دستگیری شکارچی یک راس بز وحشی در حاشیه منطقه حفاظت شده کرکس

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود گروهی از شکارچیان در کوه های حاشیه منطقه حفاظت شده کرکس، محیط بانان شهرستان نطنز به اتفاق پرسنل نیروی انتظامی به محل مورد نظر اعزام و پس از مدتی گشت زنی موفق به شناسایی و دستگیری دو نفر شکارچی گردیدند.

از متخلفین لاشه یک رأس بز وحشی، یک قبضه اسلحه شکاری گلوله زنی، ۱۰ تیر فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط و متهمین تحویل مراجع قضایی گردیدند.

+5
0
  

11 دیدگاه

  1. امیر می‌گوید:

    لعنت به دزد

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 4

  2. مهدی مهابادی می‌گوید:

    زنده باد بروبچه های محیط بان کرکس: آقایان عامری، بلندی، شهسواری، قربی و اینها
    اون منطقه خیلی گسترده و تعداد محیط بانا کمتر از پنج درصد دزدان کوهی (شکارکش ها)
    من خودم همیارم و سخت ناسیونالیست به منطقه کرکس
    تفنگم را مدتهاست گذاشتم و دوربینم را برداشتم
    با هر عکس هم شکار میکنم، هم تکثیر
    همراه شو عزیز

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 6

  3. اوهام می‌گوید:

    این نوشداروی دیگری بود بعد از مرگ سهراااااب!!!!
    (بازم دست مریزاد به این محیط بانان و ننگی دیگر باد به مسئولین بی مسئولیت)

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

  4. توحید می‌گوید:

    آی آدمها به فکر آینده باشید از این حال که چیزی نفهمیدین

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

  5. مهران می‌گوید:

    ولی فکر نکنم بز باشه / کلچه هست

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  6. شهرام می‌گوید:

    من موندم این مسئولان مربوطه که میدونن حیات وحش چقدر مهمه و باز هم اطلاع دارن که پروانه شکارهایی از جمله کل و بز چقدر محدود صادر میشه چرا سالانه اینقدر جواز اسلحه صادر میکنن که هیچ همخونی با صدور پروانه شکار نداره ….
    خوب اون کسی که میلیونی پول داده و اسلحه با جواز تهیه کرده یقینا برای قشنگی اسلحه نخریده و خلاصه میخاد از اون استفاده کنه (اونم گلوله زن که واسه شکار بزرگه نه پرنده) پس بیاین ریشه ای بررسی کنیم و اینقدر … نباشیم.
    این مسائل خیلی راحت قابل حله ولی ممکنه منافع یه عده این وسط به خطر بیفته
    بسته پیشنهدی بدین و اینقدر به هم بد و بیرا نگین
    پیشنهاد من:
    ۱٫ عدم صدور جواز اسلحه (چون قرار نیست ۷۰ ملیون ایرانی شکارچی باشن و به اندازه کافی داریم)
    ۲٫ جریمه نقدی سنگین برای حمل اسلحه قاچاق به هر عنوان (مثلا ۲۰ ملیون تومان) و باز هم جریمه سنگین برای شکار غیر مجاز، قطع درخت، صید ماهی (تجربه نشان داده که با جریمه میتوان فرهنگ سازی کرد مثل کمربند ایمنی) و… و البته صدور پروانه کافی برای شکارچیان قانونمند
    استخدام جوانان فوق العاده علاقه مند و بیکار در سازمان مربوطه و خیلی قوانین ساده دیگر که اگر محیط زیستمون برای مسئولین مهم باشه این مسائل قابل حله البته اگر بخوان که حل بشه …….

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 1

  7. رضا میرزایی می‌گوید:

    با شهرام موافقم

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  8. عباس می‌گوید:

    نکته اول اینکه این بز نیست یه کل ۳ ساله
    نکته دوم در جواب به آقا شهرام عرض میکنم: اینکه شما دغدغه محیط زیست دارید قابل قبوله ولی این پیشنهادی که میفرمائید مثلاً ۲۰ میلیون جریمه برای اسلحه غیرمجاز دور از منطقه؛ چون اون کسی که اینقدر به خودش جرات میده و خطر حمل سلاح غیر مجاز و برای شکار میخره ۹۰% مواقع از قشر ضعیفه مردمه، چون کسیکه نفوذ و یا پولداره با خیال راحت شکارشو میزنه

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  9. شفایی می‌گوید:

    باز هم محیط بانان بعد از شکار شدن رسیدن

    داغ Thumb up 2 Thumb down 4

  10. امین منصوری می‌گوید:

    شکار در دنیا یک واقعیت است و باید آن را به صورت انسانی، شرعی و قانونی پذیرفت.علت شکار غیر مجاز در کشور ما ضعف مدیریت محیط زیست میباشد.با پروانه شکار ندادن جمعیت وحوش افزایش نمیابد.چرا در پارکهای ملی که هیچ مجوزی در آنها صادر نشده و محافظت میشوند.بعد از انقلاب آمار حیات وحش آنها به دو در صد کاهش یافته است؟ چرا در آلمان با مساحت یک پنجم ایران سالیانه بیش از یک میلیون مجوز شکار صادر میشود؟ متاسفانه هیچ کس پاسخگو نیست چون ضعف فرهنگی داریم و کارهای محیط زیست کارشناسی شده نیست.به نظر حقیر محیط زیست باید گونه های جانوری را تکثیر نماید و با این کار اشتغال زایی کند، به تمام شکارچیان پروانه شکار دهد درآمد زایی کند.قوانین پروانه شکار چهار پا را با کاهش زمان از سه روز به یک روز و بالا بردن سن حیوان سختتر کند.از تجارب شکارچیان استفاده نماید.با افزایش جریمه ها و زندان بازدارنده و چاره ساز نیست و فقط باعث افزایش درگیری و کشته و زخمی شدن محیطبانان و شکارچیان میشود.به نظر من باید شکارچیان غیر مجاز را به کار اجباری و محافظت از حیات وحش محکوم کرد و مطمین باشید وقتی از طبیعت محافظت کردند و برای حیوانات دام و علوفه ریختند دیگر دلشان نمی آید که جانداری را بیجان کنند و شکار را کنار میگذارند.من میدانم که شکارچیان طبیعت دوست هستند ولی راه را اشتباه رفته اند.و خداوند توبه کنندگان را دوست دارد.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  11. حمید حیدری می‌گوید:

    با سلام
    دستگیری شکارچیان غیرقانونی، هیچ کمکی به حفظ حیات وحش ایران و جلوگیری از انقراض گونه های جانوری نمیکند و در واقع نوشدارو پس از مرگ سهراب است. بعلاوه اینکه تعداد بسیار اندکی از شکارچیان غیرقانونی دستگیر می شوند. جرایمه و محکومیتها هم بسیار سبک است. مجوز حمل سلاح گلوله زنی شکاری هم به سهولت به هر کسی داده میشود.
    تنها راه نجات حیات وحش ایران، اگه نمیتوان کاری برای جلوگیری از تخریب زیستگاهها کرد، جلوگیری و پیشگیری از شکار غیرقانونی است نه دستگیری شکارچی غیرقانونی پس از ارتکاب جرم. راهکار عملی تصویب قانونی است که به موجب آن، اسلحه شکارشکاچی غیرقانونی درصورت ارتکاب جرم توسط دولت ضبط و مصادره گردد و برای همیشه محروم از مجوز حمل سلاح شکاری شود. درصورت وجود چنین قانونی کسی جرات شکارغیرقانونی به خود نمیدهد.
    جالب اینجاست اکثر شکارچیان غیرقانونی دستگیر شده دارای سلاح شکاری قانونی (دارای مجوز حمل) هستند!
    در پایان این را هم بگویم که خودم و خانواده ام (زنده یادان پدربزرگ مادری و پدری و پدر، عمو، دایی و برادر) همگی دارای اسلحه شکاری بوده و هستیم و با این وجود از تنها راهکار نجات حیات وحش ایران که گفتم استقبال میکنیم.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>