معصومه ابتکار با نخست وزیر عراق ملاقات کرد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست که به عراق سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با نوری المالکی نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در این دیدار که برای تقویت و پیشبرد همکاری های دو جانبه صورت گرفت، معاون رییس جمهور کشورمان با اشاره به عزم دولت تدبیر و امید در دو زمینه تحکیم و گسترش روابط با همسایگان و نیز حل مشکلات محیط زیست، گفت: ایران و عراق امکان همکاری های جدی در زمینه های انسانی و طبیعی در حوزه محیط زیست را داشته و اهمیت فراوانی دارد که با هم افزایی در این زمینه مشکلات را حل کنند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان دو کشور بر اجرایی کردن توافقات در بحث محیط زیست تاکید کرد.

ابتکار تاکید کرد که تاثیر صلح و محیط زیست بر یکدیگر جدی و غیرقابل چشم پوشی بوده، بنابراین برای دستیابی به محیط زیست سالم باید به صلح توجه ویژه داشت.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان بر سه راهکار «حمایت از توافق نامه پنج جانبه کشورهای منطقه در مورد همکاری های محیط زیست و مقابله با پدیده گرد و غبار» ، «ایجاد مکانیزم قوی همکاری دو جانبه» و نیز «ایجاد پارک های مشترک صلح و دوستی بین دو کشور» تاکید کرد.

نوری المالکی نخست وزیر عراق نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی با استقبال از توسعه و تحکیم روابط دو جانبه در کلیه زمینه ها بر اهمیت محیط زیست و مشکلات مربوطه به ویژه ریزگردها اظهار امیدواری کرد که دو کشور بتوانند با همکاری یکدیگر به سمت حل مشکلات بروند.

وی همچنین با انتقاد از مشکلات باقیمانده از رژیم صدام و پدیده شوم تروریسم و دولت هایی که از آن به هر نحو ممکن پشتیبانی می کنند، وضعیت منطقه را در مقابل افکار و حملات تروریستی حساس عنوان کرد.

نوری المالکی بر ضرورت مقابله با تروریسم تاکید کرد و همکاری همه کشورهای منطقه به این منظور را با اهمیت شمرد. در این ملاقات، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق آقای حسن دانایی فر و هیات همراه معاون رییس جمهور کشورمان حضور داشتند.

+28
0
  

8 دیدگاه

  1. احساس می‌گوید:

    خانم ابتکار سلام
    خدا رو شکر که پس از دیدار نخست وزیر محترم عراق از ایران توانستید در یک حضور به موقع و هوشمندانه در عراق با ایشان ملاقات داشته بتاشید
    خیلی به نتایج این سفر امیدواریم خدا خیرتان بدهد

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 2

    • مهدی : حامی حیات وحش می‌گوید:

      امیدواریم که این سفرها فقط جنبه تشریفاتی نداشته باشد و طرفین با جدیت هرچه تمامتر بدنبال راهکاری اساسی برای برون رفت از معضل پیچیده کنونی محیط زیست باشند مخصوصا مسئله ریزگردها که این روزها به مسئله ای حیاتی تبدیل شده است و اگر جز این باشد انجام این سفرها غیر از هدر رفتن بیت المال حاصل دیگری نخواهد داشت……
      ای که دستت میرسد کاری بکن / شاید که فردا دیر باشد….

      پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

    • شکیب می‌گوید:

      بابا دلتون خوش نکنید به این سفرها، این بنده خدا اگه به فکر محیط زیست بود رییسان محیط زیستش رو در استانها سر و سامان میداد که اینقدر به فکر این نباشند که برن به جاهای خوش آب و هوا و با آدمای کله گنده کباب بخورن و خوشگذرانی کنند.

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  2. مجتبی می‌گوید:

    امیدوارم از توش چیزیم دربیاد و فقط پول دور ریختن بابات هزینه های سفر نباشه …

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 3

    • امینی می‌گوید:

      آقا مجتبی این روزا مملکت امید میخواد برادر .دست مریزاد خانم ابتکار کة اینقدر وجهه خوبی داری کة با رییس دولت دیدار میکنی.متاسفانه رییس قبلی سازمان با همتایان خودش هم نمی تونست نشست داشته باشه

      پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

  3. پروین می‌گوید:

    انشاالله مشکل ریزگرهایی که از سمت بیابانهای عراق به ایران میاد حل بشه و آسمان جنوب دوباره آبی بشه.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  4. قوچعلی می‌گوید:

    خانم ابتکار یه فکری برای ذرات گرد و غبار که از عراق به غرب و جنوب ایران می آید بکنید.عراقیها و عربستانی موظفند صحرای بین عراق و عربستان را مانژ پاشی کنند. هزینه اینکار و درختکاری در این صحرا به عهده ایران نیست. ما هیچ خیری از عراقیها ندیدیم.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  5. کامبیز فاتحی می‌گوید:

    خانم ابتکار بنده ۱۳ سال است در ارتباط با ریزگردها تحقیق می کنم و همه بنده را می شناسند.

    محیط زیست کردستان عراق و بنده منتظر شما بودیم که به کردستان عراق هم سفر کنید به دلیل اینکه تمام نواحی غربی ایران تا تهران تحت تاثیر هجوم ریزگردهای مناطق اطراف موصل و کربلا و جنوب آن است و چون رسما از شما دعوت کردند و این موضوع را هم معاونت شما آقای شفیع پور هم در جریان بودند.

    باید عرض کنم برای حل مسئله ریزگردها همچو گذشته شما به هیچ نتیجه ای نرسیده اید و چون هدف تکمیل پروژه های نیمه تمام غیر علمی مالچ پاشی گذشته بوده است باید عرض کنم مالچ مخصوص مناطقی است که دارای شن روان است و در صورتی که بر بسترهای کلوئیدی پاشیده شود موجب بر هم خوردن آرایش ته نشینی بسترهای چند صد ساله خواهد شد و در صورت استفاده از مالچ موجب وارد شدن ذرات کلوئیدی موجود در ریزگردهای بسترها به اتمسفر شده و هجوم ریزگردها به ایران ده ها برابر خواهد شد و باید گفت ذرات کلوئیدی بر خلاف تصور کارشناسان منطقه آب گریز بوده و با بارش پائین نمی آیند به همین دلیل هر روز شاهدیم که با افزایش تراکم کلوئیدی فاصله دید افقی کاهش می یابد و تنها راه حل علمی به تائید تمام کارشناسان منطقه ای و بین المللی تنها در کردستان عراق و در اختیار بنده است که در کشور ایران به شماره ۷۴۸۴۹ ثبت اختراع شده است و چون تمام ادوات به تریلی معمولی وصل می شود و همزمان با تثبیت عمقی و سطحی بستر کار کشت بذر اقلیم منطقه را هم انجام می دهد و می توان با تولید انبوه دستگاه در مدت ۳ سال کل ۷ الی ۸ میلیون هکتار بین سه کشور ایران و عراق و عربستان را تثبیت کرد.

    من این انتظار را داشتم که دولت جدید با جدیت بیشتر به مسئله محیط زیست رسیدگی کند!!

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>