عملیات گسترده پاکسازی عرصه های طبیعی ایرانشهر از ۳۰۰۰ تله هوبره گیری

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر به همراه یگان حفاظت اداره کل سیستان و بلوچستان عملیات گسترده ای را جهت برخورد با صیادان هوبره و سایر پرندگان وحشی و پاکسازی عرصه های طبیعی از تله و دامهای مربوطه اجرا نمودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در مورد این عملیات گفت: این عملیات گسترده پس از برقراری کمین های طولانی مدت در عرصه های طبیعی و شناسایی مکان های دامگذاری توسط گشت های نامحسوس محیط زیست در کریدورهای مهاجرتی هوبره صورت پذیرفت و نیروهای یگان محیط زیست موفق به کشف بیش از ۳۰۰۰ عدد تله مخصوص صید هوبره در مناطق اطراف شهرستان ایرانشهر شدند.

خسرو افسری افزود: در این تله ها یک قلاده گونه نادر گربه شنی، یک قلاده گربه وحشی، ۱۰ قطعه هوبره و ۱۲ قطعه باقرقره به دام افتاده بودند.

تمام حیوانات به دام افتاده پس از آزادسازی از دام ها، تیمار و احیا، بلافاصله توسط محیط بانان رهاسازی شدند ولی متاسفانه محیط بانان موفق به نجات گربه وحشی به دام افتاده نشدند و این حیوان در اثر تشنگی و تقلای زیاد در دام توان خود را از دست داده و تلف شد.

این تله گذاری ها در بخش دلگان شهرستان ایرانشهر انجام شده بود. تمام این تله ها دست ساز و از جنس چوب، طناب، پارچه و … بوده و به منظور شکار هوبره جای گذاری شده بود.

تعداد این تله ها حدود ۳۰۰۰ عدد بوده و در ردیف هایی که هر کدام بیش از ۵ کیلومتر طول داشته کارگذاری شده بودند که تمامی تله ها جمع آوری و منطقه پاکسازی گردید.

افسری گفت: به جز گشت های منظم و همیشگی محیط بانان، تعدادی اکیپ گشت نامحسوس ایجاد نموده ایم تا این اکیپ ها بدون برنامه ریزی قبلی در مناطق مختلف استان حضور یافته و همانند یک جنگ نامنظم بتوانند عرصه ها را برای شکارچیان و قاچاقچیان طبیعت ناامن نموده و محیطی امن و سالم برای حیات وحش فراهم سازند.

برای مشاهده تصاویر کلیک کنید

+17
0
  

4 دیدگاه

  1. مسعود ش می‌گوید:

    خسته نباشید و دمتون گرم
    این همه تو کشور ما پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین) ساخته میشه
    چرا این امکانات در اختیارات سازمان قرار نمیگیره تا بشه تو اینجور مناطق از آسمان دیده بانی کرد

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 1

    • امید می‌گوید:

      داداش توی کشور ما هواپیمای بدون سرنشین ساخته میشه! مطمئنی اشتباه نمیکنی؟
      این ۳۰۰۰ هزارتا تله توسط افراد ایرانی گذاشته شده قابل توجه افرادی که خیلی جو گیر هستند
      مخلصیم آقا مسعود

      پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

  2. مسعود ش می‌گوید:

    داداش گلم امید تو ایران پهپاد درست میشه ناراحتیه من از اینجاست که وقتی پهپاد رو رونمایی میکنن میگن از اون در مسائل زیست محیطی هم استفاده میشه اما در عمل اینو نمیبینیم.
    حالم گرفته بود تو هم بدترش کردی ازت توقع نداشتم که بخوای حال منو بگیری اصلا فکرشو نمیکردم
    دمت گرم حالا من شدم جو گیر باشه من جوگیر شما خوب باش
    دمت گرم

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

    • امید می‌گوید:

      منظورم از جوگیر شما نبود اقا مسعود…فقط قسمت پهپاد رو برای تو گفتم بقیه کامنت مربوط به این افرادی بود که میان و میگن نباید راجع به فرهنگ ایرانی حرف زد…تو جزو اونها نیستی از نظر من تو جو گیر نیستی…در ضمن اگر هم ساخته میشه به درد خودشون میخوره چون کارایی انچنانی نداره که بخواد برای محیط زیست هم استفاده بشه

      داغ Thumb up 4 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>