تحویل یک بره میش وحشی زنده گیری شده به اداره محیط زیست کهنوج

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: یک بره میش وحشی زنده گیری شده توسط یکی از شهروندان کهنوج به اداره محیط زیست این شهرستان تحویل داده شد.

رئیس اداره محیط زیست کهنوج در این باره گفت: این شهروند مسئولیت پذیر که یک معلم است با مشاهده یک بره میش وحشی زنده در منزل یکی از بستگانش، ضمن آگاه سازی فرد متخلف از عواقب این اقدام غیر اخلاقی و غیر قانونی، بره میش را از وی گرفته و به اداره محیط زیست تحویل میدهد.

حجت اله مرادی افزود: این بره میش کوچک هم اکنون در اداره محیط زیست تحت مراقبت و تغذیه با شیر بوده و از سلامتی کامل برخوردار است ولی متاسفانه امکان رهاسازی مجدد آن در طبیعت وجود ندارد.

+2
-42
  

21 دیدگاه

  1. از جنوب خراسان می‌گوید:

    تفنگ ها به کنار ، این زنده گیری نوزادان از حیات وحش هم معضل بزرگی شده !
    اکثر این زنده گیری ها هم با کشتن حیوانات مولد همراه است .

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 7

  2. مهدی حدادی می‌گوید:

    درود بر همه آموزگاران
    یه مستند چند دقیقه ای هم میتونه جلوی این جنایات رو بگیره

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 0

  3. عسل بانو می‌گوید:

    تعداد این بره میشها زیاد شده.با اینها چه میکنند؟

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

  4. امید می‌گوید:

    واقعا این شکارچی ها چه جور آدمهایی هستند!
    واقعا توی شکار کردن و کشتن چه لذتی وجود داره؟
    چه لذتی داره که یه حیوون زیبارو با تیر بزنی و شاهد درد کشیدن و خون اومدن از بدنش باشی!

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 13

  5. kooshan می‌گوید:

    ممکن است بره تنها و سرگردانی را کسی سهوا از روی دلسوزی و بزعم خود بجهت حفظ جانش یا بعلت زیبایی و یا برای خوشحال کردن فرزند خردسالش به خانه ببرد در این موارد راه حل آموزش مردم برای دوری کردن از جانوران وحشی است تا آنها طبق طبیعت شان زندکی کنند که حتما دلخواهشان هم هست

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

  6. محمد ابراهیمی می‌گوید:

    با توجه به اینکه بسیاری از زنده گیری ها توسط روستاییان انجام میشه بهترین کار اطلاع رسانی وسیع از عواقب این کار و نشون دادن زشتی اون هستش
    ای کاش مستند ساز بودم و خودم برای این موضوع یک فیلم میساختم

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

  7. علی م می‌گوید:

    چرا این اتفاق اینقدر زیاد داره تکرار میشه

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

  8. سولماز می‌گوید:

    ای کاش می شد این موجود زیبا به طبیعت برگرده
    تو کشورهای خارجی فکر کنم یه کارهایی می کنند. تلویزیون چند وقت پیش نشان داد که تعداد زیادی از بچه های حیوانات که مادرشون توسط شکارچیها شکار شده در آفریقا توسط یه موسسه بزرگ شده بعد به طبیعت برگردونده می شوند حال از هر نوعی که می خواد باشه
    من فکر کنم دلیل اصلی که ماموران محیط زیست نمی تونند اونها رو برگردوند اینه ولشون می کنند تو پارک پردیسان و یه کمی سختی به خودشون نمیدند

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

    • شیر علی می‌گوید:

      سولماز جان درست میگه .امکان بازگشت این بره ها به طبیعت وجود دارد و محیطبانان میتوانند آنان را به سادگی در نزدیکی گله های میش یا بز و بره رها کنند و خودشان را به گله ها برسانند.اما محیط زیستی دلسوز کجا بود که این کار را انجام بده و فقط برای راحتی کار خودشان و گرفتن جریمه از طرف یک کلمه میگویند این بره دیگر مرده حساب می شود و نمیتواند به طبیعت بازگردد.در صورتی که اصلا چنین گفته ای درست نیست.

      داغ Thumb up 3 Thumb down 7

      • امیر امینی می‌گوید:

        دوست گرامی ممکن است بره به گله ملحق بشه امااین کافی نیست شرط لازم این است که یک ماده این بره را بپذیرد و به او شیر بدهد که امری بعید می باشد و به احتمال زیاد بره تلف می شود.ضمنا برگرداندن حیوانات به طبیعت کاری به شدت تخصصی و پر هزینه است و گونه هایی وجود دارند که تا به حال کسی نتوانسته آنهارا به طبیعت بازگرداند.مانند یوزپلنگ.
        در آفریقا چند سالیست که بانویی خیر خواه با هزینه شخصی مشغول کار وتحقیق و آموزش یوزهای جداشده از طبیعت است که تا کنون توفیقی در زمینه بازگرداندن حتی یک یوز هم برایش حاصل نشده.ضمنا مد نظر داشته باشید که هر گونه برای بازگشت به طبیعت متخصص خود را می خواهد.در حال حاضر با توجه به امکانات و بودجه سازمان و مسایل مهمتر و با اولویت بالاتر از این مسئله چنین امکانی وجود ندارد وگر نه بسیارند محیط بانان شریف و زحمتکش و عاشقی که حاضرند بدون هیچ چشم داشتی این کار را انجام دهند.آقای شیر علی شما چون شکارچی مسلک هستین ،از محیط بانان دل خوشی ندارین .

        پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 2

        • شیر علی می‌گوید:

          آقا امینی شما فکر کردی میشها بره یا شوهر خود را میشناسن.حق داری اینطوری فکر کنی چون فکر نکنم تا حالا گله قوچ و میش دیده باشی.من یه روزاول خرداد که رفته بودم از صبح تا عصر حدود ۸ساعت ۳ تا میش و ۱۱بره در دره نزدیکم بودن و ۸ ساعت آنها را زیر نظر داشتم وحدود ۲ ساعت از آنها فیلم برداری کردم، همه بره ها هم شیر میخوردن ، نمیخواهید که بگید میشها ۴ قلو زاییدن؟ بله مادر بعضی از بره ها یا سر زا مرده بود یا توسط شکارچی، بره هایشان هم زنده بودن و زندگی میکردن.قوچها هم اصلا بچه هایشان را نمیشناسن آنها بعد از جفتگیری گله را ترک میکنن.لطفا در هر موردی تحقیق کنین بعد نظر بدین.قدر ما شکارچیها را بدانید چون از هر زیست شناس و جانورشناس دانشگاه رفته ای بیشتر میدانیم، و از علممان درست استفاده میکنیم.

          موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 4

          • امیر امینی می‌گوید:

            بله، متاسفانه اگر بیش از این جواب شما را بدهم ،خودم زیر سووال میروم.شما هر جور دوست داری فکر کن

            پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  9. سرخپوست خوب می‌گوید:

    ای انسان دو پا !
    پناه بره های میش و بز مادرانشان هستند در کوهستان
    زندگی در کنار من و تو برایشان یعنی مرگ تدریجی. این برای تو افتخار است؟

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

  10. مهسا می‌گوید:

    ممنون از این آموزگار محترم برای فرهنگ سازی

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  11. محمدعاشق حیات وحش می‌گوید:

    اگه از کودکی از مادر جدا ت کنند میفهمی اون بره چه حالی داره ، هرچند انسان هم باشی درک میکنی نیاز نیست حتما جدات کنند …

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  12. پروین می‌گوید:

    نحوه اموزش زندگی در طبیعت در خیلی از گونه ها بیشر مواقع توسط یکی از والدین و گاهی توسط هر دو انها رمز زیستن ان گونه میباشد. در اتفاقهای نادر هم شاهد فرزندخواندگی در بین جانوران بودیم .فیلمی ساخته شده بود که داستانشاز این قرار بود که در مزریه ای دخترکی چند تخم مرغابی وحشی را پیدا میکند که مرغابیهای وحشی دیگر از انجا رفته بودند و این دختر جوجه ها را بزرگ میکند و برای اموزش پروازشان که حتما باید توسط والدین مرغابیها صورت میگرفت دچار اشکال میشود و بناچار تصمیم میگیرد که کایتی شبیه مرغابی درست کرد و به این طریق به انها اموزش داد. فیلم بسیار زیبایی بود .نامش از یادم رفته .

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  13. بابک می‌گوید:

    دروود به اون معلم متعصب وبافرهنگ.خداحفظش کنه

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  14. زهره می‌گوید:

    دوستان دقت کرده اند که شبیه این اتفاق خوب را باز هم در کهنوج شاهد بودیم. چوپانی که با مشاهده دو نفر که دو جوجه شاه بوف را زنده گیری کرده بودند و آن چوپان محترم ضمن اطلاع به اداره محیط زیست سبب نجات آن جوجه ها شد. این نشان می دهد که رسانه ای شدن یک خبر و پخش آن چقدر اهمیت دارد. مردم کهنوج ثابت کرده اند که خون ایرانی در رگهایشان جاری است. و ایرانی اصیل آنگاه که به اصلش بازمی گردد در مدنیت و تمدن سرآمد مردم جهان می شود.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  15. مصطفی می‌گوید:

    دمت گرم معلم خیلی مردی

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  16. RAPSON می‌گوید:

    معلم ای شمع فروزنده دوستت دارم.
    ممنون از این معلم و از آقای مرادی رئیس محیط زیست کهنوج
    مواظب این زیبای آفرینش باشید

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  17. BERETTA می‌گوید:

    فعلا دور دوره بره شکاره
    فقط خدا رحم کند در دور بعدی شاهد چه ظلمی به طبیعت و حیات وحش هستیم

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>