ملاقات ابتکار با وزیر محیط زیست جمهوری ارمنستان

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: آرام هاروتونیان وزیر محیط زیست و آب جمهوری ارمنستان در پاسخ به دعوت رسمی دکتر ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران با هدف تجدید توافقات همکاری های زیست محیطی میان دو کشور و حضور در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست به عنوان مهمان ویژه و سخنران افتتاحیه به تهران سفر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست: در این دیدار طرفین ضمن توافق برای اجرایی نمودن اسناد همکاری امضا شده قبلی میان دو کشور به تمدید اعتبار یادداشت تفاهم همکاری های زیست محیطی امضا شده میان دو کشور تاکید کردند.

همچنین در خصوص رودخانه مرزی ارس طرفین توافق نمودند با انجام پایش ها، همکاری های مشترک برای کنترل و رفع آلودگی های این رودخانه ادامه یابد.

وزیر محیط زیست ارمنستان در این دیدار با اعلام نمود: دولت ارمنستان تلاش های لازم را برای کنترل و کاهش آلودگی های ناشی از فعالیت های صنایع مس، مولیبدن، طلا و سایر فلزات مستقر در خاک این کشور را به عمل آورده است و در آینده این نوع آلودگی ها وارد رودخانه ارس نخواهد شد.

همچنین توافق شد یک ارزیابی مشترک از تمام منابع آلاینده رود ارس باتوجه به تغییر رژیم هیدرولیکی رود ارس و موضوع تونل های مورد نظر برای احداث نیروگاه برق آبی صورت پذیرد.

دو کشور تلاش های دوجانبه خود را برای ثبت پارک صلح و دوستی احداث شده میان مرز دو کشور را در یونسکو به عمل می آورند که در این خصوص اقدامات مشترک اولیه انجام شده است و در آینده نزدیک به زودی ثبت رسمی آن بنام پارک صلح و دوستی ارس انجام می شود.

لازم به ذکر است، وزیر محیط زیست و آب جمهوری ارمنستان دیدارهایی را با محمد رضا تابش رییس فراکسیون مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از نمایندگان و همچنین حمید چیت چیان وزیر نیرو در خصوص همکاری های مشترک زیست محیطی و رفع آلودگی ها و انتقال آب رودخانه ارس داشته است.

+79
0
  

6 دیدگاه

  1. مجتبی می‌گوید:

    مهم اینه که هیچ نتیجه ای نداره ….

    داغ Thumb up 7 Thumb down 10

  2. امیر امینی می‌گوید:

    آفرین خانم ابتکار.تعاملات بین المللی شما جای تقدیر دارند به خصوص با همسایگان

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 1

  3. مجید (حیوانات نگینهای آفرینشند) می‌گوید:

    کاش سازمان محیط زیست هم وزارتخونه میشد

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

  4. ایان می‌گوید:

    اینکه با همسایگان رابطه خوبی داشته باشیم عالی است اما کاش با کشورهای اروپایی رابطه خوبی داشتیم چون آنها تجربه های زیادی در مورد محیط زیست و حیات وحش دارند.
    امیدوارم نخواهیم تجربیات خود را درباره محیط زست با این همه آلودگی و رفتار باحیات وحش درحال انقراض منتقل کنیم.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  5. شکارچی سابق۰دوستدارحیات وحش الان می‌گوید:

    ای کاش که این دعوت ها و مناظره ها کارساز باشه
    به امید فرداهایی بهتر

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  6. omid می‌گوید:

    آها یه خبرایی داره میشه ولی محیط زیست ایران دیگه نفس نداره

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>