عاملین کشتار ۳ قوچ و میش وحشی به ۳۲ ماه حبس و مصادره اسلحه محکوم شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: رضا کرمی رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه گفت: ۳ نفر شکارچی غیرمجاز که دیماه ۱۳۹۲ از استان مازندران وارد ارتفاعات شهرستان فیروزکوه در استان تهران شده و اقدام به کشتار غیرمجاز ۲ میش وحشی و یک بره قوچ وحشی نموده بودند، با حکم قاطع قاضی پرونده به تحمل زندان و مصادره اسلحه به نفع دولت محکوم شدند.

بر اساس حکم صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی دادگستری شهرستان فیروزکوه:

متهم ردیف اول به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم گردید. همچنین یک قبضه اسلحه گلوله زنی متعلق متهم ردیف اول به همراه مهمات مربوطه ضمن ابطال مجوز به نفع دولت و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مصادره گردید.

همچنین متهمین ردیف دوم و سوم به جرم مشارکت در شکار غیرمجاز هرکدام به تحمل چهارماه حبس تعزیری محکوم شدند.

 

ماجرا چه بود:

صبح روز سه شنبه ۹۲/۱۰/۲۴ به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود گروهی از شکارچیان غیرمجاز به ارتفاعات روستای بهان از توابع منطقه ارجمند فیروزکوه، اکیپی از نیروهای یگان محیط زیست عازم منطقه شده و به جستجوی ارتفاعات پرداختند.

با توجه به بارش سنگین برف در ارتفاعات فیروزکوه، پس از ساعتها جستجو محیط بانان هیچ ردی از شکارچیان پیدا نکرده و در آستانه تاریک شدن هوا ناچار به ترک ارتفاعات شدند.

محیط بانان که از صحت گزارش واصله اطمینان داشتند به پاسگاه محیط بانی بازگشته و بار دیگر با خودرو و لباس شخصی عازم روستای بهان شدند.

تصویر: ورود شبانه محیط بانان فیروزکوه به مخفیگاه شکارچیان غیرمجاز و کشف لاشه ۳ قوچ و میش وحشی

محیط بانان در پوشش رهگذرانی که خودروی آنها خراب شده و مشغول تعمیر آن هستند، مسیر ورودی و خروجی روستا را بصورت ناشناس زیر نظر گرفته و متوجه رفت و آمدهای مشکوک به یکی از خانه های روستا شدند.

پس از آن طی هماهنگی با دادستانی شهرستان فیروزکوه، حکم قضایی ورود به منزل مذکور صادر و نیروهای یگان محیط زیست به همراه مامورین نیروی انتظامی پاسگاه ارجمند شبانه و بصورت غافلگیرانه وارد خانه مربوطه شدند.

در جریان تفتیش و بازرسی از این منزل روستایی لاشه ۲ میش وحشی و یک بره قوچ وحشی از داخل آشپزخانه کشف گردید.

همچنین یک قبضه اسلحه گلوله زنی، یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی، ۱۰ عدد فشنگ برنو، ۱۱ عدد فشنگ چهارپاره، ۷ عدد فشنگ ساچمه زنی و سایر ادوات شکار کشف و ضبط و ۳ نفر متهم در این زمینه بازداشت و با دستور بازپرس پرونده روانه زندان شدند.

 

 

0
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>