عاملین قتل عام حیات وحش موته از اتهامات وارده تبرئه شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: ۳ نفر شکارچی شرور و سابقه دار که بوسیله موتورسیکلت های قاچاق و اسلحه غیرمجاز طی یک سال گذشته دست به کشتار صدها آهو، کل وبز، قوچ و میش، گرگ، کفتار و گراز در پناهگاه حیات وحش موته زده و با مشقت فراوان توسط محیط بانان دستگیر شده بودند، در کمال ناباوری در دادگاه تجدید نظر از بسیاری از اتهامات خود تبرئه شدند.

رئیس اداره محیط زیست گلپایگان گفت: تنها بر اساس مستندات بدست آمده توسط محیط زیست، کشتار بیش از ۹۰ آهو توسط این ۳ متخلف اثبات میگردد.

مرتضی جمشیدیان افزود: این متخلفین شرور با استفاده از موتورسیکلت های قاچاق اماراتی که ورود آنها به کشور به دلیل سرعت بسیار زیاد و قدرت مانور بالا ممنوع است با روش های ناجوانمردانه آهوان را آنقدر تعقیب می کنند تا حیوان از نفس افتاده و سپس با استفاده از اسلحه غیرمجاز یا چاقو حیوان را از پای درمی آورند.

این افراد بارها توسط محیط بانان تعقیب شده اند اما هربار به سمت مامورین شلیک کرده و بوسیله موتورسیکلت های تندرو موفق به فرار میشدند.

این شکارچیان شرور به غیر از تخلف شکار، با تخریب دیوار انبار پاسگاه محیط زیست یک دستگاه موتورسیکلت که از دیگر متخلفین ضبط گردیده بود را از پاسگاه محیط بانی موته سرقت نموده اند.

جمشیدیان گفت: نهایتا در آبانماه سال گذشته ۲ نفر از شکارچیان متخلف را هنگامی که شبانه مشغول پروژکتور کشی و شکار آهو بودند مشاهده و با خودرو به تعقیب آنها پرداختیم.

متخلفین بوسیله موتورسیکلت خود با سرعت زیاد اقدام به فرار کرده و پس از مدتی تعقیب و گریز تعادل خود را از داده و از روی موتورسیکلت به زمین خوردند. این دو شکارچی پس از زمین خوردن از جای خود برخاسته و با پای پیاده مشغول فرار به سمت ارتفاعات شدند اما با توجه به دشتی بودن منطقه متخلفین را با اتومبیل تعقیب و قبل از رسیدن به ارتفاعات دستگیر نمودیم.

در زمان دستگیری، از این دو شکارچی غیرمجاز لاشه ۴ آهو، یک قبضه اسلحه غیرمجاز و یک موتوسیکلت قاچاق کشف و ضبط گردید.

پس از بازداشت متخلفین، با حکم قضایی وارد مخفیگاه مهتمین شده و در بررسی از آن مکان در داخل یک چاه آب بقایای لاشه ۱۱ راس آهو و تعداد زیادی عکس و فیلم از صحنه های شکار غیرمجاز آهو، قوچ و میش، کل و بز، گراز، گرگ و کفتار توسط شکارچیان بدست آمده و متهمین پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

بررسی تصاویر بدست آمده نشان دهنده کشتار بیش از ۹۰ راس آهو و سایر جانوران وحشی توسط متهمین بود اما متخلفین در جریان بازجویی های صورت گرفته توسط نیروی انتظامی و همچنین در جلسه دادگاه بدوی به کشتار ۵۴ راس آهو، یک گراز، یک گرگ و یک کفتار اعتراف نموده و باقی تخلفات خود را نپذیرفتند و حتی منکر حضور خود در برخی از عکس ها شدند.

با این وجود، متهمین بر اساس مستندات موجود و اعترافات صریح، از بابت شکار غیرمجاز ۵۴ راس آهو، یک گراز، یک گرگ و یک کفتار، حمل و استفاده از اسلحه عیرمجاز و سرقت یک موتورسیکلت از پاسگاه محیط زیست در دادگاه عمومی بخش میمه و شاهین شهر محاکمه شده و احکامی بشرح زیر برای مجرمین صادر شد:

متهم ردیف اول پرونده به نام ح-ج :

- دو سال حبس تعزیری بابت شکار غیرمجاز

- ۶ ماه حبس تعزیری بابت سرقت یک دستگاه موتورسیکلت از پاسگاه محیط زیست

- تحمل ۸۰ ضربه شلاق بابت سرقت یک دستگاه موتورسیکلت از پاسگاه محیط زیست

- مصادره یک دستگاه موتورسیکلت و یک قبضه اسلحه غیرمجاز کشف شده به نفع دولت

- پرداخت مبلغ یکصدو ده میلیون تومان جریمه نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز ۵۰ راس آهو، یک گرگ، یک کفتار و یک گراز

متهم ردیف دوم پرونده :

- چهار ماه حبس تعزیری بابت سرقت یک دستگاه موتورسیکلت از پاسگاه محیط زیست

- مصادره یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف شده به نفع دولت

- یکصد و پنجاه هزار تومان جریمه نقدی بابت مشارکت در شکار غیرمجاز

متهم ردیف سوم پرونده :

- ۱ میلیون تومان جزای نقدی بابت شکار غیرمجاز ۴ راس آهو

- پرداخت مبلغ ۳ میلیون و هشتصد هزار تومان جریمه نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز


رئیس اداره محیط زیست گلپایگان گفت: با اعتراض متهمین به احکام صادره در دادگاه بدوی، پرونده در بهمن ماه سال جاری به دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان ارسال و مورد بررسی قرار گرفته است.

مرتضی جمشیدیان افزود: متاسفانه دادگاه تجدید نظر بدون دعوت از نماینده محیط زیست، تنها با حضور متخلفین تشکیل جلسه داده و با وجود اقرار صریح متخلفان در دادگاه بدوی و مدارک و مستندات موجود در پرونده (عکس ها، فیلم ها و اظهارات متخلفین در جریان بازجویی ها)، متهمین را از بخش عمده ای از اتهامات وارده تبرئه نموده است.

بر اساس احکام صادره در دادگاه تجدیدنظر متهم ردیف اول از جرم شکار غیرمجاز ۳۹ راس آهو، یک گرگ، یک کفتار و یک گراز تبرئه و فقط از بابت شکار یازده راس آهو (که بقایای لاشه آنها از مخفیگاه وی کشف شده) مجرم شناخته شده است.

متهم ردیف اول از بابت جرم سرقت موتورسیکلت از پاسگاه محیط بانی نیز تبرئه شده است و بنابراین مجازات ۶ ماه حبس و ۸۰ ضربه شلاق بابت سرقت نیز لغو گردیده است. همچنین دادگاه تجدیدنظر رای به استرداد موتورسیکلت قاچاق وی داده است.

بنابراین مجازات متهم ردیف اول بشرح زیر کاهش یافته است:

- دو سال حبس تعزیری بابت شکار غیرمجاز

- پرداخت مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یازده راس آهو


همچنین طبق رای دادگاه تجدیدنظر، موتورسیکلت قاچاق متهم ردیف دوم نیز می بایست به وی بازگردانده شود و صرفا رای بدوی صادره برای متهم ردیف سوم در دادگاه تجدیدنظر بدون تغییر مورد تایید واقع شده است.

مرتضی جمشیدیان رئیس اداره محیط زیست گلپایگان گفت: در نظر داریم مراتب را به مقامات بالاتر گزارش داده و بر اساس ماده ۱۸ قانون مجازات اسلامی از ریاست قوه قضائیه خواستار پیگیری مجدد این پرونده هستیم.

پناهگاه حیات وحش موته بهترین زیستگاه آهو در کشور به شمار می رود اما در صورت عدم برخورد قاطع قضایی با شکارچیان شرور، اکوسیستم منطقه رو به نابودی رفته و جمعیت آهو و سایر وحوش آن به زودی از بین خواهد رفت.

برای مشاهده گزارش تصویری مرتبط کلیک کنید

+13
-391
  

64 دیدگاه

  1. مهدی می‌گوید:

    واقعا برای این قاضی متاسفم

    پر طرفدار Thumb up 136 Thumb down 6

    • مجتبی می‌گوید:

      آقای ا… امروز صببح تو تلویزیون حرف قشنگی زد
      گفت شما اگه جلوی شکار مجاز رو بگیرید نهایتا همون ۳۰۰ تا پروانه مجازی که در سال فروخته میشه جلوش گرفته میشه و اندک درآمد سازمان هم بسته ولی کماکان شکار غیرمجاز ادامه خواهد داشت
      نمونشو هم که داریم میبینیم
      این همه کشتار کرده آخرم تبرئه شده

      پر طرفدار Thumb up 62 Thumb down 7

      • مسعود شکیبا می‌گوید:

        وقتی موتور قاچاق و ممنوع رو به یه جانی باید پس داد یعنی طرف انقدر نفوذ داشته که قاضی دستور باز پس دادن موتور رو داده
        مسئولین دستگاه قضا پاسخگو باشید
        مسئولین سازمان لطفا پیگیری جدی کنید این یه فاجعه هست

        پر طرفدار Thumb up 78 Thumb down 3

      • مجتبی می‌گوید:

        باید قوانین را اصلاح کرد و دادگاه مخصوص محیط زیست تو کشور ایجاد بشه و متخلفین تو دادگاهی مجازات بشن که افراد متخصص تو این زمینه رای بدن نه تو هر دادگاهی و پیش هر قاضی بی اطلاعی.

        پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 0

      • برهانی می‌گوید:

        اتفاقا ممنوع شدن کلی شکار خیلی مهم است و به نوعی نشان دهنده زشتی و کراهت این امر در کشور می باشد و به نوعی اعلام انقراض حیات وحش در سطح کشور می باشد شاید برخی از شکار کش ها با این قانون متوجه بشند که چقدر کریه هستند.

        پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 3

    • mohsen می‌گوید:

      دوستان تیتر مطلب از نظر حقوقی غلطه قضات دادگاه تجدید نظر متهمین رو تبرئه نکردن بلکه مجازات رو تخفیف دادن
      و به این دلایل به استناد قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی به هیچ وجه تخفیف مجازات اونا درست نیست:
      اولا جرم اونا تعدد مادی داره و به این دست متهمین نمیشه تخفیف داد تعدد مادی یعنی وقتی مجرم دستگیر شد ثابت بشه یک جرم رو چندین بار انجام داده مثل کسی که بارها رشوه گرفته یا بارها دزدی تعزیری انجام داده ، این شکارکش های جنایتکار بارها اقدامات غیر قانونیشون رو تکرار کردن حالا چه مواردی که دادگاه بدوی گفته درست باشه چه موارد دادگاه تجدید نظر در هر دو تعدد مادی وجود داره و این تعدد مادی از عوامل تشدید مجازاته نه تخفیف اون یعنی نباید تخفیف میداد.
      ثانیا اینا موقع دستگیری مقاومت کردند اینطور که شما میگید شلیک کردن و با موتور در رفتن و به کوه زدن و …. باعث میشه که امکان تخفیف نباشه
      ثالثا موتور اینا اینطور که شما نوشتین جز آلات و وسیله ارتکاب جرمه و استرداد اون به مجرمین قانونی نیست.
      تازه به راحتی می شد قانونا به عنوان مجازات تکمیلی اونا رو برای همیشه از رفتن به مناطق حفاظت شده ممنوع کرد و اگه منزلشون نزدیک موته (بعنوان محل جرمشون) باشه برای همیشه از اقامت در اونجا ممنوعشون کرد.
      ولی حیف حیف حیف ……………….. اگه وقت داشتید کتاب درجستجوی عدالت یا کتاب خود زندگی نوشت استاد دکتر امیر ناصر کاتوزیان رو بخونید این آقا پدر علم حقوق ایرانه ، این بزرگوار زمانی قاضی بوده تو این کتابا بعضی آرا خودش رو نوشته ببینید این احکام مال بیشتر ۴۰ سال پیشه…………….. وحالا رو هم سیاحت کنید تازه شانس آوردیم حکم جلب محیط بانها رو ندادن که چرا مزاحم برادران عزیز شکارکش شدن و نگذاشتن هولوکاست آهو ها رو تکمیل کنن .

      پر طرفدار Thumb up 38 Thumb down 0

      • امین منصوری می‌گوید:

        با درود به دوست عزیزم محسن
        هر طوری فکرشو میکنی اعمال نفوذ در این پرونده محرزه

        پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 1

      • میعاد می‌گوید:

        محسن جان دوست عزیز سلام
        خیلی از خوندن مطلبت خوشحال شدم چون فکر میکنم هم رشته باشیم.
        طبق خبری که در سایت هست و توضیح کاملی که شما واسه دوستان دادین من فقط یک نکته اضافه کنم و اون اینکه تکرار جرم و داشتن سابقه و فرار از مأمور و درگیری با مأمور و…..خلاصه کلکسیون جرمی که این دزدان طبیعت داشتن باید باعث أشده مجازات بشه نه تخفیف!!!! که این مهم واقعا جای تعجب داره!
        دوستان برای هر مجازاتی که در قانون پیش بینی شده این اختیار هم به قاضی داده شده که حداقل یا حداکثر حکم یا…. رو صادر کنه امااااااا، اما وقتی شخص سابقه داشته باشه و همونطور که دوست عزیز مون محسن فرمودند تعدد جرم و تکراره جرم باعث صدور أشد مجازات میشه نه تخفیف
        ٢ دلیل میتونه داشته باشه
        ١-این دزدان طبیعت خیلی إنسان های ساده و بی نفوذی بودن و……
        ٢-قاضی شوخی کرده باشه

        پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 1

    • امین منصوری می‌گوید:

      دوستان از این حکم ناراحت نباشید. دادگاه اصلی الهی هنوز حکمی براشون صادر نکرده و آنان باید در محضر پروردگار پاسخگو باشند. از اینگونه موارد که بویی از انسانیت نبرده اند و حتی نام شکارچیان مجاز با وجدان را خدشه دار میکنند زیاد دیده ام ،که خداوند چگونه حسابشان را کف دستشان میگذارد.
      سرنوشت یکی از شکارکش های محلمونو براتون میگم که فکر نکنید کار این شکارکشها با رای این دادگاه ها تمام میشه و نجات پیدا میکنن. در محله ما یک شکارکش بود که بی انصاف بدون توجه به فصل شکار و ضوابط شرعی و قانونی همیشه در حال قتل عام پرنده و چرنده بود. این شخص دو فرزند پسر داشت که پسرهاش رو هم همراه خودش شکار میبرد. یک شب که پسر کوچکش داشت سر خیابان فوتبال بازی میکرد، یک ماشین سنگین که با سرعت از اونجا رد میشد بهش زد و پسرش و زیر گرفت، دوستهاش که شاهد این حادثه بودند میگفتند که چرخهای کامیون از روی سر پسرش رد شد و صدای ترکیدن جمجمه و متلاشی شدن سرش به مانند صدای گلوله یا ترکیدن لاستیک بود. پسر بزرگش هم یک سال بعد در بهار روز سیزده بدر که وقت جفت شدن کبکها و نزدیک تخمگذاریشان میباشد برای شکار کبک به تپه های اطراف شهر رفته بود که ناگهان رعد و برق و صاعقه شده بود و همانجا یک صاعقه اونو سوزانده بود و برق اونو جزغاله سیاه سیاه کرده بود. بعد از مرگ بچه هاش خیلی زجر میکشید و خودش هم دیابت گرفت و پاهاشو قطع کردند و توی جا افتاد و با یک عالمه درد و رنج و زخم بستر که بدنشو فرا گرفته بود از دنیا رفت. این هم سرگذشت یک شکارکش بی رحم دیگه.

      پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 2

    • سجاذ می‌گوید:

      اوج بی توجهی یه قاضی
      متاسفم براش که هیچیزی راجب محیط زیست و حیات وحش نمیدونه و شده قاضی ….

      پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 0

    • مهدی : حامی حیات وحش می‌گوید:

      واقعا که شرم آوره
      برای مخلوقات زیبا و باشکوه و کم نظیری که خداوند برایگان در اختیارمان گذاشته و ما باین راحتی چوب حراج بر آن زده و اقدام بنابودی آن میکنیم از صمیم قلب متاسفم…
      حقیقتا که ما لیاقت این همه عظمت و شکوه را نداریم وگرنه این نبود وضعیت اسفبار محیط زیست و حیات وحش کشورمان و نحوه تاثرانگیز برخورد با این قوم وحشی که نابودی سرمایه های گران سنگ و غیر قابل برگشت مملکت را در دستور کار خود قرار داده اند

      پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  2. آشنا می‌گوید:

    حضرت آیت الله آملی لاریجانی
    ریاست محترم قوه قضائیه
    حالا که این دادگاه در ایران اسلامی اینگونه حق کشی کرده و به منافع عمومی ملت اینگونه لطمه وارد می کند از جنابعالی تقاضا دارم شخصا نسبت به صدور این احکام بررسی لازم را به انجام رسانید.
    بدیهی است در صورت صحت موارد بالا در این خبر ،خسارت وارده از جانب این شکارچیان و بدتر از آن صدور احکام اینچنینی به بدترین شکل ممکن راه را برای نابودی کامل حیات وحش و محیط زیست این کشور هموار می کند.
    با سپاس

    پر طرفدار Thumb up 53 Thumb down 2

  3. مهدی جعفری می‌گوید:

    …همه چی بنظر قاضی بستگی داره هیات منصفه هم نداره
    خیال کردی چجور تبرئه شدن؟ …

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 2

  4. بی نام می‌گوید:

    خاک بر سر وحشیتون
    امیدوارم به زودی جواب این کارتون رو بدید

    پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 2

  5. گرگعلی می‌گوید:

    ریاست محترم محیط زیست اصفهان ، پرسنل فداکار و سرکار خانم دکتر ابتکار شما را به خون شهدای محیط بان قسم می دهم از کنار این مسئله نگذرید
    برخورد با این مورد آبروی سازمان است

    پر طرفدار Thumb up 50 Thumb down 1

  6. مائده می‌گوید:

    حتما پارتی داشتن. تو رو خدا قضیه را پیگیری کنید

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 1

  7. مهدی سرباز طبیعت می‌گوید:

    بر بووووووووووووووووووووووووووووووق لعنت

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 2

  8. رضا می‌گوید:

    لعنت بر این اشرار شکارچی نمااااااااااااااا
    چه خبره هر چی رو دیدین زدین چون پشتشون پره هر کاری خواستن کردن
    اون وقت برید یه شکارچی بدبختو بگیرید
    زورتون به اینها که نمیرسه

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 6

    • سعید s می‌گوید:

      به یه بنده خدا که چهارشنبه دو قطعه کبک زده بوده و روز بعد در راه برگشتن به شهر خودش به جرم شکار در روز غیر مجاز دستگیر و به دادگاه معرفی شده به ناحق جریمه ها را که داده هیچ از کار و زندگی هم افتاده و محروم از شکار در سالهای بعد شده رحمی نشده ولی به این قاتلان شکار کش با این مدارک اینگونه حکم دادن جای سوال دارد

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  9. Kooshan می‌گوید:

    تا آنجا که می دانم زمان جلسه دادگاه در تمام مراحل باطلاع طرفین دعوا یا شکایت ابلاغ شده و خود یا وکیلشان می توانند حضورا شرکت کرده یا قبل از جلسه دفاعیه به دفتر دادگاه بفرستند
    شاید اداره محیط زیست در این مورد اقدامی نکرده است الان هم تلاش قانونی خود را بکنند ضرری ندارد

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 5

  10. محیط زیست سبز می‌گوید:

    چرا دادگاه تجدید نظر بدون حضور نماینده محیط زیست تشکیل شده است؟؟؟!!!
    مگر برای اداره احضاریه صادر نشده؟؟؟!!!
    این موضوع می بایست از طریق اداره کل آن استان مورد پیگیری قرار گیرد.

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 2

    • امین منصوری می‌گوید:

      حکم اولیه هم برای این از خدا بی خبران نسل کش هم کم بوده است
      دادگاه تجدید نظر باید پاسخگو باشد که چطور صد و ده میلیون شده بیست و دو میلیون!
      شاید به مناسبت بیست و دو بهمن بوده و عفو بهش خورده؟
      ولی در این پرونده بوی بدی به مشام میرسد!

      پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 1

  11. محمد امین می‌گوید:

    دوستان ممکن است مسئولین و مراجع قضایی سکوت کنند و آنها را مجازات نکنند اما در محضر خداوند نه دادگاه تجدید نظر وجود داره نه پارتی و نه….
    به درگاه خداوند متعال و امام هشتم ضامن آهو دعا کنیم تا این افراد را به سزای عملشان برساند…

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 3

  12. نیما می‌گوید:

    چطور موتور غیر مجاز تحویل داده بشه؟ …

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 1

  13. محیط بان محیط بان دیده می‌گوید:

    اون موقع که می زدند و می بردند به نظر می رسد مامورین و مسئولین خواب بودند
    حالا قاضی تجدید که نمی تواند یک شبه حکم اعدام صادر کند و خانواده متخلفین را از زندگی ساقط کند
    باید فرهنگ سازی شود

    داغ Thumb up 7 Thumb down 22

  14. امیر می‌گوید:

    این احکام ناحق پایمال کردن خون محیط بانانی است که در راه حفظ سرمایه های ملی و دفاع از حقوق زیست محیطی ما بشهادت رسیدند یا آنانکه در این راه رنج صدمات شدید وارده از طرف متخلفین را تحمل می کنند و نیز شرمساری ما در برابر خانواده های این عزیزان و پاداشی است برای متخلفینی که هیچ ارزشی برای سرمایه های ارزشمند ملی قائل نیستند و با تخلفات خود قانون را نیز به سخره گرفته اند
    واقعا متأسفم که سازمان و قوه قضائیه در برابر این موضوع سکوت کرده اند و انتظار داریم هر چه سریعتر جهت رفع این لکه ننگ وارد عمل شده و اقدام نمایند
    خون شهدای محیط بان دامان شما را خواهد گرفت؛ از خدا بترسید و بدانید که در پیشگاه خداوند مسئول هستید

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 1

  15. ریزبیننده می‌گوید:

    ریاست محترم تقاضامندیم اعلام کنند این متخلفین شرور آیا خدایی ناکرده با یک نفر از مجموعه ارتباط داشته یا خیر و دوم از کدام روستا و یا شهرستان بوده اند که اینگونه پیگیر پایان پرونده شده اید؟؟؟؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 1

    • احسان می‌گوید:

      این افراد دلیجانی هستند و به احتمال زیاد با یکی از افراد خائن ارتباطاتی داشته اند که البته در دادگاه تجدید نظر یکسال حبس وی حذف و تبرئه شده است….

      پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  16. محمد می‌گوید:

    کاش یه مقایسه ای بین قوانین این حیطه در ایران و کشورهای دیگه هم انجام بدید!!!!!!!!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 1

  17. پروین می‌گوید:

    محیط بانان زحمتکش که در سرمای زیر صفر علوفه پخش میکنید و در سرمای زیر صفر برای نجات روباهی به آب یخ زده میروید و در گرمای طاقت فرسای تابستان آبشخورهای آنان را کنترل میکنید.
    محیط بانانی که روی تخت بیمارستانها خوابیده اند اینگونه رای ها تمسخریست به جانفشانی شما زحمتکشان
    قوانین جرایم باید برای نجات حیات این جانداران تغییر کند
    وظیفه سازمان است که دست این جانیان را رو کند

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 1

  18. مهسا می‌گوید:

    لعنت خدا و خلق خدا نثار همشون.

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 4

  19. زهره می‌گوید:

    با دیدن این موجودات کثیف و دامنه وسیع جنایاتشان که غیر قابل تصور است فقط ذهنم در مورد چرایی خلقت این جانیان متحیر می شود!
    این که وجود این قاتلان حرفه ای طبیعت که به گمانم رکورددار قتل حیات وحش در دنیا هستند چه نفعی برای کشور و مردم دارد!
    هر چند خودم را هم همیشه بدلیل این که هیچگاه عضو مفیدی از اجتماع نبوده ام بسیار سرزنش می کنم.
    قاضی یا قاضیان محترمی که این احکام را صادر کرده اند ، آقایی قاضی شما در مسندی نشسته ای که یک طرفش یک متهم است و شاکیش یک ملت اند. آیا چون مقتولان زبان بسته که تعدادشان به تنهایی می توانست منجر به صدور یک رای منصفانه از جانب شما شود حیوان اند شما می توانید چنین احکامی صادر کنید؟
    آیا فراموش کرده اید که اینجا تاراج و غارت اموال عموم ملت ایران صورت گرفته است؟
    چرا اینچنین جان مخلوقاتش را به هیچ انگاشته اید؟

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 3

  20. مهسا می‌گوید:

    باید در دیوان عالی کشور اعاده دادرسی شود
    مسئولین و خبرنگاران محترم شما را به خدا قسم میدهم پیگیری کنید

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 3

  21. رضا میرزایی(مارال) می‌گوید:

    با سلام و تاسف از اینکه راجع به چنین تخلفی شاهد حکمی سبک و نابرابر بودیم
    دوستان با اطمینان کامل عرض کنم هیچ گونه دعوت نامه و احضاریه ای از دادگاه مربوطه به اداره محیط زیست گلپایگان نرسیده و این متخلفین تونستن با غیابت نماینده قانونی و ریاست محترم محیط زیست گلپایگان چنین حکمی را دریافت کنند
    لازم بذکر است از سوی ریاست محترم محیط زیست گلپایگان راجع به رای دادگاه بدوی حتی اعتراض وارد شده بود ولی کماکان شاهد حکم صادره از سوی دادگاه هستیم
    این اداره با جدیت تمام پیگیر شکایت خود به مقامات بالاتر خواهد بود و این امیدواری را بدوستان خواهیم داد که حفظ حقوق عموم ملت ایران و دوستاران طبیعت و حیات وحش در اولویت کار ماست و اجازه نمیدهیم چنین افرادی بهر شکل ممکن چنین خساراتی را بمحیط زیست وارد کنند و خیلی راحت از کنارش بگذرند…

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

    • امین منصوری می‌گوید:

      از محیط زیست اصفهان بعیده بخواد کوتاه بیاد!
      چون محیط زیست هیچ استانی در اینگونه موارد مانند اصفهان سختگیر نیست
      روابط و همکاری خوبی هم بین محیط زیست و قوه قضاییه استان اصفهان برقراره…

      پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

    • دوست می‌گوید:

      آقای میرزایی این جوری شکارچیا رو دعوت میکردی موته؟ اینم از موته شما

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  22. سعید هاشمی می‌گوید:

    میشه اعتراض کرد و گفت این حکم مورد تایید ما نیست …

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  23. amir ali می‌گوید:

    این حکم با این جرایم برای این اوباش شرم آوره با این حکم شب چه جوری خوابشون میبره

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  24. اندیشه می‌گوید:

    مایه ی ننگ و شرمساری هست. بیشتر از این چیزی نمیشه بزبان آورد..

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  25. امیرعلی ( اون یکی ) می‌گوید:

    صد در صد یک تهدید این وسط دخیل بوده …
    الان اینا با ارازل و اوباشی که توی طرح های مختلف جمع آوری شدن چه فرقی دارن ؟؟؟
    سلاح غیر مجاز ، موتور قاچاق ، سرقت از کلانتری اون هم همراه با تخریب !!!!
    همچین افرادی هر کاری ازشون بر میاد .
    واقعا نا امید کننده بود …

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  26. کاوه می‌گوید:

    اگه یکی دوبار دیگه دادگاه تشکیل بشه بهشون جایزه هم میدن که تونستن با موتور آهو تعقیب کنن…!

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  27. رضا میرزایی(مارال) می‌گوید:

    دوستان در گذارشی که مبنی بر ضرب و شتم دو نفر محیط بان در منطقه گرگان در این سایت گذاشته شده بود بنده نظر دادم اگر متخلفین با نفوذ باشند براحتی از جرمی که مرتکب شده اند تبرئه خواهند شد و یا به حداقل مجازات محکوم میشوند.چندین نفر رائی منفی داده بودید .حال با در نظر گرفتن تمام جزئیات و جوانب این پرونده باز هم عقیده دارید ما در اجرای قوانین هیچ گونه ضعفی نداریم .محیطبانان زحمت کش در منطقه موته روزها و شبها با مشقت زیاد به کمین نشستن و از جون مایه گذاشتن تا تونستن این متخلفین را دستگیر نمایند .چندین مرتبه که در تعقیب این افراد بودند بسمتشان شلیک شده و آنها توانسته اند با در اختیار داشتن موتورهای CRM بسیار حرفه ای از محلکه بگریزند.بنده بعنوان یکی از حامیان حیاط وحش و محیط زیست عاجزانه از قضات این پرونده و دیگر مسئولین مربوطه تقاضا دارم عادلانه از حقوق پایمال شده این موجودات بی گناه دفاع و در صورت لزوم با در نظر گرفتن تمام شواهد عینی موجود در پرونده نظر قطعی و منصفانه اعلام و دل تمام دوستاران حیات وحش را شاد کنند. با اعمال چنین احکامی هرگز نمیتوان امید به بهبودی اوضاع داشت و کشتار این حیوانات در طبیعت شدیدتر از گذشته و جسارت متخلفین بیشتر خواهد شد .

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

  28. هادی می‌گوید:

    کاش یک گلوله میزدن وسط سینه اش
    چقدر انسان میتونه پست باشه

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  29. سهیلا می‌گوید:

    باید قاضی خودش دلسوز محیط زیست باشه
    در ضمن قاضی اگه می خواست می تونست از تویه همین قوانین دست و پا شکسته قانونهایی رو استخراج کنه که اصلا مجازات رو بدتر کنه

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  30. سارا می‌گوید:

    والا این همه کشتار این حکمش نبود که دادن یعنی هیچی!
    اینا رو باید همون جا که گرفت زد کشتشون دقیقا همون کاری رو باهاشون کرد که این وحشی ها با حیوونای زبون بسته می کنند یا حبس ابد بهشون داد
    خدا لعنتشون کنه امیدوارم طبیعت خودش ازشون انتقام بگیره و میگیره

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  31. مهشید می‌گوید:

    واقعا متاسفم…..اصلا زبونم از بیان هر حرفی قاصره…
    از عصبانیت نمیدونم چیکار منم….
    این قاضی ها نمیدونند باید جواب پس بدن؟؟…

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  32. hasan می‌گوید:

    اینها دست کمی از تکفیری ها ندارند اگر فرصت بهشون بدهند با انسانها هم این کار رامیکنند

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  33. شاهین می‌گوید:

    فاجعست اینگونه احکام و این طرز برخورد با متخلفین طبیعت و حیات وحش کشور باعث شرمساری است
    در واقع این احکام چراغ سبزی است برای تخلف بیشتر حالا علتشو … خدا داند
    در عقب افتاده ترین و گرسنه ترین کشورهای جهان هم اینگونه با داشته های طبیعیشون برخورد نمیشه!

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  34. جواد می‌گوید:

    کاش قضات محترم کمی از وقت گرانبهای خود را به مطالعه در مورد پرونده های در دست برسی اختصاص دهند…

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  35. جواد می‌گوید:

    فقط میتونم بگم که متاسفم….

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  36. شکاربان می‌گوید:

    اگر دیده بان حذف نکنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بدون شرح
    “مسعود عالی خانی مدیر کل اداره حفاظت و مدیریت صید و شکار دراین مورد افزود : در حال حاضر اتاق فکری در مورد وضعیت صید و شکار در سازمان محیط زیست کشور تشکیل شده است که کارشناسان و مسئولان در این مرکز برای وضعیت صید و شکار تصمیم گیری می کنند.
    وی افزود: این اتاق فکر از ۲۵ نفر از استادان دانشگاه در رشته های مختلف محیط زیست ، اکولوژیست ، اخلاق ، جامعه شناسی ، اقتصاد و فقه تشکیل شده است و در آن موضوع شکار و صید و این که صید باید باشد یا نه و اگر باشد چگونه اجرا شود ، مورد بررسی قرار گرفت.
    عالی خانی اظهارداشت: اعضای این اتاق فکر به این نتیجه رسیده اند که باید شکار در گونه های مختلف جانوری به مدت ۵ و پرندگان به مدت ۳ سال متوقف شود اما هنوز این تصمیم گیری مکتوب نشده است”
    اتاق فکر بدون حضور حتی یک محیط بان؟؟!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

    • میثم می‌گوید:

      حتی یک محیط بان و یک شکارچی
      افرادی که بیشترین اطلاعات رو در این زمینه دارن ، با تمام وجودشون طبیعت رو لمس کردن و چند و چونش رو کامل میدونن…

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  37. سلام می‌گوید:

    همینه
    هر چی جرمت برگتر باشه، کیفرت کمتره
    این قانون اینجاست

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  38. kooshan می‌گوید:

    یکی از دوستان _ مارال _ اطمینان داده که به اداره محیط زیست منطقه احضاریه نرسیده
    اگر اداره با ذکر جزئیات بیشتر ابهامات را رفع کند روشن می شود که آیا شکسته شدن حکم اولیه نظر قاضی دادگاه بوده یا نتیجه مسامحه اداره محیط زیست منطقه ؟ و آیا اصولا در سیستم قضایی ما امکان ورود ادارات محیط زیست و سازمان حفاظت بعنوان شاکی در تخلفات محیط زیست هست ؟ جا داشت دوستانی که حقوقدان هستند بحث و تعامل بیشتری می کردند
    اینکار کمکی هم به ارتقای سطح دانش حقوقی _ زیست محیطی بقیه دوستان می کند

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  39. امید می‌گوید:

    نباید مجازاتش کم میشد..اما باز هم ۲سال به زندان میره و ۲۲ میلیون جریمه میده..درسته که در مقابله تخریبی که کرده خیلی کم هست اما همین هم باعث بازدارندگی و ترس بقیه میشه…

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

  40. همیار محیط زیست می‌گوید:

    لعنت بر شکار کش هایی که با بی فکری هاشون دارن حیات وحش ایران نابود می کن…

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  41. ستار می‌گوید:

    به محکمه رو بگو که چیست حقت لیک به پیش قاضی مرو گر بی زبانی از قدیم گویند که حیوان بی زبان است پس شاکی چه گوید؟ با زبان بی زبانی!

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  42. محمد می‌گوید:

    انشاءا… کسانیکه اقدام به شکاراین مخلوقات زیبای خداوندی نموده و همچنین مسبب این کشتارها میشوند همینطور بصورت ناجوانمردانه از صحنه روزگار حذف شوند و لعنت و نفرین خداوند بر آنها باد.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  43. علی برگر می‌گوید:

    شکارچی= تروریست طبیعت وحیوانات

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

  44. بسیجی.. می‌گوید:

    واقعا متاسفم خدا جای حقی نشسته قاضی محترم

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  45. حمید می‌گوید:

    هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>