خداکرم جلالی: با ادغام سازمان جنگل‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست مخالفیم

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با ادغام سازمان جنگل‌ها و محیط زیست مخالفیم.

خداکرم جلالی در حاشیه بازدید از طرح‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوه در گفت‌وگو با ایسنا افزود: ادغام سازمان جنگل‌ها با سازمان محیط زیست مضرات زیادی به دنبال دارد و به رغم اینکه گفته می‌شود این ادغام صرفه‌‌جویی اقتصادی در پی دارد اما موجب کاهش راندمان در انجام امور هریک از این دو سازمان خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری یک سازمان اجرایی است که به منظر حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری پایدار منابع طبیعی انجام وظیفه می‌کند در حالی که سازمان محیط زیست یک دستگاه نظارتی است و وظیفه آن سنجش و پایش شاخص‌های زیست‌محیطی در کشور است.

وی با بیان اینکه نمی‌شود سازمانی نظارتی را در سازمانی که وظایف اجرایی دارد ادغام کرد، تصریح کرد: بر این اساس این دو سازمان، وظایف جداگانه‌ای داشته و در ابعاد مختلف اجرایی و نظارتی فعالیت کرده و هم‌پوشانی نیز ندارند لذا بهتر است که کماکان به صورت جداگانه اداره شوند.

+125
-69
  

11 دیدگاه

  1. وحید.ب می‌گوید:

    تجربیات سالهای پیش نشان داده است که هرنوع ادغام غیر کارشناسی به جهت صرفه جویی (که بهانه ای بیش نیست) به ضرر همه سازمانها و وزارت خانه های ادغامی می انجامد.
    سازمان محیط زیست یک سازمان مستقل از هر وزارت خانه و زیر نظر مستقیم رییس جمهور است ولی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری زیر نظر یک وزارت خانه اداره میشود.
    تعیین کارگروه مشترک بین این دو سازمان و سازمان شیلات در دراز مدت ممکن است به نتایج جالب توجهی برسد که احتمالن به نفع همه سازمانها خواهد بود.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  2. حسین می‌گوید:

    اغلب اینطور مخالفتها به علت از دست دادن موقعیت برخی مدیران می باشد.
    در بیشتر کشورهای پیشرفته محیط زیست ، شیلات و منابع طبیعی تحت یک مدیریت واحد عمل می کند و از امکانت خوبی جهت اعمال وظیفه قانونی خود که مشترک است برخوردار می باشد.
    محیط زیست به علت امکانات مالی و انسانی بسیار کم عملا کارآیی خود را از دست داده است و در صورت ادغام می تواند از امکانات واحدهای فوق بخوبی استفاده و حوزه فعالیت خود را گسترش دهد.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  3. کارشناس محیط زیست می‌گوید:

    باید طبیعت کشور با یک مدیریت اداره شود وگرنه هر سازمانی خصوصا محیط زیست بدنبال کارهای سیاسی خود میافتد و ضمنا بیشتر کارها در محیط زیست اجرایی است
    باید همه دست به دست هم دهیم تا این دو سازمان باهم مانند صدها کشور یکی شود
    از دیده بان محیط زیست هم تشکر میکنم و خواستار پیگری موضوع هستم

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  4. مسعود شکیبایی می‌گوید:

    این طرح یک روز به صحن مجلس کشیده خواهد شد باید به فکر چاره بود
    اون مسئولین منفعلی که دم از محیط زیست میزنن باید با نمایندگان موافق این طرح جهت پس گرفتن امضاء لابی کنن
    و البته سازمان و فعالین حوزه محیط زیست هم باید مجوز یک تجمع رو بگیرن (به جای جمع شدن تو پردیسان و فحش دادن)

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

  5. kooshan می‌گوید:

    تنها صرفه جویی در هزینه ها نمی تواند مبنای تصمیم گیری باشد کارآمدی هم ملاک است
    نظرات مخالف و موافق ادغام وجود دارد راه درست بنظرم توجه به دیدگاههای کارشنانان و صاحب نظران و بررسی تجربه دیگر کشورها برای رسیدن به یک توافق و عمل به آن است

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  6. محیط بان می‌گوید:

    به عنوان یک محیط بان میگویم که حتما باید این ادغام صورت بگیرد چون دلیل مخالفت از روی دلسوزی آقایون نیست بلکه دقیقا از ترس از دست دادن پست و مقامشونه همشون سر و ته یه کرباسن من هم در منابع طبیعی کار کردم وهم الان در محیط زیستم واقعا کارمون اشتراکات زیادی داره و ادغام یک امر کاملا ضروریه

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  7. رضا می‌گوید:

    باسلام.
    بیشتر کارهای محیط زیست ومنابع طبیعی در یک راستا هستند و باید ادغام صورت گیرد.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  8. محیط بان جعفری می‌گوید:

    سلام
    همکار عزیز امروز دیگه مشاغل تخصصیشده علاوه بر بحث اجرایی و گشت و کنترل یک سری امور تخصصی است لذا ادغام جواب نخواهد یادمه یک با دهه ۶۰ ادغام صورت گرفت اما هیچ جواب نداد.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

    • محیط بان می‌گوید:

      مشاغل تخصصی یعنی چی؟
      از شما بعیده
      کجای سازمان تخصصی عمل میکنن
      یک عمره که سازمان معاون رییس جمهوریه هیچ کاری انجام نشد جز سر بزارین یک بار ادغام بشه ببینیم چطور میشه

      موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 1

  9. علی می‌گوید:

    امیدوارم روزی سازمان محیط زیست به وزارت خانه تبدیل بشه

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  10. محیط بان جعفری می‌گوید:

    محیط بان عزیز اگر عمل نمی کنن دلیل بر تخصصی نبودن نیست ، وجود مسائلی ماننده معادن ، آلودگی ها ، مناطق تحت مدیریت … دریا ، ریزگردها در سازمان محیط زیست و انواع مشاغل دیگر در حوزه منابع طبیعی .. قبول کنن عزیزم ، کاش بودی می دیدی زمان ادغام چقدر مشکل پیش آمد .

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>