رئیس جمهور: در محیط زیست نیاز به سرمایه گذاری داریم

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: دکتر حسن روحانی رییس جمهور چهارشنبه شب در بخشی از سخنان خود در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم با بیان این که ما در محیط زیست مشکل اساسی داریم، گفت: آمار به ما نشان می دهد در تهران تقریبا یکصد روز و یا بیشتر وضع هوا ناسالم است. برخی از آمارها به ما نشان می دهد که در سال ۱۳۹۲ فقط ۲۱۰ روز هوای تهران سالم بوده که این فاجعه بزرگی برای سلامت مردم است و این تنها برای تهران هم نیست، همه کلان شهرها تقریبا با این مشکل روبرو هستند.

روحانی با بیان اینکه باید مشکل محیط زیست را حل کنیم، گفت: ما در محیط زیست نیاز به سرمایه گذاری داریم، باید ناوگان حمل و نقل را عوض کنیم و خیلی کارهای دیگر نیاز است که انجام شود تا آلودگی ها کم شود.

وی ادامه داد: مشکل ما این است که در فصل آلودگی ما نمی توانیم گاز به کارخانه ها و نیروگاه برسانیم که این هم جای تاسف دارد. کشوری که بالاترین ثروت را در زمینه گاز دارد و بالاترین منابع و ذخایر گازی را در اختیار دارد برای دادن گاز برای مصرف خانگی در زمستان سرد، دچار مشکل می شویم.

روحانی گفت: تنها تهران نیست و همه کلان‌شهرها تقریبا این مشکل را دارند. ما باید مشکل محیط زیست را حل کنیم.

رییس جمهور تاکید کرد: ما باید اقدام فوری انجام دهیم. باید در بحث یارانه به محیط زیست و بحث انرژی و مهمتر به بخش سلامت بپردازیم. باید در حمل و نقل عمومی سرمایه‌گذاری کنیم. باید مشکلات محیط زیست را حل و فصل کنیم و به بحث تولید توجه کنیم و سلامت دیده شود و همچنین بحث عدالت و اجرای قانون. ان شاء‌الله شرایطی را فراهم کنیم که این قدم‌ها به زودی برداشته شود.

+16
0
  

9 دیدگاه

  1. مجتبی می‌گوید:

    کشور در محیط زیست نیاز به سرمایه گذاری داریم یکم غلطه بهتر بنویسید کشور در محیط زیست نیاز به سرمایه گذاری دارد

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 3

  2. دالوند می‌گوید:

    دورود بر روحانی
    ریس جمهور فقط خودش

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 3

  3. omid می‌گوید:

    خدا کنه آقای روحانی یه کاری واسه محیط زیست بکنه و سریع مثل بقیه کارهایشان این مشکل هم حل بشه….
    به امید آن روز………

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 3

  4. دوستدار محیط زیست و حیات وحش ایران می‌گوید:

    موجب خوشبختی است که آقای روحانی رییس جمهور محترم اینقدر به محیط زیست کشور توجه دارند
    امیدواریم طبیعت و حیوانات ارزشمند این مرز و بوم که از جمله داراییهای ارزشمند میباشند نیز مورد توجه شایسته قرار گیرند و به وضعیت نابسامان حیوانات که به شکل های متفاوت کشته میشوند سامانی داده شود

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

  5. rohi می‌گوید:

    بی محیط زیست همه ما محکوم به فناییم پس همه ما و از همه مهمتر رییس جمهورمان باید تلاشی مضاعف برای این میراث گرانبها بکنن

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

  6. mojtaba می‌گوید:

    آقای روحانی اگر میخوای به فکر محیط زیست باشی فقط به آب و هوا گیر نده یه کم دقت کن هر روز این مردم از روی جهل و نادانی چه حیواناتی را که گلوله بارون نمی کنند … بیا یه فکری هم برای این حیوانات بیگناه بکن …. حداقل یه قانونی هم تصویب کن که این مردم بی دلیل این حیوانات رو آزار ندن و یا حداقل آنها را نکشند .
    التماست میکنم روحانی…

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  7. محیطبان می‌گوید:

    جناب آقای رئیس جمهور نه تنها آلودگی های محیط زیست بلکه کل محیط زیست نیاز به درمان فوری دارد مانند تخریب جنگلها ، برداشت بی رویه از آب رودخانه ها ، تخریب زیستگاهها و نابودی حیات وحش و از همه مهمتر حل مشکلات حافظان محیط زیست یعنی محیطبانان.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  8. شاهین می‌گوید:

    با سپاس از رئیس جمهور محترم
    البته جناب روحانی فقط مشکل محیط زیست آلودگی هوای کلان شهرها نیست. خشک شدن حدود ۲۰۰ تالاب، دریاچه و رودخانه، از بین رفتن جنگلها و مراتع، معضل زباله ها، نابودی و انقراض حیات وحش بی نظیر کشور، آلودگی آب و خاک و…

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  9. ایان می‌گوید:

    اقای روحانی برای حفظ محیط زست وحیات وحش احتیاج به معجزه داریم

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>