کشف لاشه یک کل وحشی، یک کبک و یک قبضه اسلحه غیرمجاز در شهرستان کلات

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان محیط زیست شهرستان کلات حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده ارس سیستان متوجه صدای شلیک گلوله در فاصله بسیار دور شده و به جستجوی منطقه پرداختند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کلات در این باره گفت: محیط بانان پس از چندین ساعت پیاده روی با توجه به تاریک شدن هوا و ترک منطقه توسط شکارچیان موفق به مشاهده متخلفین نشدند.

اباذر حسین نژاد افزود: نیروهای یگان محیط زیست پس از چند روز جمع آوری اطلاعات موفق به شناسایی عامل تیراندازی شده و پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی وارد منزل فرد مضنون شدند.

حسین نژاد گفت: در جریان بازرسی از این مکان اجزای بدن یک کل وحشی، لاشه یک کبک وحشی و یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز کشف و ضبط و یک نفر متهم در این زمینه بازداشت گردید.

متهم به همراه آلات جرم و پرونده مربوطه جهت رسیدگی به جرم شکار غیرمجاز حیات وحش و استفاده از اسلحه قاچاق تحویل مراجع قضایی گردید.

0
-214
  

11 دیدگاه

  1. ایرانى می‌گوید:

    باور کنید از باز کردن سایت میترسم چون روزى نمیشود که خبرى از شکار حیوانات کشورمان نبینم
    آخه تا کى میخواهید صبر کنید؟ حتما باید درد بیاید و دنبال درمان باشید !
    پس چه وقت موقع پیشگیرى است. لعنت ابدى بر شکارجیان غیرمجازى که این نگین هاى بیدفاع و مظلوم آفرینش را بخاطر تفریح و لذت خود بدست گلوله هاى ناجوانمردانه شان میسپارند

    پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 2

  2. وحید.ب می‌گوید:

    باور اینکه در جوامع کوچک خصوصن روستاها و شهرهای کوچک که گاهی مردم از جزئیات زندگی همدیگر خبر دارند شکاردزدان قابل شناسایی قبل از وقوع جرم نیستند ، کار سختی است و در مخیله نمیگنجد با این حال بازهم جای سوال است که گاهی اوقات این دست افراد گیر افتاده و خیلی وقت های دیگر آزادانه میچرخند و به هر جنبنده ای شلیک میکنند؟
    یک مهار همه جانبه لازم است
    من درصدد دفاع از هیچکس نیستم ولی عده ای که به لحاظ مالی از امکانات کمتری برخوردار هستند مثل این جاندار کش که از ظاهر عکس و وسایل کشف شده و… مشخص است بمراتب قابل اصلاحتراز آن متمولانی هستند( این اصلاح پذیری را البته بنده و شما نمیتوانیم انجام دهیم بلکه همت ساکنین پردیسان را میطلبد و آنها راهش را هم خوب میدانند )که صدای تیر های اکثرشان را در جاهای خاص بنده و شما بیواسطه یا باواسطه هم نمیشنویم… کاش امثال این جاندارکش که تعدادشان کم هم نیست ذره ای انصاف داشته باشند و حداقل چهارپاره را داخل گله بز و گوسفند وحشی خالی نکنند!

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 0

  3. حسام می‌گوید:

    از محیطبان عزیز شهرستان کلات بی نهایت ممنونم که دست از تلاش برنداشته و تا شناسایی و معرفی این دزد حیات وحش به مراجع قضایی از پا ننشستند.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

  4. دوست می‌گوید:

    درسته که شکار در فصلش بدون اخذ مجوز قانون شکنی و تخلفه اما کشتار در فصل زادآوری قطعا چیزی فراتر از قانونشکنی است و حتما ریشه در فرهنگ داره…

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

  5. گنجشک ! می‌گوید:

    خدا می دونه چند تا حیوان شکار می شوند و کسی خبردار نمی شه !
    پارسال تیرماه سفر کوتاهی به کلات و ” قره سو ” داشتم . باور نمی کنید که این منطقه چقدر از نظر پوشش گیاهی و جانوری غنی است
    پارک ملی تندوره فقط بخش کوچکی از این منطقه زیباست که البته شهرت زیادی بین دوستداران حیات وحش ایران دارد
    در مسیر مشهد به کلات در چند نقطه شاهد گذر کبک ها با قطاری از جوجه ها از عرض جاده بودم و متاسفانه لاشه حیوانات کشته شده زیادی هم کنار این جاده قابل مشاهده بود . شغال ، روباه ، جوجه تیغی و اگر دقت می شد جوجه کبک و تیهو

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

  6. زهره می‌گوید:

    با دیدن گوشت تن مخلوقات زیبایی که زمانی جان در بدن داشتند و در صخره ها و علفزارها و تپه ها می خرامیدند و با هزار ترس و لرز در جستجوی کمی آب و علف صبح ها را به شب و شبها را به صبح می رساندند می اندیشم و خدای خود را در دل می خوانم که چرا این داستانهای واقعی توحش و حرمت قائل نشدن برای مخلوقاتت تمامی ندارد؟
    و تا به کی این شکنندگان حرمت حیات را می توان به بهانه فقر و نداری از قوانین سخت گیرانه و جدی مصون نگاه داشت؟
    خدایا چه می شد از مردم فقیر هند که بسیار فقیرتر هستند درس انسانیت و رحم و شفقت به حیوانات را بیاموزیم

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  7. هادی می‌گوید:

    بازهم شکارچی از نوع غیرمجاز
    بکشید حیات وحش را تا کلا تمام شود ای شکارچیان و شکارکشان

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  8. سولماز می‌گوید:

    کوفت بخورین که سیرمونی ندارین

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  9. سعید می‌گوید:

    درود بر محیط بانان عزیز

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>