بررسی پرونده تخریب باغ معنوی جمشیدیه در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با انتقاد از تخریب باغ معنوی منطقه جمشیدیه گفت: تخریب درختان این باغ در حجم بسیار وسیعی اتفاق افتاده که باید به صورت جدی بررسی شود.

محمد علی اسفنانی در گفت‌ و گو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه با تخریب‌کنندگان باغها برخورد شدیدی خواهد شد، گفت: قوه قضاییه برای از بین بردن درختان، جرایم سنگینی در نظر گرفته است، ضمن اینکه  حتی اگر درختی خشک شده باشد، باید ابتدا خشک بودن آن درخت به وسیله کارشناسان اثبات شده و سپس آنرا ریشه کن کرد و اگر ثابت شود که فردی عمدی درخت را خشک کرده، با آن فرد نیز برخورد قانونی می شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان، تاکید کرد: اقدام به تغییر بافت باغی جرم محسوب می‌شود، به خصوص در شهری مانند تهران که هر یک سانتیمتر مربع فضای سبز، تاثیر مثبتی بر هوای آلوده تهران می گذارد. بنابراین تخریب فضای سبز به هیچ عنوان کار معقولی نیست.

وی گفت: باید بررسی شود که در مورد باغ معنوی جمشیدیه مجوز قانونی صادر شده یا بدون مجوز اقدام به تخریب کرده اند؟

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی تصریح کرد: اگر هم برای تخریب باغ معنوی منطقه جمشیدیه و از بین بردن این همه فضای سبز مجوز صادر شده باشد، باید بررسی شود که دستگاه ذیربط چگونه به خود اجازه داده دستوری صادر کند که این همه فضای سبز را تخریب کنند و چه افرادی از این تخریب نفع می برند و چه تخلفی در این مورد وجود دارد؟ با توجه به اینکه این منطقه به عنوان پهنه حفاظت سبز معرفی شده با چه مبنایی مجوز ساخت گرفته است؟

اسفنانی ادامه داد: با توجه به شناختی که از قوانین مرتبط با فضای سبز داریم، قائل بر این هستیم که الزاما اگر مجوزی بر تخریب یا تغییر کاربری فضای سبز و باغات به خصوص در نقطه ای مانند باغ معنوی منطقه جمشیدیه صادر می شود، یا رعایت قانون نشده یا فسادی در کار بوده زیرا بسیاری از تصمیم‌هایی که در برخی جلسات گرفته می‌شود، به دلایل و ملاحظات گوناگون یا زیاده خواهی برخی افراد است.

وی گفت: در زمینه حفظ فضای سبز قانون کم نداریم، بنابراین فقط باید قانون رعایت شود و اگر جایی قانون رعایت نمی‌شود، گزارش آن با دلایل و مستندات باید به مبادی نظارتی بالاتر و کسانی که حق نظارت بالاتری دارند، منعکس شود تا با متخلفان احتمالی برخورد شود، ضمن اینکه قطعا با بررسی این پرونده در  کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، جلوی هرگونه بی قانونی گرفته می شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس تاکید کرد: معترضان شک نکنند که کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با هیچ دستگاهی تعارف ندارد و با جدیت پیگر اجرای قانون و برخورد با متخلفان است.

0
0
  

1 دیدگاه

  1. امید می‌گوید:

    میخوان با شهرداری در بیففتن

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>