توضیحات کفاشیان در مورد استفاده از نماد یوزپلنگ توسط تیم ملی در جام جهانی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به نقل از سبزپرس، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، بامداد امروز میهمان بخش «اصل پنجاه» برنامه «صبح به خیر ایران» بود و درباره اقدامات فدراسیون فوتبال ایران برای انتخاب یوزپلنگ به عنوان نماد تیم ملی فوتبال توضیح داد.

کفاشیان با اشاره به حضور بلاتر در پارک طبیعت پردیسان تهران و دیدار با مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حضور آقای بلاتر، به پیشنهاد خانم ابتکار و مدیران سازمان حفاظت محیط زیست بود که در این بازدید خانم ابتکار با آقای بلاتر درباره درج نماد یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی صحبت کردند و خوشبختانه آقای بلاتر که از این دیدار بسیار خوشحال و خرسند بود از این پیشنهاد استقبال کرد.

او ادامه داد: آقای بلاتر پس از بازگشت به سوییس نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران نوشت و اعلام کرد که ما می‌توانیم لوگوهای مورد نظرمان را برای فیفا ارسال کنیم تا در کمیته فیفا بررسی شوند و ما از این طرح روی پیراهن تیم ملی استفاده کنیم.

کفاشیان همچنین گفت: خود آقای بلاتر تاکید داشتند که برای یوزپلنگ از طرحی استفاده شود که با آرم تجاری پوما اشتباه گرفته نشود و به همین خاطر ما نیز طرح‌هایی را انتخاب کردیم که بیشتر روی صورت یوزپلنگ و آن خط اشک سیاهی که روی صورت یوزپلنگ است تاکید دارد.

او تصریح کرد: طرح‌های که ما آماده کردیم به همراه پیراهن طراحی شده را به فیفا فرستاده‌ایم و منتظر پاسخ آنها هستیم. فیفا ضوابط صفت و سختی درباره پیراهن بازیکنان تیم ملی کشورها دارد. در طرح پیراهنی که برای آنها ارسال کرده‌ایم هیچ آرم و علائمی حتی پرچم کشور هم درج نشده است. البته تمام کشورها به همین صورت هستند و پس از تصویب طرح پیراهن، کشورها می‌توانند آرم و علائم مجاز را روی پیراهن‌ها نصب کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه این هفته، آخرین مهلت ارسال طرح‌ها به فیفا است خاطر نشان کرد: ما طرح یوزپلنگ را برای فیفا ارسال کرده‌ایم که اگر تصویب شود، روی پیراهن بازیکنان تیم ملی درج خواهد شد اما اگر تصویب نشود هم جای نگرانی نیست و طبق صحبت‌هایی که با اسپانسر داشته‌ایم این طرح می‌تواند روی پیراهن‌هایی که برای هواداران تولید می‌شود و یا در جاهای دیگر استفاده شود.

او افزود: با توجه به اینکه آقای بلاتر درباره نماد یوزپلنگ تیم ملی ایران دستور ویژه داده‌اند جای نگرانی وجود ندارد اما این اقدامات ممکن است کمی طول بکشد چون فیفا ضوابط و مقررات خاص خود را دارد.

کفاشیان همچنین گفت: من فکر می‌کنم همانطور که علاقه‌مندان به فوتبال در هفته گذشته به صفحه اینترنتی لیونل مسی رفتند و پیغام گذاشتند، می‌توانند به سایت فیفا بروند و درباره نماد یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی درخواست کنند. چنین مسایلی به خودمان بستگی دارد و اینکه چقدر این مسایل را پیگیری می‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین درباره اظهارات «علی فتح‌الله زاده» مدیرعامل باشگاه استقلال تهران که از بازدید بلاتر از پارک پردیسان ابراز نارضایتی کرده بود گفت: اتفاقا روزی که آقای فتح الله زاده این مسایل را مطرح کردند، با ایشان تماس گرفتم و گفتم که این دیدار برنامه‌ ویژه‌ای نبود و فقط یک بازدید دو ساعته بود و تداخلی با برنامه‌ای دیگر نداشت.

او ادامه داد: آقای فتح الله زاده خودشان به محیط زیست علاقه مند هستند و منظورشان زیر سوال بردن فعالیت‌های محیط زیستی نبود.

فتح‌الله زاده پس از دیدار بلاتر از پارک پردیسان گفته بود: «بهتر بود به جای آنکه آقای بلاتر را به تماشای مرغ و گوسفند ببرند، جلسه‌ای برای دیدار ایشان با مدیران باشگاه‌ها می‌گذاشتند تا مشکلات فوتبال بررسی شود.»

علاوه بر این کفاشیان درباره هدایای تیم ملی به تیم های حریف و فیفا گفت: ما فرش‌هایی را برای ارائه هدیه به فیفا و تیم‌های حریف تهیه کرده‌ایم که می‌توانیم علاوه بر آنها، فرش‌هایی را به صورت جداگانه و با تصویر یوزپلنگ تهیه کرده و هدیه کنیم.

+5
0
  

4 دیدگاه

  1. میترا می‌گوید:

    خیلی خوب میشه اگه با این طرح موافقت بشه…….
    هر چند این مسایل تو ایران به این اسونی ها فرهنگ سازی نمیشه ولی حد اقل ارزش یوز ایرانی رو به همه نشون میدیم….

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

    • مسعود ش می‌گوید:

      امیدوارم که فیفا طرح پیراهن رو تایید کنه
      و از همه مهمتر:
      امیدوارم یوزهای پارسی در جام جهانی بدرخشند
      درود

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  2. MEHRDAD می‌گوید:

    برین تو سایت تابناک
    پدر علم بازاریابی ایران برای یوزپلنگ افاضات فرمودن
    یکی نیس بگه اخه بتوچه؟؟ چرا بعضیا فکر میکنن اگه حرف نزنن بقیه میگن لالن؟!!؟؟

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  3. وحید می‌گوید:

    درود بر شما
    چه خوب بود که از عبارت خلیج فارس به صورت فارسی و انگلیسی بر روی پیراهن تیم ملی استفاده میشد…

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>