دستگیری ۱۶ صیاد هوبره، کشف ۶۹ تله و ۷ قطعه هوبره در شهرستان خواف

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست خواف، در طول یکماه از فصل هوبره گیری تعداد ۱۶ نفر صیاد هوبره مربوط به ۸ پرونده را دستگیر نمودند.

از این متخلفین تعداد ۷ قطعه هوبره و ۶۹ عدد تله مخصوص هوبره گیری کشف و ضبط و متهمین تحویل دادسرای شهرستان خواف گردیدند.

عباس طاهریان رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف در تشریح این خبر گفت:

۱- در تاریخ ۱۳۹۲/۷/۸ یک نفر متخلف صید هوبره در ساعت ۲۰ در منطقه حفاظت شده سیرخون هنگامیکه مشغول سرکشی به تله های خود بود، دستگیر و از این صیاد ۷ عدد تله مخصوص کشف و ضبط گردید.

۲- در تاریخ  ۱۳۹۲/۸/۱۸ دو نفر متخلف صید هوبره در ساعت ۱۶ در منطقه حفاظت شده سیرخون دستگیر که از ناحیه ی آنان یک قطعه هوبره و ده عدد تله مخصوص هوبره گیری کشف و ضبط گردید.

۳- در تاریخ  ۱۳۹۲/۸/۱۸ دو نفر متخلف صید هوبره در ساعت ۱۷ در منطقه حفاظت شده سیرخون دستگیر که از ناحیه ی آنان یک قطعه هوبره و ده عدد تله مخصوص هوبره گیری کشف و ضبط گردید.

۴- در تاریخ ۱۳۹۲/۸/۱۸ در ساعت ۱۷٫۳۰ در منطقه حفاظت شده سیرخون دو نفر متخلف صید هوبره با مشاهده مامورین اقدام به فرار نمودند و خود را به روستای چاهزول رسانیده و قصد ایجاد درگیری با مامورین را داشتند که مورد شناسایی یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و با دستور دادستان خواف تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند. از ناحیه آنان ۶ عدد تله مخصوص هوبره گیری کشف و ضبط گردید.

۵- در تاریخ  ۱۳۹۲/۸/۲۸ چهار نفر متخلف صید هوبره در ساعت ۱۶٫۲۰ در منطقه کج گردن بنیاباد هنگانیکه قصد سرکشی به تله های هوبره گیری خود داشتند مورد شناسایی مامورین قرار گرفته و پس از اینکه قصد فرار از محل را داشتند با تلاش مامورین یک نفر از آنها دستگیر و سه نفر دیگر با حکم دادستان خواف جلب شدند از ناحیه آنان ۲ قطعه هوبره و ۱۵ عدد تله مخصوص هوبره گیری کشف و ضبط گردید.

۶- در تاریخ ۱۳۹۲/۹/۳ یک نفر متخلف صید هوبره در ساعت ۱۵٫۳۰ در منطقه دوکوهه دستگیر که از این متخلف یک قطعه هوبره و ۴ عدد تله مخصوص هوبره گیری کشف و ضبط گردید.

۷- در تاریخ ۱۳۹۲/۹/۳ دو نفر متخلف صید هوبره در ساعت ۱۶ در منطقه دوکوهه دستگیر که از ناحیه آنان دو قطعه هوبره و ۵ عدد تله مخصوص هوبره گیری کشف و ضبط گردید.

۸- در تاریخ ۱۳۹۲/۹/۳ دو نفر متخلف حرفه ای و سابقه دار صید هوبره در ساعت ۱۶٫۳۰ در منطقه دوکوهه هنگامیکه قصد سرکشی به تله های هوبره گیری خود داشتند با مشاهده محیط بانان از محل متواری شدند که مورد شناسایی مامورین قرار گرفته و با حکم دادستان خواف جلب شدند. از ناحیه آنان ۱۲ عدد تله مخصوص هوبره گیری کشف و ضبط گردید.

از متخلفین مذکور به جهت تخریب منطقه حفاظت شده به دلیل شکستن درختچه های تاغ برای ساختن رج هوبره گیری نیز اعلام شکایت شده است.

+13
0
  

7 دیدگاه

  1. توحید می‌گوید:

    خداییش هیچ جای دنیا مثل ایران سرعت نابودی محیط زیست اینقدر زیاد نیست

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 1

  2. fariborz می‌گوید:

    و این کشور چه خبره؟
    مگه ما ۱۰۰ سال از دنیا عقبیم که مردممون برای درآمد شکار میکنند این چیزها رو آدم تو فیلمها میبینه. اینجا مگه آفریقاست؟
    ما که ادعای تمدن ده هزار ساله داریم ما که ادعای تکنولوژی و فرهنگمون میشه آخه با این حیوانات که در زیستگاهشون هستن چکار داریم؟
    خوشمون میاد کسی به محیط زندگی ما بیاد و مثلآ در خونمون اتراق کنه یا عربده بکشه یا… آخه ما کجا داریم میریم؟!!

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  3. مهتا می‌گوید:

    به خدا آدم دلش میسوزه وقتی میبینه چهارتا حیوون بیگناه به خاطر شکم ما آدما می میرن و نسلشون همینجوری داره منقرض میشه
    این هوبره که الان راجع بش خوندید به شدت در خطر انقراضه. میدونید چرا؟ چون یه سری آدم به اسم عرب ها اونا رو شکار میکنن و می خورن
    نزدیک ۵۰ سال پیش آخرین ببر مازندران شکار شد. واقعا جای تاسف داره
    یه زمانی یا بهتره بگم ۷۰ سال پیش ما شیر واقعی ایرانی داشتیم اما نسل اونم منقرض کردن
    یه نگاه به چیزایی که نوشتم بندازید ببینید گونه های کشور ما فقط دارن از بین میرن
    لطفا به این موضوعات بیشتر توجه شود

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

  4. مهتا می‌گوید:

    یه چیز دیگه هم می خواستم بگم. عید نوروز نزدیکه و تا سه ماه دیگه میرسه ازتون یه خواهشی دارم. خواهش میکنم که ماهی قرمز عید و لاکپشت نخرید. اینی که میگم دلیل داره. یک اینکه ماهی قرمز از چین وارد شده و یک فرهنگ چینی بین پارسی زبانان است. دوم اینکه بیماری پوستی میاره و دست آدم پوسته پوسته میشه . سوم اینکه وقتی شما این ماهی رو در طبیعت آزاد میکنید میره و ماهی های بومی ایران رو میخوره و نسلشون رو منقرض میکنه درباره ی لاشت هم همین موضوع صدق میکنه. تورو خدا اگه برای محیط زیست کشورتون ارزش قائل هستید به توصیه هام عمل کنید.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  5. جان محمد تیموری می‌گوید:

    سلام، چقدر سایت محیط زیست از اخبار واطلاعات عقبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این خبر رو من از وبلاگ محیط زیست ماندگار روز ۱۶ آذر گرفتم و تو وبلاگم گذاشتم
    هر هوبره رو ۱ میلیون تومان می فروشن و عده ای تو این منطقه از راه شکار این پرنده بیچاره کسب در آمد خوبی دارن و محیط بانان بنده خداها کجاها رو بگیرن خیلی زحمت می کشن

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 2

  6. علی می‌گوید:

    سلام
    نمیشه این خرابکار ها رو با حکم دادگاه مجبور به پرورش هوبره کنن تا هم درامدی برای خودشون باشه هم نسل این حیوون توی طبیعت از بین نره،کبک و بلدرچین رو که تونستیم انشالله که برای این پرنده ها هم بشه کاری کرد.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  7. fariborz می‌گوید:

    خبر بسیار ناراحت کننده بود چه میتوان گفت ما که کارشناس محیط زیست نیستیم اما کارشناسان راه حل دارند اما کیست که بشنود و به مرحله عمل در اورد .فقط وضع قوانین و جریمه های سنگین میتواند حیات وحش این کشور دوست داشتنی را با اینهمه تنوع زیست محیطی و حیات وحش نجات دهد . نباید هیچ ترحمی در کار باشد اینکه طرف چوپان است و بیچاره است و فقیر دردی از حیوانات این کشور دوا نمیکند بیست میلیون تومان جریمه یا ده سال زندان هر کدام که در توانشان است باید جریمه شوند. انقدر از شکارچی و شکارکش و و دیگر اخبار ناگوار میشنویم که فقط میتوانیم حسرت از کشورهایی بخوریم که برنامه هایشان را بسیار مدون برای حفظ طبیعتشان پیش میبرند . در کشور ما دو یوز دلبر و کوشکی اگر اشتباه نکنم در اسارت هستند که نمیتوان به طبیعت بازگرداند . ایندو را در یکجا قرار نمیدهند تا شاید بتوان از انها توله بگیرند و حداقل کسی روی این موضوع مطالعه کند . موجب تعجب است واقعآ چرا؟! واقعآ تصمیم گیری و اجرای این موارد زیاد پیچیده نیست و فقط باید مغرور نبود و برای سود حیات وحش کشور عزیزمان ایران گام برداشته شود . کاش توان اجرایی بالایی داشتم و در برخی موارد دستورات فوری میدادم اطمینان داشتم که وضعیت طبیعت ایران خیلی بهتر میبود. من کسی نیستم اما براستی در این کشور مدیر ارشد دلسوزی نیست تا این تصمیمات سریع را صادر کند و پیگیر انجام انها بشود ؟؟ کدام کشور مانند ایران عزیزمان از اینهمه تنوع اب و هوایی و تنوع حیات وحش برخورداراست ما شیر و ببر ایرانی را از دست داده ایم اما هنوز پلنگ یوز دو نوع خرس گرگ کفتار انواع روباه شغال و… انواع چرنده ها و انواع پرندگان را در کشورمان داریم فقط کافیست حریم زیست انها را حفظ کنیم و انها را نکشیم بخدا خودشان به حیاتشان ادامه میدهند و بر تعدادشان افزوده میگردد . فقط کافیست قوانین سخت مانع کشتار و تخریب زیستگاهشان شود .

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>