کشف یک بره میش وحشی در کهنوج کرمان

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان محیط زیست شهرستان کهنوج حین گشت و کنترل در مناطقه آزاد اطراف روستای سنگ شتری از توابع شهرستان رودبار جنوب متوجه حضور یک بره میش وحشی در میان گله دام اهلی شدند.

رئیس اداره محیط زیست کهنوج در این باره گفت: محیط بانان ضمن انتقال بره میش وحشی وحشی به اداره محیط زیست نسبت به بازداشت صاحب گله اقدام نمودند.

………………..تصویر: بره میش وحشی کشف شده از یک چوپان متخلف در شهرستان کهنوج کرمان

حجت اله مرادی افزود: این چوپان متخلف پس از دستگیری به جرم زنده گیری یک بره میش وحشی به مقامات قضایی معرفی و پس از پرداخت مبلغ هجده میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست با دستور قاضی روانه بازداشتگاه گردید.

بره میش مذکور هم اکنون در حال تیمار و نگهداری در اداره محیط زیست می باشند.

فصل زاد و ولد پستانداران وحشی در مناطق گرمسیری کشور آغاز شده و زایمان ها در مناطق معتدل و سردسیر طی هفته های آینده آغاز خواهد شد.

نوزادان زنده گیری شده حیوانات وحشی حتی در صورت کشف و بازپسگیری از متخلفین به دلیل تغذیه دستی، انس با انسان و عدم آموزش مهارت های لازم جهت زندگی در طبیعت، قابلیت بازگشت به عرصه های طبیعی را ندارند و به ناچار می بایست ادامه زندگی خود در اسارت بسر ببرند.

+11
-64
  

15 دیدگاه

  1. سولماز می‌گوید:

    کوچولوی زیبا مامانتو چکار کردن ؟

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 6

    • مهدی : حامی حیات وحش می‌گوید:

      اگر دستگاه قضائی قاطعانه به وظیفه خود عمل کند وپس از جریمه یکی دوسالی هم متخلف را زندانی کنند و درحین سپری کردن مدت زندان اموزشهائی هم به این قبیل اشخاص داده بشه ، مطمئنا کمتر شاهد این قبیل اقدامات خودخواهانه خواهیم بود…

      پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 2

      • پروین می‌گوید:

        آقای مهدی در سایت زیست نیوز از حکم یک قاضی دوستدار محیط زیس نوشته شده بود که در این حکم یک متخلف شکار غیر مجاز همیار محیط بان شده بود و قاضی او را ملزم به تهیه یک پروژه درباره پرندگان آن منطقه کرده بود که بسیار جالب بود.

        پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

        • مهدی : حامی حیات وحش می‌گوید:

          با سلام خدمت خانم پروین ، روز چهارشنبه گذشته بنده درماشین از طریق رادیو پیگیر اخبار بودم، در خبری محیط زیستی گوینده اعلام نمود درکازرون یک شکارچی ۱۸ساله که اقدام به شکار ۲پرنده در، دریاچه پریشان نموده بود دستگیر وطی حکمی از طرف قاضی پرونده ضمن پرداخت خسارت وارده به محیط زیست ،شکارچی فوق ملزم شد…یک پروزه تحقیقاتی جامع درموردپرندگان ان منطقه تهیه وبه اداره محیط زیست منطقه تسلیم ونتیجه کار را به دادگاه ابلاغ نماید ؛ درضمن این فرد به محیط بانی افتخاری سازمان نائل شده بود.. حال نمیدانم این خبر با خبری که جنابعالی فرمودید یکی هست یا هرکدام خبری جداگانه هستند، درهرصورت بسیار حکم خوب ودرخور تمجیدی هست وامیدوارم سائر قضات محترم ان را سر لوحه کار خود قرار دهند.

          پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

        • مهدی : حامی حیات وحش می‌گوید:

          با سلام خدمت خانم پروین ؛ بنده درسایت زیست نیوز پیگیر این خبر شدم و به خبر جدیدی در این رابطه برخورد نمودم که گفتم شاید برای شما جالب باشد….

          انتشار حکم متفاوت یک قاضی در شهر کازرون استان فارس درباره جوانی که مرتکب تخلف زیست محیطی شده بود، تعجب ها را برانگیخت و همین رای که ۲۶ فروردین صادر شده بود، تشکر مشاور رییس سازمان حفاظت از محیط زیست از قاضی دوستدار محیط زیست را در پی داشت.

          قاضی در این پرونده به جای فرستادن جوان متخلف به زندان، او را موظف به پژوهشگری برای سازمان حفاظت محیط زیست کرد.

          بر اساس آنچه که جمال خداپرست رییس اداره محیط زیست شهرستان کازرون فارس گفته است، اسماعیل کهرم مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست از موضوع مطلع شد و در تماس تلفنی با ابوذر اسدی رییس دادگاه جره و بالاده کازرون قاضی رسیدگی به پرونده، قدردانی کرد و مقرر شده در آیینی از این قاضی تقدیر شود…..

          پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  2. RAPSON می‌گوید:

    این از ضعف محیط زیست است که کسی به خود جرات میده به راحتی بره میش وحشی قاطی گلش بکنه وقتی اجازه جذب محیط بان نمیدند نتیجه میشه این

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 4

  3. شمشاد کشتکار می‌گوید:

    چه بره میش بکر و چقدر زیبایی!
    آموزش و فرهنگ سازی مهمترین کاریست که سازمان محیط زیست باید انجام دهد!!!

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  4. reza می‌گوید:

    چرا نمی برن تو منطقه که بقیه گله هست شاید مادرش پیداش کنه

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 4

  5. مهدی حدادی می‌گوید:

    بی مادری سخته.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

  6. رضا می‌گوید:

    تو گله میبود احتمال زنده بودنش خیلی بیشتر بود تا اینکه از گوسفندای اوون چوپان جداش کردن….به احتمال زیاد میمیره.

    داغ Thumb up 3 Thumb down 4

  7. بابک می‌گوید:

    انشاالله ک بزرگ شه و سالم بمونه

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  8. علی م می‌گوید:

    واقعا هیچ راهی نیست که به طبیعت برگرده؟

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  9. reza می‌گوید:

    یک بره + مادر کشته شده = ۲ میش از حیات وحش حذف شد.
    بدلیل ضعف آموزش و راهنمایی و نداشتن علم که این حیون نمی تونه برگرده و گرنه تو دنیا به حیونایی که این مدلین مهاجرت یاد می دن.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  10. دوستدار محیط زیست و حیات وحش ایران می‌گوید:

    با این وضعیت چطور میتوان امیدوار بود که چرخه زیست بکار خود ادامه دهد تا موجب افزایش گونه های متفاوت جانوری کشور شود؟!
    تعدادی را با تفنگ میکشند در فصل زایش اینطور بره ها را میگیرند پس تعداد سمداران افزایش نمیابد و موجب کاهش گوشتخواران و سایر حیوانات دیگر میشود .

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  11. سیاوش می‌گوید:

    حیوان زیبایی بود!!!حیف

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>