مرگ یک پسر بچه ۵ ساله بر اثر حمله حیوان وحشی در شهرستان خدابنده زنجان

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: در ساعت ۲۰ الی ۲۱ شب جمعه مورخ ۱۳۹۳/۲/۱۹ پسر بچه ۵ ساله ای در شهر زرین رود از توابع شهرستان خدابنده زنجان توسط یک حیوان درنده (به احتمال فراوان گرگ) ربوده و کشته شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: پس از مفقود شدن پسر بچه خانواده وی و اهالی شهر به جستجو پرداخته و حوالی ساعت ۱۱ شب در جنگل های اطراف شهر کودک را پیدا می کنند.

امجد باقری افزود: ساعت ۱:۲۰ بامداد روز شنبه مورخ ۱۳۹۳/۲/۲۰ کودک به بیمارستانی در شهر قیدار انتقال داده شده و پس از معاینات پزشکی مشخص میشود که پسر بچه جان خود را از دست داده است.

وی گفت: طبق اظهارات پزشکان آثار به جا مانده ناشی از گاز گرفتگی از ناحیه گردن و سینه توسط حیوان مهاجم موجب مرگ پسر بچه شده است.

از سال ۱۳۸۹ تاکنون پنج کودک در شهرستان خدابنده زنجان در اثر حمله گرگ جان خود را از دست داده اند.

به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، تخریب زیستگاه های طبیعی و از بین بردن طعمه های وحشی توسط عوامل انسانی، انباشت غیراصولی زباله در حاشیه روستاها و شهرها و زنده گیری توله های گرگ به منظور جفتگیری با سگ و سپس رهاسازی هیبرید سگ و گرگ (گرگاس) در طبیعت به دلیل تربیت ناپذیر بودن و عدم توانایی شخص در نگهداری از آنها، از مهمترین دلایل نزدیک شدن گرگ ها به جوامع انسانی و حمله به افراد آسیب پذیر از جمله کودکان می باشد.

+240
-73
  

43 دیدگاه

  1. گنجشک می‌گوید:

    با عرض تسلیت به پدر ، مادر و خانواده داغدار … .
    امیدوارم این حادثه دلخراش موجب کینه ورزی ساکنین محلی نسبت به محیط زیست نشود
    خوبه مسئولین محلی هم نسبت به شناسایی حیوان مهاجم ، به دام انداختن ، تیمار ، درمان و در صورت امکان رهاسازی در محیط های دور از جوامع انسانی اقدام کنند

    پر طرفدار Thumb up 46 Thumb down 4

    • شیرعلی می‌گوید:

      این گرگهای لعنتی باید کشته شوند

      داغ Thumb up 21 Thumb down 52

      • میعاد می‌گوید:

        اونوقت چرا؟
        فرمول رایج ایران؟
        پاک کردن صورت مساله؟

        پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 8

        • محمد2 می‌گوید:

          چطور واسه کشتن یه حیوان همه شکارچی ها باید به نظره شما کشته شن ولی واسه کشته شدن یه کودک نباید گرگ کشته شه شیرعلی سرسخت طرفدار کامنتتم

          داغ Thumb up 8 Thumb down 12

      • Azimi می‌گوید:

        کسانی که فکر می کنند که گرگ ها باید کشته شوند چه استدلالی دارند؟
        آیا گرگ ها کاری خلاف خلقتشان انجام می دهند؟
        آیا از وظیفه ای که خدا برایشان تعیین کرده است سر باز زده اند؟
        تعداد انسانهایی که در تصادفات رانندگی کشته می شوند بسیار بیشتر از کسانی است که توسط گرگ یا هر جانور دیگری کشته می شوند. پس بر طبق استدلال شما باید همه ی خودروها نابود شوند.
        این ادعای دوستان که باید حیوانات وحشی کشته شوند، به طور قاطع بر خلاف متن صریح قرآن است و ادعایی بیش نیست. اگر حیوانی به شخصی حمله کند، شخص ناچاراً می تواند برای دفاع از خود، حیوان را دور کند و یا ناچاراً حیوان را بکشد. اما بسیار مسخره است که حال گرگ کودکی را کشته است و شما می خواهید به دنبال گرگ بروید و آن را بکشید، مگر شما می دانید دقیقاً کدام گرگ به او حمله کرده است؟ و حتی اگر همان گرگ را پیدا کنید و بکشد، مطمئن باشید که گرگ نخواهد فهمید که چرا باید کشته شود، زیرا که حافظه ی حیوانات متفاوت از حافظه ی ماست.
        پیشینیان شما هم همین افکار را داشتند و نسل شیرایرانی و ببر مازندران را منقرض کردند تا مبادا روزی به کسی حمله کنند و شاید هم برای طبیعت تعیین تکلیف کردند و وجود این حیوانات را بیهوده پنداشتند(حال آنکه خداوندگار می فرماید هیچ جنبنده ای را بیهوده خلق نکردم).
        اگر اینگونه باشد پس باید الان همه ی مردم هندوستان توسط ببر و شیر خورده شده باشند و یا در اروپا یا آمریکای شمالی باید همه ی مردم توسط گرگ نابود شده باشند.
        پس کشتارچیان نسبتاً محترم تقصیر را گردن گرگ یا حامیان طبیعت و حیات وحش نیاندازند زیرا که این تقاص اعمال کشتارچیان است که همه ی ما پس می دهیم.
        چو بد کردی مشو ایمن ز آفات
        که واجب شد طبیعت را مکافات

        پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 2

  2. پروین می‌گوید:

    این حادثه هم در اثر خرابکاریهایی که در محیط زیست انجام شده مسبب اصلیش خود انسان میباشد.
    گرگ را محاکمه نکنید آدمها را پای میز محاکمه بکشید. مقصر اصلیش خود انسان است.
    پدر و مادر داغدیه از صمیم قلبم تسلیت عرض میکنم . این خرابکاریهای زیست محیطی و دخالتهای ناروا در محیط زیست عواقبش گریبان همه را گرفته است.ش
    هر و روستا فرقی ندارد مسئولین و بزرگان باید جوابگو باشند و تدابیر لازم را انجام بدهند.

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 10

  3. مهدی حدادی می‌گوید:

    تسلیت میگم به مادر و پدر عزیز فرشته ی کوچولو.
    امیوارم خدایش بیامرزش.
    با گزارش دیده بان موافقم.

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 6

  4. علی می‌گوید:

    تسلیت
    امیدوارم فکری واسه عدم تکرار این موضوع بشه

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  5. دوست می‌گوید:

    تسلیت به خونواده کودک

    از تحلیل فنی دیده بان و بررسی علل نزدیک شدن وحوش به انسان واقعا سپاسگزاریم

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 3

  6. دستان علوی می‌گوید:

    با سلام و درود
    بنده همیشه متعجم که چرا اینگونه اتفاقات در برخی استان های خاص رخ می دهد !!!
    البته هنوز حیوان مهاجم مشخص نشده است اما در برخی از مناطق زاگرس مرکزی در قدیم گرگ ها بسیار زیاد یافت میشدند . با این حال زنان و کودکان عشایر صبح ها قبل از طلوع آفتاب به کوه و صحرا می رفتند تا برای آتش هیزم جمع آوری کنند ولی هیچ گاه مورد حمله ی گرگ یا جانوران دیگر قرار نمی گرفتند . این برنامه ی هر روزه ی برخی از آنها بود .
    با سپاس
    حامی گرگ های ایران

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 6

    • Azimi می‌گوید:

      من هم با عرایض آقای علوی کاملاً موافقم
      رگ ها در حالت عادی هیچ تمایلی به حمله به انسان یا خوردن گوشت انسان ندارند (در این مورد هم گرگ کودک را نخورده است). همانطور که آقای علوی نیز فرمودند، سالهاست عشایر ، روستائیان در همین طبیعت زندگی می کنند و مورد حمله حیوانات هم قرار نمی گرفتند.
      وقتی انسان نظم طبیعت را برهم زند و شرایطی غیرعادی و حتی بحرانی را برای جانوران (از جمله گرگ) به وجود آورد، باید انتظار هر رفتاری از آنها را داشت.

      پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 5

  7. رضا می‌گوید:

    هیچ حرف و تسلیتی نمی تونه پدر و مادری آرام کند ولی صحبت من در مورد حمله حیوان وحشی هست . به نظر دوستان اگر در اون لحظه کسی اسلحه داشت و این حیوان از بین می برد و جان این بجه نجات پیدا می کرد شماها الان چه می گفتید ؟؟؟/ درسته زیست گاه حیوانات به خاطر افزایش جمعیت شهرها و روستاها ازبین رفته ولی آیا جان انسان ها باید گرفته بشه تا نسل حیوانات وحشی منقرض نشه ؟؟؟ مسئولین که کاری نمی کنند فقط عده ای از دوست داران از دور برا حیوانات وحشی ابراز علاقه می کنند و این به جز اتفاق مشابه برای افراد دیگر هیچ چیزی نخواهد داشت .

    داغ Thumb up 21 Thumb down 21

  8. نیما می‌گوید:

    بله ، ما هی بریم طبیعت و از بین ببریم ، نتیجه اش میشه این . به هر حال خیلی متاسفم و به خانواده این طفل تسلیت میگم

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 2

  9. سولماز می‌گوید:

    خیلی متاسف شدم . خدا به پدر و مادرش صبر بده
    درسته که اون حیوون به انسان حمله کرده و با توجه به این موضوع احتمالا از بین میره ولی واقعا باعث و بانی این اتفاق هیچ کس جز خود ما نیستیم
    همونطور که دیده بان گفته از بین بردن محیط زیست و انباشت زباله در نزدیکی محل زندگی روستاییان باعث نزدیک شدن این حیوانات به محیط زندگی و برخورد انسان با آنها می شود
    خواهشا حیوانات مظلوم دیگرو از بین نبرید

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 3

  10. عرفان می‌گوید:

    خیلی ناراحت شدم، خیلی دردناکه
    امیدوارم اقدامی در جهت آموزش ساکنین منطقه انجام بشه
    با توجه به مسایل پیش آمده به راحتی می توان آنها را متقاعد کرد که دست از جفت اندازی سگ و گرگ بردارند

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  11. امیر می‌گوید:

    در این فصل سال با توجه به گرم شدن هوا ، در صورت معیوب نبودن چرخه زیست ، به هیچ عنوان گرگها و سایر حیوانات وحشی به روستاها و شهرهای کوچک حاشیه طبیعت نزدیک نمی شوند!
    اگر شاهد این حوادث تاثربرانگیز هستیم، شاید تنها دلیلش از بین رفتن زیستگاه وحوش و نایاب شدن طعمه برای حیوانات درنده است.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

  12. علی م می‌گوید:

    خدا به خانواده این پسر صبر عنایت کند

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  13. زهره می‌گوید:

    ضمن تاسف و تاثر از این حادثه بسیار ناگوار و آرزوی صبر برای والدین داغدار آن کودک، این اتفاق بایستی مورد بررسی کارشناسانه قرار بگیرد چرا که آن حیوان وحشی ممکن است به جز گرگ یک سگ باشد و از طرفی چون آن طفل معصوم خورده نشده احتمال ابتلای آن حیوان به ویروس هاری محتمل است چون حیوان بیمار بی اشتهاست. از طرفی اگر این احتمال به واقعیت نزدیک باشد احتمال خدای ناکرده حملات بعدی به انسانهای دیگر و یا آلوده نمودن سایر حیوانات و سرایت بیماری به آنها دور از انتظار نیست. البته همه اینها یک فرض است. ولی همیشه احتیاط شرط عقل است و بهتر است کارشناسان مربوطه این قضیه را پیگیری نمایند.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  14. RAPSON می‌گوید:

    سلام با عرض تسلت به خانواده محترم بسیار متاثر شدم
    طبق گفته دیده بان چرا ما باید اقدام به زنده گیری توله های گرگ کنیم بعدا هم به دلیل عدم توانایی آن را رها کنیم که آخرش بشه این که ما یه چیزی شبیه (دینگو) یک نژاد گرگ به وجود میاریم و در طبیعت رها میکنیم از ماست که بر ماست

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  15. kooshan می‌گوید:

    در خبر بدرستی به دلایل وقوع جنین حوادث ناگواری که در آن منطقه سابقه داشته و قربانیان کودکان معصومند اشاره شده است
    این رخداد مختص کشورمان نیست و در همه کشورهای توسعه نیافته که به رشدی بایدار و متوازن نرسیده و توانایی مدیریت و کنترل هماهنگ توسعه و حفظ محیط زیست را ندارند دیده می شود
    این رخدادها بار منفی دارد و موجب تقابل بیشتر مردم با حیات وحش خواهد شد
    باید با اقدامات کوتاه مدت و آموزش آن را مهار کرد در این مورد خاص باید سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن تمیهدات لازم مثل پاسگاه و محیط بان و تجهیزات بدام انداختن و بیهوشی به مردم منطقه آموزشهای لازم را داده و در مسائل بهداشتی نظیر امحای زباله ها با ادارات دیکر هماهنگی بعمل آورد
    ضمنا کودکان نباید در این مناطق که بعلت مختصات جغرافیایی به زیستگاههای حیات وحش نزدیکند تنها گذاشته شوند و به بچه ها که توانایی تشخیص حیوانات را ندارند یاد داد که به هیج حیوانی نزدیک نشده و در صورت دیدن هر حیوانی نایستند و بسرعت دور شده و به جای امنی نزد بزرگسالان مثل خانه پناه ببرند

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  16. شکارچی می‌گوید:

    از سال ۸۹ تا کنون ۵ کودک. آمار تکان دهنده ای ست. در کل ایران بی سابقه است.
    میدونم که همتون میگید ما محیط زیست رو آلوده کردیم غذای گرگها رو شکار کردیم و اونها رو زنده گیری کردیم و … خوب که چی حالا باید اینقدر منتظر بمونیم تا جناب گرگین خان بگن بسته من دیگه بچه نمیخورم. یر به یر شدیم .
    نه برادر من . جان آدمها در میونه. خودتونو بذارید جای خانواده اون ۵ کودک ببینم بازم ازین حرفها میزنید.
    یه کم واقع بین باشید محیط زیست ارزش داره اما به چه قیمتی ؟ آدم از بین بره که گرگ زنده بمونه.
    اینها که دیگه شکارچی نبودند که بگید به درک واصل شدند. باید یه فکر بکر بکنید.

    داغ Thumb up 16 Thumb down 18

    • دستان علوی می‌گوید:

      با سلام و درود
      دوست گرامی …
      در جواب صحبت های شما لینک زیر را پیشنهاد می کنم :
      persianwolf.blogfa.com/post-52.aspx
      با سپاس
      حامی گرگ های ایران

      داغ Thumb up 6 Thumb down 4

    • داریوش می‌گوید:

      آمار کل و بزهایی که کشتی تکان دهندس
      آمار کودکانی که بدست انسانها کشته میشه سالانه صدها هزاره خوبه تفنگ ورداریم همه آدمها رو بکشیم

      پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 5

  17. سعید محمدزاده می‌گوید:

    این حادثه در روستاهای زنجان داره به یه مساله عادی تبدیل میشه . مسئولین فکری کنند
    جالبه تو این فقره چرا گرگ ها بچه رو نخوردند و فقط خفه کردن؟؟؟!!!!

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  18. اشکان می‌گوید:

    گرگ بیجاره مقصر نیست
    هم خانواده بچه که حواسشون به بچه ۵ سالشون نبوده مقصر هستند هم مسئولان که باعث نابددی چرخه طبیعی منطقه شدند

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 4

  19. بابک می‌گوید:

    تسلیت میگم
    این حمله کار گرگ نمیتونه باشه و به احتمال خیلی زیاد کار سگتور یا همون هیبرید سگ و گرگه

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 2

  20. محمد می‌گوید:

    با عرض تسلیت به خانواده فرشته کوچولو.
    باور کنید که گرگ هیچ تقصیری نداره.
    اما باید اون گرگو کشت چون یک بار ادم کشته دوباره باز به راحتی اینکارو میکنه

    داغ Thumb up 2 Thumb down 5

  21. داریوش می‌گوید:

    باید همه گرگهای اونجا زنده گیری بشن بفرستنشون جاهای دیگه تا وحشیها همشون رو نکشتن من خیلی نگران گرگها هستم

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 6

    • کوشان مهران می‌گوید:

      جناب آقای داریوش

      حتما اطلاع دارید که در صورت زنده گیری و انتقال کامل گرگ ها در آن منطقه به تدریج گرگ های مناطق دیگر و بویژه گرگ های جوان جویای جفت و کنام، این قلمروی خالی را رقیب را به تصرف خویش درمی آورند.

      پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

  22. ایرانى امارات می‌گوید:

    تسلیت به خانواده این عزیز،
    آقا رضاى عزیز مطمئنا اگر در دفاع از یک انسان حیوانى کشته شود کسى کشنده را مقصر نمیداند همیىنطور که ممکن یک انسان مثل پلیس براى نجات جان یک یا چند انسان در مقابل یک انسان جنایتکار ، او را به قتل هم برساند، پس نمیشود یک حکم کلى براى حیوانات وحشى صادر کرد
    آفریدکار آنها کسى جز خداوند بزرگ که همه آسمانها و زمین را خلق کرده نیست
    با احترام به شما

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  23. کوشان مهران می‌گوید:

    شاید در کنار احساس خطری که گوشتخواران در برابر انسان در پیش می گیرند اندکی درباره گرگان زنجان(زنگان دوران ساسانی) باید استثناء قائل شد:

    … بالتازار و قدوسی(۱۹۵۳) داستانی را نقل می کنند که در ایران بسیار معروف است. سابقا در کوه های اطراف شهر زنجان گروه پنجاه تایی(؟) از گرگ ها وجود داشت. در راس آن ها گرگ نر پیری بود که شهامت فوق العاده زیادی داشت. با این که زنجان شهر بسیار شلوغ و پر رفت و آمدی است و از وسط آن جاده ای می گذرد که شب و روز محل عبور کامیون های بیشماری می باشد(دهه ۱۳۳۰ خورشیدی که بحث جاده هایکمربندی مطرح نبود)، گرگ ها به کرات به هنگام شب یا صبح زود به شهر یورش می بردند و پس از نبردی سخت با اهالی شهر و زخمی کردن بیش از ۴۰ نفر، کودکان را از وسط حیاط منازل می ربودند. سرانجام پس از حمله گسترده منطقه از وجود گرگ ها پاک شد.
    (کتاب جغرافیای جانوری پستانداران ایران، گزاویه میزون، ص ۴۳)

    در شماره های روزنامه اطلاعات آن دوره نیز به وجود این دسته گرگ و دخالت آرتش اشاره شده است.

    درصفحه ۴۲ همین کتاب میزون که در ان روزگار در انستیتو پاستور ایران فعالیت می نمود درباره گرگ های منطقه آکینلوی بیجار استان کردستان اینگونه اشاره نموده است:
    … در کاریز، موقعی که منوارد روستا شدم، گرگ دیگری کودک ۴ ساله ای را ربوده بود.

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

  24. علی000 می‌گوید:

    اقا شکار کنید مجاز و در غیر فصل زادو ولد
    حیوون وحشیم دیدین داره کری میاد بزنین با چهارپاره
    وقتی اکو سیستم خرابه نمیشه روال روال عادی باشه
    که بیاد ادم بخوره؟؟؟؟؟؟؟؟
    بجان عزیزت بیاد چکار میکنی جناب حامی محیط زیست؟؟؟؟خدا شاده که اگر بچه خودت باشه نسل تموم گرگای منطقه رو از بین میبری

    داغ Thumb up 8 Thumb down 9

  25. داوود می‌گوید:

    داریوش خودتو با گرگ مقایسه کن نه کس دیگه

    داغ Thumb up 2 Thumb down 9

  26. ازاد می‌گوید:

    اقایون دوست دار محیط زیست تحویل بگیرین چشم چراغ یه خونواده خاموش شد نه خدا راضیه نه بنده خدا یه ضرب المثل قدیمی هس که میگه گرگ را باید کشت قبل از اینکه گله را به درد

    داغ Thumb up 7 Thumb down 10

  27. داریوش می‌گوید:

    هیچ درنده ای ابهت و شکوه گرگ رو نداره حتی شیر و ببر
    اون استالین بیسواد هم هر چی گرگ بود به جرم خیانت به پرولتاریا کشت
    به گفته انیشتین دو چیز را پایانی نیست یکی کیهان و یکی نادانی انسان که بروشنی داریم نابودی تدریجیش رو میبینیم
    یخهای قطبی دارن آب میشن اقیانوسها به گند کشیده شدن تا کمتر از نیم سده دیگه ماهی ای نمیمونه برای ماهیگیری
    با این روند جنگلها رو به نابودی شک نکنید انسان هم منقرض خواهد شد

    داغ Thumb up 6 Thumb down 4

  28. انسی می‌گوید:

    گرگ مقصر نیست،خود ما خونشو کوچیک کردیم و غذا شو از بین بردیم.امیدوارم گرگ بی چاره رو نکشن.راستی خانواده بچه کجا بودن؟چرا بچه رو تنها گذاشتن؟ممکن بود بجای گرگ،یک آدم بچه رو اذیت کنه که ده برابر بدتر بود.به نظر من پدر و مادر مقصر بودن.تسلیت میگم،ولی من فقط نگران گرگم.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 4

    • کوشان مهران می‌گوید:

      سخن من مناسب نیست ولی آیا اگر این حادثه برای یکی از نزدیکان شما روی می داد به همین خونسردی و راحتی نظر می دادید؟

      تا بحال چندبار با گرگ رودررو شده اید؟

      حتی در فرانسه هم با وجود پرداخت خسارت گوسپندداران زیان دیده دولت مجبور به کاهش تعداد گرگ های بازگشته از ایتالیا توسط ماموران دولتی و یا شکارچیان معتمد می باشد و این درحالی است که تعداد طعمه هایی مانند شاموآ، شوکا و گوزن سرخ فرانسه به هیچ روی قابل مقایسه با ایران نمی باشد ولی باز شاهد وارد آمدن تلفات دامی با وجود تاکید بر بکارگیری سگ گله و فنس های دارای برق با ولتاژ کم و حصار می باشیم.

      نباید در هیچ موردی اسیر احساسات یک جانبه شد.

      موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

      • انسی می‌گوید:

        من تا حالا شانس نداشتم که یه گرگ رو از نزدیک ببینم،ولی تا حالا حیوونایی مثل خروس جنگی بهم حمله کردن و حتی باعث شدن زخمی بشم،ولی من کاریشون نداشتم.
        نمیگم گرگ و خروس جنگی یکسانن، اما اگر بیشتر فکر کنیم،میبینیم که اشتباه از ماست.
        گرگ با توجه به غریزه عمل میکنه و نمی تونیم بگیم که مقصره،احتمالا احساس خطر کرده.شما که گرگ رو مقصر می دونید،میشه به من بگید پدر و مادر بچه کجا بودن؟
        مقصر های اصلی پدر و مادر بچه هستن که با سهل انگاریشون، هم بچه رو به کشتن دادن و هم به احتمال زیاد گرگ رو

        پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  29. بهنام می‌گوید:

    جناب داریوش خان
    هر چیز به جای خویش نیکوست
    هر حیوانی که باعث ضرر و زیان بشه حتی در احادیث هست که باید دفع شر و ضرر بشه
    ابهت کیلویی چند داداش؟؟؟
    ابهت اون طفل معصوم داشته که میتونسته مردی بشه و سالها زندگی کنه
    حالا به هر دلیل حیوونی اگه بیاد حوالی انسان که باعث بشه برای هر بنی بشری ضرر داشته باشه در صورت امکان اول و اخر باید کشتش دقت کنید اگه ضرر جانی داشته باشه
    گرگ زاده گرگ شود
    اگر چه با ادمی بزرگ شود

    داغ Thumb up 3 Thumb down 5

  30. دانا کردستانی می‌گوید:

    اینکه بگید حیوان مقصره حرف کاملا بی پایه و غیر منطقیه، ذات حیوانی مثل گرگ درنده خویی میباشد، که تامین خوراک روزانه اش بر پایه شکار حیوان میباشد حال انسان هم میتواند باشد، حیوان فقط طعمه را میبیند نه یک انسان را که دارای عاطفه است.
    اینکه بگید مسئولین مقصر هستند تا اندازه ایی زیاد درست میباشد البته خود مردم کاملا مقصر میباشند و نمونه اش شکار بی رویه حیوانات و از بین بردن اکوسیستم طبیعته، که همواره موجب اینگونه حوادث شده که از حالت طبیعی خود خارج شده و موجبات چنین حوادثی شده.
    البته مواردی نادر و مشابه در اکثر کشورها دیده شده که نباید اینقد جو سازی بشه، این یک امر طبیعیه، ولی در مورد شهرستان خدابنده پیگیری لازمه چون از سال ٨٩ تا الان اشتباه نکنم پنج کودک جان باختند و باید دلایل این خطر را بررسی و به مرحله اجرا برسانند نه اینکه فقط خبر رو محکوم کنند و تمام و دوباره باعث داغدار شدن پدر و مادر بیچاره دیگه ایی بشن.
    در آخر از مردم عزیز ایران تقاضامندم با شنیدن و دیدن اینگونه اخبار هولناک به خود بیایند و از شکار بی رویه حیوانات و بهم زدن اکوسیستم و چرخه زندگی در طبیعت جدا خودداری نمایند.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>