دستگیری شکارچیان شرور به همراه لاشه دو کل وحشی و یک قبضه اسلحه جنگی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: شکارچی شرور و سابقه داری که که مدتها به وسیله یک اسلحه جنگی تعداد زیادی از حیات وحش پارک ملی خبر را از بین برده و هربار به نحوی از دست محیط بانان گریخته بود با تلاش نیروهای یگان محیط زیست شهرستان بافت کرمان دستگیر و روانه زندان شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بافت در این باره گفت: پس از مدتها تحقیقات و برنامه ریزی و بکارگیری مخبرین محلی، عصر روز چهارشنبه ۱۳۹۳/۲/۱۰ به دنبال تماس یکی از مخبرین مبنی بر ورود یک شکارچی سابقه دار به ارتفاعات پارک ملی خبر، ریاست پارک و محیط بانان راهی محل مربوطه شدند.

علی اکبر رسولیان افزود: با توجه به فاصله زمانی زیاد مامورین با شکارچیان و اینکه هوا در آستانه تاریک شدن بود محیط بانان در مسیرهای خروجی منطقه به کمین نشستند. محیط بانان تا ساعت ۱۲ شب در کمین بودند اما خبری از متخلفین نشد.

مامورین دریافتند که شکارچیان به تاریکی هوا برخورد کرده و شب را در کوه بیتوته کرده اند تا پس از روشن هوا به سمت روستا بازگشته و یا مجددا اقدام به شکار کنند.

بنابراین ریاست پارک ملی به همراه ۳ نفر از محیط بانان با راهنمایی مخبر محلی محدوده احتمالی حضور شکارچیان در کوه را شناسایی و عازم ارتفاعات شدند.

محیط بانان پس از ۴ ساعت پیاده روی در تاریکی شب، شعله آتش شکارچیان را مشاهده کرده و از مکان دقیق حضور آنان در ارتفاعات آگاه شدند.

حدود ساعت ۵ صبح درحالیکه شکارچیان در خواب بودند مامورین بالای سر آنها رسیدند اما صدای پای محیط بانان باعث شد متخلف سابقه دار از خواب بیدار شده و بلافاصله دست به اسلحه ببرد.

محیط بان حسین قتلویی مسئول پارک ملی خبر با مشاهده دست به اسلحه شدن شکارچی قبل از اقدام به شلیک خود را به روی متخلف پرتاب کرده و با او گلاویز می شود.

حسین قتلویی و شکارچی با یکدیگر درگیر شده و هر دو درحالیکه گلاویر بودند در تاریکی شب از پرتگاهی کم ارتفاع به پایین سقوط می کنند.

با اقدام سایر محیط بانان شکارچی مسلح خلع سلاح شده و هر دو متخلف دستگیر می شوند.

تصویر: شکارچیان شرور پس از دستگیری به همراه لاشه یک کل وحشی و یک قبضه اسلحه جنگی سیمینوف

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بافت گفت: از شکارچیان لاشه قطعه قطعه شده یک راس کل وحشی، یک قبضه اسلحه جنگی سیمینوفوف و ۵ عدد گلوله جنگلی به همراه دوربین شکاری، چاقو و سایر ادوات شکار کشف و ضبط و متهمین تحویل مقامات قضایی شدند.

علی اکبر رسولیان اظهار داشت: محیط بان حسین قتلویی رئیس پارک ملی خبر نیز در جریان درگیری با یکی از متخلفین و سقوط از یک صخره از ناحیه دست و پا دچار آسیب دیدگی شده که با دستور قاضی جهت تعیین میزان جراحات به پزشکی قانونی مراجعه نموده است.

با گزارش مخبرین متوجه شدیم که متخلفین لاشه شکار دیگری را نیز در مکان دیگری مخفی نمودند، بنابراین قاضی پرونده را در این زمینه در جریان گذاشتیم.

با توجه به حمل سلاح جنگی غیرمجاز و سابقه شرارت، با دستور قاضی پرونده، متخلفین جهت بازجویی در اختیار نیروهای اطلاعات شهرستان بافت قرار گرفتند.

علی اکبر رسولیان گفت: در جریان بازجویی های تخصصی نیروهای اطلاعات، متهمین به مخفی نمودن یک لاشه شکار دیگر اعتراف کرده و محل اختفای لاشه کل وحشی دیگری را نیز معرفی نموده و لاشه دوم نیز کشف گردید.

یکی از متخلفین دستگیر شده از افراد شرور و سابقه داری است که بارها مبادرت به شکار غیرمجاز نموده و چندین نوبت هنگام ورود و خروج و داخل منطقه توسط محیط بانان دستگیر شده است اما هربار به دلیل اینکه اسلحه و آلات جرم را در کوه مخفی می نمود و دست خالی دستگیر شده بود موفق به اثبات جرم و محکومیت وی دادگاه نشده بودیم.

پس از اتمام بازجویی ها در اداره اطلاعات، متهمین با دستور قاضی تا زمان تکمیل تحقیقات و شروع رسیدگی به پرونده به جرم حمل سلاح جنگی و مبادرت به شکار غیرمجاز دو راس کل وحش همچنین درگیری و آسیب رساندن به محیط بان حسین قتلویی روانه زندان شدند.

+808
-171
  

51 دیدگاه

  1. مهدی : حامی حیات وحش می‌گوید:

    ضمن خسته نباشید جانانه خدمت این مامورین و محیط بانان عزیز و آرزوی شفای عاجل برای آقای حسین قتلویی محیط بان شجاع و مسئول پارک ملی خبر…

    امیدواریم قاضی محترم پرونده حکمی جانانه و قاطع برای این اشرار سابقه دار صادر نمایند که خستگی زحمات این عزیزان را جوابگو باشد …
    من خودم شخصا در زمان جنگ تحمیلی با تفنگ سیمینوف که از عراقیها به غنیمت گرفته بودیم و بسیار بسیار تفنگ دقیقی هست تیراندازی کرده ام. در آن زمان آرزوی هر گردان عملیاتی این بود که یک قبضه تفنگ تک تیر سمینوف و یک قبضه تیربار گرینوف که مختص عراقیها بود در اختیار داشته باشد
    امیدوارم قاضی محترم اشد مجازات را برای حمل چنین سلاح جنگی مرگبار و خطرناکی در نظر بگیرند….

    پر طرفدار Thumb up 44 Thumb down 11

    • شیر علی می‌گوید:

      اسلحه تک تیراندازان ارتش عراق قناصه بود نه سیمینوف.سیمینوف اسلحه ایران بود و گرینف هم داشتیم.درسته اسلحه دقیقیه ولی قدرتش کمه.کالیبرش۳۹-۷/۶۲ ولی کالیبر قناصه و گرینف۵۴-۷/۶۲
      محیطبانهای خبر دمتون گرم، ولی مطمینم چنین کسانی پس از آزادی دوباره به کارشان ادامه میدن.

      داغ Thumb up 23 Thumb down 22

      • سجاذ می‌گوید:

        سیمینوف روسی و قناصه عربی هر دو تا یه تفنگ با اسم متفاوت.

        پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 9

        • سعید هاشمی می‌گوید:

          دوستان سلام
          دستگیری این افراد شرور رو بهتون تبریک میگم
          امیدوارم به دلیل حمل سلاح جنگی دقیق زن و مبادرت به شکار غیر مجاز و درگیری با مامور دولت
          حداقل دو سالی بره زندان .
          اما در مورد سلاح باید خدمت شما عرض کنم سلاح فوق سلاح نیم اتوماتیک سیمینوف ساخته اقای سرگئی سیمینوف
          ۱۹۵۵ هست که به تبع در مقابل سلاح مشابه ام ۱ بی آ امریکایی و جهت شلیک دقیق با کالیبر استاندارد روسی
          ۷٫۶۲*۳۹ ساخته شده این سلاح قبلا به نام کلاشینکف ۱۰ تیر توی سایت شناخته میشد .
          اما ممکن هست برخی دوستان این سلاح رو با دراگانوف یا اس وی دی که شبیه ژ-۳ هست با مکانیزم کاری کلاشینکف
          اشتباه بگیرن ، لازم به ذکر هست به دلیل کالیبر ۷٫۶۲ و حالت گوه ای شکل مرمی این سلاح تخریب اون بسیار از
          دراگانوف بیشتر بوده و به دلیل سرعت بیشتر مرمی به نسبت کلاشینکف دارای قدرت بیشتری میباشد .
          در نظام نامه جنگلبانی ایران هرگونه سلاح نیمه اتوماتیک گلوله زنی ، سلاح جنگی به حساب امده و شکاری نمیباشد
          متاسفانه به دلیل وفور مهمات ۷٫۶۲ در ۳۹ م م در استانهای مذکور که همان فشنگ کلاشینکف هست
          حیات وحش منطقه به شدت تهدید شده و میتواند باعث وقوع فجایع زیست محیطی در دراز مدت گردد .

          داغ Thumb up 7 Thumb down 5

        • شیر علی می‌گوید:

          آقا سجاد سمینوف و قناصه دو کالیبر متمایز از هم هستند.
          آقا داریوش سمینوف فشنگ کلاشینکف میخوره و قناصه فشنگ تیربار گرینف. توضیحات تکمیلی را آقایان ایرانی و میثم فرموده اند.امیدوارم به دقت بخوانید.

          پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 4

        • ایلیا می‌گوید:

          البته درستش دراگانوف هست ولی در ایران با این اسامی شناخته میشه

          پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

      • ایرانی می‌گوید:

        شیرعلی عزیز
        در تکمیل فرمایشات شما
        قناصه در عربی به معنی تیراندازی از خفا یا همون تک تیراندز و دقیقا معادل انگلیسی آن Sniper است.
        اسلحه تک تیراندازها یا همون قناصه یا بقول بچه های ایرانی قناصه چی های عراقی Dragunov نام داره و ساخت کارخانجات Izhmash است که محصولاتش رو تحت نام تجاری Baikal به دیگر کشورها صادر میکرد و از سال گذشته میلادی یعنی ۲۰۱۳ با شرکت معظم Kalashnikov ادغام و یکی از کارخانجات وابسته آن محسوب میگردد.
        از دیگر محصولات بسیار معروف آن میتوان به اسلحه های کمری Makarov و Yarygin آن اشاره کرد که هردو در تمام ارتش کشورهای عضو بلوک شرق سابق و ارتش عراق موجود بودند.

        پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 2

        • شیر علی می‌گوید:

          با تشکر از توضیحات ایرانی عزیز.منظور بنده هم از قناصه همان اسلحه تک تیرانداز روسی بود که در اختیار ارتش عراق و دموکرات و کوموله بود و از زمان جنگ در ایران آن را به نام قناصه میشناختیم.کالیبرش همان کالیبر۵۴-۷/۶۲ یا گرینوف یا پنج تیر روسی قفقازی بود.دارای ۱۲ نوع گلوله و مرمی از نوع فولادی ضد زره و دو زمانه و رسام و ضد نفر بود.دارای دوربین و پایه دوربین یک تیکه و یک سر تیوب یک اینچی و رنگهای طوسی و مشکی و گاها چراغدار و داری رنج خطی بروی رتیکول حک شده عدسی بود، اما دوربین سمینوف رنج نداشت، رتیکلش با دراگونوف( قناصه ) فرق میکرد، درجه طبلکهاش با قناصه فرق میکرد.هر دو سر تیوبهاش یک اینچی بود و میشد به راحتی آنها را به پایه دوربینهای شکاری یک اینچی۲۵/۴ میلیمتری نصب کرد و فقط مشکی بودند .بزرگنمایی دوربین سیمینوف۴x ولی قناصه۴x و تعداد معدودی۶x بودند.

          داغ Thumb up 4 Thumb down 3

      • داریوش می‌گوید:

        سیمینوف یا دراگانوف مهماتش همون مهمات گرینوفه

        موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

    • کوشان مهران می‌گوید:

      جناب آقای مهدی
      آیا امکان دارد درباره تفنگ های جنگی همچون سیمینوف و قناسه توضیح بیشتری بدهید؟

      من درباره سلاح عملا هیچگونه اطلاعی ندارم.

      در ضمن

      …من خودم شخصا در زمان جنگ تحمیلی

      دست مریزاد

      امنیت و تمامیت ارضی این کشور مدیون دلاوری و پایمردی افرادی چون شما بوده است.

      آیا در طول جنگ تحمیلی خاطره ای از برخورد با حیات وحش داشته اید؟

      پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 2

      • میثم می‌گوید:

        تفنگ موجودر در گزارش یک تفنگ از خانواده سیمینوف هست با نام SKS که در بین مردم به سیمانوف یا سیمینوف هم معروف هست، دوربین روی اسلحه ساخت امریکا و مارک لوپولد هست
        (رینگ طلایی دور عدسی شیی دوربین )
        کالیبر این تفنگ همون۷٫۶۲*۳۹ یا همون فشنگ کلاشنیکف هست
        ۷٫۶۲ قطر برجستگی خان داخل لوله از برامدگی تا برامدگی هست
        و۳۹ هم طول پوکه

        اسم قناصه در زبان عربی برای تفنگ تک تیر انداز SVD یا دارگانوف به کار برده میشه،(به گمانم به معنی دراز، یا شایدم دقیق باشه)
        این تفنگ اگه اشتباه نکنم به خورشیدی سال ساختش میشه ۱۳۴۲ ، از فشنگ ۷۶٫۲*۵۴ Rاستفاده میکنه که یک فشنگ مشترک هست بین تیربار pk که معولن با نام تیربار گرینف شناخته شده هست.
        حرف R از کلمه Rim گرفته شده..
        حرف R به معنای لبه دار هست ، که لبه انتهای پوکه مثل فشنگ های ساچمه زنی هست، یک لبه نازک و بدن فرو رفتگی داره،
        تفنگ قناصه یا دارگانوف یک دوربین زوم ثابت ۴X با دهانه شیی ۲۴ داره که دوربین با زوم پایین هست و مناسب برای زدن هدف های متحرک، البته اهداف ثابت رو تا فاصله۴۰۰ میشه زد بستگی به مهارت تیرنداز داره، رتیکل دوربین به شکل طراحی شده که داری یک فصله یاب هست که بر اساس متوسط قد یک سرباز نگون بخت در نظر گرفته شده که حدودن ۱۷۰ سانت باشه

        در کل در زمان خودش تفنگ خوبی بود و لی امروزه تفنگ های بسیار باکیفیت تری برای تک تیر اندازان ، با کالیبر هی دوربرد تری استفاده میشه واین تفنگ بیشتر در بلوک شرق اروپا و همچنین دست ستیزه جویان و افراطیون هست، قیمت پایینی هم دارند، هم تفنگ و هم فشنگ.

        هر دوتای این تفنگ ها ساخت شوروی سابق هستند و الان هم در روسیه تولید میشن
        از نظر مهمات کیفیت پاینی دارند و معمولن فشنگ های ۷٫۶۲*۵۴ چاشنیش در مقایسه با فشنگ های دیگهای مثل ۷۶٫۲*۵۱ که استاندارد ناتو بود زود تر فاسد میشه و عمل نمیکنه…

        این دو تفنگ هردو با اهداف نظامی ساخته شدن برای کشتن انسان و هیچ کدوم مناسب شکار نیستند.
        از نظر جراحت ایجاد شده در هدف هم ضعیف هستند ولی قدرت نفوذ بالای در استحکامات نظامی دارند، به همین خاط در شکار با توجه به مهماتش که برای اهداف نظامی تولید شده احتمال زخمی کردن شکار و زجر کشیدنش زیاد هست،
        البته در خارج از کشور بعضی از کارخانه های مهمات سازی فشنگ شکاری در همین کالیبر رو هم تولید میکنن که برای شکار مناسب هست
        شاد پیروز باشید.

        پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

      • میثم می‌گوید:

        من سنم کمتر از این هست که در جنگ تحمیلی شرکت کرده باشم ولی متاسفانه نا خواسته در این جنگ بودیم
        ولی خیلی زیاد از نزدیکان در مورد چگونگی از بین رفتن حیات وحش بخاطر جنگ شنیدم..
        در منطقه در نزدیکی موسیان جمعیت بسیار زیادی از اهو زندگی میکرد و همچنین قوچ و میش ارمنی که متاسفانه در اثر استفاده از بمب های شمیای همه از بین رفتند..

        در جنگ هیچ خیری نیست کودکیم رو با جنگ گذروندم، نیرو های شکست خورده مهران رو دیدم که چطور بخاطر تشنگی تا سر حد مرگ رسیده بودند و سلاح هاشون رو با یک پارچ آب عوض میکردند همون سلاح های که بعدن قاتل جان حیات وحش شد

        پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

        • کوشان مهران می‌گوید:

          فغان ز جغد جنگ و مرغوای او

          که تا ابد بریده باد نای او

          بریده باد نای او و تا ابد

          گسسته و شکسته پر و پای او

          ز من بریده یار آشنای من

          کز او بریده باد آشنای او

          چه باشد از بلای جنگ صعبتر؟

          که کس امان نیابد از بلای او

          پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

      • مهدی : حامی حیات وحش می‌گوید:

        با سلام خدمت جناب کوشان مهران:
        دوست عزیز باورکنید بنده نه کارشناس سلاح هستم ونه ادعائی دراین زمینه دارم.
        فقط باقتضای سن وسال درزمان جنگ تحمیلی ۸ساله دنیا برعلیه ایران بنده افتخار اینرا داشتم که چند ماهی درسال۱۳۶۰ازطریق بسیج ودرسال۱۳۶۵هم خدمت مقدس سربازی را به مدت ۲۸ماه درمناطق عملیاتی جنوب درخدمت خیل عظیم عاشقان ودلدادگان این اب وخاک بسرانجام رسانیدم.

        باری اینرا میدانم که سلاحهائی که در اختیار ارتش ونیروهای ایران بود عمدتا غربی وامریکائی بود که سلاح سازمانی ارتش ما ژ۳امریکائی وسلاح سازمانی ارتش بعث عراق کلاشینکف روسی بود…
        واسلحه تکتیرانداز سیمینوف هم که روسی بود ودرانزمان که تکنولوژی پیشرفت امروز رانداشت بسیار سلاح دقیقی محسوب میشد دراختیار ارتش عراق بود (۱۳۶۰عملیات رمضان)واگر تعداداندکی دراختیار ایرانیان بود ازطریق غنیمت بدست امده بود….اما ظاهرا درسالهای بعدایران از طریق واسطه اقدام به وارد کردن این اسلحه واسلحه های دیگر روسی کرده بود چون ایران از نظر واردات سلاحهای نظامی شدیدا موردتحریم بود…

        اما درموردحیات وحش که فرموده اید متاسفانه اگر حیات وحشی هم وجود داشت بخاطر جنگ ویرانگر وغرش توپها، چلچله ها(کاتیوشا) ،خمسه خمسه ها،تفنگها سائرادوات جنگی وبوی دود وباروت ومرگ به جاهای دیگر مهاجرت کرده بودند…اما با همه وجود بارها در دل نخلستانهای اطراف شط واروند رود شاهد فرار گرازها بودم که از ترس غرش توپها به اینطرف وانطرف درحال گریز بودند…

        اما خاطره خوبی که از حیات وحش دارم مربوط میشود به زمانی که چندماهی را درخسرو اباد ابادان کنار شط خدمت میکردم پست نگهبانی ما بر بالای سنگری بود که از ان بالا به شط اشراف کامل داشتیم وهرگاه که پست بنده با طلوع افتاب مقارن میشدماده گرازی را که دران حوالی زندگی میکرد را به همراه ۶توله اش میدیدم که ازاینطرف شط شناکنان به انطرف میروندواین به یکی از تفریحات بنده تبدیل شده بودوهمواره از پاسبخش میخواستم که پست مرا ۴تا۶ صبح بگذارد والبته مرغابی وسائر پرندگان ابزی مهاجر هم بارها مشاهده مینمودم که متاسفانه برخی افراد نااگاه هم پیدا میشدند که با اسلحه ژ۳به این پرندگان بخت برگشته شلیک میکردند که صد البته پرنده نگونبخت پودر میشد وچیزی نصیب شکارچی کج اندیش نمیشد اما اینکار متاسفانه به تفریحی برای عده ای که تعدادشان بسیار اندک بود تبدیل شده بود….

        والبته ماهیگیری از شط هم اگر فراغتی بدست میامد واوضاع ارام بود جای خود راداشت با قلاب وسیم تلفنهای صحرائی بچه ها اقدام بگرفتن ماهی شانک وکپور وگاها زبیدی(حلواسفید) مینمودند وبسیار پیش میامد که کوسه ها قلاب را با طعمه کنده وباخود میبردند…

        اما اگر سرتان رابدرد نمیاورم یک خاطره تلخ هم از ان دوران دارم که برایتان بازگو میکنم…
        سال۱۳۶۶بودوما درکوشک ابادان مستقر بودیم،انشب درسنگر ما جشن کوچکی به مناسبت ترخیصی یکی از سربازان بنام بهنام محمدی نیاازبچه های خوب وخونگرم فارس برپابودوبهنام که پس ازگذراندن ۲۸ماه خدمت سربازی واز شوق دیدار قریب الوقوع خانواده سر ازپا نمیشناخت سور کوچکی براه انداخته وبا شیرینی وتخمه ای که ازقبل تدارک دیده بود از بچه ها پذیرائی میکرد درپایان پس از روبوسی با همه بچه ها وانجام مراسم خداحافظی قرار براین شد که صبح فردا بهنام با ماشین غذا که به خط میامد عازم ابادان شده وبسمت مقصدش رهسپارشود اما انطور که بچه هائی که نگهبان بودند میگفتند بهنام ازشوقی که داشت منتظر ماشین غذا نمیماند ونزدیکیهای طلوع صبح پای پیاده بسمت جاده مواصلاتی براه میافتد ….
        صبح من درخواب بودم که باصدای هیاهو وشیون بچه ها از خواب پریدم همه اطراف ماشین غذا جمع شده بودند وناباورانه به خبری که راننده که سربازی از دیار قزوین بود تعریف میکرد گوش فرامیدادند…
        قضیه از این قرار بود…گویا بهنام عزیز هنوز ۱۰۰۰متری از راه را نپیموده بود که در محاصره سگهای وحشی ان منطقه که به سبب خوردن اجساد انسانها خوی وحشیگری وکشتار انسانها در انها تقویت شده بود قرار گرفته و به فیض عظمای شهادت نائل گردیده بود….این تنها خاطره بدی هست که ازحیات وحش دارم وهیچگاه از ضمیرم پاک نمیشود…

        روحش شاد ویادش گرامیباد…

        پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

  2. محمدعاشق حیات وحش می‌گوید:

    یکبار جستی ملخک ، دو بار جستی ….
    با درود به شرف محیطبان قتلویی و همراهان
    از اینکه پوزه این شرور شکارکش رو به خاک مالیدید از شما بی نهایت ممنونیم دعای ما دوستداران حیات وحش همیشه بدرقه راهتان خواهد بود

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 8

  3. مهدی حدادی می‌گوید:

    خسته نباشید میگم به همه محیط بانان عزیز بخصوص آقای قتلویی گل امیدوارم هرچه زودتر یه سلامتیه کامل برسن .
    دارن حیات وحش رو نابود میکنن یا شکار یا زنده گیری . . .
    منم امیدوارم که اشد مجازات رو براشون در نظر بگیرن .

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 6

  4. محمد ابراهیمی می‌گوید:

    احسنت و آفرین بر شرف و ایثار محیط بانانی که برای حفاظت از سرمایه های زیستی کشور اینچنین جوانمردانه عمل می کنند

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 6

  5. اس ام اس می‌گوید:

    سلام به همه دوستان
    الان متاسفانه تو سایت فارس خوندم یک پلنگ تو جاده آسیایی جنگل گلستان به دلیل برخود با تریلی دیشب کشته شده

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 1

  6. مجید (حیوانات نگینهای آفرینشند) می‌گوید:

    دست این محیطبانای عزیزمونو میبوسم و از همینجا بهشون خسته نباشی میگم
    از قوه قضاییه خواستار برخورد شدید و درخور با این یاقیان حیات وحش هستم
    امیدوارم تسامحی در این ارتباط صورت نگیره
    دیدبان جان خواهشا اخبار این پرونده رو بروز کن

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 7

  7. دوست طبیعت می‌گوید:

    سیمینوف!!!!!!!!!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 3

  8. سهراب می‌گوید:

    خدا قوت محیط بان

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 6

  9. پروین می‌گوید:

    ایرانی غیرتمند بدون دستان تو ایران آباد نخواهد شد. برای کوردلان هم آرزوی شفای عاجل داریم.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

  10. مسعود شکیبایی می‌گوید:

    با ارزوی سلامتی برای اقای قتلویی
    امیدوارم قاضی هم حکم قاطعی بده و زحمات محیط بانان رو به فنا نده

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

  11. بالابان می‌گوید:

    اینکه سیمینوف نیست !!!!شاسانوف یا ده تیر روسیه !! تیر کلاش میخوره ولی نابود کننده شکاره چون شکارو به راحتی نمیکشه و بیشتر زخمی میکنه که خیلی گناه داره ! دوستان می بینید شکار کش متخلف در سشو بلده ممنوعیت و فصل و این چیزا براش معنی نداره و از همه بدتر اسم شکارچی واقعی رو امثال اینا خراب میکنن!

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 3

  12. siavash می‌گوید:

    درود خدا بر تمام محیط بانان عزیزی که با جان و دل در خدمت ایران زمینهستند
    زنده باد محیط بان ………………..پاینده باد ایران…….

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

  13. شکارچی می‌گوید:

    خدا قوت
    ولی با توجه به قنداق و مگسکش ظاهر این تفنگ شبیه کلاشهای قدیمی (۱۰ تیر) هست ولی طول لوله بلند تر از کلاش قدیمی هاست و خشابش هم معلومه که ۱۰ تیر نیست.
    اگر هم سیمینوفه که قنداقش تعویضیه این جور تفنگها رو شکارچیها تیکه تیکه اصطلاحا جمع میکنن.
    اگرچه دقت خوبی داره ولی قدرتش به اندازه ۲۷۰ نیست. حتی بعید میبینم به اندازه نخجیر ۳ خودمون باشیم.
    ضمنا معلومه که خیلی شرور بودند که بهشون چشم بند زدید.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

  14. امید می‌گوید:

    مگه با اون که توی کردستان گرفتن چیکار کردن.گفتن به خاطر چایگاه اجتماعی فقط ۲سال ممنوعیت از شکار برای اینها هم همین احکام صادر میشه
    شکارچی یعنی همین که میبینین.اگر محیط بان نمیپرید روش الان محیط بانها کشته شده بودن. کشتن برای شکارچی کار راحتی هست

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

  15. زهره می‌گوید:

    از وقتی جنایات سبعانه و توحش گروههای مسلمان نما چون داعش که برایشان بریدن سر انسانها مثل آب خوردن است را دیدم از بابت ناشکریهایی که احیانا مثل بسیاری از مردم در کشور کردم شرمنده شدم و خدا را از بابت امنیت داخل کشور و آرامش حاکم بر جامعه شکر می کنم ولی همچنان معتقدم که حیات وحش این سرزمین جزو مظلوم ترین و مورد ستم ترین و زجرکشیده ترین حیوانات جهان اند.
    خدایا دل تمام قاتلان زنجیره ای طبیعت را نسبت به حیات وحش مظلوم این سرزمین نرم گردان و آنها را به راه راست هدایت فرما! حتی اگر در فقر دست و پا می زنند.
    خداوند در قرآن اشاره دارد که افرادی که واقعا ندار هستند و آبرومند صورتشان را با سیلی سرخ نگه می دارند.

    داغ Thumb up 8 Thumb down 7

    • کوشان مهران می‌گوید:

      سرکار بانو زهره

      در شریر بودن افرادی که این قبیل سلاح ها بطور حرفه ای دست به کشتار جانوران می زنند جای هیچ تردیدی نیست.

      در کنار شکار دزدی از دیدگاه امنیتی نیز می باید تحت پرس و جو قرار گیرندکه این قبیل سلاح و مهمات را از کجا بدست آورده و رابط ها و دلال های سلاح چه کسانی می باشند ولی …

      واقعا ندار هستند و آبرومند صورتشان را با سیلی سرخ نگه می دارند

      تا کی ما باید صورت خود را به خاطر گرانی سرخ نگاه داریم؟

      آیا متوجه کوتاه شدن متوسط قد دانش آموزان ایرانی به دلیل کم شدن مصرف سرانه مواد پروتئینی و فراورده های شیری شده اید؟

      آیا شخص شما هم صورت خود را با سیلی سرخ می فرمایید؟

      پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

      • زهره می‌گوید:

        معنی این آیه این است که انسان برای امرار معاش دست به دزدی و انواع تخلفات نزند. بدون شک ریشه فقر بسیاری از این افراد بدست خودشان فراهم شده است. بسیاری از این افراد بدلیل جمعیت زیاد فقیر می شوند. چرا تاوان بی فکری و غلط اندیشی این افراد را حیات وحش باید پس بدهد؟ فکر نمی کنید اعتیاد این افراد به شکار مفت و مجانی سبب رویکرد همقطاران دیگرشان هم به این حرفه ناشریف گردید و سبب شد این دسته از افراد هیچگاه در صدد یافتن شغل آبرومندانه دیگری هم نباشند؟! چون قطعا پس از یک یا دو یا سه سال بیشتر و کمتر، دیر یا زود بلاخره شغلی می یافتند ولی مساله این است که یکبار پول مفت به مذاق این افراد خوش می آید و به قول یکی از دوستان این سایت گاه با شکار یک قوچ نسبتا سنگین فقط به تنهایی ۱۰ برابر حقوق ماهیانه یک کارمند در تهران و شهرهای بزرگ درآمد کسب می کند. تازه آنان که نه کرایه خانه ای دارند و نه مالیاتی می دهند و نه هزینه شارژی نظیر شهرنشینان می پردازند. گوشت و شیر و تخم مرغ و سبزی و میوه شان هم که معمولا خودشان تهیه می کنند؟

        داغ Thumb up 6 Thumb down 4

  16. دوستدار طبیعت بکر رودان و بشاگرد می‌گوید:

    الان نوبت دادگاه دادسرای بافت است تا این اشخاص را که دارای جرایم متعددی هستند اشد مجازات کند این افراد مرتکب : ۱- شکار غیر مجاز ۲- حمل سلاح غیر مجاز ۳- شرارت ۴- یحتمل کراراً مرتکب شکار شده اند
    دست همه محیط بانان استان کرمان مخصوصاً آنان که در پارک ملی خبر انجام وظیفه می نمایند درد نکند و خدا قوت.

    داغ Thumb up 4 Thumb down 3

  17. دوستدار طبیعت بکر رودان و بشاگرد می‌گوید:

    آقای شکارچی اینکه توصیف نمیخاد از خشاب معلومه که سمینوفه ، بابا ما هم یک زمان…………

    داغ Thumb up 4 Thumb down 4

    • شکارچی می‌گوید:

      درسته. ولی فقط سیمینف نیست که خشاب داره . در بین سلاح های غیر مجاز اسلحه های زیادی هستند که خشاب خور هستند. دربین اسلحه های مجاز گلوله زن تنوع زیادی وجود نداره ولی غیر مجاز هایی که تو ایران استفاده میشه خیلی متنوع هستند. به هر حال موضوع حیات وحش بود و شکار غیر مجاز . راستی احوال خرس های سیاه بشاگرد چطوره ؟

      داغ Thumb up 2 Thumb down 4

  18. مهسا می‌گوید:

    امیدوارم این بار سخت متنبه شوند

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  19. علی می‌گوید:

    درود به همه محیط بانان دلسوز امیدوارم ما بخوبی قدر شما را بدانیم . تشکر محیط بان شجاع

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

  20. بابک می‌گوید:

    امیدوارم به سزای شرارتشون برسن. انسانیتو زیر پا گذاشتن بی شرفا

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  21. محیط بان می‌گوید:

    خدا قوت همکاران عزیز …

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  22. kooshan می‌گوید:

    این هم دو متخلف دیگر که جریمه و شاید روانه زندان شوند اما چون دوستانی خاطراتی از زمان جنگ تعریف کردند موضوعی بخاطرم آمد که جچد سال بیش شنیدم راوی خود سرباز بوده و در همان یگان خدمتی خود اینها را دیده بود از آنزمان متوجه شدم جنگ بعلت طولانی شدن لطمات زیادی به طبیعت بخصوص حیات وحش و جانداران وارد کرده چرا که سربازان وقت اضافی زیاد داشته و روی جانوران منطقه شان متمرکز می شده اند ماجرا این بود که سربازان آن یگان که وقت آزاد هم داشته اند متوجه روباه های اطراف می شوند و برای بدست آوردن پوست و دمشان ابتدا تله انفجاری گذاشته و چند تای نامعلوم را به همین ترتیب از بین می برند بدلیل نتیجه بخش نبودن دفعه بعد تله زنده گیری کار می گذارند و بعد از بدام افتادن ابتدا چند تا را برای پوستشان می کشند که هم سخت بوده و هم نتیجه مطلوب یعنی بپست سالم بدست نمی آمده دفعات بعد دم حیوان را می بریده اند و چون متوجه می شوند بعدا حیوان در اثر خونریزی تلف می شده این بار قبل از بریدن دم ته آن را با بند محکم می بسته اند که البته باز متوجه می شوند در این حالت هم حیوان بعلت از دست دادن دم و نداشتن آن در فصل سرما نهایتا سرنوشتی جز مرگ نداشته است مورد دیگر از همین یگان سربازی بوده که به روباه قناعت نمی کرده و گربه های زنده گیری شده _ که برخلاف تصورشان احتمال داشته وحشی بوده اند _ بپنجه هایشان را قطع میکرده و چون حیوانات مجروح قدرت فرار سریع نداشته اند از آنها بعنوان هدف تیراندازی استفاده میکرده است حالا شما با تصور اینکه سربازان این یکگان چند نفری چه تعداد حیوان دور و بر خود را نابود کرده بودند حدیث مفصل بخوانید از این مجمل نکته تأثر برانگیز دیگر روایت کشته شدن ناخواسته یکی از همین سربازان توسط دوستش به هنکام شوخی به هوای خالی بودن اسلحه بوده است

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

  23. دوستدار طبیعت بکر رودان و بشاگرد می‌گوید:

    دوست شکارچی سلام: احوال خرس های بشاگرد بد نیست اما می تونه بهتر از این باشه ، امیدوارم کاری را که انجام داده اند به نتیجه مطلوب تری برسه.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  24. مهمان می‌گوید:

    واقعا تیتر رو که دیدم شکه شدم! پارک ملی خبر! تحول بزرگی واسه منطقه است. با این همه وسعت پارک ملی خبر و حجم بالای شکار و زوال طبیعت زیبای منطقه, هیچ خبری شنیده نمیشد. یحتمل مسئولی چیزی عوض شده!

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

  25. hamid می‌گوید:

    صد حیف که قانون این از خدا بیخبر هارو با احترام خاص ازاد میکنه…و کاش شما عکسها و مشخصات این دشمنان بشریت رو پخش کنین تا درس عبرتی بشه…

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  26. محمد می‌گوید:

    دیده بان عزیــــــــــــــــــز ؛ چند بار بگم؟ لطفا ، خواهشا از لفظ شکارچی برای این آدمهای آشغال استفاده نکن برادر من !!!
    هر اسمی دوست داری بذار روشون ، ولی از لفظ شکارچی استفاده نکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن…!!!!
    به خدا قسم اینها شکارچی نیستن ، اینها قاتل هستن ، دزد هستن ، روانی هستن ، جنایتکار هستن ، شکار کش هستن ، هرچی بگی هستن ولی شکارچی نیستـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــند!!!
    بازم میگم خواهشا دیگه از لفظ شکارچی برای اینها استفاده نکن ، چون آبروی هرچی شکارچی قانونمند رو داری میبری و هیچ گناهی بالاتر از ریختن آبروی یک مسلمان نیست.
    هر چند میدونم این حرفهای من آب در هاون کوبیدنه

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  27. مصطفی (مشهد) می‌گوید:

    بزنید بزنید گردن اینو

    داغ Thumb up 5 Thumb down 3

  28. شاه فرج می‌گوید:

    همین الان هم بعضی نظامیان به جان حیوانات افتاده اند فقط منحصر به زمان جنگ نبوده

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  29. BERETA می‌گوید:

    بابا دم همه دوستان گرم از اینهمه معلوماتی که درباره سلاحهای مختلف دارن
    اصلا از موضوع این گزارش قافل شدم. خیلی دوستون دارم که اینقدر بلدید
    کلی معلومات کسب کریم

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  30. komeil می‌گوید:

    داداش این سیمینوفه یا همون کلاش ۱۰تیر نیمه اتوماتیک البته این شکارچی سیلندر سوپاپ تفنگشو باز کرده که باعث بیشتر شدن مسافت کشندگیه تیرش میشه به خاطر سبکی و فراوانی تیرشو دقتش طرفدار زیاد داره.
    فقط یه مدلش هست که جای نصب دوربین داره که توی ایران ۱۰۰تا هم ازشون نیست اما از مدلهای سادش زیاده که باید دوربین بهشون بخورونی.
    اگه دوربین خوب ببندی و توی ۱۴۰صفرش کنی تا ۵۵۰متر یه توپ فوتبالو میزنه البته به خاطر نیمه اتوماتیک بودنش بعداز هر ۳۰بار تیراندازی باید دوباره دوربینش تنظیم بشه.
    واسه شکار عالیه قیمتش هم حدود ۱تومنه تمیز باشه تا ۱۸۰۰جا داره.من دارمو ازش راضیم

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 2

  31. saeed می‌گوید:

    سلام وخسته نباشید به تمام محیط بانان عزیزم
    شما وقتی در عکس دقت کنید میبینید این سلاح که در عکس هستش سیمینوف نیستش سلاح سیمینوف در زیر لول تفنگ یک سر نیزه وجود دارد که این نداره دوم اینکه یک مخزن باروت برای پر کردن اتوماتیک گلوله باید باشه که این هم نداره فکر کنم تفنگ موجود در عکس باید برنو باشه. باز هم از تلاش مامورین محیط بانان عزیز تشکر میکنم

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 1

  32. محمد قتلویی می‌گوید:

    آرزوی سلامتی برای شما محیط بانان عزیز دارم .

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 1

  33. رشی خان می‌گوید:

    دوستان این سیمینوف نیست چندین بار با دقت عکسها رو بررسی کردم. این تفنگ ام یک آمریکاییه. هم لوله گازش و هم چوب روی لوله رو برداشته. و از زیر هم خشاب براش گذاشته.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>