مجازات عامل کشتار حیات وحش در کردستان به دلیل سوابق اجتماعی از یک سال حبس به دو سال ممنوعیت از شکار کاهش یافت!

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: در آبان ماه سال ۱۳۸۹ نیروهای هنگ مرزی کردستان متوجه یک فرد مسلح در نقطه صفر مرزی شده و وی را دستگیر نمودند.

مرزبانان پس از دستگیری فرد مسلح متوجه یک لاشه شکار به همراه وی شده و متهم را به نیروهای یگان محیط زیست شهرستان سروآباد تحویل می دهند.

محیط بانان در بازرسی از فرد متخلف متوجه شدند این شکارچی بیرحم یک بزغاله وحشی شش ماهه را هدف گلوله قرار است. همچنین از وی یک قبضه اسلحه شکاری نیز کشف و ضبط گردید.

………………تصویر: لاشه بزغاله وحشی ۶ ماهه کشف شده از شکارچی متخلف در آبان ماه ۱۳۸۹

متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شده و به جرم شکار غیرمجاز به پرداخت ۲۰۰ هزار تومان جزای نقدی و ۵۶۰ هزار تومان بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست (بر اساس نرخ مصوب در سال ۸۹) محکوم گردید.

این متخلف حرفه ای به نام ل.ی که بازنشسته یکی از ارگانهای مهم دولتی و از افراد بانفوذ بوده است همچنان به کشتار حیوانات ادامه داده تا اینکه در بهمن ماه ۱۳۹۱ همیاران محیط زیست متوجه حضور وی برای انجام شکار غیرمجاز در ارتفاعات منطقه حفاظت شده کوسالان شده و موضوع را به اداره محیط زیست سروآباد اطلاع می دهند.

رئیس وقت اداره محیط زیست شهرستان سروآباد در این باره گفت: در بهمن ماه ۱۳۹۱ همیاران محلی گزارش داده اند که ل.ی برای شکار کل و بز وحشی وارد منطقه شده است.

مراد حمیدی افزود: بلافاصله به همراه محیط بانان عازم منطقه شدیم اما با توجه به بارش برف سنگین برف زمانی به ارتفاعات رسیدیم که شکارچی منطقه را ترک کرده بود.

پس از آن طی هماهنگی با دادستان برای دریافت حکم قضایی و بازرسی از منزل شخصی وی اقدام نمودیم.

متاسفانه پیش از دریافت حکم ورود به منزل، متخلف را از تلاش ماموران برای بازرسی از منزل وی آگاه کرده بودند. بنابراین زمانیکه وارد منزل ل.ی شدیم هیچ آثاری از اسلحه و ادوات جرم در منزل وجود نداشت و حتی یخچال خانه از مرغ و گوشت حیوانات اهلی نیز تخلیه شده بود.

از آنجاییکه از اقدام به شکار غیرمجاز توسط وی اطمینان داشتیم از دادستان دستور قضایی تفتیش گوشی تلفن همراه متخلف را دریافت نمودیم.

تصویر بدست آمده از گوشی تلفن همراه شکارچی متخلف مربوط کشتار یک کل وحشی بالغ در بهمن ماه ۱۳۹۱

مراد حمیدی گفت: مطمئن بودیم این فرد و همراهانش از صحنه های شکار تصویربرداری نموده اند. همانطور که پیش بینی میشد در جریان بررسی گوشی تلفن همراه متخلف تصاویری از کشتار یک کل وحشی بالغ بدست آمده و متهم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

ل.ی در ابتدا مدعی شد تصاویر بدست آمده مربوط به موضوع شکار وی در سال ۱۳۸۹ بوده است اما با دستور قاضی پس از بررسی پرونده قبلی مشخص گردید تخلف شکار سال ۱۳۸۹ مربوط به بزغاله ای ۶ ماهه و تصاویر بدست آمده از گوشی موبایل مربوط به یک کل وحشی حدودا ۷ ساله می باشد.

تصویر بدست آمده از گوشی تلفن همراه شکارچی متخلف مربوط کشتار یک کل وحشی بالغ در بهمن ماه ۱۳۹۱

پس از ماهها تحقیق و بررسی و اختلاف واضح تصاویر کشتارهای صورت گرفته در دو پرونده، بر اساس مدارک موجود متهم از سوی شعبه اول دادگاه عمومی شهرستان سروآباد مجرم شناخته شده و به جرم شکار غیرمجاز یک کل وحشی بالغ به تحمل یک سال زندان محکوم گردید.

با تقاضای متهم پرونده به شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان ارجاع گردید. در جریان رسیدگی به پرونده در دادگاه تجدیدنظر با وجود اینکه تفاوت تصاویر شکارهای صورت گرفته در سال ۸۹ و ۹۱ و بروز تخلف کاملا محرز و مورد تایید دادگاه تجدیدنظر نیز بود، مجازات متهم به دلیل شرایط سنی (سن بالا) و سوابق اجتماعی از یک سال حبس تعزیری به دو سال تعلیق حبس و ممنوعیت شکار در این مدت کاهش یافت.

جای بسی تعجب است متهم سابقه داری که در سال ۱۳۸۹ نیز به اتهام شکار غیرمجاز دستگیر و از سوی دادگاه مجرم شناخته است، پس از ارتکاب مجدد به همان جرم، محکومیت وی به دلیل سوابق اجتماعی درخشان تا این حد کاهش می یابد!

+23
-2334
  

59 دیدگاه

  1. مجید (حیوانات نگینهای آفرینشند) می‌گوید:

    فقط باید متاسف بود
    این باعث پررو شدن بقیه یاقیان حیات وحش میشه و بس

    پر طرفدار Thumb up 60 Thumb down 6

  2. مهدی حدادی می‌گوید:

    قاضی یعنی نماینده نماینده از همه ملت ایران …
    واقعا متاسفم.

    پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 2

  3. سولماز می‌گوید:

    خوش به حالشون . این فقط باعث پررو تر شدن و وحشی تر شدن این موجودان دو پا می شه که حیف اسم انسان رو اینها باشه . قابل مقایسه با اون چوپان مهربون نیست . یه روز مثل اون شکارچی که از دره پرت شد اینم تقاص کارهایش را می بیند. اون روز نزدیکه

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 2

  4. دستان علوی می‌گوید:

    با سلام و درود
    شهری که شه و شحنه و شیخش همه مستند
    شاهد شکند شیشه که بیم عسسی نیست(فرخی)
    مطمئنا اینگونه تشویق ها تاثیری در فرهنگ زیست محیطی فرد خاطی ندارد ! میشد با دادن دو سال مجوز شکار تمامی جانوران در ایران و تعدادی مجوز شکار شیر و فیل و ببر و کرگدن در کشورهای دیگر ، این فرد سالخورده(!!!) را تشویق نمود .
    با سپاس
    حامی گرگ های ایران

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 3

  5. مجید معتمدی می‌گوید:

    واقعا جای تاسف داره
    این همه تلاش محیطبانان برای دستگیری، این همه تلاش برای بدست آوردن مدرک و اثبات جرم درحالیکه معلوم نیست طرف چکاره بوده که حتی قبل از ورود مامورین به خونش خبر دار شده و آلات جرم رو پاکسازی کرده!

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 2

  6. زهره می‌گوید:

    چه سوابق درخشانی؟!
    یک فرد هر چقدر هم حسن سابقه داشته باشد با وجود چنین جنایاتی که تصاویر آن حیوانات مظلوم و معصوم و سلاخی شان خود گواه است دیگر جایی برای تخفیف رای صادره باقی نمی گذارد؟!
    چنین افرادی تجسم مطلق بربریت و توحش اند.
    دیدن چنین تصاویری ناخودآگاه احساسی عجیب در من برمی انگیزد! احساس نفرت از خودم و از همنوعانم که در قرن بیست و یکم میلادی چقدر آسوده و بی خیال به جان حیوانات بی پناه و زیبای سرزمینمان تعرض می کنیم.
    لعنت خداوند بر او به تعداد حیوانات بی گناهی که بیرحمانه کشت و سلاخی کرد.
    شاهدان نامرئی خلقت که ناظر لحظه های حیات نکبت بارش بوده اند!
    مطمئن باشد طبیعت خود قدرتمندترین منتقم است.

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 2

  7. داریوش می‌گوید:

    راستی اون کسی هم که گوزنهای زرد ایرانی رو در پارک ملی دنا کشت بازنشسته همون ارگان مهم (اسمشو نبر) بود بهمین خاطر آزادش کردن میدونستید اینو؟

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 1

  8. مهدی جعفری می‌گوید:

    یک رای باید بنا به چه تشخیصی تو این قوه به اصطلاح عدالت محور صادر بشه؟؟؟
    این آقای به ظاهر دارای سابقه اجتماعی ببین چه شخصیتی داشته که حالا دوبار فقط به جرم کشتار حیوانات وحشی دستگیر شده
    فقط متاسفم برای این مملکت

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

  9. علی می‌گوید:

    چرا محیط زیست از این قاضی پرونده به دادسرای انتظامی قضات شکایت نمیکنه…

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 1

  10. زهره می‌گوید:

    این زبان بسته ها دو بار کشته می شوند مثل شتر! یکبار که توسط اسلحه و بار دیگر در حالی که زنده اند و دردی ناشی از گلوله را تحمل می کنند سرشان در حالی که دست و پایشان بسته است بریده می شود. انگار که این جلادان از کشتن و سلاخی حیوانات لذت می برند. اصلا مخالف صد در صد کشتن حیوانات هستم ولی حداقل شکارچیان مجاز با یک گلوله به مغز حیوان او را یکبار و سریع می کشند. باز هم می گویم مخالف کشتار حیوانات به طور کلی هستم ولی این شکارچیان غیر مجاز وحشی ترین و رذل ترین و پست ترین موجودات کره زمین اند.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

    • میثم می‌گوید:

      دلیل اینکه سازمان محیط زیست به کالیبر کمتر از ۶٫۵ میلیمتر مجوز شکار نمیده این هست که گلوله قدرت کافی در ایجاد یک مرگ سریع و با کمترین درد رو داشته باشه، ولی متاسفانه نظارتی بر نوع مرمی فشنگ وجود نداره، که از نوع شکاری استفاده بشه که بعد از برخورد با بدن شکار تغییر شکل داده و حالت قارچی پیدا کرده ، و به دلیل تخریب بالایی که داره یک مرگ سریع رو ایجاد میکنه…
      رایج ترین سلاح شکار ایران تفنگ برنو(ماوزر ۹۸) هست که کالیبرش۹۲/۷ هست، ولی متاسفانه به دلیل استفاده از فشنگ های full metal jaket) FMJ) یا روکش تمام فلزی که معمولن فلز برنج هست ،گلوله به اندازه کافی تخریب نداره و شکار زخمی میشه، جالب اینجاست که در بسیاری از کشور ها استفاده از این نوع مهمات برای شکار ممنوع هست، حتی در بعضی از ایالت های امریکا استفاده از مهماتی که دارای سرب هستند هم ممنوع هست..
      فقط مجاز هستند برای هدف زنی استفاده کنند
      این فشنگ ها از کجا به دست مرمدم میرسه…

      متاسفانه باز هم به عشایر مربوط میشه، این نوع فشنگ به مقدار زیادی به صورت سهمیه به عشایری که دارای سلاح برای حفاظت از دام هاشون هستند داده میشه، که معمولن یا بیشتر از نیازشون هست و یا دارای سلاح های خودکار جنگی هستند و نیازی ندارند، در نتیجه این فشنگ های سهمیه ای رو به صورت آزاد و به قیمت بالا میفروشن…
      و تقریبن تمام متخلفین از این نوع فشنگ استفاده میکنن

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

      • زهره می‌گوید:

        جناب میثم ممنون از توضیحاتتان جسارتا هم سوالی از حضورتان داشتم آیا این ادعای برخی از دوستان شما که اگر در کشور امکانات احداث باشگاههای تیراندازی در حد مطلوب وجود می داشت بسیاری از شکارچیان هرگز به شکار گونه های جانوری نمی پرداختند واقعیت دارد؟
        اگر چنین است پس چرا به جای پیشنهاد تاسیس چنین باشگاههایی به دنبال تشکیل شکارگاههای خصوصی هستند؟ و اصولا اگر استثنائا شکارچیان مجاز ایران زمین راهی را که تمام شکارچیان مجاز دنیا طی می کنند آنها در یک اقدام نمادین از آن اعلام برائت بکنند و در عوض تجربیات سالها شکارشان را صرف ساختن مستندهای حیات وحش نمایند که اگر چنین کنند قطعا از قویترین مستندسازهای فعلی دنیا هم به مراتب بهتر عمل خواهند کرد و طی چند دهه صادقانه و از اعماق وجود به یاری طبیعت و حیات وحش مظلوم بشتابند تا جایی که مثلا جمعیت حیات وحش را به میزان ایده آل برسانند آنگاه نامشان را همچون سایر نام آوران بزرگ ایران زمین جاودانه خواهند ساخت و حتی الگویی برای جهانیان خواهند شد.
        می دانید از چه نظر می گویم، از این نظر که هم مشمول رحمت بی انتهای الهی خواهند شد و هم مورد محبت تمام دوستداران حیات وحش ایران از جمله یکایک دوستان این سایت خواهند شد و هم حیوانات این دیار در پساپرده رازهای آفرینش و در لوای قوانین مصوب جهان خلقت آنان را مشمول انرژیهای مثبت خود قرار خواهند داد. باور کنید عمل شکار توسط شکارچیان مجاز به دلیل وجهه شخصیتی شان برای اکثریت مردم امروز جهان متصور نیست.

        پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

        • میثم می‌گوید:

          *-جناب میثم ممنون از توضیحاتتان جسارتا هم سوالی از حضورتان داشتم آیا این ادعای برخی از دوستان شما که اگر در کشور امکانات احداث باشگاههای تیراندازی در حد مطلوب وجود می داشت بسیاری از شکارچیان هرگز به شکار گونه های جانوری نمی پرداختند واقعیت دارد؟
          ببخشید که دیر جواب دادم
          خیر درست نیست.
          شباهت های میان شکار و تیر اندازی وجود دارد ، بهتر بگم تیر اندازی بخش مهمی از شکار هست.
          ولی میتونه در خارج از فصل شکار کمک کنه ومقداری فشار رو بر طبیعت کم کنه، بسیار از افراد برای تیر اندازی تفریحی مجبور هستند به طبیعت برن چون تیر اندازی در مناطق مسکونی خلاف قانون هست و جرم داره، خیلی وقت ها پیش میادبه موجودات زنده بر میخورن و اونا رو هدف قرار میدن و امنیت رو از بین میبرن..

          بهترین راه مدیریت شکار، همین شکارگاه خصوصی هست، که توسط سرمایه گذار بخش خصوصی واقعی و استخدام مردم محلی که بیشترین امار تخلف رو دارند هست .

          نمیدونم چرا حاضر نیستند از تجربیات سایر کشور ها که در این زمینه موفق بودند استفاده کنند،
          بخدا نیازی نیست چرخ رو از اول اختراع کنیم …

          البته محیط زیست هم مثل بسیاری از بخش های دیگه در این مملکت از مشکل نبود مدیریت شایسته و کار امد رنج میبره..
          خانه از بنیان خراب است

          پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

          • زهره می‌گوید:

            البته من شنیدم که ورزش تیراندازی که بین خانمها هم طرفداران زیادی دارد در طبیعت لذتی معادل تفریح شکار در خیلی ها ایجاد نموده است. مثلا من از دوستی شنیدم که مجموعه ورزشی اقدسیه واقع در اتوبان ارتش که البته بیشتر به باشگاه اسب سواری اشتهار دارد برای تیراندازی از امکانات خوبی برخوردار است از جمله مجهز بودن به اهداف متحرک ضمن آنکه این مکان واقعا از طبیعت زیبایی برخوردار است. البته من داخلش را ندیده ام. ولی ای کاش چنین امکاناتی در همه شهرهای کشور برای همه علاقه مندان فراهم گردد.

            پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  11. ناشناس می‌گوید:

    اگر جلوی این افراد که با تبانی با نیروهای دولتی برای خودشون راه فرار باز می کنند ایستادگی نشه کشور ما هم مافیایی میشه مثل روسیه و ایتالیا!
    باید جلوی اینها ایستاد و نگذاشت جولان بدهند!
    اسم این شکارچی و همدستانشو منتشر باید بکنید!
    یعنی چی اسمشونو لاک گرفتید؟
    اینها باید معرفی بشوند

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

  12. پروین می‌گوید:

    زدو بندهای مافیایی ………غارتگران مملکتمان را دارند ویران میکنند و ثزوتهایش را به تاراج میبرند . هزاران هزران لعنت بر شما غارتگران . امیدواریم که به تیر غیب گرفتار شوید.خانم ابتکار تبریک بر شما .

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 2

  13. بابک می‌گوید:

    تعریف دادگاه ها از عدالت وحق چیه؟ اوناحکم دادن طرف ۲ سال شکار نره, اونم قبول کرده و حتما هم نمیره
    پشت این یارو شکارکش جنایتکار گرم و محکمه و قطعا بازم جنایت خواهدکرد
    خدایا خودت این قانون شکنو به سزای اعمالش برسون بنده هات عدالت رو اجرا نمیکنن

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

    • mehrdad می‌گوید:

      اسم قاظی رو منتشر کنید
      از نظر قانون که کار خلافی انجام نداده، حکم رو بر اساس قانون(از نظر خودش) صادر کرده، پس ترسیم از انتشار اسمش نباید نباید باشه
      اسمشو بکین تا همه این مرد قانونو بشناسن

      پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 3

    • رضا طرفدار محیط زیست می‌گوید:

      اینگه قاضی دادگاه به استناد سن بالای مجرم و سوابق اجتماعی! رای به کاهش مجازات بده خنده داره یعنی عدالت شخصی و سلیقه ای شده ضمنا همین قوانین موجود آنقدر ضعیفه که تخفیف دادن به آن نیز آن را بسیار ملایم می نماید
      در یک فیلم مستند شنیدم که یکی از کشورهای آفریقایی که الان اسمش یادم نیست مجازات کشتن یک میمون ده سال زندانه حالا کشور ما را ببین

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  14. محمد ابراهیمی می‌گوید:

    تا زمانی که این مشکل حل نشه و افرادی از این قبیل ترسی از قانون و مجری اون نداشته باشند باید شاهد تاراج و تخریب طبیعت کشور باشیم، کسی که عاشق شکار کردن و کشتن حیووناس جریمه یکی دو میلیونی رقمی براش نیست، خود هزینه های شکار خیلی بیشتر از این حرفهاس، و اون شخص از محیط بانی که اسلحش باری روی دوششه نه وسیله اش برای اجرای قانون و … که ترسی نداره.
    ظاهرا تو کشور ما قرار بر اینه که با گربه ها برای نخوردن گوشت صحبت کنیم و متقاعدشون کنیم به این کار!!!

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  15. فرزین - اندیمشک می‌گوید:

    به خدا همه چی پارتی بازی و رابطه بازیه!!!!
    امسال شاهد دستگیری دو شکارچی تو منطقه تنگوان و کوهای سد دز اندیمشک بودم که متاسفانه با گرفتن تعهد کتبی آزاد شدن….
    و دلیل این برخورد ساده تماس تلفنی یک نماینده مجلس و فرماندار یکی از شهرهای استان که دوست روزهای شکار تفریح شکارچی بودن – بود!!
    مشکل اینجاست – با مسئولین برخورد نمیشه!!!
    بین این شکارچی هایی که من میشناسم، معلم بازنشسته – کارمند فرمانداری – تاجر شهری و….. هست!! برخورد نمیشه!!!

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

    • زهره می‌گوید:

      ولی اخبار زیست محیطی سایت را که دنبال می کنیم متوجه قاطعیت مدیران محیط زیست استان خوزستان بوده ایم. شما با ریاست محیط زیست استان خوزستان تماس بگیرید و موضوع را با ایشان مطرح کنید و سهم خود را نسبت به حراست از محیط زیست استانتان اداء نمایید.

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  16. امیر می‌گوید:

    حتما منظور از سوابق اجتماعی تخلفاتی از قبیل شکار غیر مجاز بوده است!!؟

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  17. محیط زیست سبز می‌گوید:

    این سوابق شکار غیر مجاز و وحشی گری را باید در رزومه و در کنار سایر سوابق درخشانش قرار بدهند.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 2

  18. kooshan می‌گوید:

    دوستان گرامی معمولا در دادگاه بخصوص مرحله تجدید نظر اگر جهتی برای تخفیف مجازات موجود باشد مثل سن و اظهار ندامت متهم یا متخلف و غیره آن را در رأی نهایی در نظر میگیرند
    ضمن اینکه حبس تعلیقی نیز جنبه بازدارنده دارد بعلاوه اینکه از شکار هم منع شده است بنظرم اصل رسیدگی با توجه به موقعیت متخلف امری مثبت است البته اگر باز تخلف کرد و رسیدگی نشد آن وقت مسئله فرق می کند
    ضمنا تا آنجا که میدانم همه شکارچیان در ایران بعد از تیراندازی به حیوان سرش را می برند اگر اینطور نیست دوستان مطلع تذکر دهند

    داغ Thumb up 6 Thumb down 7

  19. مهسا می‌گوید:

    شریک دزد و رفیق قافله…

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  20. رضا شکاری می‌گوید:

    دوستان مشکل اصلی اینجاست که هیاهو و خبردستگیری و به دنبال آن محکومیت ها
    تا مرحله ارجا و اجرای حکم دستخوش تغییرات زیادی می گردد.
    دلیلش فقدان قوانین محکم و نداشتن شعبه تخصصی جرائم زیست محیطی است.
    هر دفعه پرونده به قاضی محترمی واگذار می گردد که براستی نمی داند چگونه بایستی حکم کند.
    هرگونه تاخیر و کاهش مجازات در روند رسیدگی موجبات تشویق فرد و مصمم شدن او برای تکرار تخلف را فراهم می کند.
    بایستی برای فرد متخلف جرایمی در نظر بگیرند که اولا قابل اجرا باشد و سپس جنبه آموزشی و بازدارندگی داشته باشد. مثلا او را مجبور به حضور در دوره های خدمات زیست محیطی کنند. که متاسفانه در کشور ما جایی ندارد.

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

    • میثم می‌گوید:

      در کتابچه قانون اساسی به روشنی نوشته شده که همگی در برابر قانون مساوی هستند
      این چه شیوه صدور حکم هست، اونم برای فردی که بازنشسته یکی از نهادهای مهم دولتی هست و مطمعنن دستش به دهنش میرسه… ولی اگه یک روستایی در دور افتاده ترین مناطق رو با گوشت شکاری که برای سیر کردن زن و بچش هست بگیرن با شدیدترین شیوه ممکن باهاش برخورد میکنن، از لحظه گرفتن که با زدن و تهین همراه هست تا زمانی که براش حکم صادر بشه… واقعن جای تاسف داره
      این شخص اگه کهولت سن داره و توان تحمل حبس رو نداره پس چطور رفته شکار؟؟؟؟!

      ولی مثل اینکه باید فراموش نکنیم که قانون ،برای قانونگذار نیست ،

      پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 3

  21. یک زمین برای همه می‌گوید:

    توجه توجه
    دادگاه اجرای مجازات حبس را با توجه به سن و سال و سوابق اجتماعی متهم مناسب نمی داند…………….
    همه چی برعکس شده. این آدم وقتی خودش برای خودش احترام قائل نمیشه دادگاه به زور براش احترام قائل شده!!!! در شان ایشون نیست که حبس بکشن؟؟؟
    آیا نباید همه در برابر قانون برابر باشند؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 1

  22. یک زمین برای همه می‌گوید:

    گیرم که خلق را به فریبت فریفتی
    با دست انتقام الهی چه می کنی؟

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

  23. مهدی شهباز می‌گوید:

    دوستان سوابق درخشان همش کشکه اگه وجدان داشت بره به این کوچیکی رو نمیزد.
    الان به قاضی مربوطه معترض بشن میگه تصویر تو دادگاه سندیت نداره .چرا ؟ چون آقا پارتی داره.
    محیط بانان باید در تلافی این کار قاضی این متخلفو تو کوه بگیرنش یه کتک مفصل بهش بزنن یا یه تیر بهش بزنن نقص عضو بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

  24. مهدی شهباز می‌گوید:

    نه بابا فقط باید باید پارتی داشته باشی خود بنده رو همین امسال زمستان محیط زیست گرفت .تو صل ازاد با پروانه شکار فقط یه دونه پرنده از پروانم بیشتر داشتم.باید ۴ عدد میبود ۵ تا باقرقره داشتم.حالا جریمه بنده:هر ۵ عدد پرندمو گرفتن.بابت یه باقرقره ۸۰۰۰۰ هزار جریمه شدم بابت ضرر وزیان به محیط زیست.۳۰۰۰۰۰ هزارم دادگاه همینجوری جریمم کرد.پرنده هامم محیط بانان خودشون ابگوشت کردن خوردن…..چرا؟چون من پارتب نداشتم مثل این اقا با سوابق عالی………………………….

    داغ Thumb up 7 Thumb down 5

    • شیر علی می‌گوید:

      آقای شهباز شما که خودتم متخلفی چرا میگی محیطبانها بنده خدا را که سنی ازش گذشته کتک بزنند؟ مگر محیطبانها شما را کتک زدند؟ اگر چنین بوده میگویم که محیطبان حق ندارد انگشت به شکارچی بزند و ایراد از خودتان بوده است.در ثانی حکم قاضی تعلیقی است و بازدارندگی بیشتری از تعذیری دارد .شما هم عصبی نشوید.

      داغ Thumb up 5 Thumb down 4

  25. سهیلا می‌گوید:

    ای جنایتکار کثیف امیدوارم تاوانشو بدی …

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

  26. پارسا می‌گوید:

    این شهروند محترم عجب پارتی کلفتی داشته حتما نمیره شکار ازاین به بعد با این حکم سنگین که گرفته.من برای یک کبوتر شب باز داشگاه خوابیدم بعد این آقا فقط دو سال نره شکار…

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 2

  27. مصطفی می‌گوید:

    دمتون گرم . قانون برای همه باید یکی باشه عدالت علی کجاست . . . ..
    دلمونو به به درد اومد بیشتر به رای قاضی تا خود شکار .
    خدایا خودت گناهان مارا ببخش و بیامرز .

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  28. امید می‌گوید:

    اصلا عجیب نیست اینجا ایرانه

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  29. شکارچی از خطه کویر می‌گوید:

    سلام عزیزان
    کار این عالیجناب مسول بی مسولیت !!!!بسیار ناپسند و مذموم است
    فقط به دوستان دلسوز محیط زیست این نکته را بگویم که اشخاصی را میشناسم که ۴ سال است به امید گرفتن پروانه شکار چهارپا هستند اما نتوانستن بگیرن ولی سلاحشان را بجز برای هدف گیری تفننی به سوی هیچ موجودی نشانه نرفته اند
    اما عاقبت بعضی ها مستاصل شده و با دیدن این گونه موارد به سوی قانون گریزی میروند.
    ایجاد شکارگاه خصوصی شاید راهی باشد برای شکارچی قانونمند.

    داغ Thumb up 10 Thumb down 8

  30. محمد می‌گوید:

    این آقا ی قاتل حیات وحش با سوابق روشن!! از اولی هوینس مدیر بایرن مونیخ بزرگتر و مهمتر که چنین حکمی رو میگیره ؟ فقط باید به خاطر این قوانین عصر حجر و رای صادره تاسف خورد ، عوض اینکه اسمشو دقیق اعلام کنند و رسواش کنند ….فقط جایزه ندادن مارو باش انتظار داریم محیط زیست و حیات وحش نیم بند با این احکام سرپا بمونه … در آخر به این آقای محترم یک نکته بگم : حکم صادر شد ، میتونی از فردا بری شکار با خیال راحت چون فعلا سوابق اجتماعی شما این اجازه رو میده، فعلا کباب بز وحشی رو بخور سرد نشه …

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  31. مهدی شهباز می‌گوید:

    اقای شیر علی در جوابت باید بگم درست متن کامنت منو بخون گفتم در فصل شکار با پروانه شکار رفتم .در ضمن محیط بانان زورشون بهم نمیرسید والا بدشون نمیومد کتک کاری کنن. به قول شما این بنده خدا که سنی ازش گذشته انقدر شعور نداشته که بره ۶ ماهه زده پس کتک واجبه نکنه فامیلتونه که ازش طرفداری میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

    • شیر علی می‌گوید:

      نخیر آقای شهباز فامیلم نیست.شما هم که بیشتر از میزان قید شده در پروانه شکارتان پرنده زده اید اگه براتون بشه بره یک ماهه هم میکشید.اگر قانونمند بودید به همان چهار تا باقرقره اکتفا میکردید و به خاطر یه پرنده گرفتار محیط زیست نمی شدید که چنین حقتان را ضایع کنند و تمام پرنده ها را از شما بگیرند.البته دوست عزیز جا نماز آب نمیکشم، خود من نیز زیاد تخلف شکار داشته ام ولی خوشبختانه تا بحال به تور محیط زیست نخورده ام.اگر هم بخورم نمیزارم حقمو بخورن.

      موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  32. kooshan می‌گوید:

    دوستان ‘گرامی آنچه که ما می توانیم بگوئیم و انجام دهیم کار در چهارچوب قوانین و امکانات و موجود و تلاش اصولی و معقولانه برای رفع مشکلات و تنگناها مثل اصلاح قوانین و وضع مقررات زیست محیطی مناسب و تخصیص بودجه مناسب برای سازمان حفاظت و غیره است اما اگر دوستانی در خود آن توان و صلاحیت و قدرت اجرایی و کارآمدی را می بینند که مسائل بیش رو را بفوریت حل کنند برنامه شان را اعلام کنند

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  33. مهدی شهباز می‌گوید:

    اولا اونی که بره یه ماهه میکشه شاید شما باشی.من اهل این برنامه ها نیستم.ثانیا یادم نبود به تفنگم یاد بدم وقتی یه دسته پرنده داره میاد یکیشو بزنه که تخلف نکرده باشم.ثالثا شما چرا کاسه داغ تر از اش شدی که خودت به گفته خودت متخلفی برو یه فکری به حال خودت بکن دوست عزیز

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 3

  34. BERETTA می‌گوید:

    قاتل حیات وحش موته وابسته به چه ارگانی بود……..؟
    رااستی معلوم نشد بالاخره موتورهای اماراتی ایشان را بهش برگردوندن یا خیر ؟
    طفلی الان با چی میره شکار آهو…….

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  35. hamid می‌گوید:

    فقط به کلیه سروران متذکر میشوم که کاری نکینیم که فردا در پیش ایزد منان و کسانی که در مورد ما قضاوت میکنند شرمنده باشیم.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>