انتقاد از طرح غیرکارشناسی ادغام محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: رئیس جامعه جنگلبانی ایران، طرح ادغام سازمان محیط زیست و سازمان جنگل ها را غیر کارشناسی عنوان کرد و گفت: این طرح تنها دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی را هموار می کند.

دکتر هادی کیا دلیری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تعدادی از نمایندگان با توجیه جلوگیری از تخریب و تهدیدهای منابع طبیعی این طرح را امضا کرده اند اما به نظر چنین طرحی کاملا غیر کارشناسی و یا با اهداف خاصی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه محیط زیست تنها شامل محیط طبیعی نیست اظهار داشت: با ادغام این سازمان در سازمان جنگل ها تکلیف سایر بخش ها از جمله محیط انسانی که بحث های مهمی مانند آلودگی ها را دنبال می کند و محیط دریایی چه می شود؟

به گفته کیادلیری، کار سازمان محیط زیست نظارتی و کار سازمان جنگل ها اجراست. بنابراین نظارت هرگز نمی تواند زیر مجموعه اجرا قرار گیرد.

رئیس جامعه جنگلبانی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد تخریب ها در محیط زیست و منابع طبیعی به ویژه در غرب کشور از بخش کشاورزی ناشی می شود. مسلما با قرار گرفتن محیط زیست زیر نظر وزارت جهاد این مشکلات افزایش می یابد.

وی افزود: تنها راه حل برای جلوگیری از موازی کاری این دو سازمان تشکیل وزارتخانه منابع طبیعی به شکلی که هر یک از این دو سازمان زیر نظر  آن به طور مستقل عمل کنند.

کیادلیری با بیان اینکه در حال حاضر خود سازمان جنگل ها هم از اینکه در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است دچار معضلات فراوان است یادآور شد: محیط زیست به عنوان یک سازمان نظارتی می توانست ترمز زیاده خواهی بخش کشاورزی را در عرصه های طبیعی در بسیاری موارد بگیرد که با این ادغام این پتانسیل نیز از محیط زیست گرفته می شود.

+157
0
  

18 دیدگاه

  1. محمد می‌گوید:

    کو گوش شنوا؟؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 0

    • مهدی : حامی حیات وحش می‌گوید:

      ازکلیه دوستان خواهش میکنم مخالفت خودشونو با این طرح ویران کننده اعلام کنند.
      باور کنید تک تک نظرات شما عزیزان تاثیرگذار هست.
      آخه من نمیدونم اینا رفتن تو مجلس که از آبادانی ایران عزیز دفاع کنند یا کمر بنابودی محیط زیست ببندند؟
      بابادست بردارید منافع کشور رافدای بازیهای سیاسی خودتون نکنید.
      جا دارد از کلیه کسانی که با گذاشتن پیام در این سایت و سایتهای دیگر مخالفت خود را با نابودی محیط زیست و حیات وحش اعلام مینمایند تشکر ویژه بنمایم،
      امروز روز سکوت نیست دوستان ، بخروشید..
      ما زنده ازآنیم که آرام نگیریم/ موجیم که آسودگی ماعدم ماست…

      پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 0

      • امین منصوری می‌گوید:

        درود به شرفت مهدی جان
        وقتی شما کامنت میگذاری ما دیگر نباید سخنی بگوییم الحق و والانصاف همه چی رو تو چند سطر گفتید.
        به نظر من باید تمامی دوستداران محیط زیست اعتراض خود را با این طرح به گوش مجلسی ها برسانند.
        متاسفانه اکثر کسانی که به این سایت میایند کارشون فقط شده فحاشی به شکارچیان و مرد عمل نیستند و فقط حرف خالی…
        اعتراضات به حریم محیط زیست باید از یک جایی آغاز شود ، بعید میدانم هیچ سیاست مداری به این سایت بیاید و درد دل ما را بخواند.

        پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

  2. مجید می‌گوید:

    با مقاومت جامعه مدنی و افکار عمومی که تو سایتا و روزنامه ها هست طرح شکست میخوره.
    حتی سایت تابناک هم مقاله ای نوشته و از مردم خواسته اسم نمایندگانی که این طرح رو دادن به عنوان خرابکاران محیط زیست به خاطر بسپارند !

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 0

  3. مسعود شکیبا می‌گوید:

    باید به صورت هماهنگ و یکپارچه هم سازمان محیط زیست هم سازمان جنگلها و مراتع و هم فعالان حوزه محیط زیست اعتراض و مخالفت شدید خودشون رو اعلام کنن
    به قول معروف باید صدامونو ببریم بالا

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

  4. بهروز کیانی می‌گوید:

    این کار فقط تیشه ای به ریشه محیط زیست کشور است

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

  5. ایران سبز می‌گوید:

    در شرایطی در کشورهای پیشرفته، سازمان های محیط زیستی یا در سطح وزارت هستند و یا از قدرتمندترین نهادهای حاکمیتی هستند که توانایی ممانعت از هر اقدام یا سیاستی را دارند، در ایران سازمان حفاظت محیط زیست یکی از بی خاصیت ترین ارگان ها است که آن هم قابل تحمل نیست و تلاش می شود تا جای ممکن از نقش حاکمیتی فعلی آن نیز کاسته شود.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  6. دوستدار محیط زیست و حیات وحش ایران می‌گوید:

    ما همواره امیدواریم توجه نمایندگان محترم مجلس به محیط زیست و کشتار حیوانات جلب شده و با بازنگری در قوانین بازدارنده و همسویی با قوه قضاییه احکام خسارت به محیط زیست را افزایش دهند
    ناگهان اخباری از مجلس میشنویم که مورد تایید هیچ کارشناسی نیست و ۶۰ نفر نماینده هم آنرا امضا کرده اند! جای شگفتی دارد آخر مگر نمایندگان و تمامی قوای سه گانه و سازمانها وظیفه ای جز حفظ و حراست از داراییهای این کشور دارند!
    در حالیکه بطور مستمر میبینیم طرحهایی باجرا در میاید که موجبات تخریب محیط زیست و زیستگاه حیوانات و جنگلها را فراهم میکند و بعد از نابودی، مجلس اقدام به سوال از سازمان یا وزارتخانه ای که موجب این تخریب شده مینماید
    همواره نوشدارو بعد از مرگ سهراب میرسد و اکثر مواقع هم نوشدارو فایده ای ندارد
    من فکر میکنم این طرح در پیامد آن باشد که گفته شد برای پرداخت بدهیها به پیمانکاران طرحهای عمرانی که اکثرآ نیمه تمام هستند اراضی ملی واگذار شود
    موجب شگفتی است که این پیشنهادها از کجا میاید ؟!

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

  7. زهره می‌گوید:

    دوستان عزیز!
    آنان که در علومی سررشته دارند و در بسیاری از موارد با استناد به یافته های علمی حوزه تخصصی خود از بروز یک فاجعه جلوگیری کرده اند کم نیستند. مثلا همین سازمان مراتع و جنگلها واقع در اتوبان ارتش قرار بوده که برای پروژه های ساخت و ساز به شهرداری واگذار شود که با همت دکتر رضا منصوری اختر فیزیکدان مجری طرح رصدخانه ملی چنین اتفاقی نیافتاد. خوشبختانه متخصصین دلسوز و متعهدی در این سازمان حضور دارند که خود همین افراد و دیگر پژوهشگران متعهد بایستی با نمایندگان مجلس جلساتی برگزار نمایند و به مساله علاج وقوع قبل از واقعه توجه بیشتری نمایند.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  8. soudabe majidi می‌گوید:

    قانون گذاران قبل از قانون گذاری قدری مطالعه کنند.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  9. محسن مشهد می‌گوید:

    چهار سال بعد مشخص می شود کار کارشناسی بوده است یا نه

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  10. شاهین می‌گوید:

    کار غیر کارشناسی ، امیدوارم متوقف بشه. اگه از ما هم کاری ساختست آماده ایم. باید جلو این طرحهای ویران کننده طبیعت ایران گرفته بشه.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  11. محمودی می‌گوید:

    ایشان دنبال حذف صورت مسئله هستند کشور نیاز به حمایت وتقویت محیط زیست دارد نه تضعیف محیط زیست همه کشورها دنبال محیط زیست خوب وپویا با هدف رسیدن به توسعه پایدار هستند وما در حال کمک کردن به پسرفت وتخریب بیشتر هستیم وشاهد سقوط بیشتر شاخص های زیست محیطی در اینده خواهیم بود خدا خودش به ما رحم وکمک کند .

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  12. بسیجی.. می‌گوید:

    احسنت اقای دکتر

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  13. نسیم می‌گوید:

    باید دید چرا نمایندگان ملت چنین پیشنهادی را مطرح کرده اند! …

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>