معصومه ابتکار وارد بغداد شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان پیش از ظهر امروز جمعه در سفری دو روزه وارد بغداد پایتخت عراق شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر معصومه ابتکار در بدو ورود به فرودگاه بغداد مورد استقبال کامران علی حسن معاون وزیر امور محیط زیست عراق قرار گرفت.

ابتکار در بدو ورود به بغداد گفت: این سفر به دعوت رسمی وزیر محیط زیست عراق و برای گسترش مناسبات دو جانبه زیست محیطی انجام شده است.

وی افزود: بررسی مشارکت در تجربیات ایران و عراق در زمینه استانداردهای محیط زیست در فعالیت های صنعتی و نفتی، محافظت از منابع آب و خاک، حفظ تنوع زیستی و حفاظت از مناطق مرزی برای بهبود وضع محیط زیست از دیگر اهداف این سفر است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی ایران در خصوص همکاریهای دو کشور برای مقابله با پدیده ریزگردها گفت: همکاری در این زمینه بسیار ضروری است و از سال های قبل مقدمات این همکاری فراهم شده است.

ابتکار گفت: علاوه بر تفاهمنامه پنج جانبه میان کشورهای منطقه، ایران و عراق تفاهمنامه ای دو جانبه در زمینه مقابله با ریزگردها دارند که در این سفر اجرای این تفاهمنامه پیگیری می شود.

وی افزود: این سفر آغازی خواهد بود برای همکاری در زمینه اجرای تفاهمنامه مشترک زیرا تاکنون همکاری ای در این زمینه وجود نداشته است.

معاون وزیر محیط زیست عراق هم گفت: دو کشور در گذشته همکاری های گسترده ای را در زمینه محیط زیست آغاز کرده اند و هر دو عضو تفاهمنامه های بین المللی هستند علاوه بر اینکه ما دو کشور همسایه هستیم که موضوع محیط زیست تاثیر متقابل در آنها دارد.

کامران علی حسن افزود: با توجه به تجارب گسترده ایران در زمینه محیط زیست ما خواستار استفاده از این تجارب هستیم تا بتوایم محیط زیست سالمی به خصوص از نظر مقابله با ریزگردها برای مردم دو کشور داشته باشیم.

+26
-1
  

9 دیدگاه

  1. ایران سبز می‌گوید:

    جالب است که حتی در کشوری مانند عراق، ارگان مروبط به محیط زیست در سطح وزارت است اما در ایران حتی در سطح معاونت رییس جمهور قابل تحمل نیست.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

  2. omid می‌گوید:

    کشور کم بود که عراق خانم ابتکار رو دعوت کرد. عراق خودش از ایران بدتره!

    داغ Thumb up 2 Thumb down 11

    • مالباخته می‌گوید:

      این سفر شخصی و توریستی نیست که بگیم طرف چقدر بدسلیقه س ….ایتالیا رو ول کرده رفته عراق؟
      در حوزه روابط خارجی رابطه با کشورهای همسایه دارای بالاترین درجه اهمیته….بخصوص اگر از زاویه مسائل زیست محیطی و نیاز به تلاش مشترک برای حل مشکلات این حوزه نگاه کنیم عراق یکی از مهمترین موارده
      این سفر باید سالها قبل انجام میشد منتها دولت قبل اصلا از این چیزها نه سرمیاورد نه براش اهمیتی داشت

      پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

    • وحید.ب می‌گوید:

      سفر بجایی بوده
      پاسخ شما را مسعود شکیبا داده است

      پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

      • امینی می‌گوید:

        هموطن برای مقابله با ریزگرد ها که از مهمترین مسایل روز کشوره و منشا اون کشور همسایه عراقه باید خانم ابتکار به کدام کشور سفر میکردند؟

        موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  3. مسعود شکیبا می‌گوید:

    امیدوارم ۱توافق خوب و جامع در مورد مشگل ریزگردها انجام بشه
    این ریزگردهای آلوده از بیماریهای انسان تا حتی بیماریهای جنگلهای زاگرس رو باعث شده
    ولی جالب بود حتی عراق هم وزارت محیط زیست داره ولی ما چی!؟

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

  4. احساس می‌گوید:

    جناب آقای روحانی سلام
    بیائید خدمتی ماندگار بکنید که برای همیشه بنامتان ثبت شود و ثواب آن برای همیشه نصیبتان شود
    زمینه ی تبدیل سازمان به وزارت محیط زیست را بچینید و مجوزات لازم را قانونی پیگیری کنید

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  5. شاهین می‌گوید:

    همه ما خواهان ارتقا سازمان محیط زیست به وزارت هستیم. امیدواریم دولت تدبیر و امید لایحه شو به مجلس بدهند.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  6. کامبیز فاتحی می‌گوید:

    خانم ابتکار محیط زیست کردستان عراق و بنده منتظر شما بودیم که به کردستان عراق هم سفر کنید به دلیل اینکه تمام نواحی غربی ایران تا تهران ناشی از هجوم ریزگردهای مناطق اطراف موصل و جنوب آن است و چون رسما از شما دعوت کردند و این موضوع را هم معاونت شما آقای شفیع پور هم در جریان بودند.باید عرض کنم برای حل مسئله ریزگردها همچو گذشته شما به هیچ نتیجه ای نرسیده اید و چون هدف تکمیل پروژه های نیمه تمام غیر علمی مالچ پاشی گذشته بوده است زیرا تنها راه حل علمی به تائید تمام کارشناسان منطقه ای و بین المللی تنها در کردستان عراق و در اختیار بنده است که در کشور ایران به شماره ۷۴۸۴۹ ثبت اختراع شده است و چون تمام ادوات به تریلی معمولی وصل می شود و همزمان با تثبیت عمقی و سطحی بستر کار کشت بذر اقلیم منطقه را هم انجام می دهد و می توان با تولید انبوه دستگاه در مدت ۳ سال کل ۷ الی ۸ میلیون هکتار را تثبیت کرد.من این انتظار را داشتم که دولت جدید با جدیت بیشتر به مسئله محیط زیست رسیدگی کند!!

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>