تحقیق و تفحص از سازمان جنگلها و طرح هوای پاک در دستور کار امروز مجلس

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به گزارش ایسنا، جلسه امروز (سه‌شنبه ۹۲/۱۱/۸) مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

بررسی ادامه جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و اصلاحیه آن مصوبه ۱۳۷۷ و الحاق موادی از آن در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در دستور امروز نمایندگان مجلس است.

از دیگر موارد جلسه علنی امروز بررسی طرح الزام دولت به حمایت‌ از استان‌هایی است که مورد هجوم ریزگردها قرار دارند که عنوان این طرح به طرح هوای پاک تغییر پیدا کرده است.

+2
-2
  

4 دیدگاه

  1. شهروحش می‌گوید:

    با درود
    دوستان تاکنون نظرات خود را با عنوان گوران میدادم ،از این پس نظرات را با عنوان وبلاگ خود میدهم
    فعلان محیط زیست باید خواستار انحلال سازمان جنگلها و مراتع و ادغام آن در سازمان حفاظت از محیط زیست شوند
    لطفا نظر دهید

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

    • دوستار طبیعت می‌گوید:

      با درود و احترام
      سازمان محیط زیست یک ارگان نظارتی و حاکمیتی است. قسمتی از کار شهرداریها مربوط به محیط زیست است که کلآ باید زیر نظر این سازمان باشد. بطور مثال سازمان پسماند بازیافت طرح فضای سبز و… قسمتی از کار سازمان جنگلها هم به همین طور قسمتی از کار سازمان منایع طبیعی نیز به همین طور است و چند ارگان دیگر. پس بطور ساده و با زبان بی زبانی و یک ادبیات ساده می توان فهمید که واقعآ بیشتر موارد به این سازمان مربوط می شود. ای نمایندگان محترم مجلس که طرح ادغام را مطرح کرده اید من که کارشناس نیستم من که مثل شما دکتر مهندس نیستم کمی فکر کن بدون فکر حرف مزن ای کسی که شما را ما انتخاب کرده ایم که در خانه ملت درست و اساسی و برای آیندگان هم تصمیم بگیرید. پس با توجه به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست با اغلب سازمانها و ارگانها در ارتباط است پس بیائید بیاندیشیم که قدرت، اعتبار ، بوجه و دیگر موارد این سازمان مهم را افزایش دهیم تا بتواند بهتر و راحتتر و بصورت جدیدتر ارائه خدمات نماییم و نظارت کافی را در تمامی موارد داشته باشیم .

      استادان گرامی بطور مثال در یک تخریب و ساخت و ساز منایع طبیعتی سه ارگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و سازمان جنگلها مربوط می شود ولی در عمل چه می شود ! محیط زیست گزارش می دهد تا برسد به ارگانهالی ذیربط ساختن به پایان رسیده و دیگر هیچ… پس چرا مامور دولت خراب شود و اعتبار دولت کم شود بیائید صفر تا صد این موارد و مواردی اینچنین را به یک ارگان بسپارید و از یک ارگان حساب کتاب بخواهید و دیگر موارد که خودتان بهتر می دانید !

      ای عزیزان محترم آیا شما با شرح وظایف نظری و عملی سازمان حفاظت محیط زیست آشنائی کامل دارید !
      آیا شما عزیز محترم تا بحال شده شبهای سرد و روزهای گرم در این کوهها ، بیابانها ، دشتها ، مناطقی که دارند از بی آبی خشک می شوند حو یواناتی که از بی آبی و بی علفی می میرند ، بوته گیاهی که حیاتش برای آیندگان ضروری است خشک می شود که همش بر اثر احداث سدهای بی رویه و بدون کارشناسی شده است.
      آیا تا بحال پیاده راه رفته اید تا مزه اینها را بچشید یا فقط با یک خودرو تویوتا آخرین سیستم از داخل ماشین فقط دستور داده اید.
      آیا به رودخانه ها سر زدیده اید که چگونه آلوده می شوند و مسئول مستقیم آن مشخص نیست سازمان آب یا محیط زیست یا دیگر ارگانها. صفر تا صد آن مشخص شود بهتر نیست !
      آیا آلودگی صنعتی می دانی یعنی چه !
      آیا شده شب در تاریکی شب شیشه آزمایشگاه را برداری از بیرون شرکت جائی که فاضلاب آن خارج می شود نمونه برداری کنی تا بفهمید آلاینده هست یا خیر؟
      آیا تا بحال به سمت فاضلاب رفته اید (بوی بد ، لجن ،ت عفن ، مریضی ، ویروس و…) پس چرا سازمان حفاظت محیط زیست را با سازمان جنگلها و مراتع یکی می کنید قصد بی احترامی به این سازمان محترم را ندارم درد دل خودم را می گویم !
      آیا شب در میان جک و جونورهای بیابان خوابیده اید (مارگزیدگی ، عقرب ، افتادن از کوه ، افتادن از اسب و قاطر، افتادن از موتورسیکلت ، خطر تیراندازی متخلف به سمت محیط بان عزیز ، دوری از زن و بچه ، آفتابسوختگی ،گرمازدگی ،…) بازهم بگویم
      آیا شما نمایندگان محترمی که امضا کرده اید تا طرح ادقام سازمان محیط زیست با سازمان جنگلها انجام گیرد آیا بطور ریز و دقیق با شرح وظایف این دو ارگان آشنائی دارید !
      دوست داریم شما نمایندگان محترم و نکته بین طرحی را مطرح نمائید تا قدرت این سازمان بیشتر شود. نظارت آن بیشتر باشد. پرسنل خدوم و جان بر کف اخلاص و سبز پوش این سازمان دقدقه کمتری از نظر معیشت ، رفاهی ،زندگی ، داشته باشند و با امکانات نوین الکترونیکی بجهت پایش نقطه به نقطه مناطق آشنا شوند و در اختیار داشته باشند. امیدوارم

      حرف زیاد است که بگوئیم پس دست کمک به سوی شما نمایندگان محترم دراز می کنیم تا به کمک حفظ محیط زیست بیائید و در اوقات استراحت ما در یک طبیعت آرام و بکر در خدمت شما عزیزان و ملت بزرگوار ایران باشیم انشالله برادر کوچک شما

      پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  2. دوستدار محیط زیست و حیات وحش ایران می‌گوید:

    کاش ببینیم روزی در مورد وضعیت اسفبار حیوانات کشور صحبت کنند و بگویند که میدانند که وضعیت آنها بحرانی است و فکر چاره هستند

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  3. majid می‌گوید:

    هوای پاک و جنگل دیده میشن اما چند درصد از مردم میدونن چه بلایی سر حیوون هایی که زیر آسمون این کشور میاد!؟
    وقتی که مردم حساسیت نشون بدن و اهمیت بدن مسئولین هم مجبور به عملکرد جدی میشن .

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>