دستگیری شکارچیان غیرمجاز یک قوچ وحشی در منطقه حفاظت شده جاجرود

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: روز گذشته (سه شنبه ۹۲/۱۱/۱۵) ساعت ۱۳ نیروهای یگان محیط زیست پارک های ملی خجیر و سرخه حصار حین گشت زنی در منطقه حفاظت شده جاجرود محدوده دراز سنگ توچال متوجه حضور یک دستگاه خودرو مشکوک شدند.

امامعلی یگانزاده رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در این باره گفت: با توجه به بارش برف و سرمای هوا و احتمال حضور حیات وحش در پایین دست، مشغول گشت و کنترل در منطقه بودیم که متوجه حضور یک خودروی مشکوک در حاشیه یکی از جاده ها شدیم.

یگانزاده افزود: مسیر این خودرو را سد کرده و در جریان بازرسی از داخل خودرو یک قبضه اسلحه برنو کشف نمودیم. راننده خودرو منکر هرگونه تخلفی بود و ادعا کرد که اسلحه را صرفا جهت حفظ امنیت حمل نموده و عازم باغ شخصی خود در حاشیه منطقه است.

پس از کشف اسلحه به دوربین کشی اطراف محل مشاهده خودرو پرداخته و متوجه فرد دیگری در دامنه ارتفاعات شدیم.

رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار گفت: بلافاصله دو نفر از محیط بانان عازم محل مشاهده فرد دوم شده و پس از مدتی وی را دستگیر نمودند. این فرد که از یکی دیگر از سرنشینان خودروی متوقف شده بود ادعا نمود برای کوهنوردی عازم ارتفاعات شده است.

محیط بانان پس از بازداشت وی مشغول جستجوی اطراف شده در فاصله چند صد متری از محل دستگیری نفر دوم در ارتفاعات، متوجه رد خون بر روی برف شدند.

امامعلی یگانزاده افزود: مامورین با حرکت در مسیر خون به لاشه تازه یک قوچ وحشی حدودا ۳ ساله رسیدند که بر اثر برخورد گلوله زخمی شده و پس از طی مسافتی به دلیل خونریزی تلف شده بود.

بنابراین مشخص شد که شکارچیان غیرمجاز از کنار جاده بوسیله اسلحه برنو به قوچ وحشی شلیک کرده اند و قوچ زخمی به سمت ارتفاعات گریخته است. پس از آن یکی از متهمین به همراه اسلحه در کنار خودرو ایستاده و نفر دوم برای پیدا کردن قوچ زخمی عازم ارتفاعات شده است.

یگانزاده گفت: محیط بانان لاشه شکار و متهم دستگیر شده را به پایین منتقل نموده و متهمین پس از انتقال به اداره محیط زیست و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

متهمین به جرم خود اعتراف نموده و پس از پرداخت ۱۸ میلیون ریال جریمه نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک راس قوچ وحشی، از بابت جنبه عمومی جرم محاکمه خواهند شد.

به دلیل بارش برف سنگین چند روز اخیر در ارتفاعات و کاهش منابع غذایی، حیات وحش گرسنه برای تغذیه به پایین دست در حاشیه جاده ها و روستاها پناه می آورند. متاسفانه در این زمان عده ای از شکارچیان غیرمجاز از این شرایط سوء استفاده نموده و به جای یاری رساندن به حیوانات گرسنه، به راحتی آنها را در حاشیه جاده ها و حتی از داخل خودرو هدف گلوله قرار می دهند.

+300
-18
  

64 دیدگاه

  1. resp می‌گوید:

    لعنت به شما قاتلین… متاسفم برای روان پریشان شما….

    پر طرفدار Thumb up 77 Thumb down 13

    • مهدی : حامی حیات وحش می‌گوید:

      تا زمانی که جریمه ها و مجازاتها به همین روال باشد متاسفانه وقوع چنین حوادث دردناکی اجتناب ناپذیر است…
      باید حداقل جریمه یک قوچ وحشی ۱۰ میلیون تومان و مجازات زندان آن حداقل ۲ سال حبس تعزیری یا ۲ سال تبعید در یک جزیره بی آب و علف و بد آب و هوا باشد …
      آنوقت شاید بازدارنده باشد و دیگر کمتر کسی حاضر به ریسک باشد…
      بامید بازنگری هرچه زودتر در قوانین کهنه و ناکارامد حیات وحش ایران عزیز…

      پر طرفدار Thumb up 79 Thumb down 13

      • فرشاد می‌گوید:

        با آقا مهدی موافقم و بازهم مثل همیشه پیشنهادم را تکرار میکنم:”به جای جرائم نقدی که هم مبالغ ناچیزی هستند و هم بازدارندگی لازم را ندارند، برای قاتلین حیات وحش کشور باید حکم تبعید به بد آب و هوا ترین منطقه کشور را داد که برای مدتی (به تناسب تخلف مرتکب شده) دستشون به طبیعت و حیات وحش کشور نرسه”

        پر طرفدار Thumb up 75 Thumb down 15

        • حسین احمدی می‌گوید:

          بنده معمولا زیر خبرها کامنت نمیگذارم اما مدتی هست که میبینم این آقا فرشاد با یک پیشنهاد جالب اومده توی میدان و یواش یواش موافقین زیادی هم پیدا کرده
          حتی آقا مهدی حامی حیات وحش هم امروز این پیشنهاد خوب را مطرح کرده.
          از آنجا که با پیشنهاد آقا فرشاد که حالا از طرف دیگران هم داره تکرار میشه خیلی موافقم، توصیه میکنم یک کمپین برای تصویب این موضوع در مجلس و یا سایر نهادهای دخیل آغاز بشه ولی به شرط اینکه ایندفعه اجازه ندهیم بعد از اینکه به نتیجه رسیدیم کس دیگری بپره وسط و بگه من بودم که اولین بار این پیشنهاد را دادم، مثل بعضیها که اخیرا در مورد یوزپلنگ روی لباس فوتبالیستها اینکار را کردند، همه از همین الان بدانیم و بدانند اولین کسی که بطور جدی مدتیست که این موضوع را کرارا در همین سایت مطرح کرده آقا فرشاد هستند.
          البته اینرا هم بدانید که اگر حضرات قاتل حیات وحش بفهمند که پیشنهاد کار کی بوده ممکنه که … بگذریم.
          فرشاد جان برو جلو برادر حمایتت میکنیم.
          دیده بان جان لطفا شما هم حمایت کن. حتی اگر میشه یک نظر سنجی بذار روی سایت ببینیم چند نفر موافق داره پیشنهاد ایشون.
          ممنون از همگی.

          پر طرفدار Thumb up 60 Thumb down 19

        • شکارچی می‌گوید:

          اتفاقا تو بد اب و هواترین جاها هم شکارهای خوبی پیدا میشه.

          داغ Thumb up 5 Thumb down 39

          • مهدی : حامی حیات وحش می‌گوید:

            آقای شکارچی:
            آن قصرکه جمشید در آن جام گرفت / آهو بچه کرد و روبه آرام گرفت
            بهرام که گور میگرفتی همه عمر / دیدی که چگونه گور بهرام گرفت؟؟؟

            حقیقت اینه که نمیخواستم جوابی بهت بدم و بمصداق :
            جواب ……….خاموشیست..

            میخواستم بذارم تو خماری بمونی ، اما بعد که خوب فکر کردم دیدم اتفاقا وظیفه امثال ماست که هرجا نشانی از ظلمت و تاریکی دیده میشه اگه شده یه شمعی هر چند کم نور روشن کنیم نباید کوتاهی بکنیم…

            اگر اندکی چشماتو باز کنی ، یا از کسانی که چهارتا پیراهن بیشتر از شما پاره کرده اند سوال کنی ، حتما برات توضیح میدن که سرنوشت کسانی که مثل جنابعالی بی حساب و کتاب به جون مخلوقات خدا افتادن و فقط برای ارضاء خوی وحشیگری یا از سر تفریح و تفنن دست به کشتار جانداران میزنند چقدر وحشتناک است و به چه عقوبت سخت و دردناکی دچار شده اند…

            جنابعالی هم اگر ذره ای مرام و دوراندیشی داشتید مانند بزرگان خویش در این اوضاع نابسامان حیات وحش ایران عزیز اسلحه خویش را به زمین میگذاشتید و به یاری محیط زیستی که بارها بر سر خوان نعمت آن نشسته اید میشتافتید نه اینکه نمک میخوردید و نمکدان میشکستید !

            در شرائط بغرنج کنونی وقت آن نیست که از پشت بر پیکر نحیف و رنجور حیات وحش خنجر بزنیم بلکه اگر ذره ای وجدان بیدار داشته باشیم باید خنجرها را غلاف کنیم…

            شما دوست عزیز هم اگر چنانچه به این نصایح که از دل پر خون یک هموطن که با ذره ذره وجودش نگران حیات وحش بیمار کشورش میباشد گوش فرا دهید که انشاء ا… عاقبت بخیر شوید اما اگر همچنان بر جهل خود پافشاری کنید مطمئن باشید نفرین و آه مخلوقات بیگناه خداوند دامان شما را میگیرد و به عقوبتی سخت دچار خواهید شد… شب دراز و قلندر بیدار…

            درضمن آن منطقه بد آب و هوائی که نظر بنده و دوستان عزیز میباشد جزیره ای بد آب و هوا خواهد بود که بقول معروف پشه هم در آن پر نمیزند.

            پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 1

    • مجتبی می‌گوید:

      انسانیتم آرزوست ….

      پر طرفدار Thumb up 43 Thumb down 3

    • مجید می‌گوید:

      بارها گفتم.توروخدا خودروی اینارو در صحنه جرم به نفع سازمان مصادره کنین ببینین دیگه کسی جرات میکنه بره “قتل” یا نه

      پر طرفدار Thumb up 46 Thumb down 7

      • امیر امینی می‌گوید:

        جناب آقای احمدی و فرشاد عزیز با خواندن نظر شما می شود پی به نهاد پاک شما دو عزیز و دلمشغولیتان برای محیط زیست پی برد، اما عزیزان برای چنین فعالیت هایی بایست اول هدفی را که می خواهید ترسیم کنید را بررسی و وارسی کنید. هدف گذاری درست مهمترین شرط در نیل به موفقیت است.چه بسیار تلاش ها و زحمات و منابعی که برای رسیدن به هدفی واهی و یا غیر قابل دسترس از بین میروند.
        عزیزان برای اعمال قانون باید قانون مصوب خود بر بستر قانون باشد.می بینم که عزیزانی بسیار دلسوز و فهیم در نوشته های خود تقاضای حکم اعدام ویا حبس ابد برای شکارچیان (که من آنها را دزد حیات وحش می خوانم و میدانم)میکنند و یا شما پیشنهاد حمایت از مجازات تبعید برای متجاوزین به حیات وحش را مطرح می کنید .چنانچه می خواهید به عنوان یک هدف آن را دنبال کنید الزام دارید که ابتدا فهم کنید که آیا جرم واقع شده (شکار غیر مجاز ) در زمره مصادیق جرایمی که مجازات تبعید برای آنها در نظر گرفته شده قرار می گیرد یا خیر.قانون ومباحث حقوقی بسیار تخصصی و بسیار حساس هستند .فلذا بدوا بایست با حقوقدانان مطلع مشورت و سپس این موضوع را که بنده بعید می دانم در شرایط کنونی مسموع مقنین ومسوولین باشد را مطرح کرد ، تا موجب اتلاف وقت و نیروی عاشقان محیط زیست نگردد.
        دوستان توجه کنید که طرح خواسته هایی از این دست که قابلیت اجرا ندارند و بیشتر به رجزهایی کودکانه می مانند نه تنها ما را مورد تمسخر واقفین به امر قرار می دهد بلکه باعث دلسردی همفکران و همسویان ما خواهد شد و در منظر بیرونی سطح و شان جماعت دوستدار محیط زیست را نیز می کاهد.
        عزیزان ،مخلص گمان میبرم که در موقع فعلی طرح و پیگیری خواسته های به حق و عاقلانه ای چون افزایش جرایم و صدور احکام حبس برای همه متجاوزین به طبیعت کشورمان ونیز افزایش حقوق محیط بانان و امکانات حفاظتی و به موازات اینها پیگیری و رصد ببوقفه اقداماتی که در خصوص نجات دریاچه ارومیه (چشم ایران) وتالاب ها و بازگرداندن آب هیرمند(هیرمند باستانی و شاهرگ حیات سیستان پر افتخار) بایست در راس اقدامات و مطالبات ما باشد که هم قابل وصول هستند و هم مورد اتفاق اکثریت علاقه مندان و فعالان محیط زیست.
        طرح مباحث فرعی نیروی موثر ما را کاهش میدهد.تشریک مساعی رسیدن به مطالبات بحقمان را میسر می سازد.

        داغ Thumb up 30 Thumb down 35

  2. شهرنوش می‌گوید:

    بشکنه اون دستی که به آفریده ی پروردگار شلیک می کنه.

    پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 8

  3. امیرعلی می‌گوید:

    توی این منطقه محلی ها و کارخانه دارها از این کارها زیاد می کنند و گیر نیوفتاده اند کسی نیست در بخشداری جواب بده محیط زیست هیچ وقت نیست اصلا رسیدگی نمیشه …

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 3

  4. سامان می‌گوید:

    و این است ایرانی …
    ایرانی فداکار ایرانی با غیرت ایرانی میهن پرست ایرانی مهربان و ایرانی دوستار محیط زیست و….

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 4

  5. امیرحسین می‌گوید:

    مگه این مناطق حفاظت شده نیست؟ آخه اینا چطور میان توش؟
    دیده بان از زحمت های شما کمال تشکر را دارم و همچنین از تمام یگان های محیط زیست

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 5

    • حسام می‌گوید:

      خدمت دوست عزیزی که شاید آشنایی کاملی به منطقه نداشته باشند عرض کنم مجموعه حفاظتی جاجرود شامل پارک های ملی خجیر، سرخه حصار و منطقه حفاظت شده جاجرود می باشد.
      در داخل پارک های ملی کمترین تعارض وجود دارد اما منطقه حفاظت شده منطقه ای محصور و خالی از سکنه نیست که کسی نتواند وارد آن شود !
      در داخل منطقه حفاظت شده جاجرود تعداد زیادی روستا، باغ، املاک شخصی و غیره وجود دارد که تعدادی از اهالی همین روستاها شکارچیان غیرمجازی هستند که با توجه به آشنایی کامل با شرایط منطقه و زندگی در قلب منطقه جلوگیری از تخلفات آنها بسیار بسیار مشکل است.

      پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 4

  6. متی مهابادی می‌گوید:

    ۱۸ میلیون ریال فقط!
    قوچ به این قشنگی. بر چه پایه ای روی این آفریده قیمت گذاری می کنن!
    مجسمه گچی چینیشو تو شهرضا این قیمت نمیدن. اه

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 2

    • زهره می‌گوید:

      چقدر قشنگ گفتید که مجسمه گچی چینیشو تو شهرضا این قیمت نمیدن. همین جمله شما خود سندی است بر مبلغ بسیار ناچیز مجازات شکار این موجود زیبا!

      پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 4

  7. شفایی می‌گوید:

    خداییش چرا شما همیشه خودروی مشکوکی را متوقف میکنید که تخلفش را انجام داده.
    یه بارم یکی را بگیرین که داره میره شکار.
    اکثر دستگیریاتون اونایی هستند که دارن از شکار!! برمیگردن، نه اونایی که دارن میرن شکار.
    نمیدونم مشکل کجاس که متخلفارو قبل از شکار نمیگیرن. شاید اون موقع نمیشه جرمشونو ثابت کرد و شاید هم …..
    نمیدونم….

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 14

    • همیار محیط زیست می‌گوید:

      جناب شفایی
      سوال شما تقریبا مثل اینست که بگوییم چرا همیشه سارقان را بعد از انجام سرقت دستگیر می کنند ! کاش از قبل وقوع جرم دزدان را دستگیر کنند. البته پیشگیری از سرقت نیز انجام می شود ولی تا زمانی که جرمی رخ نداده احتمال شناسایی و دستگیری سارقین بسیار کم است.

      دستگیری شکارچی غیرمجاز پیش از اقدام به شکار نیز کار بسیار مشکلی است چراکه با وجود وسعت مناطق عملا امکان جلوگیری از ورود شکارچی غیرمجاز به عرصه وجود ندارد و در عین حال ممکن است به فاصله یک دره یا یک تپه آنطرف تر از مکان حضور محیط بان شکاری زده شود که فقط از روی انتشار صدای شلیک گلوله می توان متوجه حضور متخلف در منطقه شد.

      شکارچیان اکثر بومی و کاملا به مناطق آشنا هستند. آنها می دانند چه زمانی به کوه بروند و چه زمانی شلیک کنند و…. پس از شلیک به شکار ساعتها در زیر یک تخته سنگ مخفی می شوند تا اگر کسی صدای گلوله را هم شنید نتواند آنها را ببیند و پس از تاریک شدن هوا لاشه را به محل مورد نظر منتقل می کنند.

      کمبود محیط بان به نسبت وسعت مناطق (یک محیط بان به ازاء هر ۱۰ هزار هکتار)، کمبود تجهیزات و امکانات حفاظتی (کمبود سوخت، قطعات یدکی خودرو و موتور سیکلت ها، جیره غذایی و کفش و لباس نامناسب در فصل سرما) شرایط حفاظت مناطق حتی پس از وقوع شکار غیرمجاز را بسیار سخت میکند.

      مهم این است که اگر تخلفی رخ داد ماموری حاضر باشد تا متخلف را دستگیر و برخورد قانونی انجام شود.

      پر طرفدار Thumb up 34 Thumb down 5

  8. پروین می‌گوید:

    توی مملکتی که دو میلیون اسلحه مجاز و غیر مجاز ریخته شده مگه چقدر جاندار وجود داره که جوابگوی اینهمه تفنگ که به طرف این زبان بسته ها نشانه گرفته شده را بدهد هر کسی بیاد یه دونه از این حیات وحش را کشتار کنه چی باقی میمونه؟؟؟؟؟؟؟ برای حمایت از حیات وحش قوانین شکار باید باز نویسی بشه.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 3

    • قوچعلی می‌گوید:

      باز هم شکارکش های بی وجدان.

      پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 7

    • حسام مؤدب می‌گوید:

      با سلام
      در کشوری که بیش از ۲ میلیون قبضه سلاح شکاری موجود است قطعا تا چند سال آینده وحوش را یا باید در باغ وحشها و یا موزه ها جستجو کرد
      ما هم میتوانیم مثل کشورهای اروپایی سیاست بخرج داده و
      ۱- طرح عفو جمع آوری و صدور برای سلاح غیرمجاز انجام ندهیم
      ۲- اگر این طرح انجام شد حداقل مهمات ندهیم
      ۳- و اگر طرح گذاشتیم و مهمات هم به آنها دادیم شما را بخدا آنها را توجیح کنید که نیاید به هر جنبنده ای شلیک کرد
      بنده فقط و فقط مسئولین مربوط به سلاح و مهمات (ارتش و سپاه و نیروی انتظامی) و سازمان حفاظت محیط زیست را مسئول این کشتارها میدانم
      چون بسیاری از محیط بانان زحمتکش ما قبلا خود شکارچی بودند که با توجیه شدن به جرگه محیط بانان پیوستند
      به امیده روزی که تمام شکارچیان ما خود محیط بانان محیط زیست خود شوند

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

  9. zorro می‌گوید:

    تا زمانی‌ که جریمه‌ها سبک و متخلف به طور جدی مجازات نمی‌شود، همین آش است و همین کاسه.
    هر کی‌ یک تفنگ در صندوق عقب دارد و هر جنبندیی در مسیرش دید ، شلیک می‌کند.
    در کشورهای مانند کانادا و آمریکا، با وجودی که ۹۹% مردم محیط زیست خود را میپرستند و با حیوانات مانند انسان رفتار میکنند، مجازات‌های زیست محیطی‌ بسیار سنگین است. پیشنهاد می‌کنم:

    – جریمه‌های نقدی سنگین شود

    - زندان‌های طولانی‌ تر برای مجرمین در نظر گرفته شود

    - این مساله به عنوان سو سابقه برای مجرم در نظر گرفته شود به طوری که آیندهٔ اجتمأیه اووو رو تحت تاثیر قرار دهد.

    - در سایت خود یک صفحه مخصوص مجرمین در نظر بگیرید، با ذکر نام و تصویر متخلف، نوع جرم و مجازاتی که برایش در نظر گرفته شده است. این مسئله نه سیاسی و نه امنیتی است که ملاحظاتی در افشای اون داشته باشید.

    - در آخر فرهنگ سازی کنید. اگر بخواهید حالا با فرهنگ سازی شروع کنید، تا زمانی‌ که مردم ما به اون سطح فرهنگی‌ برساند، مطمئن باشید هیچ جانداری در طبیعت باقی نخواهد ماند.

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 3

  10. امیر می‌گوید:

    حیوون بی چاره!!!

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 2

  11. شهاب می‌گوید:

    به چشای قوچه نگاه کنین (عکس شماره ۴ ) هزار حرف نگفته داره

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 3

  12. میثم می‌گوید:

    کسی که ماشین ۹۰ میلیونی سوار میشه ۲ میلیون جریمه هم واسش پول توجیبی هست…
    اگه فقط جریمیه زیاد بشه مردم محلی کم درامد روشون قانون نقش بازدارنده داره ، درصورتی که اگه حبس بدون بخشش داشته باشه و استثنا هم وجود نداشته باشه اونوقت پولدار و بی پول دستشون میلرزه بخوان تیر بندازن…

    خدایی این شد شکار بشینی تو ماشینت یه حیون که از زور سرما به پایین کوه اومده لاغر شده از شدت گرسنگی بعد تو از داخل ماشین بخاری روشن گرم نرم یه تیر بندازی کیفم بکونی بگی شکارچیم … نه آقا شما فقط یه شکارکش بی وجدان و نادان هستی که توان گشتن تو کوه در فصل مناسب رو نداری و شما فقط یه موجود ضعیف ناتوان هستی که به این قوچ در این زمان و شرایط تیر میندازی ، شما فقط یه شکارکش نامرد هستی که دست به ضعیف کشی میزنی
    خوشحالم که دستگیر شدی…..

    دوستان اگه روند صدور مجوز سلاح شکاری و ملزوماتش فقط داشتن کارت پایان خدمت نباشه اینجوری تفنگ دست هر نامرد ناکسی نمیوفته که تو این شرایط حیوون هدف قرار بده…..

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 3

  13. پیام می‌گوید:

    همه شکارچی ها و شکارکش ها خودشون می دونن که پاخور رفتاراشون رو می خورن …
    همه مون خاطرات انتقام مادر طبیعت رو زیاد شنیدیم …
    دنیا می گرده و می گرده !

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 4

  14. محمد عاشق حیوانات می‌گوید:

    چشماش میگه: این بود مهمون نوازی ، به جای غذا از من با گلوله داغ سربی پذیرایی کردی ؟

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 2

  15. فرشید می‌گوید:

    هر دم ازین باغ بری میرسد….
    واقعا که.
    این شکارچیان فکر چی میکنن؟؟؟
    واقعا عقلشون نمیرسه که شکار بی حد و حصر نابودی میاره و بعدش دیگه حتی خودشون هم دیگه چیزی گیر نمیارن که شکار کنن.
    خیلی فکرشون ناقصه. دیگه باید به فکر شغل دیگه ای باشن.
    به نظر من باید پروانه شکار کل شکارچی ها باطل بشه که اصلا نتونن تکون بخورن.
    اصلا چرا ما آدما باید خودمون رو صاحب طبیعت بدونیم و بخواهیم اجازه بدیم یا ندیم که شکاری اتفاق بیفته؟؟؟
    طبیعت اصلش مال حیواناته.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 3

    • مسعود می‌گوید:

      مگه پروانه به ما میدن که باطل بشه ما تکون نخوریم برادر جان ما بدون پروانه در حال رقص بندری هستیم تا پروانه ندین همینه اینا ناشی هستن که با پیکاپ رفتن شکار گیر افتادن ما نیمه شب میریم اخر شب کباب خورده در حال برگشت به خونه هستیم البته شاد و سرخوش

      داغ Thumb up 5 Thumb down 17

      • فرشید می‌گوید:

        خوشحالی الان کباب خوردی؟؟؟
        کبابی که شما میخوری پشتش هزاران بد بیراه هست .
        اگه به کامنتا دقت کنی خواهی دید.
        پروانه ندارین اینه پروانه داشته باشین که آدم هم شکار میکنین….

        واقعاااااااا که .

        پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 8

      • bavand می‌گوید:

        یه عکسشو بذار یه جا اگه راست میگی

        پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 3

        • امیرعلی ( اون یکی ) می‌گوید:

          جناب bavand واقعا فکر می کنی آدم نامرد توی این کشور کمه ؟؟؟
          کسی که توی شب میره کوه و با نامردی تمام حیوون رو میزنه کمه ؟؟؟
          اون جمله ی ” اگه راست می گی … ” واقعا شاهکار بود

          پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 2

          • bavand می‌گوید:

            ما هم این جماعت رو از نزدیک دیدیم متاسفانه. ایشون یه داستان از دو نفر شنیده، اینجا داره تقلید اونا رو میکنه که احساس شکارچی بودن کنه، کباب پشه هم تو کوه نمیتونه بخوره، راست میگه یه عکس یه جا بگذاره.

            داغ Thumb up 6 Thumb down 5

      • امید می‌گوید:

        ای داد بیداد تو عجب ادم خاص و متفاوتی هستی…فقط برای جلب توجه اینجوری میگی..

        پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 7

  16. توکل می‌گوید:

    مجازات ها در کشور ما بازدارنده نیست
    همانطور که در متن خبر اومده خونیدید که شکارچی با پرداخت ۱۸ میلیون ریال جریمه نقدی بابت ضرر زدن به محیط زیست…. یعنی این شکارچیه اینقدر پول داشته که وقتی گقته اند جریمه ی اینکارت ۱۸ میلیون ریاله ، همون وقت ۱۸ میلیون ریالا درآورده گذاشته جلوشون… نه ، تا این جریمه ها و این سیستم مجازات باشه، بازم شاهد کشتار حیات وحش خواهیم بود…

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 3

  17. AHOO می‌گوید:

    آفا مسعود وقتی هم دارین شاد و سرخوش میرین خونتون میزنیم پس گردنتونو میگیریم کشون کشون میبریمتون هم آی مزه میده

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 7

  18. حسین از روستای توچال می‌گوید:

    از آقای یگان زاده و از همه ی مامورین محیط بان تشکر ویژه میکنم و امیدوارم که این منطقه همیشه پناهگاه امن حیات وحش باشد

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 2

  19. شیرین می‌گوید:

    دوستای عزیز با این همه متلک و حرف حدیث کار بجایی نمی بریم شما ها پیشنهادها و ایده هاتونو کامل مطرح کنین امیدورم محیط بان عزیز به پیشنهادای دوستان توجه کنه .اگه واقعا اینا عملی شن به جای اینکه هر روز شاهد از بین رفتن یه حیوونی که خدا غضبش کرده گذاشتش تو ایران باشیم خبرای خوب مثل عکسهای یوز فوق العاده و پلنگهای زیبا میبینیم

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  20. حسام می‌گوید:

    اینا شکارچی نیستن شکارکش اند
    من شکارچی سراغ دارم تو این زمستون علوفه میبره برای بزها!
    من خودم شکارچی ام ولی هیچ وقت بز و کل نمی زنم تو فصل خودش شکار میرم بیشتر از حد مجازم نمی زنم

    داغ Thumb up 6 Thumb down 11

  21. رضا میرزایی می‌گوید:

    درود و سلام و خسته نباشید به تمام همکاران گرامی در سرخه حصار و خجیر که این روزا واقعا در هر شرایط تلاش کردن و از این مناطق بدرستی حفاظت کردن
    خدا پشت و پناهتون

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

  22. AHOO می‌گوید:

    قوچعلی جان اگه توجه میکردی میدیدی یه چند روزی خدمتتون نبودم
    اگه شما راضی باشی ما هم استراحت داریم
    خدارو شکر ما کارمون رو میکنیم تشریف بیاری اینجا خواهی دید جمعیته حیات وحش رو

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 4

  23. حسن می‌گوید:

    دنیا دار مکافات هستش.
    این آدمها تاوان رفتارشون رو پس میدن. معمولا تاوانش اعتیاد. اکثر این شکارچیهای غیرمجاز عملی و معتاد هستن. قبل از شکار باید خودشون رو بسازن.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 2

  24. آبان می‌گوید:

    فقط یک ملیون وهشتصد هزار تومان !!! اینه ارزش واقعی محیط زیست!!!

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  25. مهدی می‌گوید:

    با سلام
    اگر میخواهند قوانین را سخت کنن باید در اولین مرحله توقیف اموال شکارچی در زمان شکار از جمله توقیف این اتومبیلهای گران قیمت آنها باشد. همانطوریکه اسلحه و دیگر آلات شکار توقیف میشود باید اتومبیل جهت انجام شکار هم توقیف شود.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

  26. احمد می‌گوید:

    خسته نباشید تلاشگران محیط زیست من جمله آقای یگانزاده ریس پارک ملی خجیر و سرخه حصار که در فصل سرما و بارش برف اجازه نمیدن سارقین محیط زیست غلطی بکنند

    داغ Thumb up 4 Thumb down 2

  27. سعید هاشمی می‌گوید:

    فقط تاکسیدرمی شده این ۱۲ میلیون تومن قیمت داره
    واقعا راهی برای اثبات این نیست که تروریست های طبیعت و حیات وحش بفهمند
    این جانداران مال جد و ابادشون نیست کشتنشون دزدی محض و خوردنشون شرعا ، عرفا و قانونا حراااااااام است

    داغ Thumb up 5 Thumb down 3

  28. بی نام می‌گوید:

    یه جا جوابشو میدی آدم وحشی . شک نکن . متاسفم که از نسل این موجوداتم

    داغ Thumb up 4 Thumb down 2

  29. سمیرا می‌گوید:

    متاسفانه این جریمه ها خیلی خیلی کمه بایستی خیلی بیشتر از این حرفا باشه یعنی ارزش یک قوچ زیبا واقعا همین قدره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    افسوس جون یه موجود زنده رو گرفت لعنتی اون وقت به همین راحتی ………………………………

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

  30. بی نام می‌گوید:

    دمشون گرم همه محیط بانان زحمت کش با حقوق خیلی کم جونه خودشو به خطر میندازن
    واقعا خسته نباشید دلاورا

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  31. ایان می‌گوید:

    چیزی از حیات وحش بیمار ایران باقی نمانده که اجازه شکار و حمل سلاح می دهند

    داغ Thumb up 5 Thumb down 3

  32. بالابان می‌گوید:

    ممد جون بازم گل کاشتی دمت گرم ولی نمیدونم با این همه توطعه و کارشکنی که علیه تو میشه چی کار میخوای بکنی
    آهای دوستداران طبیعت این مامور و به یاد داشته باشید!!!!

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

  33. مانی می‌گوید:

    به نظر من باید فرهنگ سازی بشه
    تا مردم خودشون نخواهند خیلی با زور نمیشه کاری انجام داد باید صدا وسیما روی این قضیه خیلی کار کند و همینطور که الان تازگی ها دارن روی این قضیه بیشتر کار میکنند دستشون درد نکند ولی باید بیشتر باشد همینطور شرکت گاز و برق آب و…..دارن برنامه های فرهنگ سازی برای مردم پخش میکنند محیط زیست هم این برنامه هارو با کمک صدا و سیما پخش کند

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  34. مانی می‌گوید:

    به نظر من محیط زیست یکسری مناطق و جایگاه برای شکار و صیدماهی ایجاد کند و از افرادی که می خواهند شکار بزنند و همینطور ماهی صید کنند ورودی بگیرد و پول دریافتی صرف امورات محیط زیست و نگهداری این جایگاهها کند و همینکه کسانی عاشق شکار هستند دیگر طبیعت را نابود نکنند .

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  35. کوروش می‌گوید:

    دست شما درد نکنه واقعا برای این افراد متاسفم که وقت شکار هم نمیدونن کی هست

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

  36. میثم از چهلقز می‌گوید:

    از این موضوع ناراحت هستم که هیچکدام از این دو نفر ماهیت یک شکارچی را ندارند و فقط از شکار تیر انداختن و کشتن را بلدن

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

  37. علی برگر می‌گوید:

    شکارچی=تروریست حیات وحش

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

  38. ali می‌گوید:

    دمت گرم عحب دلو جراتی داشتی تو منطقه حفاظت شده قوج زدی حداقل ۱ دوته گندشو میزدی

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>