معاون وزیر صنعت: حفظ منابع طبیعی و حیات وحش از اولویتهای این وزارتخانه است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نشست مشترک دکتر احمدعلی کیخا معاون و مدیران حوزه معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با دکتر جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران حوزه این معاونت در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست گفت: برای رسیدن به تعامل مثبت و سازنده باید نقشه راه و برنامه بلند مدت و پایداری به همت کارشناسان دو طرف تهیه شود تا برخوردهای سلیقه ای به حداقل برسد و حرکت و فعالیت ها به سمت توسعه پایدار هدایت شود زیرا فهم مشترک محیط زیست و صنعت لازمه ادامه همکاری هاست.

کیخا با اشاره به ارزش گذاری محیط زیستی ابراز امیدواری کرد: در تمام فعالیت های صنعتی، کشاورزی، تولیدی و … در نظر بگیریم که آنچه به دست می آوریم ارزشی بیشتر یا حداقل برابر با آنچه از دست می دهیم باشد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست افزود: تمام تلاش های ما باید منجر به حرکت در چهارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری، قسم نامه هیات وزیران دولت یازدهم و قانون اساسی باشد و طبق همین بایدها ما در اصل پنجاهم قانون اساسی داریم: «در جمهوری‏ اسلامی حفاظت‏ محیط زیست‏ که‏ نسل‏ امروز و نسل‌های‏ بعد باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‏شود. از این‏ رو فعالیت‌های‏ اقتصادی‏ و غیر آن‏ که‏ با آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیر قابل‏ جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پیدا کند، ممنوع‏ است».

وی ادامه داد: برای رسیدن به تعامل مثبت و سازنده باید نقشه راه و برنامه بلند مدت و پایداری به همت کارشناسان دو طرف تهیه شود تا برخوردهای سلیقه ای به حداقل برسد و حرکت و فعالیت ها به سمت توسعه پایدار هدایت شود زیرا فهم مشترک محیط زیست و صنعت لازمه ادامه همکاری هاست.

کیخا با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست مخالف توسعه و پیشرفت نیست، افزود: الزام صنعت، معدن و اقتصاد به ایجاد بستری که علاوه بر رشد اقتصادی و اشتغال زایی محیط زیست و منابع طبیعی را حفظ کند تنها راه حفظ امانت نسل های آینده است.

به بهانه باز شدن یک معدن محیط زیست نابود نشود

در ادامه جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه هرگز بخش صنعت و معدن راضی نمی شود، به بهانه باز شدن یک معدن محیط زیست نابود شود و قوانین با بی توجهی کنار گذاشته شود به شرح خواسته های صنعت و معدن از سازمان حفاظت محیط زیست پرداخت.

وی از سازمان حفاظت محیط زیست خواست در ضوابط زیست محیطی مناطق، شرایط مناطق را در نظر گرفته و ضوابط متفاوتی وضع نمایند که لزوما با ارائه مستندات علمی و رعایت قانونمندی همراه باشد.

سرقینی افزود: قطعا رسیدن به فصل مشترک فکری و کاری نیازمند جلسات طولانی و بحث های مفصل، همچنین توجه به میزان تاثیر صنعت و معدن در رشد اشتغال زایی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت حفظ منابع طبیعی و حیات وحش را یکی از اولویت های این وزارتخانه در بخش معادن عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: جلسات کارگروه تعامل بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت مستمر تشکیل شود تا بسیاری از چالش های این حوزه با تعامل برطرف شود.

+3
0
  

2 دیدگاه

  1. مسعود ش می‌گوید:

    لایحه بودجه تقدیم مجلس شد
    دیده بان لطفا پیگیری میکنید تا ببینیم بودجه محیط زیستیه کشور چقدر امسال رشد داشته
    ممنون

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  2. عالی بود . مرسی

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>