برخورد کوبنده با متصرفین اراضی پارک ملی سرخه حصار

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: ۲۵۰۰ مترمربع از اراضی پارک ملی سرخه حصار تهران که از سال ۱۳۸۶ با دیوارکشی و احداث ساختمان، باغ و مغازه به تصرف گروهی از زمین خواران درآمده بود، با پیگیری اداره کل حفاظت محیط زیست تهران روز گذشته و با حضور نیروهای یگان ویژه و پلیس امنیت از متصرفین خلع ید و کلیه سازه های احداث شده تخریب گردید.

رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در این باره گفت: در فاصله سالهای ۸۶ تا ۸۸ چهار قطعه زمین جداگانه جمعا به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع در بخش هایی از پارک ملی سرخه حصار توسط افراد متخلف بصورت غیرقانونی تصرف گردید.

امامعلی یگانزاده افزود: این افراد پس از دیوارکشی و اشغال غیرقانونی این اراضی اقدام به احداث ساختمان مسکونی، انبار، درختکاری و احداث یک باب مغازه در اراضی مذکور نمودند.

به دنبال طرح شکایت توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران مبنی بر تصرف غیرقانونی ۲۵۰۰ مترمربع از اراضی پارک ملی سرخه حصار، پرونده در دادسرای مبارزه با زمین خواری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت.

یگانزاده گفت: در این مدت متصرفین با ارائه اسناد و مدارک جعلی سعی در انحراف مسیر پرونده داشته و با درخواست های مکرر برای کارشناسی مجدد و تجدیدنظر خواهی زمان رسیدگی به پرونده را طولانی نمودند.

نهایتا دادسرای مبارزه با زمین خواری استان تهران رای به محکومیت متصرفین، رفع تصرف تمامی اراضی اشغال شده و قلع و قمع کلیه بناها و ساخت و سازهای صورت گرفته صادر کرد. همچنین متصرفین به پرداخت جریمه نقدی و یک نفر از آنان به تحمل دوماه حبس محکوم گردید.

رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار گفت: به دنبال تایید این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران، روز گذشته با حضور نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت، کلانتری ۱۲۸ تهران نو، ۱۲۰ نفر از نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی، مامورین شهرداری منطقه ۱۳ و پرسنل جهادکشاورزی، حکم صادره اجرا گردید.

در جریان اجرای حکم که از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ بعدازظهر به طول انجامید، به وسیله دو دستگاه لودر و یک بیل مکانیکی کلیه ساختمان ها، دیوارکشی، حصاربندی، انبارها، درختان و یک باب مغازه بطور کامل تخریب و تمامی اراضی اشغال شده، رفع تصرف گردید.

امامعلی یگانزاده افزود: متصرفین نیز از ساعاتی قبل در محل اجرای حکم حاضر شده و افراد زیادی را جهت ایجاد درگیری و جلوگیری از اجرای حکم به همره خود به محل آورده بودند که با حضور پرتعداد مامورین انتظامی و نیروهای یگان ویژه، اجرای حکم بدون هرگونه درگیری صورت پذیرفت.

علی رقم ابلاغ زمان اجرای حکم به محکومین پرونده، متصرفین به تصور توانایی در جلوگیری از اجرای حکم وسائل و اثاثیه داخل منازل را تخلیه نکرده بودند که با اعزام ۳ دستگاه خاور و تعدادی کارگر، اثاثیه داخل ساختمانها پیش از تخریب، تخلیه و در کامیون ها بارگیری و به متصرفین تحویل داده شد.

برای مشاهده گزارش تصویری مرتبط کلیک نمایید

+644
-1
  

45 دیدگاه

  1. حسام می‌گوید:

    از این انسجام، هماهنگی و جدیت و برخورد با زمین خواران هم لذت بردم و هم شگفت زده شدم!
    خداییش فکرشم نمی کردم این صحنه هارو ببینم
    فکر میکنم بخش زیادی از این موفقیت هارو باید نتیجه تلاش ها و پیگیری های آقای یگانزاده رئیس اداره پارک بدونیم که از وقتی این سمت بهشون واگذار شده انصافا دستاوردهای خوبی در مجموعه حفاظتی جاجرود حاصل شده چه در زمینه شکار و صید غیرمجاز و چه در حوزه تخریب و تصرف اراضی
    به ایشان و تیمشون خسته نباشید میگم

    پر طرفدار Thumb up 46 Thumb down 2

  2. مجید (حیوانات نگینهای آفرینشند) می‌گوید:

    کاش با همه قانونشکنان با همین قاطعیت برخورد میشد

    پر طرفدار Thumb up 35 Thumb down 5

  3. علیرضا می‌گوید:

    به جای این قشون کشی بهتر نبود از اول نمی ذاشتن اینا ساخته بشه!!
    اینا که یک شبه ساخته نشدن که!! امان از شو بازی

    داغ Thumb up 28 Thumb down 26

    • أمیر أمینی می‌گوید:

      به جای حرف بی اساس زدن الان نباید از کسانی که پیگیر این کار بودن تشکر کنی؟

      پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 4

    • مالباخته می‌گوید:

      این شو نیست…..اقدام عملی برای حل یکی از مشکلات ایجاد شده در دولتی است که………..بگذریم!

      “در فاصله سالهای ۸۶ تا ۸۸ چهار قطعه زمین جداگانه جمعا به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع در بخش هایی از پارک ملی سرخه حصار توسط افراد متخلف بصورت غیرقانونی تصرف گردید.”

      به تاریخ ساخت و ساز دقت کنید! بارها از صد زبان و به صد بیان گفته شد که در دولت قبل محیط زیست، منابع طبیعی، جنگل، حیات وحش و….به کلی تعطیل و به یک ساختمان متروکه‌ی در حال انهدام تبدیل شده بود…این فقط یک نمونه‌ی نزدیک و دم دست هست که بدلیل قرار گرفتن در تهران، حساسیت موضوع و رسانه‌ای شدن، به این سرانجام رسید وگرنه حجم واقعی تخریبها (در هر زمینه) بخصوص در نقاط دوردست را فقط خدا میداند

      از کسانی که ساختمان نوستالژیک وزارت کشاورزی را میفروشند و آن را صرف تامین هزینه جاری دولت میکنند چه توقعی میتوان داشت……ابعاد واقعی خسارتهای دولت قبل به این زودیها آشکار نخواهد شد……..

      اینها در فاصله چند ده کیلومتری ساختمان مرکزی محیط زیست، حال و انگیزه و همت و فهم لازم برای جلوگیری از ایراد خسارت به منابع ملی را نداشتند و زیر گوششان اراضی پارک ملی ساختمان سازی می‌شد و مثل آدمهای منگ فقط تماشاچی بودند. می‌شد از اینها انتظار داشت وسط کویر جلوی ساخت جاده‌ی گزو را بگیرند؟

      پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 1

    • امین منصوری می‌گوید:

      چرا دیگر درختان را تخریب کردند آنهم در این فصل درختکاری؟ واقعا که از محیط زیست بعیده درختان را نابود کند.

      پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 9

      • AHOO می‌گوید:

        اون درختها گونه های غیر بومی در پارک ملی هستن
        این حرف مثل اینه که از روی دلسوزی ماهی قرمز رو توی رودخونه آزاد کنیم

        پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 6

      • مالباخته می‌گوید:

        جناب منصوری
        اتفاقا یکی از مهمترین کارهایی که انجام دادند تخریب (؟) درختان بود….باید درختها رو به کلی ریشه‌کن بکنند بدون توجه به سن و سال درخت و فصل درختکاری و …….

        اینها در مورد زمین هیچ ادعایی نمیتوانند داشته باشند….تصرف اراضی ملی نه تنها جایی برای ادعا باقی نمیگذاره که خودش جرمه و مستوجب مجازات……

        اما در مورد درخت اینها میتوانند بعدها مدعی “حق ریشه”‌ بشوند و مدتها دردسر درست کنند……اگرچه از بین بردن درخت خوشایند نیست ولی گاهی اوقات لازمه…..درخت رو بعدا میشود مجددا کاشت ولی کوتاه کردن زبان اینها خودش به یک داستان تبدیل میشه……

        باید خاک منطقه رو توبره کش و از وجود هر گونه آثار اینها پاک کنند……..کسانی که با کمال اعتماد به نفس در مجاورت پایتخت در پارک ملی خانه و باغ و مغازه!! میسازند استعداد هرگونه زیاده‌خواهی دیگری رو هم دارند…..

        کارشناسان سازمان محیط زیست به ظرایف کار خودشون وارد و مسلط هستند…..به نظر میرسه که سازمان آرام آرام داره از کمای هشت ساله خارج و به جایگاه گذشته خودش برمیگرده……

        پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 4

    • وحید.ب می‌گوید:

      دوستان به حرفهای منطقی چرا رای منفی میدید؟

      پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 2

      • أمیر أمینی می‌گوید:

        من نمیدونم این یگانزاده تا حالا کجا بوده ولی از اینکه الان خجیر و سرخه حصار رو مدیریت میکنه خیلی خوشحالم.
        این مرد واقعا عاشق محیط زیسته و خیلی مدیر تواناییه امیدوارم تو پست های بالاتری ازش استفاده کنن.

        پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  4. کوشان مهران می‌گوید:

    خشم بیش از حد گرفتن وحشت آرد و لطف بی وقت هیبت ببرد نه چندان درشتی کن که از تو سیر گردند و نه چندان نرمی که بر تو دلیر شوند.

    درشتی و نرمی به هم در به است

    چو فاصد که جراح و مرهم نه است

    نه مر خویشتن را فزونی نهد

    نه یکباره تن در مذلّت دهد

    بگفتا نیک مردی کن نه چندان

    که گردد خیره گرگ تیز دندان

    احسنت!

    در تهران باندهایی بودند که شبانه در زمین مرد مصالح ریخته و به سرعت چهاردیواری علم کرده و عده ای زن و مرد و بچه کرایه ای را بهخ عنوان خانواده های مستضعف نما ساکن کرده تا مالک نگون بخت زمین مستاصل گردیده و سپس بعد از بالا کشیدن زمین و یا پرداخت بهایی بسیار ناچیز آن افراد را بیرون برده و آلونک ها را کوبیده و به آپارتمان بدل می نمایند.

    لطفا گمان نفرمایید که نگارنده از روی شکم سیری این حرف های بگیر و ببند را می زند.
    حاشا و کلا!
    هنوز هنگامی که شاهد صحنه اسباب کشی خانواده ای می باشم پشتم تیر کشیده و عرق سردی بر مهره های کمرم در می غلتد(خجالتی و شرمی هم از بازگو کردن این حقیقت ندارم).

    ولی دست اندازی به سرخه حصار تنها و تنها از روی زمین خواری بوده است. تهران بافت فرسوده ای دارد در تمامی کشورهایی که مدیریت شهری در آنجا حاکم می باشد بجای افزایش افقی شهر و فشار بر مدیریت خدمات شهری و حمل و نقل در پی بهسازی بافت فرسوده می باشند:

    isdle.ir/news/index.php?news=8742

    باید قاطعانه با متصرفان ریه حیاتی و گلوکاه تهران برخورد آهنین نمود.

    در نواحی جنگلی مرسوم بوده که چوب دزدان و زمین خواران عده ای زن را به عنوان جیغ زن تحت استخدام داشتند که هنگامی که سازمان جنگل ها قاطعانه با زمین خواران و چوب دزدان برخورد می نمود این زن ها سوار بر وانت به محل و یا بر در سازمان های جنگل بانی رفته و با جیغ و فریاد به عنوان خانواده های فوق مستضعف سعی در آزادی متخلفان و فراری دادن ماموران داشته اند.

    البته هرگاه سنبه ماموران پر زور بوده با تیراندازی هوایی این زنان فربه و گنده با جیغ و فریاد فرار نموده و زمین از دمپایی و کفش فرش می گردید.

    اگر شرط بر حق بجانبی تخلف و دزد است پس مکن نوعی چرا باید پی بی پولی و کار و زحمت را بتن مالیده و مانند حضرات با زمین خواری و چوب دزدیراه صد ساله را یک روزه نپیمایم؟

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

    • سیروان می‌گوید:

      جناب آقای کوشان مهر ، من با قسمت اول صحبت شما که درباره نرمی و خشونت بود مخالفم چون بر این با باورم که اگر متخلفین که به اراضی ملی و حیات و حیات وحش این مملکت دست درازی می کنند همینطور با قاطعیت برخورد شود دیگر شاهد نابودی سرمایه های ملی نخواهیم بود
      به نظر aما متخلف و شکارکش جز زبان زور چیزی می فهمد؟؟؟؟؟

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

  5. مهسا می‌گوید:

    این حرکت لازم بود و باید ادمه پیدا کند.

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 1

  6. آریان می‌گوید:

    حیات وحش ما وارد برهه ی جدید تدبیر و امید می شود.

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 4

  7. علی می‌گوید:

    باید این خبر از رسانه ملی هم پخش بشه

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  8. همیار می‌گوید:

    ضمن تشکر از پاسخ جامع و کامل جناب مالباخته
    اظهار نظرهای غیر منطقی و بهانه جویانه و کودکانه برخی از دوستان واقعا جای تعجب دارد!

    مثلا آقای منصوری که فرموده اند: “چرا دیگر درختان را تخریب کردند…”
    برادار عزیز هرگونه دخل و تصرف در پارک ملی ممنوع است و شما اگر در محدوده پارک ملی یک گونه گیاهی جدید مثل یک درخت غیربومی بکارید تخلف انجام داده اید. گونه گیاهی یا جانوری غیربومی نباید به پارک های ملی منتقل شود.

    یا آقای علیرضا که فرمودن: “به جای این قشون کشی بهتر نبود از اول نمی ذاشتن اینا ساخته بشه! امان از شو بازی”
    دوست عزیز اگر دوره مدیریت قبلی به یک منطقه آسیب رساند مدیریت جدید نباید درصدد برخورد با تخلفات قبلی باشد و این اسمش میشه شو؟
    شما اگر مدیر جدید پارک ملی سرخه حصار بودین ساخت و سازهای غیرقانونی که در دوره مدیریت قبلی انجام شده را رها میکردین و میگفتین ولش کن شو بازی درنیاریم؟؟!!
    واقعا برای اینگونه دیدگاه ها متاسفم

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 6

    • امین منصوری می‌گوید:

      خانم یا آقای همیار من برای نظرات شما متاسفم. در ادیان شکستن شاخه درخت به شکستن بال فرشتگان تشبیه شده است. به هر حال درختان را نابود کرده اند حالا چه میخواهد بومی باشد یا نباشد. شما هم نام همیار بروی خود ننهید چون با این اظهار نظرات سازمان را زیر سوال میبرید. از این ویلاها هم در پارکهای ملی زیاد وجود دارد، امیدوارم زورشان به همه برسد و تمام ویلاها را تخریب کنند، البته بدون درختان.

      داغ Thumb up 10 Thumb down 8

      • shiva می‌گوید:

        آقای منصوری من با وجود اینکه از قطع درحتان واقعا متنفرم با نظر شما موافق نیستم… چون این منطقه یک منطقه ویژه حفاظت شده هست و گونه های زیستی خاص خودشو داره… اگر گونه غیر بومی وارد این محیط بشه .. حالا چه جانوری چه گیاهی ممکنه باعث آسیب یا حتی انقراض گونه های بومی منطقه بشه.. ولی اگر این درحتان در سطح شهر بودند باید جلوی این کار گرفته میشد …

        پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

        • امین منصوری می‌گوید:

          با درود به خانم شیوا .ممنون میشم اگه لطف کنید ، دلایل علمی آسیبی را که این درختان غیر بومی به طبیعت وارد میکنند،بیان فرمایید.با تشکر

          پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

          • شکارچی می‌گوید:

            من در این بحث با طرز فکر جناب منصوری کاملا موافقم. تو تمام مناطق حفاظت شده ما انواع باغ و بستان و درختان غیر بومی وجود داره اما هیچ انتقادی نسبت به اونا نمیشه؛ پس اگه اینجوری باشه باید اونارم قطع کنن اما این کار درست نیست هر چی باشه کاشته شدن و باید بمونن تا به سرسبزی بیشتر طبیعت کمک کنن. تازه بسیاری از دوستان شکارچی من انواع درختان رو کنار رودخانه ها یا چشمه ها غرس میکنن تا کمک حالی باشه برای طبیعت و زیبایی بیشتر اون

            موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

          • shiva می‌گوید:

            آقای منصوری و آقای شکارچی … من واقعا خوشحالم که افراد زیادی مثل شما هنوز هستند که دلسوز طبیعت و حامی فضای سبز باشند… چون واقعا داشتم از این همه ویرانی محیط زیست به دست افراد نا امید میشدم…
            ولی در جواب باید بگم که شاید به گفته شما در تمام مناطق حفاظت شده ما دخل و تصرف های زیادی صورت گرفته و انواع تخریب ها انجام شده .. حتی با کاشت درختانی که هیچ ربطی به اون محیط نداشتند .. اما فکر نمیکنید باید جلوی اضافه شدن بر این خرابی ها گرفته بشه؟؟
            .
            آقای منصوری اگر شما یک سرچ معمولی در مورد محیط های زیستی بکر که انسان ها با یک ندانم کاری یک گونه غیر بومی رو به محیط اضافه کردند انجام بدید و نتایج دراز مدت اون اقدام رو ببینید کاملا حرف من رو تایید میکنید… چون در بعضی مواقع اون گونه غیر بومی چه جانوری چه گیاهی ممکنه حکم یک جور مهاجم رو برای ساکنین محیط داشته باشه و با تکثیرش محیط رو از حالت عادی در بیاره و بعضی گونه های بومی رو به خطر بنداره…

            پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  9. مسعود شکیبا می‌گوید:

    درود بر یگانزاده ها
    و درود بر هر کسی که تو این مورد تلاش و همکاری کرد
    بی تدبیری برخی مسئولین در گذشته؟ چقدر باعث جری و گستاخ شدن متخلفین شده که نیاز باشه از ۱۲۰ نفر نیروی یگان ویژه استفاده بشه!
    امروز در خبرها داشتیم زیر پای دماوند عزیز در ارتفاع بالای ۳۰۰۰ متر معدنی که قبلا توسط سازمان متوقف شده بود دوباره شروع به کار کرده مدیر اون معدن هم که با عنوان صاحب معدن! ازش نامبرده میشد میگفت مسئولان سازمان تخلف کردن!
    البته در اون منطقه معدن زیاد هست
    پول، پول میاره و پول، قدرت و نفوذ میاره
    امیدوارم این مورد پیگیری بشه

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  10. کوشان مهران می‌گوید:

    بیاد دارم که در چند سال گذشته سازمان فضای سبز شهرداری تهران چند هکتار از اراضی را در حوالی سرخه حصار و یا تلو به زیر کشت یکپارچه درخت زیتون درآورد و پس از مدتی هم محیط زیست تهران تمامی نهال های زیتون را کند.

    و چه کار نیکو و پیشگیری بجایی بود جذف درختان زیتون از زیستبوم طبیعی تهران.

    لطفا کمی پیش از کلفت کردن رگ گردن در فضای مجازی الگوی پوشش جوامع درختی اطراف تهران و بویژه مجموعه جاجرود در را نظر داشته باشید.

    درخت زیتون گونه بومی تهران نبوده و در زیر زیتون همچون کاج سوزنی برگ ولی با شدت کمتری گیاهان علوفه ای کمتری می روید. حال تصور نمایید در جنگل زیتون رشد یافته قوچ و میش البرز مرکزی چه علوفه ای برای چرا خواهد داشت. به دلیل قرق دویست ساله شدید و منع بوته کنی بوده که هنوز در مجموعه جاجرود لکه هایی از درختان بنه(پسته کوهی) برجای مانده اند که از دیرباز با زیستبوم منطقه سازگار بوده اند.

    در چند سال پیش و گمان دارم به هنگام دامنگیر شدن تب طرح طوبی کاشت زیتون در همه جای ایران بدون در نظر داشتن شرایط زیستگاه رونق گرفت. یک مثال ساده از کاشت گونه های درختان غیر بومی اکالیپتوس می باشد که در زمستان سرد دهه ۱۳۸۰ بسیاری از درختان اکالیپتوس تهران بویژه در مناطق شمالی خشک گردید ولی پایه هایی در حوالی میدان آزادی پابرجا ماندند.

    جدا از بحث سازگاری با شرایط محیط کاشت درختان یکی از حقه های زمین خواران دوست داشتنی می باشد. در نواحی جنگلی که زمین باب دندان زمین خواران است رسم شده که پس از آتش زدن جنگل این مستضعف نمایان عزیز مشتی گندم و جو بر زمین ریخته و پس از شکایت احتمالی منابع طبیعی، بسته به قدرت نمایی ماموران ، خواه با گردن کج و گلویی بغض کرده و یا عربده کشان و چماق و بیل در دست مدعی کشت دیم گندم و جو شده و ماموران را حتی محکوم به عامل بیگانه بودند می نمایند و این در حالی است که سال ها از بزیر کشت بردن دیم زارهای اطراف به ویلاهای کج و کوله گذشته است.

    پس از غصب زمین این گروه جای خود را به ریزندگان مصالح و شن دزدان داده تا به سرعت زمین مورد نظر را تغییر کاربری می دهند. یکی از شگردهای حضرات کاشت نهال درخت است تا به بهانه عمران و آبادانی و افزایش تولید بتوانند منابع طبیعی و محیط زیست را سر دوانیده و سپس با کمک دوستان زمین ها را بالا کشیده و پول های شیرین مفت را مصروف تریاک (در نسل قدیم) و شیشه (در نسل جدید) نموده و جز خرید انواع خودروهای مدل بالا به مشغولیت های دیگری بپردازند که دیگر گفتن آنها در اینجا جایز نمی باشد .

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  11. کوشان مهران می‌گوید:

    این دو نوشتار هم شاید دلیلی بر این واقعیت باشد که چرا در این کشور عده ای با پشت گرمی کامل دست به بلعیدن عرصه و اعیان زیستگاه ها زده و با این وجود بزرگان محیط زیست ما به این خیالند که به دست ۷۵۰ محیط بان تفنگ داده و الباقی به پژوهش علمی (بخوانید بیگاری رایگان) برای تحلیل بودجه های پروژه های چرب و شیرین بپردازند:

    amirsar.blogfa.com/post-289.aspx
    و
    isdle.ir/news/index.php?news=8696

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  12. همیار می‌گوید:

    سلام
    با تشکر از آقای میرانزاده و آقای یگانزاده
    این زمین هارو رییس قبلی پارک به فنا داده بود

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  13. soran می‌گوید:

    درود فراوان بر جناب آقای یگانزاده که حقیقتا پاسدار محیط زیست می باشد

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  14. پروین می‌گوید:

    تعداد این قانون شکنان زمین خوار زیاد هستند
    دولت اگر اراده کنه خیلی خوب میتونه دست اینها رو از زمین خواری کوتاه کنه
    در این چند دهه گذشته شاهد خیلی تصرفات ایچنینی بوده ایم و خیلیها ثروتهای باد آورده را از همین زمین بدست آورده اند.(اینها هم که دستشان از این زمین کوتاه شد از ضعیفهاش بودند خیلی دم کلفت ترهاش هنوز راست راست راه میرند و زمین خواری میکنند و کسی هم جلودارشان نیست.)

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  15. ساناز می‌گوید:

    آهان این شد یه حرکت امید وار کننده و قشنگ، دستتون درد نکنه عالی بود خوشحال شدم

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

  16. بی نام می‌گوید:

    ممنون از زحمات شما دوستان و نیروی انتظامی محترم
    واقعا چه آدمهای بی شرمی پیدا می شن!
    می خواستن به زور اونجا زندگی گنند و چند سال بعد هم یه سندی چیزی بگیرند مثل خیلی از محلات تهران که اوایل دهه ۶۰ خانه هایی به این شکل ساخته می شد و دولت خراب می کرد
    بعد یه مدت هم به همشون سند دادند.یه قرون هم واسه اون زمینها پول ندادند.
    نمونه اینها رو می توانید اطراف اتوبان چمران بعد و قبل از پل مدیریت ببینید که شهرداری یه سری از آنها را در چند سال گذشته خراب کرد و به جاش فضای سبز درست کرد .

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  17. shiva می‌گوید:

    امیدوارم با خالی شدن این منطقه .. دولت اقدام به تصرف نکنه و اوضاع بدتر نشه…

    داغ Thumb up 4 Thumb down 4

    • shiva می‌گوید:

      خیلی جالبه برای من!!!! چرا همه سعی دارند چشمشون رو رو به حقیقت ببندند و خودشون رو گول بزنند؟؟؟؟؟
      این حرفی که من زدم خیلی جاها در ایران اتفاق افتاده و مطمئن باشید اتفاق خواهد افتاد… البته امیدوارم اتفاق نیفته… ولییییی …

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

      • زهره می‌گوید:

        دوست عزیز موارد مد نظر شما در دولت قبل اتفاق می افتاد که به علت سوءمدیریت ها و اهمال کاریهای دستگاههای ناظر و البته سوءاستفاده افراد سودجو از برخی نقط ضعف های موجود چنین مواری بسیار پیش می آمد ولی حقیقتا عزم دولت جدید بر مبارزه بی قید و شرط با هر گونه خلافی است که سرمایه های ملی مردم را در انحصار فرد یا افرادی درمی آورد که منافع شخصی خود را به منافع عموم و کشور ترجیح می دهند. متاسفانه جلب اعتماد مردم در این برهه از زمان کار بسیار سختی است ولی همین ایجاد فضای باز رسانه ای و حاکمیت نسبی آزادی بیان سبب اظهارنظرات منتقدانه و در عین حال سازنده صاحبان اندیشه در تبادل افکار و نظراتی خواهد شد که کشور را به سمت ترقی و پیشرفت سوق می دهد. تا زمانی که در انتقاد به روی آحاد جامعه باز نباشد و به تبع آن اصلاحات و بازنگری ها و تجدیدنظرها صورت نگیرد همچنان بر سر یک پله مانده ایم و گاه پایین تر و پایین تر می رویم. پس بیاییم با صبری طمانینه دولت را یاری کنیم و هر کجا نقطه ضعفی و یا سهل انگاری دیدیم از فرصت انتقاد بهره گیریم و در پیشرفت رو به جلوی کشور هماهنگ با دولت باشیم.

        موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  18. علی اکبر عشقی می‌گوید:

    امیدوارم همه دست اندازی ها به طبیعت با قاطعیت پاسخ داده بشه،

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  19. بصیر می‌گوید:

    با سلام
    اولین پارک ملی دنیا همین پارک ملی خجیر و سرخه حصار است که در گذشته به آن قرق می گفتند . بعضی از دوستان کم لطفی می کنند و بعضی تا حد بی انصافی پیش میروند. شبیه چنین اقدام مشترکی (گارد محیط زیست+یگان ویژه) در سنوات گذشته با وسعت بسیار وسیعتر بارها و بارها به انجام رسیده است ، هم در سرخه حصار هم در خجیر این بنظر جفاست که همت گذشته این محیط بانان را در سایه یک حرکت خوب امروز زیر سئوال ببریم همانهای که نامشان در محیط زیست مشتقی از نام … است البته (نه همه آنها) که هم این; نیز هیزم آتش هر دو جریان متضاد یعنی شکارچی متخلف و شکاربان هستند و بیشترین بهره مالی را از این سرزمین خدا چه مادی و چه ارتباطی برده اند امروز برای مدیر کل محترم ولی جوان تصمیم سازی می کنند (چه کند بینوا که جز این ندارد) آقای یگان زاده از مدیران خوب محیط زیست است اما این هیچ از شایستگی مدیران خدا ترس و متخصص گذشته نمی کاهد چرا باید زندگی و همه امور را بعضی از آقایان فقط سیاه و سفید ببینند. خلاصه آنکه بقول رهبر معظم انقلاب: در بیان نقدها انصاف داشته باشید.
    بصیر

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  20. مجتبی ام می‌گوید:

    کاش در تمام مناطق اینجور قانونی اجرا میشد نه فقط در پارک های ملی
    رفتم اداره منابع طبیعی برای شکایت از حصار کشی چاه زنی غیر مجاز تصرف بعضی از اراضی غیر مجاز. جواب ریس اداره جوابی بود که کامل منو دل سرد کرد
    میگم چاه دارن میزنند میگن این کار به ما ربط نداره مربوط به اداره ابفا هست میگم زمین ها رو کلا دارن حصار کشی میکنند جوابشون اینه که ما فقط اراضی رو واگذار میکنیم و مالکین تغیر کاربری میدن و دیگه کاری به ما نداره و اداره جهاد کشاورزی اجازه حصار کشی رو میده. میگم آقای ایکس این همه اراضی رو تصرف کرده جواب میدن آقای ایکس زمانی که شهرستان بخش بوده رفته شیراز و کلا سند برای این اراضی رو قانونی کرده و ما نمیتونیم این اراضی رو رو از تصرف کننده ها بگیرم
    حلا من ماندم کجا باید برم شکایت کنم
    این شهر هم در جنوب استان فارس قرار داره شهرستان گراش

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  21. afagh می‌گوید:

    مسئولین محترم سازمان حفاظت محیط زیست
    خوزستان پارک ملی دز را که بیاد دارید ۳ هفته قبل خبر تخلفات گسترده از همین سایت پخش شد ولی هنوز هیچ اقدامی نشده است.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  22. بصیر می‌گوید:

    با سلام
    متاسفانه باید بگویم آقای وحید ب درست می گوید با تعاریف امروز اصلا به سرخه حصار و خجیر پارک نمیشود اطلاق کرد اما مثل همیشه از گذشته بگویم یا مرحمی شود برای دلداری یا انگیزه ای شود برای تصمیمات فردایمان:
    این پاررک در سال ۱۱۷۴ تحت عنوان شگارگاه سلطتنی مورد حفاظت ویژه قرار گرفت یعنی قدمت ۲۱۹ ساله . آن زمان در ادبیات محیط زیست از اصطلاح پارک ملی خبری نبود اما از نظر مفهومی از کلمه قرق از لحاظ قانونی همان مستفاد می شد که امروز به آن پارک ملی می گوییم حال Yellowstone که تقریبا ۱۴۰ سال قدمت دارد ( ۱۸۷۲) را اگر با پارک ملی سرخه حصار و خجیر قیاس کنیم جز خجلت از بی توجه ای و غفلت ناشی از عدم اهتمام چه بگوییم و این نه تقصیر محیط بانی است که بر سنگ در بیابان با موتور چینی مشکی رنگ بی اصل و نسب تکیه زده نان جوی در خورجین دارد است بلکه از مقصرانی است که بر کرسی مناصب تصمیم گیر این چند دهه به بهانه نه به بها موجبات نابودی این مواهب خدادادی را بوجود آوردند دوست عزیز وحید ب باز بگذار بگوییم اولین پارک ملی جهان پارک همجوار تهران سرخه حصار و خجیر است.
    بصیر

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

    • وحید.ب می‌گوید:

      بصیر جان
      حق با شماست
      در ایالات متحده شکارچی بسیار است بزهکار هم بسیار ولی نمیدانم (واقعا” نمیدانم) چه کار کرده اند که در این پارک ملی فقط و فقط محقق و دانشمند ودانشجو و در حال تحقیق وتفحص هستند آنوقت ما اینجا….
      کاش یک صدم بودجه و امکانات و … یلوستون را کل محیط زیست ما داشت.

      پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  23. نوید می‌گوید:

    کسی از متصرفین خبر داره؟ کسی می دونه آیا اینها حاشیه نشین هایی فقیر بوده اند که جایی برای زندگی نیافته بودند یا زمین خوارانی بوده اند که با آژانس های املاک و برج سازان در ارتباط بوده اند.
    حفاظت از محیط زیست امر همه ماست ولی زندگی انسان ها هم بسیار مهم است.
    کسی از آینده و خانه و کاشانه این زمین خواران خبر دارد؟ آنچه از عکس ها می شود فهمید رو در رویی نیروی انتظامی با زمین خوراران نیست بلکه با مردمی ست که آلونکی برای سرپناه شان ساخته اند. چه کسی پیگیر خانه و کاشانه این زمین خواران شده است؟ نکند با حفظ محیط زیست یک کپر نشین دیگر٬ یک بی خانمان دیگر به جامعه اضافه شود.
    مساله زمین خواری در ایران ما سابقه ای طولانی دارد. سوال این ست که آیا با آقازاده ها که سابقه تصرف زمین دارند هم با همین قاطعیت برخورد می شود؟

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  24. شاهین می‌گوید:

    به این میگن ی کار درست و حسابی. اگه در همه بخشهای محیط زیست با همین قاطعیت عمل بشه میزان جرایم به حداقل خواهد رسید.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  25. بهزاد من می‌گوید:

    ببخشید ها…
    همچین هم این خبر درست درمون نیست، ای کاش یه سر به منطقه سرخه حصار بزنید و ببینید که داستان از چه قراره، رسما در مناطقی که پستاندارتن بزرگ مثل کل و میش و آهو زندگی می کنند خونه سازی و باغ سازی شده…

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>