نسل این گونه ارزشمند را در آستانه انقراض قرار داده است.

+20
0
  

5 دیدگاه

  1. مهرداد می‌گوید:

    شعورو ببینید
    نرفتن هم محلیاشونو صدا کنن که با کلاشنیکفو آرپی جی بیفتن بجون حیوونا!!! زنگ زدن محیط زیست!!
    بیخود نیس از یجا امیرکبیر میاد بیرونو از یه جاهم تا قیام قیامت هیچ بخاری بلند نمیشه!!

    پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 8

  2. توحید می‌گوید:

    چه یزیدی بوده که این حیوون رو گرفته

    داغ Thumb up 2 Thumb down 5

  3. میترا می‌گوید:

    واقعا خوشحال شدم از این خبر!
    چقدر خوب که به محیط زیست اطلاع دادن!
    سپاس ویژه…………..

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  4. رضا میرزایی می‌گوید:

    مهرداد ایول حرف حساب جواب نداره
    بابا از کاشونیا یادبگیرین. در همون شهرهای نزدیک کفتار بیچاره را با تله گرگ گرفتن بعد هشت نفری با سگ و بیل و کلنگ یک ربع کتک کشتن بعدشم جهت اطمینان خویش تراکتور را گذاشتن روش
    تازه رفتن برای گرفتن مژدگانی به کلانتری محل خبر دادن که شد بلای جونشون اگه فیلمشو ندیده بودم باورم نمیشد.(کفتار یال دار از جمله حیوانات کمیاب و حمایت شده کشورمونه)

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>