تخریب محیط زیست کشور در ۸ سال گذشته در مدت ۲ ماه قابل جبران نیست

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به اظهارات رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: کشور در زمینه اجرای برنامه های زیست محیطی عقب ماندگی دارد و در هشت سال گذشته محیط زیست کشور دچار چنان تخریبی شده است که در مدت دو ماه قابل جبران نیست.

به نقل از ایرنا، سید مهدی هاشمی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی دو هفته پیش، از آلودگی هوا در شهرهای کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه دولت و سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون اقدام خاصی برای مقابله با آلودگی هوا انجام نداده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین خاطرنشان کرد که مسئولان اگر هم اقدامی در ارتباط با مبارزه با آلودگی هوا انجام داده اند مقطعی و کوتاه مدت بوده است در حالی که رفع این معضل نیازمند برنامه ریزی های طولانی مدت است.

در این حال سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست براین باور است که این سازمان در طول ۱۰۰ روز فعالیت دولت یازدهم نه تنها در زمینه مبارزه با آلودگی هوا کم کاری نکرده است بلکه تلاش دارد که با برنامه ریزی های درست و بجا عقب ماندگی های هشت ساله را جبران کند.

وی افزود: از زمان ریاست جدید سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون اقدامات زیادی در مورد مبارزه با آلودگی هوا انجام شده است اما متاسفانه در این زمینه عقب ماندگی زیادی داریم از این رو باید تلاش می کنیم تا عقب ماندگی هشت ساله هر چه زودتر جبران شود.

سعید متصدی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست برای مقابله با آلودگی هوا اولویت هایی را تعریف کرده که توسعه حمل و نقل عمومی، اصلاح سوخت، استاندارد سازی خودرو، مدیریت ترافیک، خروج خودروهای فرسوده از چرخه مصرف و تامین سوخت گاز صنایع از جمله برخی از آنهاست.

متصدی فعال سازی کمیته اجرایی کاهش آلودگی هوا در چهار شهر شامل تهران، کرج، اراک و اصفهان پس از هفت سال تعطیلی، پیگیری بازنگری قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا در کمیسیون کشاورزی و راه اندازی آزمایشگاه آلودگی صدا و موج را از جمله این اقدامات دانست.

معاون محیط زیست انسانی همچنین در مورد راه اندازی شورای عالی محیط زیست پس از هفت سال تعطیلی گفت: راه اندازی مجدد این شورا در زمینه مبارزه با آلودگی هوا و پدیده ریزگردها موثر خواهد بود. در جلسه این شورا مقرر شد که کمیته ای در سطح ملی برای مقابله با پدیده ریزگرد با منشا داخلی و خارجی تشکیل شود و این کمیته تمام راهکارهای این مشکل را بررسی و تعیین کند.

 

+6
0
  

8 دیدگاه

  1. Fj می‌گوید:

    ببینیم شما چه گلی به سر محیط زیست میزنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 8

  2. سجاذ می‌گوید:

    حالا شما بگید چه گلی و مسخره کنید
    برید لیست چهارگانه مناطق حفاظت شده رو ببینید بعد بگید چه گلی میزنید.
    ۹۰ درصد مناطق حفاظت شده توسط دولت عزیز خاتمی مصوب شده. حالا محمود احمدی نژادو ببینید ۱ مورد اونم حتما تو سفرهای به یاد ماندنی استانیش خخخخخخخخ.
    معلوم این دولت برا محیط زیست کار میکنه همون طور که دولت خاتمی کرد عزیزان دلم. اطلاعات نداری نظر نده.
    دوستان کامنت مثبت میدن یکم تحقیق کنن ببینن ۸ سال خرابیو ۱۰۰ روز نمیشه جمع کرد بلکه ساختن سختتر از ویران کردنه.
    با سپاس و درود به همه عزیزان محیط زیست.
    همیشه منطقی باشید نه احساسی و غیرت کورکورانه داشتن.

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 4

  3. Fj می‌گوید:

    باشه اخوی سجاد تو راست میگی!
    مهم واقعیت نه شعار !
    من کاری به دولت قبلی ندارم من هدفم ترمیم این زخم محیط زیست که داغون شده !!
    شما هم به جای نمره منفی زدن اگر ایده ای داری بسم الله اگر نه که طرفداری بی جهت نکن

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 6

  4. سجاذ می‌گوید:

    شما برید ببینید این حرفهایی که زدم. همون صفحه اول دیده بان سمت چپ. بعد بگید بی جهت. مطمینم خودتونم متوجه میشید. شما از کجا میدونید شعاره؟
    بعد سه ماه میگید شعار؟
    لطفا جهت ترمیم محیط زیست توجه کنید.
    با سپاس

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 3

  5. ساسان می‌گوید:

    عامل اصلی تخریب محیط زیست مدیران کل سفاشی هستند…

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  6. ساسان می‌گوید:

    آقای مدیر محترم سایت دیده بان
    برخوردهای جانبدارانه جنابعالی از مدیرکل امتحان پس داده خراسان شمالی جای بسی تاسف است. با حذف نمودن کامنتهایی که نه حاوی توهین است و نه مغرضانه ، به خوبی از پس این کار بر آمدید. منتظر پاداشهای آقای … باشید.
    واقعا متاسفم

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

  7. ساسان می‌گوید:

    سلام یکی نیست بگه همین مدیران کل که در این ۸ سال محیط زیست و نابود کردن چرا هنوز مدیریت میکنن؟؟؟؟
    مدیر کل فارس ۴ ساله که به تخریب ادامه میده و فقط با آمارسازی کاراش و توجیح میکنه کو کسی که نظارت کنه؟؟؟؟
    همه دستشون تو دست همه اینها در حد سخنه…

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>