دستگیری ۴ نفر شکارچی غیرمجاز به همراه لاشه یک کل وحشی در شهرستان سرخه

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: سرپرست اداره محیط زیست شهرستان سرخه در استان سمنان گفت: محیط بانان پس از شنیدن صدای شلیک گلوله در مناطق آزاد این شهرستان به چند گروه تقسیم شدند و پس از ساعت ها جستجو و ردزنی، چهار نفر شکارچی غیرمجاز را محاصره و دستگیر نمودند.

مجید محمدی تلاجیمی افزود: از متخلفین لاشه یک راس کل وحشی به همراه یک قبضه سلاح گلوله زنی برنو و یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی، مقداری مهمات مربوطه، چاقو، ساطور و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

شکارچیان غیرمجاز پس از تکمیل پرونده تخلف جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

0
-137
  

12 دیدگاه

  1. سعید هاشمی می‌گوید:

    هیچی دیگه چون تو منطقه حفاظت شده نبوده
    زیاد جرمی بهشون تعلق نمیگیره فقط باید هزینه کل رو بدن

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 1

  2. پروین می‌گوید:

    خانم ابتکار پس کی میخواهید در مورد جرایم باز نگری کنید ؟؟؟؟؟ ایا باز هم اسلحه های این متخلفین را به آنها پس میدهید تا باز هم غارتگری کنند؟؟؟؟؟دست این غارتگران را کوتاه کنید تا این اندک حیات وحش در طبیعت باقی بماند.

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 4

  3. کوشان مهران می‌گوید:

    ایکاش قانون گذاران بدون واهمه از غوغاسالاری برای کاستن از میزان تخلف، بویژه در فصول زادآوری، قانونی را تصویب و مهم تر از آن اجرایی می نمودند که اگر دامداری دست به شکار دزدی بزند ، در صورت داشتن تمکن مالی و اثبات اینکه شکار از روی ناگزیری بوده است، در برابر هر جانور شکار شده ده عدد دام او مصادره می گردد.

    در کنار بحث آموزش و اطلاع رسانی که نقش بی بدیلی در آگاهی رسانی و روشنگری و کاستن از انگیزه تخلف دارد گهگاه زور و اجبار نیز چاره کار می باشد:

    ژست سواره نظام
    magiran.com/npview.asp?ID=2396566

    خشم بیش از حد گرفتن وحشت آرد و لطف بی وقت هیبت ببرد نه چندان درشتی کن که از تو سیر گردند و نه چندان نرمی که بر تو دلیر شوند.

    درشتی و نرمی به هم در به است
    چو فاصد که جراح و مرهم نه است
    نه مر خویشتن را فزونی نهد
    نه یکباره تن در مذلّت دهد
    بگفتا نیک مردی کن نه چندان
    که گردد خیره گرگ تیز دندان

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  4. زهره می‌گوید:

    چندی پیش شهرداری مشهد خطاب به مردم مشهد گفته بود شهرداری آنجا به ازای تولد پنجمین فرزند شهروندان ۵ میلیون تومان هدیه می دهد. چطور است محیط زیست با توجه به این مازاد درآمد شهرداری مشهد که نمی داند با آن چکار کند پیشنهاد دهد در یک اقدام زیست محیطی بسیار موثر و سازنده برای اشتغال زایی این جمعیت هجمه گر به حیات وحش که امرار معاششان از طریق کشتن و سلاخی این زبان بسته ها می گذرد سرمایه گذاری نماید. این ثوابش به مراتب بیشتر از تصمیم اولش است.

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 1

  5. مجید (حیوانات نگینهای آفرینشند) می‌گوید:

    دیگه داریم بی تفاوت میشیم اینقد این اخبار زیادن و متنوع! متاسفم

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  6. بابک می‌گوید:

    آمار سرشماریه حیات وحش خراسان رضوی که یادتون هست؟ متاسفانه تو مناطق حفاظت شده قرچقه و دربادام تو سال ۹۲ هیچ کل و بزی رویت نشده!
    این واقعا یک فاجعه است. ازطرفی هم گرگ و احتمالا پلنگ هایی هم که تو منطقه هستن مجبورن از دام انسانهایی که شکار اونارو نابود کردن طعمه بدست بارن یا دامدارای بی گناهی که چوب شکارهای غیرمجاز شکارکشارو با ازدست دادن دامشون توسط حیوونای شکارچی باید بدن و و و و باید منتظر شنیدن اخبار کشته شدن پلنگ یا گرگ و……. توسط دامدارها باشیم متاسفانه. اینجوریه که قانون شکنا تعادل حیات وحش رو بهم میزنن

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  7. محسن می‌گوید:

    آقای روحانی، اصلاح مدیریت کنونی بر حفاظت محیط زیست را از زادگاه خودتان شروع کنید

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  8. سولماز می‌گوید:

    یه سوال آدمها پیش این وحشیها امنیت دارن ؟

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  9. علی می‌گوید:

    شما دقت کنید ببینید اینها فقط چند تا چاقو با خودشون آوردن.
    یکی برای تکه کردن یکی برای سلاخی یه ساتور برای شکستن استخوان.
    اون دستگاه هم فکر کنم فاصطه یاب باشه. با این همه امکانات اومدن شکار اون وقت ما محیط بانها حتی یه دوربین خوب برای هر نفرمون هم نداریم. از لحاظ تجهیزات در مقابل شکارچی زیر صفریم!!!!!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  10. مهدی گلی می‌گوید:

    اینا روانی هستن
    خدا میدونه تو بچه گی ….

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>