رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در اعتراض به اعتبارات بخش به محیط زیست در لایحه بودجه ۹۳ کشور: اگر محیط زیست نباشد توسعه ای هم اتفاق نمی افتد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی، رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس از بودجه حوزه محیط زیست در لایحه بودجه سال ۹۳ راضی نیست و می گوید: انتظار داشتیم بودجه بخش محیط زیست تقویت شود.

محمد رضا تابش می گوید: محیط زیست امر اجتماعی و بستر ساز برای حرکت های توسعه مدار است. با توجه به این موضوع بودجه محیط زیست در لایحه بودجه سال ۹۳ می توانست تقویت شود و بودجه بالاتری به این حوزه اختصاص یابد.

تابش تاکید می کند «اگر محیط زیست نباشد توسعه ای هم اتفاق نمی افتد. سلامت انسان ها به مخاطره می افتد و روند توسعه پایدار، کند می شود و گاهی متوقف می شود. بنابراین ما انتظار داشتیم که در بخش محیط زیست بودجه تقویت شود».

رئیس فراکسیون محیط زیست درباره چرایی بودجه کم سازمان میراث فرهنگی هم چنین توضیح می دهد که «شدت تحریم های اعمال شده بر ایران یکی از اصلی ترین دلایل بودجه پایین است. از سوی دیگر برخی سو تدبیرها باعث شد بودجه به جاهایی که نباید برود. بطور مثال مسکن مهر، من موافق مسکن مهر هستم. اما پول جایی رفته است که بازگشت آن بسیار طولانی مدت است. یعنی اگر این پول در تولید می رفت سه ساله برمی گشت اما پول مسکن مهر شاید ۲۰ ساله هم جواب نمی دهد».

او همچنین کمبود شدید منابع را دلیل اصلی، بودجه کم محیط زیست می داند و می گوید: حدود ۲۰ درصد کاهش بودجه داشتیم. این موضوع مربوط به کلنگ زنی وسیع طرح هایی است که یا از روی رودربایستی بوده یا در نتیجه فشار یا بی تدبیری. دولت یازدهم وارث این موضوعات است که باید با تعامل با مجلس راهکاری برای آنها پیدا کند.

+1
0
  

4 دیدگاه

  1. rahil می‌گوید:

    خدا پدرت رو بیامرزه جناب تابش حرکتی بزنید لطفا بی مایه فطیر است
    محیط زیست تعطیل

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  2. مطهر می‌گوید:

    جناب تابش
    کجای محیط زیست ایران درست است که بودجه اش باشد.
    سازمان محیط زیست یک سازمان بی عرضه است.
    سازمانی که به اصول خودش باور نداشته باشد باید درش تخته شود.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  3. محسن می‌گوید:

    در این سازمان را باید تخته کرد سازمانی که به محیطبانانش ماهی ۵۰۰ هزار تومان حقوق میده چه انتظاری دارید دولت به اون اهمیتی بده
    ما محیط بانان مثل اینکه اصلا” جزء کارکنان دولت نیستیم .

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  4. عباس می‌گوید:

    محسن با نظرت موافقم ، تا وقتی مامور ما تامین نشه انتظار جان فشانی و بازدهی بالا ، انتظاری غیر معقول خواهد بود .

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>