عاملین کشتار یک میش وحشی آبستن در شهرستان فیروزکوه دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: عصر روز گذشته (شنبه ۹۲/۱۱/۱۱) به دنبال دریافت گزارشی از همیاران محیط زیست مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه شکار ممنوع کاوه ده، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان فیروزکوه مستقر در سرمحیط بانی انزها عازم منطقه شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه در این باره گفت: محیط بانان حوالی غروب آفتاب متخلفین را در صحرای ده گردان منطقه زرین دشت مشاهده و به تعقیب آنها پرداختند.

رضا کرمی افزود: شکارچیان غیرمجاز که متوجه حضور مامورین شده بودن موفق شدند با استفاده از تاریکی متواری شده و منطقه را ترک کنند.

محیط بانان دست از تعقیب متخلفین برنداشته و در جستجوی شکارچیان رد آنها را تا یک منزل مسکونی در داخل روستای ده گردان دنبال کردند. مامورین پس از کنترل نامحسوس خانه مذکور از حضور متخلفین در داخل خانه مطمئن شدند.

………… محیط بان حسین میرزاکریمی، حسین تقوی و مهدی قربانی، مامورین شرکت کننده در عملیات

طی هماهنگی با دادستان محترم شهرستان فیروزکوه، در ساعت ۱۰ شب حکم قضایی ورود به منزل مربوطه صادر و ۳ نفر از نیروهای یگان محیط زیست بصورت غافلگیرانه وارد منزل متخلفین شده و به تفتیش و بازرسی از خانه مشغول شدند.

در جریان بازرسی از این خانه روستایی لاشه یک راس میش وحشی و یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط و چهار نفر متهم در این رابطه دستگیر شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه گفت: متهمین شب گذشته پس از دستگیریبه بازدشتگاه منتقل شده و صبح امروز به همراه پرونده تخلف، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

رضا کرمی گفت: با توجه به سرمای بسیار شدید هوا در فیروزکوه، میش و بره های وحشی از ارتفاعات به پایین آمده و به حاشیه روستاها و اطراف جاده ها پناه می آورند. متاسفانه در این زمان عده ای سوجو از این وضعیت سوء استفاده نموده و به کشتار این حیوانات می پردازند.

کرمی افزود: در این زمان از سال میش ها آبستن هستند و معمولا دو بره در داخل رحم خود دارند اما با توجه به اینکه شکارچیان غیرمجاز شکم میش وحشی را خالی کرده و پوست آنرا کنده بودند موفق به یافتن جنین ها نشدیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه گفت: با این وجود در مراجع قضایی پیگیر تعیین مجازاتی متناسب با کشتار یک میش وحشی آبستن و دو بره آن برای مجرمین هستیم.

+316
0
  

78 دیدگاه

  1. سعید هاشمی می‌گوید:

    نظری ندارم بدم
    مظلوم ترین موجودات عالم حیوانات ایران هستند
    هیچ فریاد رسی ندارن
    خدا میدونه خونشون حق داره و گردن ادم رو میگیره

    پر طرفدار Thumb up 62 Thumb down 3

    • اوهام می‌گوید:

      (امیدوارم این پست سانسور نشود)
      دوستان عزیز می خواهم چیزی بگویم تا به حال خودمان بیشتر تاسف بخوریم:
      اخبار کانال یک در ساعت ۹ موضوعاتی بسیار جالب را بیان میکرد
      ۱ – در برنامه ای به نام ((راهی که آمدیم)) داشت به سیاست های سدسازی های ایران مینازید و از آن به عنوان یک افتخار ملی یاد میکرد!!!
      من سوالی داشتم که آیا همین سد سازی های بی منطق و بیشمار نبود که حال دریاچه ی ارومیه را به این وضع انداخته است!؟
      آیا امثال دکتر کهرم در سال های پیش نگفتن اگر امروز %۳۰ آب پشت صدها را رها سازی نکنیم به دریاچه خیانت کرده ایم!؟
      اما فعلا وزارت نیرو چون ساخت هر صد برایش پول به همراه می آورد بر ساخت ساز بی منطق بر سد سازی تاکید میکند!

      ۲ – در آخر اخبار خوشبختانه خبری از حیات وحش بود که بعد از مدت های مدید که البته فکر کنم آن هم از روی بی خبری بود که یک جوری جا دادند خبر را تا اخبار این ساعت خالی نباشد. اما نکته قابل توجه این بود که این اخبار در مورد حیات وحش دنا بود جایی که در همین چند وقت پیش در سایت آمد خطر مرگ برای کل ها و بز ها در صورت نرسیدن بالگرد!!! در اخبار محیط بانان بیچاره را نشان میداد که کیسه های یونجه را به دوش کشیده و در محیط های پایین دست خالی میکنند اما حرفی از احتیاج به بالگرد نزد!!! پس یا بالگرد به آن ها داده اند که در این صورت دیده بان و سایر سایت ها پوشش نداده اند یا آن ها آنقدر کوته فکراند که فقط به پایین آمدن چند گله کل بز از ارتفاع می گویند نشان از غنی بودن بی حد منطقه دارد!!!

      (دیده بان اگر بالگرد داده شده چرا در اخبار پوشش نداده اید تا ما هم مسئولین با لیاقت را از آن یکی دسته تشخیص دهیم!!!!؟)

      پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 3

    • مهدی : حامی حیات وحش می‌گوید:

      بنده فقط یه سوال دارم؟؟؟
      چندتا کل و بزو قوچ و میشو جبیرو پلنگو کفتارو خرسو ووووو…..باید شکار کنند تا از خواب بیدار بشیم؟؟؟!!!!
      هرکاری که فردا قراره انجام بدین خوب همین امروز بکنید….

      ای که دستت میرسد کاری بکن ؟ شاید که فردا دیر باشد….

      پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 3

      • قوچعلی می‌گوید:

        دیده بان چرا نظرهامو حذف کردی؟ حقیقت تلخه؟ ادمین چون تبعیض قایل شدی و نظراتمو حذف کردی دیگه تو این سایت نمیام.حیف از این همه وقت که برای سایت به ناحق سانسورکن شما گذاشتم.دوستان به ظاهر طبیعت دوست در بیشتر از ده کامنت جواب تک تک تونو داده بودم که ادمین تاییدش نکرده.ما که شکار رو میریم.شما هم به مبارزاتتون ادامه بدید، تا ببینیم کی پیروز میشه.خدا نگهدار.

        پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 3

        • دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران می‌گوید:

          سلام جناب قوچعلی
          دیدگاه های شما به دلیل محتوای آن حذف یا سانسور نشده است.
          پاسخ به همه نظرات باعث میشود نیمی از دیدگاه ها (یکی در میان) با اسم یک نفر ثبت شود که کار سایر مخاطبین برای مطالعه دیدگاه ها را سخت می کند.
          ای کاش لطف بفرمایید و تمام نقطه نظرات خود در مورد یک خبر را در قالب یک یا دو دیدگاه منتشر فرمایید.
          با سپاس و پوزش بابت حذف دیدگاه ها

          پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

          • قوچعلی می‌گوید:

            با سپاس فراوان از دیده بان که علت حذف پیامهامو رو گفتی. من هم دوست دارم که در هر خبر فقط یک کامنت بزارم ولی متاسفانه به ظاهر دوستداران حیات وحش جواب کامنتها را با فحاشی و توهین میدهند که منم مجبور میشم جوابشونو بدم. بیه نظر من کسی که حیوانات رو نمیشناسه و اطلاعاتی راجع به حیات وحش و شکار نداره به این سایت میاد که جو رو متشنج کنه و هدفش فقط توهین و بی احترامیه. من مخالفانی نظیر مالباخته عزیز دارم ولی چون محترمانه مخالفت میکنه خیلی هم دوستش دارم و ازش ناراحت نمیشم. هدف من و دوستم امر علی (اون یکی) از به این سایت آمدن فقط بیان تفاوتهای شکارچی و شکارکش و محکوم کردن قاتلین حیات وحش میباشد، که متاسفانه دوستداران حیات وحش تفاوت بین این دو را نمیدانند و همه را به یک چشم مینگرند. باور بفرمایید هیچ کسی به اندازه یک شکارچی واقعی از طبیعت و زیبایی هایش لذت نمیبرد. درسته که ما شکارچی هستیم ولی در بیشتر مواقع بدون اسلحه به طبیعت میرویم و زباله های همین به ظاهر طبیعت دوستان را از کوهها و حاشیه رودخانه ها جمع آوری میکنیم. تفنگ و شکار برای ما فقط یه بهانه هست که به طبیعت برویم. متاسفانه اکثر خبرهای شما ناراحت کننده و دمق کننده میباشد و من نام قوچعلی را به این خاطر انتخاب کردم که گهگاهی با جملات طنزگونه جو را عوض کنم و دوستان را به یاد فیلم صمد و قوچعلی بیندازم. درسته که من شکارچیم ولی محیطبانها را دوست دارم و حاضر نیستم یک مو از سرشون کم بشه، اونها واقعا زحمت کش ترین قشر جامعه هستند و شغل مقدسی دارن که از حیات وحش و طبیعت پاسداری میکنند. محیطبان و شکارچی واقعی باید در کنار هم با شکارکش ها مقابله کنند. از دیده بان عزیز هم خواهشمندم نظرات حاوی توهین را منتشر نکند. من هم به احترام به جواب منطقی دیده بان و دوستان از این سایت نمی روم امیدوارم که با نظراتم گام مثبتی در زمینه پیشرفت محیط زیست و حیات وحش کشورم بردارم.
            با تشکر فراوان از زحمات شبانه روزی سایت دیده بان، پر مخاطبترین سایت حیات وحش ایران

            پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

  2. مالباخته می‌گوید:

    عجیبه امروز از قوچعلی و اون یکی خبری نیست…..توی قمیشلو دستگیر شدن یا فیروزکوه؟….البته این دو نفر خودشون اهل این کارها نیستن (اون یکی رو مطمئنم)…..ولی دسته گلهای همکاران غیرمجازشون حرفی برای گفتن باقی نذاشته…….

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 12

    • قوچعلی می‌گوید:

      چرا امروز هستم، کامنت برای دوستات گذاشته ام که فرق بین کل و قوچ را نمیدانند و این همه ادعا دارند مثل شما مالباخته عزیز.
      من هیچ وقت ماده و بره نمیزنم، ولی قوچ و کل زیاد میزنم. در ضمن محیطبانها از هر صد تا متخلف شاید یکی را بگیرند. اون کسی رو هم که میگیرند یا تازه کار و ناشیه، یا بختش برگشته یا نمیتونه تو کوه راه بره. محیطبانها خیلی دنبال من هستند بگیرنم ولی نمیتونن. تو کوه هیچکی به گرد پام نمیرسه. قدرت بدنی بالایی دارم، سه تا شکار رو کول میکنم و با کوله پشتی و تفنگ و وسایل کیلومترها در کوه را میروم ماشالله…خدا بیامرز محیطبان عبدالله یاری محیط بان لشکردر خیلی دلش میخواست منو بگیره، بارها تو کوه به هم برخورد کرده بودیم ولی عمرش قد نداد که به آرزوش برسه. خدا رحمتش کنه واقعا محیطبان خیلی شریف و زحمتکشی بود و همیشه در منطقه گشت پیاده میداد. او فرمانده منطقه بود. از مرگش خیلی ناراحت شدم. باور کنید آرزو داشتم اگه یک بار خواستم گیر بیفتم به دست مرحوم عبدالله یاری باشه. تو عمرم محیطبانی مانند او ندیده ام.

      داغ Thumb up 31 Thumb down 32

      • مجتبی می‌گوید:

        باریکلا به تو قاتل طبیعت که اینقدر قوچ و میش و بره کل و بز خوردی اسماشونو یاد گرفتی . حالا الان به وجود خودت افتخار میکنی ؟
        درثانی اسم قوچ را به اسم مبارکی مثل علی وصل کردی و از ناجوان مردی هات میگی . علی کی مثل تو بود. کی مثل تو به جون حیوانات میافتاد. علی هر چه بود جوانمردی و بزرگی معرفت بود.
        دیگه هم تو این سایت نیا که جات تو همون کوهاست …
        هرچند میدونم تایید نمیکنن نظرمو

        داغ Thumb up 24 Thumb down 29

      • مالباخته می‌گوید:

        این همه ادعا؟….کدوم همه ادعا؟….

        عزیز، این بچه هایی که اینجا کامنت میذارن در حرفه ی خودشون بسیار مسلط تر از تسلط شما به شکار هستند
        بسیاری از اینها تحصیلکرده هستند ولی در کار خودشون هم ادعایی هم ندارند چه برسه به شکار….از یک پزشک جراح یا مهندس هواپیما توقع داری در مورد شکار نظر تخصصی بده؟

        این که مثلا یک نوجوان ۱۵ ساله یا یک خانم دکتر دندانپزشک فرق کل و قوچ رو ندونه براش هیچ عیبی نیست….برای شما هم که میدونی هیچ افتخاری نیست….شما اسم تک تک وسایل دندانپزشکی رو بلدی؟

        مگر اینها خواستند به شما فن شکار یاد بدن که تخصص و صلاحیتشون رو زیر سوال میبری؟ اتفاقا همین نشونه ی صفا و صداقتشونه….با شکار مخالفند… دلسوزانه در حد خودشون تلاش میکنند…ادعایی هم ندارن

        اتفاقا یکی از دلایل اصلی مخالفت این دوستان و حرص و جوشی که میخورند همین گزارشی هست که شما از عملکرد خودت دادی….. البته گزارش جالبی بود.
        حالا فهمیدم علت مخالفت شما با افزایش جریمه و زندان چیه!
        حرف ما هم همینه. میگیم با توجه به محدودیتهای موجود، کمبود محیطبان باتجربه، گستردگی مناطق، کمبود امکانات، فراوانی شکارچیان، بی ملاحظگی آنها، تجربه و مهارتی که در کار خود دارند و ….در حال حاضر راه موثر مقابله با شکار وضع مجازاتها و جریمه های سنگین هست که اگر کسی یک بار گیر افتاد جبران همه ی دفعاتی که به قول خودش “قوچ و کل زیاد میزنم….سه تا شکار رو کول میکنم” بشه و طوری باشه که طرف قید شکار کردن رو بزنه…….

        سالها بود که در این کشور با خواهش و تمنا و آموزش و نصیحت و… از مردم درخواست میشد که موقع رانندگی از کمربند استفاده کنند اما هیچکس گوشش بدهکار نبود حتی وقتی که گفته میشد استفاده از کمربند تا چه خطر مرگ در هنگام تصادف رو کاهش میده، یعنی مردم به قیمت جان خود هم حاضر نبودن یک اقدام ساده انجام بدن

        اما از وقتی که بستن کمربند اجباری شد و پای جریمه به میان آمد هر کس که یک سرباز راهنمایی و رانندگی رو در فاصله ی ۵۰۰ متری بیینه بلافاصله کمربند خودشون رو چک میکنه! یک چنین ملتی هستیم ما……

        روزی که جریمه یک قوچ ۲۰ میلیون تومن پول نقد به علاوه سه سال زندان تعیین بشه جنابعالی باز هم حاضری ۶۰ میلیون تومن پول رو با حکم ۹ سال زندان بذاری روی کولت و توی کوه کیلومترها راه بری و به محیط بانها متلک بگی و به ریش مخالفان شکار بخندی؟

        پس راهی که ما مبنی بر درخواست افزایش مجازات انتخاب کردیم درسته و باید ادامه بدیم….البته ما فرق کل و بز و قوچ و گوزن و آهو و پلنگ و یوز و…رو هم نمیدونیم و این موضوع در اصل قضیه تغییری ایجاد نمیکنه……..شکار، یا ممنوع یا مساوی با جریمه و مجازات سنگین و غیرقابل تحمل…اسم حیوون شکار شده چیه؟ هر چی که هست باشه…..مشکل ما اسم حیوانات نیست کشتن آنهاست.

        پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 16

        • مجید می‌گوید:

          دمت گرم مالباخته جان
          ضمنا من فهمیدم اونی که به کامنتهایی که حتی سرشار از محبت و عشق هستند هم میاد منفی میده کیه
          کسی که بویی از سرافت و انسانیت نبرده

          داغ Thumb up 18 Thumb down 21

          • میثم می‌گوید:

            افزایش جریمه بجا هست..
            در زمینه های که تخصص نداریم شنونده باشیم بهتر از این هست که گوینده باشیم..

            پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 6

        • سعید s می‌گوید:

          مالباخته گرامی
          اولا این سایت هواپیمایی یا دندونپزشکی نیست که اونا بیان نظر بدن. شما که در مورد شکار و حیوانات نظر میدی باید حداقل اطلاعات حتی در مورد حیوانات قابل شکار داشته باشی.
          من که یک مهندس معمارم نمیام اینجا نظر معماری بدم ولی وقتی افرادی مانند شما که اطلاعاتی در این زمینه ندارید و نظر میدید مجبورم بیام و اشتباه شما رو گوشزد کنم. (مطئنم که آقای قوچعلی از این کامنت قصدش فقط لجبازی با توهین شما بوده است)

          پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

      • omid می‌گوید:

        با این که شکارچی هستی ولی با این حرفت خیلی موافقم روزی ۱۰۰ تا شکار میشه می خورن بوشم در نمی آد این یکی دیگه چیزی نیست . تو تمام موارد اینتوریه ها نه فقط شکار….

        پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 10

      • اوهام می‌گوید:

        آقای قوچعلی عزیز شما مشخصاتتان را بدهید من به همراه چند تن از دوست داران محیط زیست به عنوان نیروی همیار محیط بان در آن منطقه مستقر میشویم تا به آرزوی دستگیر شدنتان جامع عمل بپوشانیم تا آرزو به دل نشوید!!!
        در ضمن سوال داشتم وزن هر پازن بین ۷۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم و وزن هر قوچ بین ۲۵ تا ۸۷ کیلوگرم است ما میانگین وزن بین این دو گونه را ۷۵ کیلوگرم هم بیگیریم، وزن ۳تا لاشه میشود ۲۲۵کیلوگرم + وزن وسایل و تفنگ که آن ها را در نظر نمیگیریم!!!! شما احیانا از آبادان رد نشدید!!!!!!!!!!!!!؟؟
        (البته به آبادانی های عزیز بی احترامی نشه که خیلی شیرینن و دوست داشتنی)

        پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 26

        • مهسا می‌گوید:

          اوهام /دوست عزیز در شخصیت شما و دوستانتان نیست با اینها درگیری پیدا کنید. من هم بارها عصبانی شدم خواستم جوابشونو بدهم اما کار درستی نیست. محیط اینجا باید سالم باقی بماند. ما دوستداران محیط زیست از خواسته هامون دست بر نمیداریم و تا زنده ایم آن را حفاظت میکنیم.

          داغ Thumb up 14 Thumb down 19

      • مهدی : حامی حیات وحش می‌گوید:

        جناب قوچعلی سلام:
        شاعر میفرماید :
        شکرانه بازوی توانا / بگرفتن دست زیردست است…

        توخودحدیث مفصل بخوان ازاین مجمل…
        پاینده باشید.

        پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 5

      • سامان می‌گوید:

        قوچعلی با گفتن این گنده گوییها و لاف زدنهای مزحک و عباراتی نظیر (قدرت بدنی بالایی دارم، سه تا شکار رو کول میکنم و با کوله پشتی و تفنگ و وسایل کیلومترها در کوه را میروم ماشالله…)
        بیشتر از پیش ثابت می کنی که تو و هم کسوتانت بیش از نیروی تعقل از نیروی به ظاهر جسمی خود و کشتار جانداران لذت می برید و به عنوان یک روانشناس می گویم که تو متاسفانه در اوهامی سخت گرفتار شده ای که در قرن ۲۱ سعی بر گنده (نه بزرگ) نشان دادن خود میکنی
        و اما بعد اگر راست باشد که البته بعید میدانم پس وای بر تو و بر تربیتت که بد راهی را بر گزیده ای …

        داغ Thumb up 19 Thumb down 25

      • سهراب می‌گوید:

        آقای قوچعلی
        در تمام ارگان ها انسان های خوب و بد هستند .در کل دنیا نیروهای زحمتکشی همچون محیط بانان ایران نمی توان پیدا کرد .درود بر شرف و غیرتشان.
        خیلی های رو دیدم که ادعا میکردند که توی کوه تیز هستن اما چنان گیر محیط بان با غیرت افتادن که مجالی برای حرف زدنشان نبود .

        داغ Thumb up 13 Thumb down 19

      • شهاب می‌گوید:

        مشک آن است که خود ببوید .
        قوچعلی جان فقط ادعا داری و دیگر هیچ، همش بلوفه، ادعای پوشالی هم خرجی نداره اگه تو شکارچی قهاری هستی!!!!!!!!!!! من هم کسی هستم که اگه روزی ۵ تا شکارکش نکشم شب خوابم نمیبره ( اگه کسی هست و من رو میشناسه بیاد ثابت کنه که غیر اینه ) زبون که کنتور نداره که شماره بندازه !!!!!!!!!!
        نمیدونم این همه خودنمایی یعنی چه؟

        داغ Thumb up 2 Thumb down 7

    • امیرعلی ( اون یکی ) می‌گوید:

      مالباخته عزیزم …
      من هم پارسال کل مالم رو باختم ولی انقدر تند نشد اخلاقم ( مزاح بود به دل نگیر )
      راستشو بخوای همکارای من دامپزشکن ، اینایی هم که هر جنبنده ای رو با تیر میزنن فازشون با من یکی نیست ، تحت هیچ شرایط هم ازشون حال نمی کنم …
      لطفا این یک مورد رو به من نسبت نده …
      به عزیزم قسم وقتی این خبرارو می خونم از شما بیشتر ناراحت میشم …
      در مورد اینکه امروز ازم خبری نبود ، راستشو بخوای من مواقع بیکاری میام اینجا ، اگه درگیری های روزمره میذاشت ٢۴ ساعت در خدمت بودم ..

      پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 2

      • مالباخته می‌گوید:

        آقا مخلصیم….من که جسارت نکردم چنین رفتارهایی رو به شما نسبت بدم….در کامنت اول هم وقتی مشخصا نوشتم مطمئنم شما از این کارها بیزار هستید نه تعارف بود و نه شوخی…..برداشت و اعتقاد شخصیم بود که از لابلای کامنتهای شما که اونها رو با دقت میخونم متوجه شده بودم…

        حرف جالبی یکی از دوستان (آقا مهدی:‌ عاشق حیات وحش) زده بود به این مضمون که وقتی قانون (متاسفانه) شکار مجاز رو به رسمیت شناخته و برای این کار به افراد جواز میده ما که نمیتونیم روی دست قانون بلند بشیم و شکارچی مجاز رو مورد بازخواست قرار بدیم

        مثل مجوز ورود به طرح ترافیک….وقتی طرف طبق مقررات، پول میده مجوزه میخره پلیس هم راه رو براش باز میکنه ما چکاره ایم که بریم چهارراه بعدی یقه شو بگیریم که چرا وارد طرح شدی؟

        اگر اعتراضی هست (که هست) باید به قانون و قانونگزار باشه نه کسانی که دارند کار قانونی انجام میدن حتی اگر کارشون بر خلاف عقیده ما باشه….

        ولی این انتظار رو هم داریم که اولا برای شکار مجاز بیشترین محدودیت ایجاد بشه و شکارچیان موظف بشن در حفظ و تکثیر گونه ها همکاری کنند و با شکار غیرقانونی با حداکثر سخت گیری و بدون هیچگونه مدارا برخورد بشه…….اصلا کمک به حیات وحش باید یکی از فاکتورهای دادن مجوز باشه……الان، همین الان در بسیاری از مناطق کشور و مشخصا در دنا گله ها از گرسنگی در حال تلف شدن هستند…..چرا دوستان شکارچی که روزها در کوه و بیابون سرگردان و مشغول سر و کله زدن با گرگ و مار و عقرب و …هستند نباید الان در دنا حضور داشته باشند؟

        چه نیازی هست که شکار یک رویه ی دائمی و هر ساله باشه….کشاورزان هم دوره های آیش دارند و بعد از چند سال کشت، مدتی از زمین بهره برداری نمیکنن تا زمین منابع خودش رو بازسازی کنه….جانداران که شکننده تر هستند دوره های توقف شکار در مورد اونها واجبتره…

        به هر حال این طبیعت با منابع محدود که روز به روز هم در حال کاهش هست متعلق به همه ماست…در فردای انقراض یک گونه، دوستداران طبیعت فقط حسرت نبودنش رو میخورند اما دوستان شکارچی علاوه بر حسرت، فرصت تماشای اون در طبیعت رو هم از دست میدن و به جای شکار باید سنگ و کلوخ بیابون رو بزنن…..پس هر طور که حساب کنیم بقا و سرزندگی و شادابی طبیعت برای شکارچیها سود بیشتری داره….ما همین یک کشور رو داریم و برای حفظ خودش و منابعش همه باید دست به دست هم بدن و کمک کنند این میراث مشترک حفظ بشه…….

        ارادت

        پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 0

  3. علی می‌گوید:

    جون مادرتون دیگه اینقدر شکار نکنید

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 3

    • قوچعلی می‌گوید:

      دوستان میش و بز در بعضی مواقع سه قلو هم می زایند، من تا کنون بارها بز و میش سه قلو زا دیده ام. اگر محیطبانان این موضوع را میدانستند حتما به دادیار میگفتند کیفرخواست را بر مبنای میش و سه بره تنظیم نماید.
      شاید نازا بوده.قاضی فقط به مستندات توجه میکنه نه به نظرات محیطبانها.فقط جریمه میش را ازش میگیرن یک میلیون و هشتصد هزار تومان غرامت به محیط زیست و نهایتا دویست هزار تومان جریمه دادگاه از لحاظ محاکمه جنبه عمومی جرم.

      پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 21

      • مالباخته می‌گوید:

        قوچعلی خان سلام مجدد
        تیکه های باحالی میندازی… محیطبانان بی اطلاع، میش نازا….یه بار ما گفتیم سونوگرافی چه واویلایی به پا شد….بگذریم

        ۱- اون قاضی که هنگام صدور حکم فقط به مستندات “عینی” توجه میکنه در کار خودش کم تجربه س…مثل بعضی محیطبانهای کم تجربه که شما در کامنت قبلی بهشون اشاره کردی….از یک حقوقدان سوال کن تا برات توضیح بده که یکی از مبانی صدور حکم، “علم قاضی” هست….یعنی قاضی اگر در یک موضوعی شخصا به حجت قطعی برسه بدون “مستندات عینی” و بر اساس “علم شخصی” میتونه حکم بده….البته علم قاضی هم از راههای مختلف بدست میاد که یکیش این هست که قاضی شخصا در اون زمینه تخصص داشته باشه وگرنه میتونه از دانش متخصصان مربوطه استفاده کنه….پس اگر افراد متخصص شهادت بدن که این میش در چه وضعیتی بوده بر اساس همین شهادت، قاضی میتونه حکم صادر کنه و نیازی به وجود جنین‌ ها نیست….اصولا وظیفه ی دایره انگشت نگاری و تشخیص هویت و پزشکی قانونی و…..همینه که در شرایط فقدان مستند عینی به قاضی کمک کنند که به نتیجه برسه وگرنه مثل اون پسر شیشه ای که پارسال وسط خیابون با ساطور به ملت حمله کرد و یک نفر رو کشت که دیگه نیازی به انگشت نگاری و تشخیص هویت نیست……چون مستند عینی وجود داره ولی بسیاری از جرائم با علم قاضی و با نظر کارشناسان ثابت میشن مثل ماجرای همسران … که داستانش رو همه میدونند…..البته شما اگر چه در علم حقوق مسلط نیستی ولی فرق کل و قوچ رو خوب میدونی…..مسلط نبودن به مبانی حقوقی هم برای شما عیب نیست و از این بابت در اینجا کسی به شما متلک نخواهد گفت….

        ۲- راجع به جریمه ی سرجمع حداکثر دو میلیون تومنی هم قبول داری که مفته؟ در مقایسه با این آشغالهایی که قصابیها تحت عنوان گوشت میذارن کف دست ملت و پولی که ازشون میگیرن دو میلیون تومن یعنی هیچی….همین جریمه های در حد مفت یکی از انگیزهای اصلی شکار هست…..این همون بزنگاهیه که باید یقه ی شکارچی غیرمجاز رو چسبید و چنان نقره داغش کرد تا خیال شکار برای همیشه از سرش بره بیرون…..

        پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 10

  4. امیر امینی می‌گوید:

    باید جریمه جنین ها رو هم ازشون بگیرن

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 12

  5. میثم می‌گوید:

    ای کاش قبل ااز کشتار دستگیر میشدن، :(((

    پر طرفدار Thumb up 35 Thumb down 0

  6. kiarash می‌گوید:

    agha in mish nist boze

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

  7. پروین می‌گوید:

    این جانی ها را باید چند برابر جریمه کنند اینها نسل بر انداز هستند.

    داغ Thumb up 11 Thumb down 9

  8. محیط بان می‌گوید:

    دمتون گرم محیط بانای عزیز، من در مقابل عظمت و تلاشتان سر تعظیم فرود میاورم.
    خدا سایه شمارو از سر محیط زیست و خانواده هایتان کم نکنه.
    دست مریضاد، خدا قوت

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 4

  9. دوستدار محیط زیست می‌گوید:

    خداییش اینروزا چقد زحمت میکشن محیط بانای پرتلاش و زحمتکش این منطقه چقد زحمت کشیدن
    اید به نحو احسن تشویق بشن…

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 3

  10. امیرعلی می‌گوید:

    اگر قوانین ما مناسب بود این گونه فجایع نبود
    کی قانون گذاران از خواب بیدار می شوند با خداست

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 5

  11. مهسا می‌گوید:

    واقعا ناراحت کننده است. متاسفم که ی مشت روان … علاف افتادن به جان حیات وحش ایران

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 5

  12. محیط بان 22 می‌گوید:

    چقد بده که به میش آبستن هم رحم نکردن!!
    ولی انصافا کار محیط بانای منطقه کاوده فیروزکوه قابل تحسینه که تو اون سرما زیر صفر اونجا تعصب و عشق به کارشون به همه شرایط جوی غلبه کرد و مانع از انجام مأموریتشان نشد.
    دستان زحمتکشتان را می بوسم و پاهایتان پر توان باد.

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 0

  13. دالوند می‌گوید:

    چی باید گفت

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  14. AHOO می‌گوید:

    پر بود پر از آهوی یک ساله در و دشت در شهر اگر این همه ساتور نبودی

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 1

  15. سمیرا می‌گوید:

    دارم فکر میکنم که به اینا دقیقا باید چی گفت آخه به اینا … نمیگن؟
    یعنی اینقدر … که هیچ کلمه ای نمیتونه توصیفشون کنه
    اینا تقصیر ندارن وقتی نمیزنن پدرشونو در نمیارن اینجوری میشه همه جوره دارن به اکوسیستم آسیب میزنن که حتی با پول هم جبران نمیشه

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 4

  16. اوهام می‌گوید:

    خدا کنه با این وضع جریمه های کم حداقل جریمه ی ۲تا جنینم ازش بگیرن تا بفهمه که میش آبستن را دیگه چپ چپم نگاه نکنه!!!!!
    هرچند من بعید میدانم که این افراد حتی اندکی بویی از انسانیت برده باشند و حاضرم سر این موضوع قسم بخورم که در زندگی عادیشان هم درگیر مشکلات اخلاقی هستند و از نظر من آدمی این چنینی که به میش آبستن هم رحم نمیکند به هم نوع خودش هم رحم نمیکند!!!!

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 4

  17. رهگذر می‌گوید:

    بند ب ماده ۱۹۱ قانون پنج ساله پنجم توسعه که به شرح ذیل آمده است (به منظور جلوگیری از شکار بی رویه و نابودی تنوع زیستی ،دولت مکلف است با همکاری مراجع ذیربط در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ترتیبی اتخاذ نماید ، تا ضمن محدود کردن پروانه حمل سلاح شکاری و بازنگری در ضوابط صدور پروانه های مذکور ، تعداد سلاح های شکاری را متناسب با جمعیت قابل برداشت از حیات وحش به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست برساند و نسبت به جمع آوری سلاح های غیر مجاز تا پایان برنامه اقدام نماید).

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 5

  18. ali می‌گوید:

    این که شاخ داره نره . ماده ها که شاخ ندارن

    داغ Thumb up 2 Thumb down 17

  19. مجتبی می‌گوید:

    آخه وحشیای …
    تو این فصل بارداره ، ایشالا زنو بچت سرش بیاد

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 4

  20. احساس می‌گوید:

    محیطبانان عزیز خدا به همتون خیر بده که تلاش بی وقفه ای دارید و واقعا در برابر فعالیتی که می کنید حقوق ناچیزی می گیرید
    همه شمارو دوست دارن
    دوستون دارم

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

  21. دوستدار محیط زیست و حیات وحش ایران می‌گوید:

    واقعآ دردناکه و آدم دلش میسوزه
    این حیوانها بکجا باید پناه ببرند در حالی که باردار هستند و با این رنج و مشقت ابن دوران را سپری میکنند و زادآوری آنها از مهمترین اتفاقاتی است که در حیات وحش اتفاق میافتد
    این قاتلین کاملآ مسیر اکوسیستم حیات وحش را مختل میکنند . زادآوری چرندگان موجب بقا نسل و زادآوری گوشتخواران میشود
    آخر چه باید بگویم تا کمی آرام شوم بعضیها از الفاظ بد و … استفاده میکنند برخی لعن و نفرین میکنند نمیدانم چه بگویم تا کمی از تاثرم کم کند
    بخدا قسم اینها که در کشور من سلاح بدست میگیرند و دست به کشتار حیوانات میزنند قاتلینی هستند که جنون دارند و از دیدن خون و زجر موجودی زخمی لذت میبرند و قهقهه سر میدهند
    خداوندا بتو پناه میبرم و از تو میخواهم خودت تاوان سنگینی را به این قاتلین بدهی تا بدانند عدالت خداوند چگونه بسراغشان میاید

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  22. فیروزکوه می‌گوید:

    سلام
    دوستان توی عکس محیط بان حسین میرزاکریمی که چند روز پیش پلنگ دیده و خبرشو دیده بان زده بود رو می بینم واقعا محیط بان دلسوزیه خدا قوتش بده .

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 2

  23. امیر می‌گوید:

    تفنگت را زمین بگذار!!!

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 5

  24. امید می‌گوید:

    خیلی خوبه که شکارکشها توی خونشون هم امنیت ندارند…همشون مثل هم هستند و هیچ فرقی با هم ندارند…همه شکارکشها یک جور هستند و هیچ فرقی ندارند همشون دزد محیط زیست هستند

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 11

  25. میرزا شکاری می‌گوید:

    سلام قوچ علی جان
    بابا این جماعت سرشون از چی در میاد آخه فک میکنن شکار کوه بچه بازیه
    منم با میشو بره کشتن مخالفم تاحالا ماشه رو ماده و بره نکشیدم ولی این جماعت که میگن باید ال کنن بل کنن صداشون از تو خونه گرم میاد نچشیدن مزه کوهو گرما و سرمارو به نظرم به ما شکارچیا باید مدال بدن

    داغ Thumb up 18 Thumb down 21

    • دوستدار محیط زیست و حیات وحش ایران می‌گوید:

      راست میگویید اکثر قاتلین برای انجام کارشون نقشه میکشند و سختی میکشند . کاش رنجشان برای حفظ طبیعت ایران بود نه برای نابودی آن .

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

  26. محیط بان می‌گوید:

    مدالی به رنگ خون

    داغ Thumb up 16 Thumb down 16

  27. بی نام می‌گوید:

    نه انسانیت سرشون میشه . نه رحم سرشون میشه .نه معرفت . آخه وحشی اون از تو کمک خواسته و تو اونقدر معرفت و شعور نداشتی که حداقل با گلوله داغ به سراغش نری . مطمئنم ۱ جا باید جواب بدی

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 9

  28. تورج می‌گوید:

    دیده بان جانم چرا در خصوص شکار بی رویه در کوه بموی استان فارس خبری نمی نویسی….؟
    کافی است یه سر به روستای باجگاه در کنار کوه بمو (حد فاصل شیراز و مرودشت بزنی) هر موقع از سال که بری اونجا گوشت شکار گیرت میاد….
    نمی دونم چرا کسی اقدامی نمی کنه … خواهش میکنم پیگیری بفرمایید

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 4

  29. سعید می‌گوید:

    ممنون که نظر منو سانسور کردید. فکر کنم یواش یواش گوشت شکار به دهنتون مزه کرده!!!!

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  30. م می‌گوید:

    با سلام من یه بیسواد خیلی برای مملکتم وسازمان محیط زیست و رئیس فیروز کوه متآسفم که رئیس یک اداره میش و بز تشخیص نمیده بعدش هم یک مطلب ۱۰ خطی رو با این همه غلط املایی بنویسه .دیده بان عزیز اول مطلب رو بخون ،درست کن بعد بزار تو سایت.شرمنده

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 6

    • مهسا می‌گوید:

      دوست عزیز هر حیوانی هست مهم نیست . مهم این است که حیوانی با دو جنین در شکمش کشته شده. اما این هم درسته که باید کلماتمان را درست استفاده کنیم.

      داغ Thumb up 8 Thumb down 8

  31. سعید شوکتی می‌گوید:

    طرح سه فورتی “”اسکان افراد ناراحت در تیمارستان زندان قبرستان”" بایستی فورا تصویب و اجرا شود.
    افراد ناراحت اطرافیان خود اعم از آدمیان حیوانات و محیط زیست را هم ناراحت میکنند.

    اگر سوزنی را در آب فرو کنید بعد با دستمال خشک کنید مقدار بسیار بسیار کمی رطوبت بر سر سوزن میماند به همان میزان هم نباید به این گونه افراد پست رحم کرد.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 6

  32. مرا به خاطر اور می‌گوید:

    دوستان عزیز سلام
    مدتیست من و شما را به اسم شکارچی و دوستدار طبیعت به جان هم انداخته اند تا در فضای مجازی و کمی فراتر در جهان معمول به روی هم بتازیم
    اما غافل از انیم که مسولین بی مسولیت خود واقفند با برنامه های نا اگاهانه چه بروز طبیعت اورده اند
    خوب حال تصمیم میگیرند کاری بکنند بهترین کار این است که در لوای جر و بحث ها انچه از قبلا مکتوب شده تبدیل به لایحه و سپس قانون شود
    یادتان باشد امروز به همه شما تصمیم اینده را میگویم امیدوارم روزی مرا به یاد اورید
    تصمیمات گرفته شده:
    ۱- جمع اوری سلاح های مجاز گلوله زنی برای مدت ۲ تا ۳ سال و عدم دادن پروانه در سراسر ایران-خوشبینانه ترین حالت فقط سلاح در منزل نگهداری شود
    ۲-افزایش قیمت جریمه شکار مثلا کبک ۱ م ت یا کل و بز و…۳۰م ت و لغو دایم پروانه
    ۳- مجازات حبس در صورت تکرار
    ۴-مجوز شکار فقط پرنده زنی انهم یک روز در هفته برای ۲ ماه و تعداد ۲ عدد
    ۵-مجازات سنگین حبس و جریمه برای سلاح غیر مجاز نه به صورتی که الان هست بلکه صدها بار قویتر
    ۶-
    ۷-
    انوقت نتیجه خوب این تصمیمات را خواهید دید
    ما ملت گفتمان نیستیم باید قانون چکمه در بعضی جاها اجرا شود

    داغ Thumb up 10 Thumb down 9

    • میثم می‌گوید:

      مشکل اجرای نشدنش هست، به نظر شما چنتا از شکارهای غیر مجاز گیر میفتن؟؟؟؟؟
      نبود امکانات و نیرو اصلی ترین مشکل هست، مسولین میرن سراغ راحترین راه و تو دفترشون کنار بخاری و در حال نوشیدن قهوه ترک ، قانون وضع میکنن….

      شما با همین جریمه های فعلی ، اگه ۶۰% شکار های غیر مجاز رو هم بگیری و ایران پر میشه از حیوان ، مشکل نبود نیرو هست که بره متخلف دستگیر کنه… نبود بالگرد و خودر هست….

      وگرنه من هم میتونم ۴برگ کاغذ سفید وردارم و یه خودکار که خرجش ۵۰۰۰هزار تومان هم نمیشه ، فوقش یکم انگشتم درد بگیره یا خیلی بیشتر گردنم…

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  33. رامین می‌گوید:

    ,واقعا برای شما و سایتتون متاسفم که از بیان و ابراز حقیقت واهمه دارید چون من بی طرف و بی غرض مطالب و عقایدم را در راه حفظ محیط زیست اعلام میکردم و شما از درج آنها عاجز هستید و فقط به دنبال درج عقاید موافق خود می باشید .

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  34. سعید هاشمی می‌گوید:

    باید اول از همه نمایندگان مجلس که اولین گام رو تو قانون گذاری بر میدارن بیدار کرد

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 4

  35. احمد و سارا می‌گوید:

    سلام و خسته نباشید به همه محیط بانان عزیز
    من خودم شکارچی نیستم ولی شکارچی واقعی را دیده ام هیچگاه به میش و بره شلیک نمی کند حتی اگر بعد از بیست بار از شکار دست خالی برگردد دیده ام که در کوله آنها نان و خرما و خوردنی های دیگر را برای حیوانات می ریزند و اگر با مجوز شکار و همراه محیط بان به صورت قانونی به شکار می رود به پیرترین شکار شلیک می کند و قبل از شلیک نام خدا را می برد با احترام به شکارچیان با مرام و مسلک خدمت آقای قوچعلی خان و آقا میرزا که شکارچیان با سابقه کل و بز و غیره هستند سوالی دارم تا به حال شده در ماههای گرم و سرد برای این شکارها بسته علوفه یا دبه ای آب برده باشید؟ اگر ندیده اید ما از شکارچیان دیده ایم .

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

    • قوچعلی می‌گوید:

      با سلام به احمد و سارا
      خدمتتون بگم من شکارچی مجاز بودم وقتی دیدم محیط زیست بهم پروانه نمیده ولی با آشنا بازی همه مجوزها رو به نورچشمی ها میدن، متخلف شدم و خودم برای خودم بارها پروانه شکار کل و قوچ صادر کرده ام بدون محدودیت زمان و تعداد. البته من آدم بی انصافی نیستم و هیچگاه ماده و بره نزده ام، حتی بارها دست خالی از شکار برگشته ام ولی وجدانمو زیر پا نگذاشته ام و بز و میش و بره و قوچ و کل جوان نزده ام و در هر لحظه خدا را شاهد اعمالم میدانم. در ضمن فقط در فصل شکار، شکار کرده ام. اگر بخواهم بگویم که چه کار خوبی تا به حال برای حیات وحش انجام داده ام ثوابش از بین میره، کسی که کار خیر انجام میده نباید هیچ وقت آنرا بازگو کند ولی به عنوان یک طبیعت دوست بارها زباله ها را از طبیعت جمع کرده ام و منتی سر کسی ندارم. این وظیفه تک تک ماهاست.

      پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 3

      • احمد و سارا می‌گوید:

        با سلام و عرض ادب خدمت آقای قوچعلی
        ما که گفتیم ناز شصت شما خواستیم از تجارب شما چیزی یاد بگیریم ولی میرزا شکاری می گوید حرف ما خنده دار است خدمت دوست عزیز شما آقای میرزا شکاری و بقیه فقط این جمله را می گوئیم …هرگز نخورد آب ….. زمینی که بلند است

        پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  36. میرزا شکاری می‌گوید:

    سلام ببینید دوستان عزیز مشکل از قانون گذار هست که الان وضعیت این شده البته به نظر شما چون ۹۵% شکارچیا دنبال حیوان حلال گوشتن که اونم همه جا فتو فراوونه کسی به یوزو پلنگ کاری نداره جز معدودی که اونا هم به دلایله مختلف از ترس گرفته تا نگهداری از جونه دام و…. که باید واسه همچین کسی اشد مجازات باشه ولی بابته قوچو کل و…. که حلال گوشتن این یک طرفه به قاضی رفتن بیشتر دوستان فقط از روی اینه که فقط حرفای الکی محیط بانان و رییس روساشونه گوش میدنو از روی اونم قضاوت میکنن من در تمام نقاط ایران به شکار رفتم خوشبختانه همه جا شکار فتو فراوونه ( البته فک نکنین به خاطر تلاش محیط بانانه نه اونا به خاطره شکار سخت و زادو ولدشونه) اگه اینا میخواستن منقرض بشن قبلن میشدن که همه داِیم به شکار اونم با خیاله راحت بودن باید حقو حقوقه همه محترم باشه وقتی در سال یک مرتبه اونم با هزار پارتی بازی و پوله زیاد پروانه میدن که باز تا سه سال بعد هم بهش نمیدن همین میشه دیگه بیان به هر متقاضی در سال ۴ تا ۶ پروانه بدن بعد برای متخلف اشد مجازات از زندان گرفته تا مصادره اون وقت اگه کسی خلاف کرد اونا که در سال میرن ۲۰ تا میزنن پس چرا خودمونو گول بزنیم مگه تو کشورای خارجی چیکا میکنن چرا اونجا همه جیز روی اوسلوب هست من ۲ سال قبل واسه شکار رفته بودم قرقیزستان به خدا به قدری با احترام با شکارچیا برخورد میکردن که نگو روز اول موفق شدم یک قوچه زیبا از گونه مارکوپولو بزنم صحنه ای رو که دیدم هیچ وقت فراموش نمیکنم محیط بانای اونجا از منو دوستام خوشحال تر بودن که من موفق شدم حالا اینجا من رفتم شکار برادر عزیز محیط بان همه کار میکرد جز کمک که ما نتونیم شکار کنیم نه یک بار که چندین مرتبه در استانهای مختلف حالا توقع دارین که همه به حقوقه هم دیگه احترام بذارن تا یه قانونه درستو در مون نباشه همینه در جوابه دوست عزیز مگه تا حالا تو این چندین هزار سال جد من یا شما به اینا ابو غذا میداده تو سرما و گرما خواهشن دوستان اگه میخواین نظر بدین یه حرفی بزنین که بقیه به شما نخندن

    داغ Thumb up 7 Thumb down 10

    • قوچعلی می‌گوید:

      با عرض سلام به میرزا شکاری
      میرزا جان متاسفانه بعضی از محیطبانها با شکارچیان ایرانی رابطه خوبی ندارن و اونها را دشمن خودشون میدونن. متاسفانه سازمان محیط زیست در واگذاری پروانه های شکار نا عدالتی میکند. متاسفانه در کشور ما فرهنگ شکار جا نیفتاده و همه به شکارچی به چشم قاتل مینگرند. من نیز با شما موافقم در مواردی که مجوز گرفته بودم محیطبانان تلاششان را به عدم موفقیت شکار معطوف مینمودند، یا شکارها را رم میدادند. شکارچیان خارجی اکثرشان را به شدت مادی نموده اند، در اولین ساعت آشنایی حرفشون این بود: فلان شکارچی از آلمان آمد دو هزار یورو به ما شیرینی داد ما هم بزرگترین کل منطقه را نشانش دادیم و زد. بهمان شکارچی از مکزیک اومد سه هزار دلار شیرینی داد یه شکار خوب نشونش دادیم. میرزا جان شما هم اگه شیرینی خوب میدادی شکارها رو رم نمیدادن و مثل شکارچیان خارجی برایتان خود شیرینی هم میکردند. اگه میخوای خوش خدمتی محیطبانها به شکارچیان خارجی رو ببینی تو اینترنت کلیپهای شکار کل و قوچ در ایران وجود داره. دی وی دی هاش هم تو بازار هست ولی میرزا جان با این وضعیت اسف بار حیات وحش در ایران فعلا شکار حیوانات به صلاح نیست و ما خودمان باید ازشون محافظت کنیم. این تعداد شکاری هم که مانده تا حدودی مدیون وجود محیطبانها میباشد. البته بیشتر جاهایی که حیات وحش بهتری دارند به علت صعب العبور بودن مناطق و دور از دسترس بودن انسانهاست. من نیز تاکنون در کشورهای زیادی شکار کرده ام، ولی واقعیت دیگر دلم نمیاد با این وضعیت بحرانی آمار حیات وحش کشورمان شکار بزنم.
      موفق باشید.

      پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 6

  37. میرزا شکاری می‌گوید:

    محیط بان عزیز که میخوای مدالی به رنگه خون بدی من میدونم مشکله شما دشمنیی هست که با شکارچیا داری چون اکثر اونارو نمیتونین بگیرین جز معدودی لنگو بخت برگشته اونم با هزار خوش شانسیو کمک مردم و چوپانان من خودم چندین مرتبه واسم گزارش دادن مخصو صا این چوپان ها که به خاطره حسودی یا چندل غاز پول زنگ میزنن و گزارش میدن بهد چند روز که دوباره به همون منطقه رفتم به جای شکار فقط دنبال اون چوپان بودم که چون معمولا اهالی همونجان به پستم خوردن چنان بلایی سرشون اوردم که تا عمر دارن دوباره مخبری نکنن جلوی چشمای خودشون از گوسفنداشون گرفتم سر بریدم اوردم و بادا باد که اونا بخوان دوباره هوسه مخبری کنن جای ما چون محیط کوچیکه همه شکارچیا همدیگر رو میشناسن و هوای همو دارن واسه چی هیچ وقت از محیط های کوچیک نمیتونین شکاری بگیرین محیط بان عزیز چون ما اینجا هوای همو داریم و مخبرارو گوش مالی میدیم

    داغ Thumb up 8 Thumb down 15

    • میثم می‌گوید:

      آقای میرزاشکاری… عجب!!!!!!!!
      از شکارچی بین ممالکی چون شما بعید هست…
      من هم در این زمینه گاهی دوستان شکارچی رو همراهی میکنم در کوله کشی میکنم……
      شکار ایران دیگه فت و فراون نیست ….. خیلی از شکارگاه ها دیگه شکاری نداره ! مخصوصن در مناطق غربی کشور…
      اگه مدیریت درست در این زمینه اجرا نشه و شکارگاه های خصوصی راه اندازی نشن تا ۱۵-۲۰ سال آینده دیگه شکاری برای دیدن هم نخواهد ماند، بماند که عوامل بسیاری به غیر از شکار هم در تعداد وحوش تاثیر گذار هست…
      لطمه زدن به یک چوپان کار زیاد سختی نیست، کلن ضعیف کشی در مرام یک شکارچی وجود ندارد ، چه چوپان ، چه شکار ماده ، چه شکار جوان….!

      پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 3

    • مجلس می‌گوید:

      ای کسی که معلومه خواستی بری شکار غیرمجاز بزنی و نشده که انقد با عقده صحبت میکنی گیر من تو کوه بیفتی بهت میگم هرچند که از حرف زدنت فهمیدم مال این حرفا نیستی و الکی یه چیزایی گفتی ولی میدونم مخاطبای این سایت هوشیارتر و داناتر از این حرفان که تو بخوای با این جملات قلبشونو که برای حیات وحش کشورشون میتپه را به درد بیاری!!!!
      ولی در آخر خداییش خودمونیم تو توی خوابم بعید میدونم بتونی با یه چوپان هم صحبت بشی چه برسه به اینکه بخوای به زور یه گوسفندشو جلوی چشش بکشی و بخوری !!!!
      پس لطفاً برو مشکلتو حل کن و خودتو اصلاح کن به جای اینکه بیای اینجا و زحمات محیط بانای زحمتکش را ضعیف و کمرنگ جلوه بدی !!!!

      داغ Thumb up 12 Thumb down 10

  38. احمد و سارا می‌گوید:

    جناب آقای میرزا شکارچی حرف ما از نظر شما خنده دار است باشد فقط می خواستم رسم و مسلک شکار را در حدی که می دانم بگویم شماها همان باید بروید قرقیزستان و شکار را از فاصله ۵۰ متری با تفنگ دوربین دار بزنید و دیگران شما را تشویق کنند آیا دزدیدن گوسفند از چوپانی که به صورت امانی حیوانات دیگر را برای رزق و روزی نگهداری می کند خنده دار نیست ؟؟؟؟؟؟
    بعدا شماها شکارچیان تازه به دوران رسیده می خواهید شکار را مدیریت کنید هنوزم ناز انگشت قوچعلی …. اگر روزی آه این کل و بزها که سه تا سه تا رو دوشت می ذاری گرفتت با تفنگ سرپر پدربزرگم یک تیر هوایی به یادت شلیک خواهم کرد .

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 10

  39. میرزا شکاری می‌گوید:

    خب بهتون حق میدم که اینطوری حرف بزنین شمایی که از لحاظ تعداد شکار با من مخالفی جان عزیزترین کست تا حالا چند بار رفتی کوه
    من اگه گوش اون چوپونو یه نوازشی دادم به خاطره این بوده که دوباره هوس مخبری نکنه من احتیاجی به تعریف از خودم ندارم تشریف بیارین خراسان جنوبی سوال کنین بهتون میگن من اگه ۲ تا خاطره واستون تعریف کردم واسه اینه که متوجه بشین اینجا همه مشکل دارن یه قانون درست و درمون نیست یه طوری حرف میزنین که انگار شکارچی قاتله من نمیگم همه خوبن همه جا آدم بد هست ولی نمیشه واسه همه یه طور قظاوت کرد (دوست عزیز که میخوای منو تو کوه گوش مالی بدی این طرز حرف زدن فقط از روی … بازم ما در خدمتیم اگه میل دارین تشریف بیارین از خجالتتون در میایم)

    داغ Thumb up 9 Thumb down 8

    • میثم می‌گوید:

      میرزا شکاری جان
      بنده ادعای در میرشکاری ندارم چون واقعن مهارت بالا ی می خواد و کار هر کسی نیست …
      فقط در مورد اینکه بنده کوه میرم یا نه شکار میبینم یا نه… وو … و …
      به اثبات نیست… بله تا حدودی ا زمناطق .. کاشمر.. بردسکن.. گناباد … بیدخت… کاخک …طبس…
      خبر دارم … دانشجوی کاردانی در گناباد بودم در دانشکده فنی….سال
      میخوای بدونی شکار زیاد هست یا نه از نسل ها ی قبل که در این مناطق شکار میزدن ببپرس از گذشته های نچندان دور..

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  40. مهدی عاشق حیات وحش می‌گوید:

    من یکی که دیگه نا امید شدم از هر جایی هر روز داره یه خبر بد میاد آخه این چه وضعیتی که حیات وحش گرفتارش شده هیچکسم کاری نمیکنه این وسط همه سختیا افتاده رو دوش تعداد کمی محیط بان این همه شکارکش در مقابل تعداد کمه محیط بان انصاف نیست

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

    • میثم می‌گوید:

      شما حساب کن با این وضعیت بخوایم به این افراد به جای راهنمایی و آموزش ، فرهنگ سازی کلی توهین و اهانت هم بکنیم….. میشه بنزین رو آتیش

      مشکل نبود امکانات و تعداد کم محیطبان هست

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  41. AHOO می‌گوید:

    ضعیف کشی تعریف کردن داره؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

  42. ایان می‌گوید:

    با این کشتاری که اینها راه انداخته اند دیگر امیدی نیست مخصوصا در فصل زاد ولد حیوانات

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  43. شکارچی سابق می‌گوید:

    این حسین آقا میرزا کریمی که ریس پاسگاه هم هست واقعا محیط بان درجه یکه، خدا به او و همکاراش قوت بده.
    اگر کمی بهشون تجهیزات و امکانات بدن، جلوی ٩٠ درصد تخلفاتو میگیرن.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>