۳۰ ضربه شلاق جریمه صید ۳۰۰ قطعه ماهی و درگیری با محیط بانان دزفول

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: در پی دستگیری یک نفر صیاد غیرمجاز و تنظیم شکوائیه از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول، متهم مربوطه به جرم صید غیرمجاز ماهی و همچنین سرپیچی از دستور ایست و درگیری با محیط بانان از سوی دادگاه جزایی دزفول علاوه بر محکومیت به پرداخت سه میلیون ریال جزای نقدی به تحمل سی ضربه شلاق محکوم گردید.

فرهاد قلی نژاد افزود: متهم مذکور از متخلفین سابقه دار صید غیرمجاز ماهیان می باشد که در جریان تخلف اخیر بوسیله ایجاد جریان الکتریسیته توسط موتور برق و دستگاه الکتروشوک در رودخانه دز اقدام به صید غیرمجاز ۳۰۰ قطعه ماهی رودخانه ای نموده است.

رودخانه دز سومین رودخانه پر آب کشور و زیستگاه انواع آبزیان، پرندگان و پستانداران وحشی بوده که نقش اساسی را در شکل گیری اکوسیستم های مهمی چون پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز دارد.

استفاده از دستگاه جریان برق از روش های غیر قانونی و غیر اخلاقی صید ماهی است که علاوه بر ماهیان موجب فلج نمودن سایر آبزیان نیز میگردد.

همچنین صید ماهی با استفاده از جریان برق برای خود صیادان و افراد حاضر در کنار جریان آب بسیار خطرناک بوده و ممکن است موجب برق گرفتگی و مرگ صیادان و سایر افراد شود.

+6
0
  

4 دیدگاه

  1. احمد می‌گوید:

    آفرین به قاضی با غیرت و مردمی زنده باشی

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 4

  2. دکتر صابر وطن دوست می‌گوید:

    ممنون بابت اطلاع رسانیتون. برای استحضار علاقمندان به ماهیان ذکر این نکته ضروری هست که : متخلفینی که از جریان الکتریسیته برای صید ماهی استفاده می کنند با استفاده از جریان مستقیم برق به این کار می پردازند که موجب مرگ و فلج شدن ماهیان می شود ، در صورتی که دستگاه الکتروشوکر با دارا بودن مدار کاهنده ولتاژ برق نه تنها موجب مرگ ماهیان نمی شود بلکه تنها ماهی را به صورت موقتی بی حس نموده و موجب صید ماهی می گردد و یکی از معمول ترین روشهای ماهیگیری تحقیقاتی در دنیا به شمار می رود.متأسفانه بعضا دیده شده که همکاران محیط بان ما به استفاده از این دستگاه توسط محققین ماهی شناسی اعتراض می نمایند که لازم است با برگزاری کارگاه هایی آموزشی نسبت به توجیه و آگاهی بخشی این دوستان اقدام نمود.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 9

  3. توحید می‌گوید:

    خدا رو شکر جریمه ها یواش یواش داره سنگین میشه

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

  4. امین منصوری می‌گوید:

    کاشکی دزدان میلیاردی هم محاکمه میشدند

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>